Gönderen Konu: Yakıt filtresini, dışarıda değiştirmedeki en büyük risk!  (Okunma sayısı 39444 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakıt filtresini, dışarıda değiştirmedeki en büyük risk!
« Yanıtla #20 : Aralık 25, 2012, 13:35:37 »
Bidiğim kadarıyla yeni kasa corolla dizel araçlarda motor kısmındaki büyük yakıt filtresi "long life" tip. Bunların değişim periyodu çok daha uzun , 40.000 km den fazla( yani aynen uzun ömürlü antifrizde olduğu gibi). Her ne kadar memleketimizde bu tür değişim periyotları , özellikle de periyodik bakım süreleri insanlarımıza daha kısa süreli olarak sunuluyorsa da ( örneğin aynı araç için Avrupada 15.000 km de periyodik bakım tablosu varken ülkemizde bu 10.000 km de bir dir...) bunların doğrusu müşteriye bildirmek gerekir. Yani bir kullanıcı aracını itinalı ve az kullanıyorsa , yakıtını temiz bir yerden alıyorsa ne diye bunu 10 binde bir çağırıp gerekli gereksiz parça değiştirttirirler? Toyota Türkiye'nin yaptığı bazı işler israf türünden oluyor.  Büyük şehirlerin dışında yaşayanlar zaten temiz bir ortamda araç kullanıyor, her gün dur kalk trafikte araç kullanmıyor ki.




Toyota Club Türkiye

Ynt: Yakıt filtresini, dışarıda değiştirmedeki en büyük risk!
« Yanıtla #20 : Aralık 25, 2012, 13:35:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakıt filtresini, dışarıda değiştirmedeki en büyük risk!
« Yanıtla #21 : Aralık 25, 2012, 13:57:56 »
Bidiğim kadarıyla yeni kasa corolla dizel araçlarda motor kısmındaki büyük yakıt filtresi "long life" tip. Bunların değişim periyodu çok daha uzun , 40.000 km den fazla( yani aynen uzun ömürlü antifrizde olduğu gibi). Her ne kadar memleketimizde bu tür değişim periyotları , özellikle de periyodik bakım süreleri insanlarımıza daha kısa süreli olarak sunuluyorsa da ( örneğin aynı araç için Avrupada 15.000 km de periyodik bakım tablosu varken ülkemizde bu 10.000 km de bir dir...) bunların doğrusu müşteriye bildirmek gerekir. Yani bir kullanıcı aracını itinalı ve az kullanıyorsa , yakıtını temiz bir yerden alıyorsa ne diye bunu 10 binde bir çağırıp gerekli gereksiz parça değiştirttirirler? Toyota Türkiye'nin yaptığı bazı işler israf türünden oluyor.  Büyük şehirlerin dışında yaşayanlar zaten temiz bir ortamda araç kullanıyor, her gün dur kalk trafikte araç kullanmıyor ki.

Filtrelerde Long-Life tip gibi birşey söz konusu değildir, aracın kullanım yeri,amacı, kullanılan yağ türü, kullanılan yakıt türü, aracın kullanım şekli vs. birçok etken kullanım periyodunu belirler.Yurtdışında (yurtiçinde bazı markalarda da geçerli) 15.000km bakım periyodunun tek sebebi kullanılan yağ farklılığıdır.Aracı az kullanmak motor yağı için özelliklerini daha erken yitirmesinden başka birşeye sebep olmaz, zaten belirtilen xx bin kilometre yada xx ay bu sebepledir.Kimse aldığı yakıtın temizliğinden %100 emin olamaz aynı istasyon aynı yakıtı belki 20 değişik dağıtıcıdan alıyor olabilir, o seri gelen yakıtın taşındığı tankerin yakıt tankı standart üzeri kirli olabilir, bunları kim garanti edebilir?

