Gönderen Konu: Otomatik klima ayarları  (Okunma sayısı 32330 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Otomatik klima ayarları
« : Ocak 21, 2012, 18:40:03 »
Kıyetli arkadaşlar ,

2004 Avensis 2.0 Elegant Executive aracımda otomatik klima açıkken sadece ayak bölgesine üflüyor.
Klimanın üfeme yönünü cama ya da diğer yönlere çevirince otomatik klima devreden çıkıyor. Dolayısıyla buda camda geçicide olsa buğulanma gibi problemlere yol açıyor.
Klimayı istediğim ayarlara nasıl getirebilirim. Yani hem benim istediğim yere üfleyecek hemde otomatik klima devrede olacak . Uğraşmayacağım her seferinde manuel olarak.

İyi Forumlar herkese.
Kanaat-i acizanemce deme.
Kanaatin varsa,aciz değilsin.

2005 HONDA ACCORD 2.4 EXECUTIVE

Toyota Club Türkiye

Otomatik klima ayarları
« : Ocak 21, 2012, 18:40:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #1 : Ocak 21, 2012, 18:50:28 »
Kalorifer sisteminizi Otomatik (Auto) düğmesi ile çalıştırmamalısınız,

Fan düğmesi ile başlayıp, fan hızını ayarlayınız,

Mode düğmesi ile yön seçebilirsiniz,

Kırmızı ve mavi renklere sahip düğmelerle de sıcaklığınızı ayarlayabilirsiniz, 24 yada 26 C de tutmanız demek bu değerle ısıt anlamında değildir, aracın içini bu sıcaklığa getirdiğinde daha fazla ısıtma anlamındadır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #2 : Ocak 21, 2012, 19:18:20 »
Kalorifer sisteminizi Otomatik (Auto) düğmesi ile çalıştırmamalısınız,

Fan düğmesi ile başlayıp, fan hızını ayarlayınız,

Mode düğmesi ile yön seçebilirsiniz,

Kırmızı ve mavi renklere sahip düğmelerle de sıcaklığınızı ayarlayabilirsiniz, 24 yada 26 C de tutmanız demek bu değerle ısıt anlamında değildir, aracın içini bu sıcaklığa getirdiğinde daha fazla ısıtma anlamındadır.

Tekin Bey ilginize teşekkürler öncelikle,

Klimam iki bölgeli sağ sol ayrı çalıştırılabilen dijital klima ve 24 dereceye ayarlı şu anda. Aracı ilk çalıştırdığımda klima ortam ısısını kontrol ediyor .Araç ilk çalıştığında motor soğuk olduğu için klima çalışmaya başlamıyor zira içeriyi ısıtamayacak kadar soğuk araç , motor bir miktar ısınınca devreye giriyor ve 24 dereceye kadar ısıtıyor daha sonra ısıyı dengeliyor. Buraya kadar problem yok gayet güzel.

Ancak ben ne zaman klima cama vursun diye MODE tuşuna basıp üfleme yönünü değiştirsem mesela yüze ve camlara versem dijital klima devreden çıkıyor AUTO düğmesinin ışığı sönüyor. Yani manuel bir klima haline geliyorki her sefererinde isteğe göre elle müdahele etmek gerekiyor.

Benim istediğim ise istediğim yönlere üflesin mesela ayaklara camlara beraber ancak AUTO modundan çıkmasın. Bu mümkünmü dür?
Kanaat-i acizanemce deme.
Kanaatin varsa,aciz değilsin.

2005 HONDA ACCORD 2.4 EXECUTIVE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #3 : Ocak 21, 2012, 19:23:29 »
Kalorifer sisteminizi Otomatik (Auto) düğmesi ile çalıştırmamalısınız,

Fan düğmesi ile başlayıp, fan hızını ayarlayınız,

Mode düğmesi ile yön seçebilirsiniz,

Kırmızı ve mavi renklere sahip düğmelerle de sıcaklığınızı ayarlayabilirsiniz, 24 yada 26 C de tutmanız demek bu değerle ısıt anlamında değildir, aracın içini bu sıcaklığa getirdiğinde daha fazla ısıtma anlamındadır.

