Gönderen Konu: box tuning gerçeği  (Okunma sayısı 9365 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris 1.4 D-4D comfort extra MM
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: box tuning gerçeği
« Yanıtla #40 : Mart 10, 2012, 18:36:49 »
box konusunda gerçekten hiç korkmayın, boxın zararlı olduğu muhabbeti tamamen chiptuningçiler tarafından uydurulmuş  bir şehir efsanesidir, şimdiye kadar yazılımla motoru arıza yapan ,duman atan ,tekrar eski yazılımına dönen çok duydum ama boxla yok sayılacakkadar az duydum. duman atma olayı race chipte yok ,bu olay benim için çok önemliydi özellikle dikkat ettim 0 duman ama ucuz boxlar kara tren gibi duman attırıyor o dumanda 80-100 bin km sonra sorun açabilir.daha önceki corollamda box bana bağşıklık yaptı,şimdi boxsız dizel arabaya binemiyorum,
Ben herzaman sağlamcı olmuşumdur,farz edinki tatile çıktınız memleketinizden 1000 km uzakta bir yerde chiptuning yazılımıyla  ilgili motor arıza verse ne yapacaksınız,en yakın servise gittiğinizde turbo,enjektör,ecu  gibi bir arıza durumunda servisin  ilk işi yazılımında oynama varmı ona bakacak, artık servislerde davaya uyandı, anlamazlarsa bile ecu sökülüp merkeze gittiğinde bütün foya gene açığa çıkar,adamlara durun ben  ecuyu yazılımcıya gönderiyim eski yazılımı yüklesinler ben sonra tekrar takarımmı diyeceksiniz. boxda durum çok kolay, 1 dakikada eskiye dönüyor araba .performansıda chiptuningle birbirine çok yakın.

Ahmet bey sizin race chip ayarınız kaç,kaç ,benimki 5/4

Toyota Club Türkiye

Ynt: box tuning gerçeği
« Yanıtla #40 : Mart 10, 2012, 18:36:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: box tuning gerçeği
« Yanıtla #41 : Mart 10, 2012, 18:41:21 »
Benzinlilerin başı kel mi? Bizede bir pro racer lütfen.
vedat bey , yanılmıyorsam  bu box sistemleri, benzinli araçlara uyum sağlamıyor ve benzinliler için üretilmiyor, bende 2-3 yıl önce araştırmıştım ki yapılsa bile, atmosferik araçta alacağınız verim çok düşük
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: box tuning gerçeği
« Yanıtla #42 : Mart 10, 2012, 18:56:13 »
box konusunda gerçekten hiç korkmayın, boxın zararlı olduğu muhabbeti tamamen chiptuningçiler tarafından uydurulmuş  bir şehir efsanesidir, şimdiye kadar yazılımla motoru arıza yapan ,duman atan ,tekrar eski yazılımına dönen çok duydum ama boxla yok sayılacakkadar az duydum. duman atma olayı race chipte yok ,bu olay benim için çok önemliydi özellikle dikkat ettim 0 duman ama ucuz boxlar kara tren gibi duman attırıyor o dumanda 80-100 bin km sonra sorun açabilir.daha önceki corollamda box bana bağşıklık yaptı,şimdi boxsız dizel arabaya binemiyorum,
Ben herzaman sağlamcı olmuşumdur,farz edinki tatile çıktınız memleketinizden 1000 km uzakta bir yerde chiptuning yazılımıyla  ilgili motor arıza verse ne yapacaksınız,en yakın servise gittiğinizde turbo,enjektör,ecu  gibi bir arıza durumunda servisin  ilk işi yazılımında oynama varmı ona bakacak, artık servislerde davaya uyandı, anlamazlarsa bile ecu sökülüp merkeze gittiğinde bütün foya gene açığa çıkar,adamlara durun ben  ecuyu yazılımcıya gönderiyim eski yazılımı yüklesinler ben sonra tekrar takarımmı diyeceksiniz. boxda durum çok kolay, 1 dakikada eskiye dönüyor araba .performansıda chiptuningle birbirine çok yakın.
görüşlerinizi güzel bir şekilde paylaşmışsınız size kısmen katılıyorum, garantili bir araçta şehir dışında, başınıza bir sorun gelmesi durumunda, dediğiniz kesinlikle mantıklı. Chip tuning sonrası sorun yaşayanlarda kesinlikle mevcut, tabi box a oranla tam olarak nedir, onu bende bilemiyorum, genel bir istatistik yapmak gerekir.
Ama performans verimi açısından bakılıdığında, chip tuning in , box tuninge oranla çok daha verimli olduğu aşikar, daha önceden de 2aynı araca farklı işlemler yapılarak araçlar denendi, chip tuning 5-6boy kadar daha başarılı , belli hız aralıklarında ama şu da var, sürekli boxı takıp sökerek, arabaya sürekli farklı yakıt basınçları uyguluyorsunuz, aynı şekilde buna oranla yanmadan gelen egzost gazıyla beraber, turbo basıncınızdada sürekli farklılık mevcut.
Günümüzde de yazılım yapan kişiler, araçları dumansız olarak teslim ediyorlar, genelde hepsi araçla beraber teste çıkar işlemi yaptıktan sonra, kişi arzusuna paralel dumanlı yazılımlarda mevcut, bu yazılımlar arabanın kapasitesini  çok daha yukarı çıkarıyor, 110hp lik dizel bir araçtan nerdeyse 160hp ye varan güçler alabiliyorsunuz, yazılımdaki üst limitleri kullanarak, siyah dumanda bu sebeple oluşuyor, hatta günümüzde, benzinli turbo araçlarla bile aşık atan bir çok dizel mevcut, zd cupra, mehmet gazihanın polosu, çok iddaalı araçlar.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: box tuning gerçeği
« Yanıtla #43 : Mart 10, 2012, 19:53:53 »
Ahmet bey sizin race chip ayarınız kaç,kaç ,benimki 5/4
benim araba  2,0 motor,box sız hali  bile çok güçlü,ben race chipi 0-5 ayarında  kullanıyorum ,bu  ayar şimdilik bana  yetiyor ,sizinki gibi yapsam  araba 4 vitesde bile patinaj çeker . race chip gerçekten harikaymış parasını son kuruşuna kadar hak eden bir ürün

