Gönderen Konu: Motor Yağı Değiştirme Kilometresi Şehir İçi Kullanımda Düşmelimi ?  (Okunma sayısı 15115 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla GLİ Special
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 164000
  • Model Yılı: '98
  • 54 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Saygı deger forum üyeleri,

Bildiğiniz gibi motor yağı değişimi yaklaşık olarak 10.000 kilometrede bir yapılmaktadır.
Aracımızı çoğunlukla uzun mesafe veya kısa mesafe kullanımında 10.000 kilometre yağ değişim periyodu normal olabilirmi ?
Örnek 1 :  İstanbul'da bir araç şehir içi kullanımda 1 saatte 5 kilometre yolu zor gidiyor,
Örnek 2 : Adana'da bir araç şehir içi kullanımda 1 saatte 40 kilometre yol gidiyor,
Örnek 3 : Uzun yolda bir araç 1 saatte yaklaşık 100 kilometre yol gidiyor,
Yukarıdaki 3 örnege göre bu araçların hepsinin 10.000 kilometrede periyodik yağ değişimi yapması uygunmu ?
Ben kendi aracımda kullanımıma göre 10 w 40 tam sentetik yağ kullanıyor ve 7.000 ile 8.000 kilometre arasında değişim yapıyorum.
Konuyu değerlendirmek açısından bilgisi ve görüşü olanların yorumlarını alabilirmiyiz !
Toyota Corolla 1.6 GLİ Special G.Gri 1998

Ne Kadar Bilirsen Bil, Söylediklerin Karşındakinin Anlaya Bildiği Kadardır. HZ.MEVLANA

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 62 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
1 saatte 5 km yolu da gitsen  40 km de nihayetinde yağlama yapılıyor sürekli.

Sadece uzun yolda yağın sıcaklığı bir miktar yüksek olur o kadar.

10-15-20 bin km yağın özelliğine göre kmsinde veya km yapılmıyorsa 6 ayda bir değiştirilmeli yağ bence.
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Adnan bey,

Çok güzel bir konu açmışsınız,

Motor üreticileri yağ eskitme oranlarınıda aynı yakıt tüketim oranları gibi düşünmekteler ve araştırmaktalar, hiç bir motor üreticisi ürettiği motorun İstanbul gibi bir trafikte 1 depo ile 500 - 600km yapacağını düşünerek bu yağ değişim periyodunu hazırladığını zannetmiyorum.

Dur kalklarda yaşayan bir otomobilin dışardan gelen rüzgar alamadığı için ısısı yüksek süratle seyreden motorla birbirine çok yakın olur. Ayrıca dur-kalklar neticesinde daha verimsiz yanma sonucu oluşan karbonlar da yağı daha fazla kirletecek ve bozacaktır.

İngiltere'de 5000mil diye biliyorum bu da 8000km yapar, İstanbul trafiğinde hergün yaşayıp imkanı olanların bu şekilde değişim yapmaları elbette faydalı olacaktır.

Motorunuzun yağ bölümünün ne kadar kirli olduğunu pratik şekilde şöyle anlayabilirsiniz;
0km bir aracın motor yağ kapağını açarak içine bakınız, metal görünen yerlerin rengine bakınız,
Genellikle uzun yol katetmiş bir aracın motor yağ kapağından içeri bakınız,
Ve genellikle şehir içi yol kateden bir aracın motor yağ kapağı içi metal renklerine bakınız.

Şimdi hemen şöyle sorular sorulabilir, "motorun yağla ilgili bölümlerini nasıl temizleyebilirim?",
Yeni konacak olan yağ en iyi temizleyicidir, zaten yeni yağ konduğu andan itibaren ilk 10km'lerde bu temizliği yapıp yağ filtresinde çoğu atığın birikmesini sağlar.