1-) AUTO modunda başlatmayacaksak dijital otomatik bir klimanın anlamı nedir ? birde AUTO da çalıştırmak araca zararmı verir?
2-)Mode düğmesi ile yönü seçince zaten AUTO ışığı sönüyor. Benimde problem ettiğim şey zaten bu.
3-) Kırmızı mavi renk zaten yok zira dijital klima , yukarı ve aşağı ok işareti olan dijital özellikli bir tuş var.

Bu bilgiler ışığında aydınlatabilirseniz ziyadesiyle müteşekkir olacağım .

Saygılarımla...
Kanaat-i acizanemce deme.
Kanaatin varsa,aciz değilsin.

2005 HONDA ACCORD 2.4 EXECUTIVE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #4 : Ocak 21, 2012, 19:28:27 »
Alperen bey,


Nasıl, iç sirkülasyon düğmesini kışın kapamamamız ve dışardan hep taze hava alacak şekilde bırakmamız gerekiyorsa, "Auto" düğmesi de sadece yaz için geçerli bir düğmedir ve Klima açıkken kullanılması gereken bir fonksiyondur, aslında bizim ülkemiz Avrupa'ya göre daha sıcak olduğundan Auto fonksiyonu da yazın soğutmada yetersiz kalmaktadır, Auto'nun amacı Klimayı ve fanı devamlı çalıştırmayarak ekonomi sağlatmaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #5 : Ocak 21, 2012, 21:35:52 »
auto devre dışı kaldığında manuel klima gibi kullanabiliyorsunuz..
arac soğukken fan çalışmaz eğer aracın ısısı istenen seviyeye gelirse fanın üfleme yönü otomatik olarak değişecektir sadece bıraz sabır..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #6 : Ocak 21, 2012, 21:39:33 »
auto devre dışı kaldığında manuel klima gibi kullanabiliyorsunuz..
arac soğukken fan çalışmaz eğer aracın ısısı istenen seviyeye gelirse fanın üfleme yönü otomatik olarak değişecektir sadece bıraz sabır..

Kerem Bey yukarıdaki sorularıma aynı aracı benden daha uzun süre kullanan biri olarak açıklık getirebilirmisiniz?
Kanaat-i acizanemce deme.
Kanaatin varsa,aciz değilsin.

2005 HONDA ACCORD 2.4 EXECUTIVE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #7 : Ocak 21, 2012, 23:35:46 »
Alperen bey,

Otomatik kalorifer ve klima sistemi demek, ısınızı dış sıcaklıklarda değişiklik olsa bile, sizin aracınızın içini ayarladığınız ısı değerinde otomatik olarak tutmayı başaran sistem demektir.

İlkbahar ve Sonbaharda, klimanızı devreye alıp, derece ayarı yaptıktan sonra "Auto" düğmesine basıp, dışardan alınan havayıda sirkülasyon düğmesinden engellerseniz, en ekonomik şekilde iç soğutma yapabilirsiniz.

Kışın ise, dışardan hava girişine müsade etmelisiniz, sıcaklık derecesini ayarlayıp, "mode" ile istediğiniz yönlere fan rüzgarını yönlendirebilirsiniz. Yani kışın sistem manuel olarak programlanmış olurken, bu sisteminizin otomatik çalışmadığı anlamına gelmez.

"Auto" programı "istenen ısıya ulaşınca üflemeyi durdur" şeklinde çalıştığından, kış için kullanılamaz, duraklama esnasında buğu oluşacağı gibi yolcularda üşür.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #8 : Ocak 21, 2012, 23:50:22 »
Alperen bey,

Otomatik kalorifer ve klima sistemi demek, ısınızı dış sıcaklıklarda değişiklik olsa bile, sizin aracınızın içini ayarladığınız ısı değerinde otomatik olarak tutmayı başaran sistem demektir.

İlkbahar ve Sonbaharda, klimanızı devreye alıp, derece ayarı yaptıktan sonra "Auto" düğmesine basıp, dışardan alınan havayıda sirkülasyon düğmesinden engellerseniz, en ekonomik şekilde iç soğutma yapabilirsiniz.

Kışın ise, dışardan hava girişine müsade etmelisiniz, sıcaklık derecesini ayarlayıp, "mode" ile istediğiniz yönlere fan rüzgarını yönlendirebilirsiniz. Yani kışın sistem manuel olarak programlanmış olurken, bu sisteminizin otomatik çalışmadığı anlamına gelmez.

