Gönderen Konu: soğutma suyu  (Okunma sayısı 16172 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
soğutma suyu
« : Şubat 13, 2012, 14:01:23 »
arkadaşlar merhaba,
2004 model 2.0 elegant avensis sahibiyim.sabahları çalıştırdığımda yaklaşık 2000 devirde çok yüksek gürültüde çalışıyor.Bugün soğutma suyuna baktım "LOW" seviyesinin altında.Avensislerde bu normal midir yoksa su eksilmesi mi var.Doldurmam gerekirse ne marka antifiriz ve hangi oranda katmalıyım.Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim

Toyota Club Türkiye

soğutma suyu
« : Şubat 13, 2012, 14:01:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #1 : Şubat 13, 2012, 20:42:33 »
Öncelikle termostatınızı söktürüp kontrol ettiriniz.

Yetkili servisten temin edebileceğiniz orjinal Long Life antifriz alarak, marketten alacağınız yeterli (5L) temiz içme suyuyla beraber soğutma suyunuzu yenileyiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #2 : Şubat 14, 2012, 00:53:50 »
Öncelikle termostatınızı söktürüp kontrol ettiriniz.

Yetkili servisten temin edebileceğiniz orjinal Long Life antifriz alarak, marketten alacağınız yeterli (5L) temiz içme suyuyla beraber soğutma suyunuzu yenileyiniz.

Tekin bey aynı problem (problemmidir bilemiyorum) benim araçtada var soğukken sesli çalışıyor sonra ısınınca ses azalıyor.
Kanaat-i acizanemce deme.
Kanaatin varsa,aciz değilsin.

2005 HONDA ACCORD 2.4 EXECUTIVE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #3 : Şubat 14, 2012, 16:07:41 »
Tekin bey aynı problem (problemmidir bilemiyorum) benim araçtada var soğukken sesli çalışıyor sonra ısınınca ses azalıyor.

Alperen bey, sıvı yada katı yakıt kullanan bütün makinalar soğukken çıkardıkları ses düzeyi daha fazladır, bunun sebebi sadece yağ değildir. Motor ilk çalıştırmayla başlamak kaydiyle bir an evvel en uygun çalışma sıcaklığına varabilmek için hem devir sayısını artırır hemde yakıt miktarını, sebebi: çevreyi daha fazla kirletmemek.

Sizin aracınızda bir problem oluşabileceğini zannetmiyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #4 : Şubat 14, 2012, 20:06:58 »
Yazılarınız üzerine bende bakayım dedim ama plastiğin Sararması yüzünden seviyeyi göremedim. Hafta sonu tekrar inceleyeceğim.
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #5 : Şubat 14, 2012, 20:19:46 »
Yazılarınız üzerine bende bakayım dedim ama plastiğin Sararması yüzünden seviyeyi göremedim. Hafta sonu tekrar inceleyeceğim.

Arkadaşlar,

Motor soğutma suyunuzu değiştirmeye karar verdiğinizde, öncelikle su kabınızı söküp temizlemenizde fayda vardır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #6 : Şubat 14, 2012, 20:35:07 »
Tekin bey bu tavsiyenizi 4.000 km sonraki bakımımda uygulayacağım. Tabi bu arada yinede seviyeyi bir şekilde kontrol edeceğim.
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • bugün toyota'n için ne yaptın?
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #7 : Şubat 14, 2012, 21:09:05 »
Yazılarınız üzerine bende bakayım dedim ama plastiğin Sararması yüzünden seviyeyi göremedim. Hafta sonu tekrar inceleyeceğim.

bak ben ne yaptım hocam: önce itinayla o bidonu yerinden söktüm. dik bir şekilde, yukarı doğru oynatarak çekince kolayca çıkıyor. sonra bidonun içine biraz porçöz döktüm. asit kireçlenmeyi giderince, porçözü boşalttım ve içine çeyrek litre kadar su doldurdum. üzerine de bir iki avuç kumlu çakıl doldurdum. ağzını elimle kapatıp 5 dakika kadar çalkaladım. sonuç : pırıl pırıl bir bidon (genleşme kabı). artık hiç açmadan dışarıdan gayet rahat görünüyor. tavsiye ederim. ne de olsa bizim arabalar ihtiyar o kadar kireçlenme-kirlenme normal. bu işlem 10-15 dakikanı anca alır. kolay gelsin...

