Gönderen Konu: McPherson Süspansiyon Sistemi  (Okunma sayısı 5924 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
McPherson Süspansiyon Sistemi
« : Şubat 10, 2012, 12:08:58 »
McPherson süspansiyon sistemi, özellikle performans amaçlıkullanılan bir süspansiyon sistemi. McPherson süspansiyonun başlıca avantajları sadeliği ve kompakt boyutlarıdır. Bağımsız tekerlekler sayesinde tüm lastik hareketlerinin daha hassas kontrolününe imkân vererek darbeleri ve titreşimleri emer, konforu artırır. Bir engelle karşılaştığında (kanalizasyon kapakları, tramvay rayları, pürüzlü yüzeyler vb.), lastik darbeyi emerek gerek virajlarda gerek düz yolda maksimum direksiyon hakimiyeti sağlar. Keskin manevaralardan sonra otomobilin toparlanmasını hızlandırır, genel hakimiyeti artırır.



Otomobillerde güvenli ve rahat bir sürüş için lastikle yol arasında daima temas sağlayan süspansiyon sistemleri ve yardımcı parçaları sayesinde yol-araç-sürücü arasında esneklik sağlanır. Bağımsız McPherson süspansiyon sistemiyse günümüz otomobillerinde en yaygın kullanılanı.

Mini ve orta sınıf arasındaki otomobillerin büyük çoğunluğunun ön akslarında McPherson tipi süspansiyon kullanılır.

Bağımsız McPherson sisteminde her tekerlek birbirinden bağımsız olarak hareket eder. Ayrı ayrı salıncaklara bağlanmış olan tekerlekler, amortisör ve helezon yayın iç içe kullanılmasıdır. Ön tekerlekte bulunan direksiyon kolu (rot) amortisör ile aynı parça aks üzerinde çalışır. Bir başka sistemde de rot kolu amortisörün tepe bölgesine takılır. Gergi kolu, otomobilin boy ekseninde oluşacak itme ve çekme kuvvetine karşı direnç gösterir. Otomobilin yol tutuş ve sürüş konforu diğer sistemlere göre daha iyidir. Diğer sistemlere göre daha az yer kaplaması sayesinde motor bölümünde daha fazla yer sağlanır. Esnek olmasıysa kontrollü hareket yeteneğini arttırır. Sarsıntılara karşı hassas olan bu sistem, tekerlek balans bozukluklarına neden olur. Sürtünmenin fazla olması sebebiyle sürücünün dönüşlerde daha fazla güç harcaması gerekir. Genelde önden çekişli araçların arka akslarında kullanılan bağımsız McPherson süspansiyon sisteminde gergi çubuğu kullanılır. Arka sağ ve sol salıncak üzerine bağlanmış üst bağlantı da aracın kaportasındadır. Amortisörün ömrü daha uzundur. Diğer basit sistemlere göre savrulma daha azdır. Arka akslar için maliyeti biraz fazladır.

McPherson Sistemini Oluşturan Parçalar

1) Amortisör: Yol ile lastik arasında oluşan titreşimi sönümleyerek tekerleğin yol ile temasını sağlar.

2) Helezon Yay: Amortisörün hareketli kısmını sarar. Esneme özelliği bulunan helezon yay amortisöre gelecek yükü hafifletir.

3) Viraj Denge Çubuğu: Merkezkaç kuvvetine göre çalışan viraj denge çubuğu, aracın dönüş sırasında eğimini azaltmak ve ağırlığını virajda ters tarafa itmek için kullanılır.

4) Salıncak (travers): Otomobilin motor bölümünde ve alt kısmında bulunur. Motor ve diğer parçalara taşıyıcılık yapan sabit bir parçadır. Salıncak traverse bağlı akslara, tekerlek çatalına ve süspansiyon sistemine yataklık yapar. Aşağı ve yukarı hareket yeteneği bulunmaktadır.

5) Gergi Çubuğu: Yol üzerinde bulunan tümsekler veya çubuklar, ani frenleme, ani direksiyon döndürmelerde gergi çubukları ön akslarda alt salıncakların öne veya arkaya gitmesini önler.

Kaynak : http://www.chevroletkulubu.org/page.php?id=184
SAAB 9.3 LPT

Toyota Club Türkiye

McPherson Süspansiyon Sistemi
« : Şubat 10, 2012, 12:08:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 49 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: McPherson Süspansiyon Sistemi
« Yanıtla #1 : Şubat 12, 2012, 21:35:16 »
ellerinize sağlık çok güzel olmuş
yeni auris 1,6 advance multidrive s

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: McPherson Süspansiyon Sistemi
« Yanıtla #2 : Mayıs 16, 2012, 23:20:25 »
 Arkadaşlar aracın amortisörü sert ise bunu yumuşatmak için illa amortisörün mü değişmesi gerek yoksa helezon yaylar bunu halledebilir mi !
 Açıkçası ben 3 4 ay önce sıfır jetta alacaktım kararlıydım test sürüşüne çıktım berbat ötesi corolla'dan hiç bi farkı yok aşırı sert darbeleri emmiyor. Daha sürerken arabadan buz gibi oldum satış elemanına da söyledim gerçi arkadaşım olur kendisi de... Çocuk bi yorum yapamadı ben hiç beğenmedim ondan inip golf'e test sürüşü yaptım mükemmel ötesi süper süspansiyona sahip...
 Şimdi benim hala içime batıyor gönlüm de yatıyor... Bu jettanın süspansiyonlarını yumuşatabilir miyiz eğer böyle bi imkan varsa tekrar jetta düşünebilirim lütfen yardımcı olun bana !
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...