"Auto" programı "istenen ısıya ulaşınca üflemeyi durdur" şeklinde çalıştığından, kış için kullanılamaz, duraklama esnasında buğu oluşacağı gibi yolcularda üşür.

Peki Tekin Bey Auto modunda çalıştırmamalısınız derken kış için değildir bu özellik manasında mı söylediniz yoksa zararlımı kalorifer çalışırken?

Birde geçenlerde aracın içi baya sıcak olunca 24-25 dereceden 21-22 dereceye (tam hatırlamıyorum) düşürdüğümde içeriyi istediğim ısıya getirmek için AUTO modunda içeriye soğuk üflemeye başladı.
Kanaat-i acizanemce deme.
Kanaatin varsa,aciz değilsin.

2005 HONDA ACCORD 2.4 EXECUTIVE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #9 : Ocak 22, 2012, 00:00:09 »
Kalorifer yada Klima sisteminin herhangi bir fonksiyonu hiç bir şekilde zararlı değildir.

Bu "Auto" sisteminin hangi mevsimde kullanılması gerekliliği ile ilgili bir konudur.

Dediğim gibi "Auto" sıcak mevsim modu olduğundan soğuk üfler.

Aracınızın içi sıcak olduysa dereceyi düşürerek ısıyı ayarlamalısınız. 20 C ye düşürürseniz, kaloriferiniz ısınızı yine 20 derecede otomatik olarak tutacaktır, dışarıda kış güneşi çıksa bile aracınızın içi 20C üzerine çıkmaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #10 : Ocak 22, 2012, 00:02:20 »
Kerem Bey yukarıdaki sorularıma aynı aracı benden daha uzun süre kullanan biri olarak açıklık getirebilirmisiniz?

Alperen bey tarif etmeye çalışayım
 ilk önce auto mod da 24 derece yi ayarlayın yön tuşlarına müdahele etmeyin..
araç içi 24 dereceden düşük olduğundan araç ısınırken fan hızı otomatik artar ve aracı ısıtmaya çalışır.
fan yönü otomatik olarak ayaklardan başlar arabanın içi 24 dereceye ulaştığında yüze gelir. 

Araç içi sıcaklık düştüğü zaman fan hızı artar fakat yine ayaklara verir fanı.
 Eğer uzun yolculuk yapar ve ısı derecesini sabit tutarsanız 24 derece gibi fanın yönünün otomatik değiştiğini görürsünüz.
(burdan şunu söyleyebilirim manuel modda yani müdahele ederseniz Alperen bey fan hızı yüksek ve çok sıcak durumlarda araç içinde istenmeyen bi durum olabilir mesela yüzünüze üflenen sıcak hava uykunuzun gelmesi gibi)

yukarıda anlattığım 1. sorunun cevabı olsa gerek..
2. sorunuza gelirsek siz klimanın yönüne müdahele ederseniz auto modu devre dışı kaldığı için manuel moda geçiyor .. buraya kadar herşey normal.. (ben hep auto mod da 22,5-23 derecede kullanıyorum)
3. sorunuz evet dış sıcaklığa göre araç içini olmasını istediğiniz ısıya getiren uzun ince tuş var.
dış sıcaklık düşükse mesela 20 derece siz arabanın içini 25 derece istediniz otomatik olarak ısıtma moduna gecer.
dış sıcaklık yüksek 32 derece siz arabanın içini 25 derece de ayarlamıştınız kışın mesela bu sefer de otomatik soğutmaya geçer klimayı açarsanız da daha rahat soğutur.
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #11 : Ocak 22, 2012, 00:06:51 »
Kerem Bey çok teşekkürler.
Çok açıklayıcı oldu benim için.
Kanaat-i acizanemce deme.
Kanaatin varsa,aciz değilsin.

2005 HONDA ACCORD 2.4 EXECUTIVE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #12 : Ocak 22, 2012, 00:24:22 »
Kerem Bey çok teşekkürler.
Çok açıklayıcı oldu benim için.

birşeyler de yardımcı olduysam ne mutlu bana kendinize iyi bakın alperen bey..
bu arada kullanım klavuzu yoksa bi şekilde payalabilirim.
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #13 : Ocak 22, 2012, 00:28:30 »
birşeyler de yardımcı olduysam ne mutlu bana kendinize iyi bakın alperen bey..
bu arada kullanım klavuzu yoksa bi şekilde payalabilirim.

