Merhaba otomobil severler,
Lastiklerimiz aynı anda Konfor, Performans ve Ekonomi üretebilirler mi?
Günümüzde yakıtların ucuz olmadığını ve daha da pahalılaşacağını düşünürsek, yan unsurların kullanımı sırasında dikkatli olmamız, konfor ve performanstan ödün vermeden ekonomi sağlamamıza yardımcı olabilir.
Yaz-Kış, yakıtınızı güneş battıktan 2 saat sonra alınız (yakıt nakil sırasında buharlaşma kısmen daha az olur). Her seferinde yakıtınızı yüklemeden önce de lastik basınçlarınızı uzun yol değerine tamamlayınız.
Yaz olsun, Kış olsun güneş gören lastik, yerine göre 2, 4, 6, 8 psi daha fazla değerlere ulaşır, siz bu esnada lastik havanızı artırmaya çalışırken aslında istemeden düşürmüş olursunuz. O nedenle güneş battıktan sonra lastiklerin hepsinin eşit miktarda serinlemesi yaklaşık 2 saat alır (park halinde).
Lastik basınç değerleri şöför tarafında kapı direğinde yada torpidoda bir etiket üstünde yazar. Orada verilen en büyük değer uzun yol değeridir.
Lastiğe basılan uzun yol değeri basıncı, lastiğin daha sert olmasına sebep verirken, yeni nesil amortisörlerimizdeki konfor bölgeleri bu titreşimlerin çoğunu absorbe eder. Geriye kalan titreşimler sadece bozuk yollarda hissedilebilir.
Bunun karşılığında siz çok önemli yakıt tasarrufları sağlarsınız,
Bir sonraki lastik seçiminizde tatlı sert tabana ve yumuşak yanağa sahip lastiğe yönelerek bir otomobilin olabileceği en konforlu, en performanslı ve en ekonomik sürüşe sahip olursunuz.
Yalnız, yeni lastik seçiminde dikkat etmeniz gereken önemli nokta, yeni lastiğin sürat endeksidir, bu endeks aracınızın yapabileceği en son süratin çok çok üstünde olması da o lastiği sert yapan unsurlardandır.
Örnek: H-210km V-230km