Toyota, Türkiye şartlarında kimin nasıl araç, nasıl bir yakıt, servis dışında nasıl bir yağ kullandığını bilemez dolayısı ile verilen periyodlar yetkili servislerde yapılan işçilik ve kullanılan malzeme için garanti içerir, siz şayet kullandığınız yağın,yakıtın,parçaların 15.000km hiçbir sorun çıkarmadan aracınızı güvenle kullanabileceğinize inanıyorsanız, araç sizin kullanabilirsiniz tabii ki.

Not: Lütfen bu yazıyı yazdıklarınıza muhalif bir yazı olarak görmeyiniz, malum Türkiye şartlarında dürüstlük aramak hayal gibi artık, yaptığınız işi biliyor ve kendinizden eminseniz bildiğiniz yoldan şaşmayın.Ayrıca NDE120 araçlar için 40bin km olan yakıt filtresi değişim periyodu NDE150 araçlar için 80bin km'dir.

Saygılar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
yahu yakıt filtresini yetkili servis dışında değiştirmeyi düşünüyordum bu başlığı okduktan sonra kafam karıştı.. yetkili servislede papazım zaten yine ellerine düştük galiba.. bi yakıt filtresi değiştiricem 180 lira istiyolar kararsız kaldım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
yahu yakıt filtresini yetkili servis dışında değiştirmeyi düşünüyordum bu başlığı okduktan sonra kafam karıştı.. yetkili servislede papazım zaten yine ellerine düştük galiba.. bi yakıt filtresi değiştiricem 180 lira istiyolar kararsız kaldım

Sadece yakıt filtresi değişiminin 180TL olacağını düşünmüyorum, yanlış anlama veya anlamak istememe gibi bir durum olabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
yahu yakıt filtresini yetkili servis dışında değiştirmeyi düşünüyordum bu başlığı okduktan sonra kafam karıştı.. yetkili servislede papazım zaten yine ellerine düştük galiba.. bi yakıt filtresi değiştiricem 180 lira istiyolar kararsız kaldım

Ben  geçen ay dizel yakıt filtresini değiştirttim,  parça fiyatı 60 tl civarındaydı  180tl çok para  bence bi servisten parçayı alın, başka serviste değiştirttirin sadece işçilik sorun fiyat daha az çıkacaktır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Toyota Club Tr
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '08
  • 50 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Servis d4d dizel filtresi için 80tl istiyor bilginize.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ben  geçen ay dizel yakıt filtresini değiştirttim,  parça fiyatı 60 tl civarındaydı  180tl çok para  bence bi servisten parçayı alın, başka serviste değiştirttirin sadece işçilik sorun fiyat daha az çıkacaktır

hocam bu toyota plazalarının bi ayarı yok mu bana parçaya 90 TL dediler kocaelide..geri kalanı işçilik.. o dedğinizi yapmayı bende planlıyordum ama bu başlığı okuyunca motorda oluşacak bir arıza durumunda hak idda edebilmek için başlıkta yazılanlar kafamı karıştırdı.. bu arada arabam 2008 dizel corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
eğer yakıt filitresi yakıt pompasından önce yani depo ile pompa arasında ise pompa yakıtı emerken filtreden yakıtı çekerken bir miktar zorlanır ve eğer filitrede açık biryer bulursa bir kısımda hava çeker. benim tahminimde filitre pompadan öncedir.

aracın marka ve modeline göre faklılıklar olabiliyor bazı araçlarda depo içinde düşük basınç pompası bulunuyor yakıtın depodan rahat bi şekilde filiterye daha sonrada yüksek basınç pompasına basması için ama bazılarında bu düşük basınçlı pompa bulunmuyor direk yüksek basınç pompası emiş yaparak çekiyor
AKTİF SERVİS - ÇORUM   TOYOTA   özel servisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Bugün servisten sadece fiyat bilgisi aldım.