Kullanım kılavuzum yok. Payabilirim ne demek bu arada :)  ??
Kanaat-i acizanemce deme.
Kanaatin varsa,aciz değilsin.

2005 HONDA ACCORD 2.4 EXECUTIVE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #14 : Ocak 22, 2012, 00:41:33 »
Paylaşabilirim dicektim :) kusura bakma bi fotokopi ile çoğaltıp yollayabilrim istersen
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #15 : Ocak 22, 2012, 18:04:40 »
Avensis Kullanıcı El Kitabı.. adı altında yeni bir konu açtım..
resimler yükleniyor bi bakın isterseniz alperen bey.
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik klima ayarları
« Yanıtla #16 : Ekim 09, 2020, 21:32:30 »
Kıyetli arkadaşlar ,

2004 Avensis 2.0 Elegant Executive aracımda otomatik klima açıkken sadece ayak bölgesine üflüyor.
Klimanın üfeme yönünü cama ya da diğer yönlere çevirince otomatik klima devreden çıkıyor. Dolayısıyla buda camda geçicide olsa buğulanma gibi problemlere yol açıyor.
Klimayı istediğim ayarlara nasıl getirebilirim. Yani hem benim istediğim yere üfleyecek hemde otomatik klima devrede olacak . Uğraşmayacağım her seferinde manuel olarak.

İyi Forumlar herkese.

Size verilen cevapların hiç bir tatmin edivi cevabı yok. Aynı sırun bende de var. Ama bu bir sorun değil.

Arkadaşların sana verdiği cevaplarda Kış modunda otomatik özelliği işe yaramıyır deniyor. Saçmalık başka birşey değil. Sürekli kullandığım yani iç sıcaklığı 25 dereceye ayarladığımda Klima otomatık olarak iç sıcaklık 25 olduğunda kademesini en düşüğe neredeyse durma noktasına getirdiğini biliyorum ve yapıyorum..

Otomatik olması sadece sıcaklıpı kontrol etmesiyle alakalıdır. İster 18 e ayarlarım isterse 28 dereceye. Benim ayarladığım sıcaklığa getirmek için,Isıtması gerekiyorsa ısıtır,Soğutması gerekşyorsa da soğutur..

Benim Auris aracımda da aynı durum şimdş var. İç sıcaklığı 24.5 derece yaptım ve AUTO modda sadece Ayak kısmına veritor. Modu değiştirdiğimde de de Otomatık mıddan çıkyor. Bu geçen yıl böyle değildi.

Konuya bulduğum cevap ise şu.. Sanırım Kış moduna geçtiğinde otomatık modunu önce ayaklar olaraj yapıyor ve dış ortam sıcaklığı düştükçe bu modu da kendisi değiştiriyor. Çünkü geçen yıl aynımşey başıma geldi ve sonrasan kendiliğinden Auto mod olarak yüzü seçmeye başladı..

Kurcaladım değiştirebilirmiyim diye ama yapamadım. Kendisi seçecek gibime geliyor eskisi gibi.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 09, 2020, 21:45:03
Kıyetli arkadaşlar ,

2004 Avensis 2.0 Elegant Executive aracımda otomatik klima açıkken sadece ayak bölgesine üflüyor.
Klimanın üfeme yönünü cama ya da diğer yönlere çevirince otomatik klima devreden çıkıyor. Dolayısıyla buda camda geçicide olsa buğulanma gibi problemlere yol açıyor.
Klimayı istediğim ayarlara nasıl getirebilirim. Yani hem benim istediğim yere üfleyecek hemde otomatik klima devrede olacak . Uğraşmayacağım her seferinde manuel olarak.

İyi Forumlar herkese.

Şimdi kurcaladım ve şunu gördüm..

Auto sıcaklığı 22 dereceye kadar  seçilirse YÜZ modunu seçiyor.
22-23,5 arası seçilirse YÜZ ve AYAK ymoduna geçiyor
24 ve Yukarısında ise AYAK modunu seçiyor

Bu sucaklık farklılıklarının da Dış ortam sıcaklığına göre değiştiğini sanıyorum. çünkü ben 24 derece de sadece YÜZ modunu seçtiğini biliyorum