Gönderen Konu: Lastik Basıncı : Konfor-Performans-Ekonomi  (Okunma sayısı 3689 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Lastik Basıncı : Konfor-Performans-Ekonomi
« : Ocak 20, 2012, 11:33:47 »
Merhaba otomobil severler,

Lastiklerimiz aynı anda Konfor, Performans ve Ekonomi üretebilirler mi?

Günümüzde yakıtların ucuz olmadığını ve daha da pahalılaşacağını düşünürsek, yan unsurların kullanımı sırasında dikkatli olmamız, konfor ve performanstan ödün vermeden ekonomi sağlamamıza yardımcı olabilir.

Yaz-Kış, yakıtınızı güneş battıktan 2 saat sonra alınız (yakıt nakil sırasında buharlaşma kısmen daha az olur). Her seferinde yakıtınızı yüklemeden önce de lastik basınçlarınızı uzun yol değerine tamamlayınız.

Yaz olsun, Kış olsun güneş gören lastik, yerine göre 2, 4, 6, 8 psi daha fazla değerlere ulaşır, siz bu esnada lastik havanızı artırmaya çalışırken aslında istemeden düşürmüş olursunuz. O nedenle güneş battıktan sonra lastiklerin hepsinin eşit miktarda serinlemesi yaklaşık 2 saat alır (park halinde).

Lastik basınç değerleri şöför tarafında kapı direğinde yada torpidoda bir etiket üstünde yazar. Orada verilen en büyük değer uzun yol değeridir.

Lastiğe basılan uzun yol değeri basıncı, lastiğin daha sert olmasına sebep verirken, yeni nesil amortisörlerimizdeki konfor bölgeleri bu titreşimlerin çoğunu absorbe eder. Geriye kalan titreşimler sadece bozuk yollarda hissedilebilir.

Bunun karşılığında siz çok önemli yakıt tasarrufları sağlarsınız,

Bir sonraki lastik seçiminizde tatlı sert tabana ve yumuşak yanağa sahip lastiğe yönelerek bir otomobilin olabileceği en konforlu, en performanslı ve en ekonomik sürüşe sahip olursunuz.

Yalnız, yeni lastik seçiminde dikkat etmeniz gereken önemli nokta, yeni lastiğin sürat endeksidir, bu endeks aracınızın yapabileceği en son süratin çok çok üstünde olması da o lastiği sert yapan unsurlardandır.

Örnek: H-210km  V-230km
 
 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Lastik Basıncı : Konfor-Performans-Ekonomi
« : Ocak 20, 2012, 11:33:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '07
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Basıncı : Konfor-Performans-Ekonomi
« Yanıtla #1 : Ekim 11, 2017, 01:38:39 »
Merhaba arkadaşlar
Öncelikle her arabada bulunan fabrika talimatına göre hava basıncı ayarlamamız gerekiyor.
Corolla 2002-2007 modellerinde torpido içinde talimat mevcut.
160 km/sa altı kullanım için ön ve arka lastik basıncı 32 psi
160 km/sa üstü kullanım için ön ve arka lastik basıncı 39 psi

Benzinci ve lastikçileri gezdim birbirini doğrulayanı bulamadım.
En sonunda Michelin göstergeli hava pompasını buldum.
Lastik basıncı soğuk halde yapılır.Tavsiyem güvenilir bir hava saati bulup kendiniz kontrol edin.
sabah evden çıkarken tüm lastikleri soğuk halde kontrol edebilirsiniz.
En yakın benzinciye 1-2 km bile gitseniz 1-2 psi yükseliyor basınçlar.
Lastikler sıcak olduğu zaman örneğin 32 psi olması gereken basınç 33-34 psi çıkıyor.
Siz onu tekrar 32 ye düşürürseniz ,soğuduğu zaman 30psi civarına düşecektir.
Lastikler sıcak haldeyken havası düşürülmez kuralı vardır.
Kullanıma göre 4 psi ye kadar basınç artabilir.soğuduğunda normal basıncına düşer.
Düşük basınçta araba kullanma lastiğe zarar verir,yakıtı fazla yakar.
Çok yüksek basınçlı kullanma ise lastiğin biçimini bozar.
Fabrika verilerine uymak her zaman iyidir.
Selamlar