İlave temizlik için şöyle bir yol da izlenebilir, her 50.000km'de bir yağ ve yağ filtresini değişip 100km yol yaptıktan sonra sadece yağ filtresini tekrar değiştirerek ve eksilen yağı tamamlayarak çok güzel bir sonuca varılabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
   Yağın eskidiği yani değişmesi zamanının geldiğini anlamak için yağ çubuğunu çekerek yağın kalitesini kontrol etmek lazım. Yeni koyduğunuzda yağı güzelce inceleyip, geçen km ler ve süre boyunca oluşan farklılığı takip edersek artık değişme zamanın gelip gelmediğini kendimiz de anlayabiliriz.
   Bunun kriterleri, viskozite, kayganlık, renk şeklinde olabilir. Lpg kullanımında motor yağı daha uzun süre durumunu muhafaza etmekte, kuru bir yakıt olduğu için benzin gibi yağı inceltmemektedir. Tozlu ortamlarda kullanılan  araçların yağları ve hava/yağ filtreleri daha kısa periyotlarla temizlik/değişim yapılmalıdır.
   Bir de yağı değiştirirken akan yağa bakıp ne kadar kötü göründüğü tespit edilebilir. Köpürüyorsa, sıvılaşmışsa, siyahlaşmışsa bu değişim periyodunun uzun olduğuna delil olur. Kısacası ya siz kullanımınıza göre kendiniz karar vereceksiniz yada bu işten anlayan bir ustaya göstereceksiniz o karar verecek. Yoksa 10.000 Km gibi bir rakam belki eksik belki de fazla bir değişim periyodu olabilir. Şu kadar var ki fazla olacağına, biraz eksik olması daha iyidir.
   Uzun kullanım sonrasında motorların yağ pompalarının içerisinde zift gibi kalın bir pislik birikiyor. Bu pislik zamanla motorun içinde sıvaşarak yeni yağı da kirletebiliyor. Bunun için özel üretilmiş katkı maddeleri var. Motor yağını değiştirmeden önce motora bu madde katılarak bir müddet rolantide çalıştırıldıktan sonra yağı boşalttığınızda çözülen pislik akıyor. Yağ pompası kanalı ve diğer kanallar temizlenmiş oluyor.
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Yağ değişiminde kesinlikle km kadar kullanma koşullarını da dikkate almak lazım. Evet, aracın yürüyen aksamı km. ile doğru orantılı yıpranır ama motoru için aynı şeyi söylemek mümkün değil. Önemli olan motorun ne kadar süre ile ve hangi şartlarda çalıştığıdır. Tabi otomobil üreticilerinin yağ değişimlerinde hangi kullanım tarzını dikkate aldıklarını bilmiyorum ama büyük ihtimalle karışık kullanıma göre hesap yaptıklarını düşünüyorum. Dolayısıyla sürekli şehir içi kullanılan araçların bakımlarının ve yağ değişimlerinin öne çekilmesi bence israf sayılmaz.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • tabiki toyota
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
zaten verilen 10bin km aracın en erken yağ değişimi km sidir. araç motorlarında yağ değişimi zamanını km cinsinden izliyoruz. ancak aynı tip motorlara sahip deniz araçlarında bakım zamanı üzerinde bulunan makina saatine bakılarak yapılır. aracınızı genelde şehiriçi kullanıyorsanız 10bin km değişim için uygundur. ancak uzun yola kullanıyorsanız 15bin km de dahi yağın berraklığını koruduğunu görebilirsiniz.
bu durumu geçen hafta auris comfort extra otm nin yağını değişirken gördük. ustamız hegün 180 km uzun yol yaptığımızı söylediğimizde 15bin de gelin o zaman değişelim dedi. bende değişim sırasında özellikle çıkan yağa baktım. kararma olmamış ancak hafif renk değiştirmişti castrol edge. aynı yağdan koyduk ve yağ kartını 15bin ileriye yazıp bakımı tamamladık.

linkteki örneğe dikkat edin. 50 saatte diye bahsetmiş.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-deniz-araclari-motoryat-2011-model-anil-marin-5-30-tekne-evinrude-115-bg-e-tec-motor-74542206/detay 
herkese uyan bir toyota modeli vardır.
diğer markalar alternatiftir.