Hava-yakıt-yağ filtrelerin değişimi  işçilik hariç 325 TL yi buluyor.
Ben aşağıdaki linkten tüm filtre setleri (polen filtresi dahil) 80 TL ye alıp dışarıda değiştirtsem yada servisine işçilik versem değişseler daha mantıklı değil mi?

http://urun.n11.com/filtre-setleri/bosch-toyota-corolla-14-dizel-4lu-filtre-set-2002-2007-P45765055

Bosch marka filtrelerin fena olmayacağı kanaatindeyim.
Toyota normalde hangi markayı kullanmakta?

fikir ve önerilerinizi alabilir miyim?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • merhaba 1.4 d-4d sedan mm/t
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 239500
  • Model Yılı: '06
  • 254 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
tekin bey merhaba:Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.Bizim bir arkadaşımız sanayide yağ-hava-filtresini değiştiriyor.bir hafta sonra yağ lambası yanıyor,sıkıntıyı anlayamayınca servise geliyorlar,bakıyorlar ki yeni takılan yağ filtresi şişmiş yağ geçişi yok,motor kitlemiş,komple motor yaptırdı 16.5 milyona.Serviste orijinal parça kullanılyor sıkıntı olduğunda yaptığı,işin arkasında.Toyotanın serviste taktığı orijinal filtrede şişme olsa bile yağı direk motora basan By-Pass sistemi var,piyasadaki ucuz filtrelerde böyle bir şey yok.Bir anekdot olarak yazmak istedim.iyi akşamlar
1993te 87 Renault tx, 1994te 0 Renault Toros binek,1996da 91 skoda formen,1997de 90 renault manacer,(2001-2013 arası maalesef arabasız)nihayet 2013 nisan  Toyota Corolla 2006 1.4 d-4d mmt  182.000 km.
İstemek yetmez
Öyle bakarsın işte 28

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
..Toyotanın serviste taktığı orijinal filtrede şişme olsa bile yağı direk motora basan By-Pass sistemi var,piyasadaki ucuz filtrelerde böyle bir şey yok.

Dışarda üretilen filtrelerde de By-Pass var ama.! çalışacak garantisi yok,

Örneklediğiniz gibi, motor çöktüğünde, o parçanın arkasında olacak kimsenin olmama garantisi vardır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Dışarda üretilen filtrelerde de By-Pass var ama.! çalışacak garantisi yok,

Örneklediğiniz gibi, motor çöktüğünde, o parçanın arkasında olacak kimsenin olmama garantisi vardır.

Tekin Abi bu filtrelerdeki by-pass ne işe yarıyor ve filtrenin  neresinde.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Acizane kanaatim, serviste bile yapılsa olası bir arıza durumunda bu sorunun tespiti, arızanın servis tarafından kabullenilmesi biraz zor gibi geldi bana.
O yüzden araştırdım, Mann veya Rixenberg marka filitreler taktırmaya karar verdim.
Ve bugün Polen filitresi hariç hepsini Rixenberg marka aldım, BP den de yağ alıp oradaki yetkiliye değiştirticem.
İnşallah bir sorun yaşamam. : )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Tekin Abi bu filtrelerdeki by-pass ne işe yarıyor ve filtrenin  neresinde.

Yağ filtrelerinde by-pass bulunuyor, rölantide kapalı durumdadır ve pompadan gelen yağın tamamının filtre edilmesini sağlar ama yağ basıncı yükseldiğinde yağı filtre etmeden direkt motora göndermek için açılan yaylı kapakçıktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Tamamda yan sanayi filtreler 20 tl ise orjinaller 30 tl.10 tl icin2 risk alan varmidir.Ben servisten sadecw yag filtremi orjinal alip dışarıda yağımı değiştiriyorum
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Dışardan alınan filtrelerde by-pass açılmadığında kağıt filtreyi patlatıyor ve geriye kalan periyod süresince yağ filtre edilemiyor.