yukarıdaki yazımı epey eski bir yazımdan alıntı yaptım. bizim arabalar eski derken sizin arabayı kastetmedim
94 corona 2.0 GLİ 3SFE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #8 : Şubat 14, 2012, 21:26:05 »
bak ben ne yaptım hocam: önce itinayla o bidonu yerinden söktüm. dik bir şekilde, yukarı doğru oynatarak çekince kolayca çıkıyor. sonra bidonun içine biraz porçöz döktüm. asit kireçlenmeyi giderince, porçözü boşalttım ve içine çeyrek litre kadar su doldurdum. üzerine de bir iki avuç kumlu çakıl doldurdum. ağzını elimle kapatıp 5 dakika kadar çalkaladım. sonuç : pırıl pırıl bir bidon (genleşme kabı). artık hiç açmadan dışarıdan gayet rahat görünüyor. tavsiye ederim. ne de olsa bizim arabalar ihtiyar o kadar kireçlenme-kirlenme normal. bu işlem 10-15 dakikanı anca alır. kolay gelsin...

yukarıdaki yazımı epey eski bir yazımdan alıntı yaptım. bizim arabalar eski derken sizin arabayı kastetmedim

Arif bey, çok güzel destekleyici bir açıklama yaptınız teşekkürler, ben de çok yol katetmiş ve motor suyu pas ve çamurlaşmış hale gelmiş bir motorun içinde ve kalorifer sisteminde, su dolaşan komple sistemi temizleme konusunda bir ilave yapmak isterim.

Motor su kabı içine bulaşık makinası deterjan tableti koymak,

Önce Motor suyu boşaltılır ve sadece temiz su konur,  bulaşık makinası deterjanı köpürmediğinden çok güzel bir motor iç temizliği yapmaktadır,  su kabının içine bulaşık makinası deterjan tableti konduktan sonra motor çalıştırılır, fan 2 - 3 sefer devreye girip çıkması beklenir, sonra su tamamen boşaltılır ve temiz su konarak bu kez durulanması sağlanır.

Sonra antifriz ve temiz su.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #9 : Şubat 14, 2012, 22:12:03 »
   Soğutma sıvısı basınçlı tip kapalı sistem çalışan devrelerde motor için hayati öneme sahiptir. Öyle ki yanlış yapılan işlemler ilerde ciddi sorunlar çıkarabilir. Her şeyden önce motorunuzda saf sudan başka su kullanmamalısınız. Hava sıcaklığına göre, daha doğrusu aracın kitapçığındaki orana göre asit içermeyen etilen glikol (antifriz) ile karıştırınız. En yumuşak diye nitelediğiniz suda bile kalsiyum, karbonat iyonları mevcuttur. Bu iyonlardan başka metal iyonları da bulunmakta olup, motor içerisinde tabakalaşmaya, elektroliz yapmak yolu ile de aliminyum radyatörün atomlarının çözünmesine, sonunda delinmesine ve çamurlaşmaya neden olmaktadır. Daha ileri durumlarda çaydanlık dibinde biriktiği gibi, kireç tabakası motor içi su kanallarında birikerek ısının sıvıya düzgün iletilmemesine, bu da motorun hararetli çalışmasına neden olmaktadır.
   Isı göstergesi olmadığı için takip edemediğimden Yarisin motor hararet düzenini anlayamadım ama sistemin basınçlı tip soğutma sistemi olduğunu motora bakınca anlayabiliyorum. Bu tip sistemlerde motor yüksek ısılarda çalışmakta, dolayısıyle hararet bazen 100 derecelere gelebilmektedir. Bu noktada antifiriz suyun kaynama noktasını yükseltmekte sistem basınçlı olduğu için kaynama olmamaktadır. Böyle bir motora yetersiz seviyede antifiriz koyarsanız, oluşacak buhar basıncı zayıf bulduğu bir noktadan ya hortum, ya radyatörü patlatıp pahalı tamiratlara yol açacaktır. Motorun bu durumda olup olmadığını test etmek için yeterince motor ısınacak şekilde bir yokuşa aracınızı sürdükten sonra radyatör hortumunun basıncını elinizi yakmadan kontrol ediniz. Çok aşırı sertse ve antifiriz seviyesinin düşük olduğunu düşünüyorsanız, ilave ediniz. Tekrar ediyorum, motora sadece saf su ve/veya antifiriz ilave ediniz !!!
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #10 : Şubat 14, 2012, 22:15:52 »
bak ben ne yaptım hocam: önce itinayla o bidonu yerinden söktüm. dik bir şekilde, yukarı doğru oynatarak çekince kolayca çıkıyor. sonra bidonun içine biraz porçöz döktüm. asit kireçlenmeyi giderince, porçözü boşalttım ve içine çeyrek litre kadar su doldurdum. üzerine de bir iki avuç kumlu çakıl doldurdum. ağzını elimle kapatıp 5 dakika kadar çalkaladım. sonuç : pırıl pırıl bir bidon (genleşme kabı). artık hiç açmadan dışarıdan gayet rahat görünüyor. tavsiye ederim. ne de olsa bizim arabalar ihtiyar o kadar kireçlenme-kirlenme normal. bu işlem 10-15 dakikanı anca alır. kolay gelsin...

