Gönderen Konu: motor, benzin mi sever, lpg mi?  (Okunma sayısı 8179 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: motor, benzin mi sever, lpg mi?
« Yanıtla #20 : Şubat 07, 2012, 12:26:02 »
Arkadaşlar, biliyorsunuz LPG gaz halinde kullanılmak zorunda olan bir madde, ve molekülleri birbirinden çok uzak olması nedeni ile sekmanlarda ve sübaplarda yeterli yağlama meydana getiremediğinden motorun bu parçalarını olduğundan daha erken eskitmektedir.

LPG kullanıcılarının verim düşüklüğünden değil, benzin birim fiyatlarının yüksekliğinden şikayetleri vardır.

Durum böyle olunca aklıma şu geliyor, gaz tankı olmayan ama gazla çalışan benzinli otomobil projesi.

Şimdi açıklayacağım bu konuyu aslında bir LPG ustasının geçen gün gazda ekonomi sağlayabilirim diyen profesörle birlikte deneyip başarılı olursa da tüm Türkiye'ye kazandırmasını isterim.

LPG, carbon yakıt olarak fazla güç üretemediğinden aslında 100km'deki tüketim miktarı benzinle aynı belkide fazla bile,
Şimdi, depomuzdan sıvı yakıt olarak gelen benzini, motorumuz ısındıktan sonra yine aynı sistemle gaz haline çevirip kullanabilsek bence sıvı benzine oranla 100km'de ki yakıt sarfiyatı düşecek ve buna bağlı olarakta yakıt masrafı azalacaktır. Diğer yandan LPG tankı da bulundurmak zorunda kalınmayacağı gibi sekmanlarda ve sübaplarda yağsız çalışma gibi bir durumda en alt seviyelere çekilmiş olacaktır.   

 Pulvarize olarak püskürtülen benzinin hava akımıyla ve sıcaklıkla buharlaşarak artık gaz haline geldiğini düşünebilirsiniz. Motorun çalışma sıcaklıklarında sıvı benzinden veya motorinden söz etmek mümkün değildir. Motor onları gaz halinde tüketmektedir.Önceden gaz haline getirmeniz tasarruf veya bir avantaj sağlayamayacağı gibi, dizeller gibi direkt enjeksiyonlu sistemler daha başarılıdır. Lpg de de Vialle patentli sıvı lpg yi direkt enjekte eden sistem vardır.

Alıntı "Benzin içindeki düşük sıcaklıklarda buharlaşan hidrokarbonlar çok az ise, motoru ilk harekete geçirmek güçleşir. Çünkü sıvı yakıtlar ancak buhar halinde yanabilirler. Hava içinde hacimsel olarak en az % 1,5 oranında benzin buharı yoksa yanma olmaz. O halde motorun özellikle soğuk havalarda kolayca ilk harekete geçebilmesi, benzin içinde belirli bir miktar hafif hidrokarbonun bulunmasını gerektirir. Bunun için benzinin % 10'u 54 - 74°C arasında buharlaşmalıdır. Evvelce açıklandığı gibi uçuculuğun fazla olması buhar tıkacına yol açacağından, % 10 buharlaşma sının sıcaklıkları Reid buhar basıncına göre ayarlanır." vs...
   Bilgi için,
http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/yakitlar_yaglar/motor_yakitlari.htm

  Bir araca daha önce Lpg takılmamış olmasının aracın tesisatının orijinal kaldığını, sağının solunun delinmediğini ifade etmesi açısından avantaj olabilir. Motorun dayanımı konusunda lpg mi benzin mi? konusu ihtilaflı bir konu. Aynı şartlar altında çalıştırılan iki motor olmadıkça bu konuyu çözmek güç. Bildiğim şey ise Lpg yi cüzdanımın daha çok sevdiği :D

 
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Toyota Club Türkiye

Ynt: motor, benzin mi sever, lpg mi?
« Yanıtla #20 : Şubat 07, 2012, 12:26:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: motor, benzin mi sever, lpg mi?
« Yanıtla #21 : Şubat 07, 2012, 17:10:04 »
En verimsiz motorlar atmosferik benzinli motorlardır buda bir not :) verim ortalama %12-15 civarıdır...