Bu durum dışardan gözlemlenemiyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 83000
  • Model Yılı: '09
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakıt filtresini, dışarıda değiştirmedeki en büyük risk!
« Yanıtla #36 : Şubat 22, 2016, 16:28:31 »
merhaba. toyota servislerde kullanılan mazot filtresinin marka ve referans kodu nedir?

araç: 2009 corolla 14 d4d
2009 Toyota Corolla Comfort 1.4 d4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
Yakıt filtresini,dışarıda değiştirmedeki en büyük risk!
« Yanıtla #37 : Şubat 22, 2016, 17:32:05 »
Original filtreler yetkili servis dışında dışarıda yok, bazı özel servislerde yetkili servis veya Toyota merkezden alıp satıyor.

Denso marka Fuel Filter 23303-64010 - dışarıda muadil bulabilirsiniz.

Bosch ta sanırım muadili yok .

MANN WK 8028 z olabilir.

@Ufuk Sönmez (16363)  orjinal filtre ve muadil ASAKASHİ marka tedariki yapıyor.Asakashi 25000km kullandım,sorun olmadı.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 83000
  • Model Yılı: '09
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakıt filtresini, dışarıda değiştirmedeki en büyük risk!
« Yanıtla #38 : Şubat 26, 2016, 09:01:17 »
İbrahim bey öncelikle teşekkür ederim. Karsta yaşadığım için mazot filtresi içindeki mazot dondu bir kaç kere. Üzerindeki mazot filtresi orijinal değil, toyota servisi arayıp sorduğumda ise bana mazot filtresinin marka ve referans kodunu söyleyemeyeceklerini bildirdiler(sanki istihbarat sırrı) Şunun bir orijinal marka ve modelini bulsam alıcam da bulamıyorum. Piyasada hep bosch marka var ama hepsi cılız tip. Çok araştırdım bosch filtreler iki tip kullanılıyor, bizimkilerin orijinal olanlarının ağız ebatı 94mm(şişman tip). Piyasada satılan boschların veya wunder vs.. markaların hepsinin ağız çapı 73 mm.(cılız tip)

Araç: 2009 Model Toyota Corolla 1.4 d4d Comfort
2009 Toyota Corolla Comfort 1.4 d4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakıt filtresini, dışarıda değiştirmedeki en büyük risk!
« Yanıtla #39 : Şubat 27, 2016, 12:19:19 »
İbrahim bey öncelikle teşekkür ederim. Karsta yaşadığım için mazot filtresi içindeki mazot dondu bir kaç kere. Üzerindeki mazot filtresi orijinal değil, toyota servisi arayıp sorduğumda ise bana mazot filtresinin marka ve referans kodunu söyleyemeyeceklerini bildirdiler(sanki istihbarat sırrı) Şunun bir orijinal marka ve modelini bulsam alıcam da bulamıyorum. Piyasada hep bosch marka var ama hepsi cılız tip. Çok araştırdım bosch filtreler iki tip kullanılıyor, bizimkilerin orijinal olanlarının ağız ebatı 94mm(şişman tip). Piyasada satılan boschların veya wunder vs.. markaların hepsinin ağız çapı 73 mm.(cılız tip)

Araç: 2009 Model Toyota Corolla 1.4 d4d Comfort
Şasi Numarası:

Serhat bey, öncelikle bilgi güvenliğiniz için aracınızın şasi numarasını "herkese" açık bölümlerde paylaşmamanızı tavsiye ederim,

Parça kodu kısmına gelince, istihbarat sırrı değil ancak parça koduna göre arama yaparak ulaşacağınız üründen kaynaklı hata yapmanız halinde geri dönüşünüz risk faktörüdür, bu durumda ürünü bizim temin etmediğimiz halde sorumlu tutmak, suçlanmak gibi saçma davranışlar ile karşılaşılabiliyor. EK olarak dış ölçüsü, diş ölçüsü vs. dışında filtrelerin bir çok teknik özellik barındırabileceğini de göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederek aracınızın güncel yakıt filtresi numarasını sizinle paylaşabilirim.

23390YZZAB / 2339026140 / 2339026160 bu üç filtre de Toyota'nın aracınız için uygun gördüğü ürünlerin numarasıdır.