yukarıdaki yazımı epey eski bir yazımdan alıntı yaptım. bizim arabalar eski derken sizin arabayı kastetmedim


Emeğinize sağlık..
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #11 : Şubat 14, 2012, 22:25:56 »
 Arkadaşlar çok güzel ve faydalı bilgiler vermiş.
Mümkünse antifrize ekleme yerine komple değiştirme tavsiye ederim. Bu noktada antifriz özelliği, kalitesi ve su ile karışım oranı önemlidir.
Motor soğutma sıvısı eklemek kabına katı partikül düşmemesine özen gösterin.
Seviye max ve min seviyeleri arasında olmalıdır. Bu seviye, sıvının sıcaklığına göre bu arada yer değiştirebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #12 : Şubat 15, 2012, 19:27:47 »
Birdeeeee , su ve antifriz ekledikten sonra motor fan açana kadar çalışmaya devam etsin.Bu esnada su devir daim olacağından, kapta nekadar tam da görünse asıl ihtiyaç belli olacaktır.Borularda (veya motor bloğu kanallarında) eksik kalan yerlere su çekilecek ve koyduğunuz sıvı bu aşamadan sonra borulara akacağından seviye düşecektir .Üzerine su (antifriz vs) eklemek gerekebilir.
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #13 : Şubat 19, 2012, 14:49:49 »
Merhaba aradaşlar,
Hepinize verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim
herkese hayırlı ve sorunsuz günler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #14 : Şubat 19, 2012, 19:19:54 »
Birde radyatör suyu değiştirilirken hava yapma riski varmıdır?Yaparsa bunun havası nasıl alınıyor açıklarmısınız.
İnandığın gibi yaşamazsan,yaşadığın gibi inanmaya başlarsın!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #15 : Şubat 19, 2012, 19:26:21 »
Birde radyatör suyu değiştirilirken hava yapma riski varmıdır?Yaparsa bunun havası nasıl alınıyor açıklarmısınız.

Yukarda Ümit bey bu sorunuzu yanıtlamış, su kabları devirdaim ettiğinden otomatikman havası atılacaktır.

Seviye kontrolünü birgün sonra, sabah motoru çalıştırmadan tekrar yapmalısınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #16 : Şubat 20, 2012, 09:44:27 »
Öncelikle termostatınızı söktürüp kontrol ettiriniz.

Yetkili servisten temin edebileceğiniz orjinal Long Life antifriz alarak, marketten alacağınız yeterli (5L) temiz içme suyuyla beraber soğutma suyunuzu yenileyiniz.

Tekin Bey, geçen hafta yetkili servisi aradım Toyota Long life soğutma sıvısının fiyatını aldım bana çok uçuk geldi 5 lt si
85 tl dediler. Castrol ün kırmızı renkli antifirizi ( %50 karışımlı, organik) 40-50 tl civarı sanırım bu fiyat farkına değermi sizce,
yetkili servistenmi alınmalımı yoksa gene kaliteli bir ürün seçerek dışardanmı alınmalı sizce?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: soğutma suyu
« Yanıtla #17 : Şubat 20, 2012, 21:08:51 »
Tekin Bey, geçen hafta yetkili servisi aradım Toyota Long life soğutma sıvısının fiyatını aldım bana çok uçuk geldi 5 lt si
85 tl dediler. Castrol ün kırmızı renkli antifirizi ( %50 karışımlı, organik) 40-50 tl civarı sanırım bu fiyat farkına değermi sizce,
yetkili servistenmi alınmalımı yoksa gene kaliteli bir ürün seçerek dışardanmı alınmalı sizce?

Bildiğim kadarıyla yetkili servisteki antifriz 80.000km'lik ömrü var, ayrıca 5L'ye ihtiyacınız olacağını zannetmem, tabii yaşadığınız yerin soğukluğuna dayanabilecek ölçüde karışım hazırlamalısınız.

Castrolün kutusundaki biçilen ömüre bakınız, aradaki farkı karşılaştırınız (ben bilmiyorum).
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)