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris 1.4 D-4D comfort extra MM
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: box tuning gerçeği
« Yanıtla #44 : Mart 10, 2012, 19:58:31 »
benim araba  2,0 motor,box sız hali  bile çok güçlü,ben race chipi 0-5 ayarında  kullanıyorum ,bu  ayar şimdilik bana  yetiyor ,sizinki gibi yapsam  araba 4 vitesde bile patinaj çeker . race chip gerçekten harikaymış parasını son kuruşuna kadar hak eden bir ürün

bence siz onu 2/4 yapın ,tadından yenmez :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: box tuning gerçeği
« Yanıtla #45 : Mart 10, 2012, 20:07:27 »
görüşlerinizi güzel bir şekilde paylaşmışsınız size kısmen katılıyorum, garantili bir araçta şehir dışında, başınıza bir sorun gelmesi durumunda, dediğiniz kesinlikle mantıklı. Chip tuning sonrası sorun yaşayanlarda kesinlikle mevcut, tabi box a oranla tam olarak nedir, onu bende bilemiyorum, genel bir istatistik yapmak gerekir.
Ama performans verimi açısından bakılıdığında, chip tuning in , box tuninge oranla çok daha verimli olduğu aşikar, daha önceden de 2aynı araca farklı işlemler yapılarak araçlar denendi, chip tuning 5-6boy kadar daha başarılı , belli hız aralıklarında ama şu da var, sürekli boxı takıp sökerek, arabaya sürekli farklı yakıt basınçları uyguluyorsunuz, aynı şekilde buna oranla yanmadan gelen egzost gazıyla beraber, turbo basıncınızdada sürekli farklılık mevcut.
Günümüzde de yazılım yapan kişiler, araçları dumansız olarak teslim ediyorlar, genelde hepsi araçla beraber teste çıkar işlemi yaptıktan sonra, kişi arzusuna paralel dumanlı yazılımlarda mevcut, bu yazılımlar arabanın kapasitesini  çok daha yukarı çıkarıyor, 110hp lik dizel bir araçtan nerdeyse 160hp ye varan güçler alabiliyorsunuz, yazılımdaki üst limitleri kullanarak, siyah dumanda bu sebeple oluşuyor, hatta günümüzde, benzinli turbo araçlarla bile aşık atan bir çok dizel mevcut, zd cupra, mehmet gazihanın polosu, çok iddaalı araçlar.

dediğim gibi ben sağlamcı bir adamım yapılan işlemi yada hatayı kendim düzelte bilmeliyim o yüzden box tam benlik bir parça, chip tuningli araç varsın benden 3-4 boy daha ilerde gitsin ,bana boxın verdiği güç yeterde artar bile ,işin güzelliği aracı satarken boxı söküp 70 tl ye yeni bir kablo alıp, yeni aracınıza takabiliyorsunuz ama chip tuningde öyle bir durum yok 700-800 tl eski arabanın üzerinde gidiyor ,linkteki arkadaşda mehmet gazihana chiptuning yaptırmış  ancak  randıman alamamış ,sonra  race chip takıp mutlu olan bir kullanıcı ve başına gelenleri paylaşmış bir göz atın isterseniz
http://forum.donanimhaber.com/m_52668919/mpage_1/key_/tm.htm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: box tuning gerçeği
« Yanıtla #46 : Mart 10, 2012, 20:16:25 »
bence siz onu 2/4 yapın ,tadından yenmez :)
valla oynaya oynaya yakında bozacam bu aleti,şimdiye kadar 50 tane ayar denemişimdir ,bu ayarlar için 1000km yol 1,5 depo mazot harcamışımdır ama hala içimdeki şeytan ayarı biraz daha yükselt diye sürekli dürtüyor.dediğiniz ayarıda denerim , nasıl olsa alıştık artık :asikadam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris 1.4 D-4D comfort extra MM
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: box tuning gerçeği
« Yanıtla #47 : Mart 10, 2012, 20:26:19 »
valla oynaya oynaya yakında bozacam bu aleti,şimdiye kadar 50 tane ayar denemişimdir ,bu ayarlar için 1000km yol 1,5 depo mazot harcamışımdır ama hala içimdeki şeytan ayarı biraz daha yükselt diye sürekli dürtüyor.dediğiniz ayarıda denerim , nasıl olsa alıştık artık :asikadam:

Toyota 'nın motor koruma sistemi çok hassastır,önce 1/4 yapın 100 km. gittikten sonra 2/ 4 olarak değiştirin :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: box tuning gerçeği
« Yanıtla #48 : Mart 10, 2012, 20:28:15 »
söylediklerinizde haklılık payı var kesinlikle, ama eğer anlattığınız gibi kendiniz hükmetmeyi seviyorsunuz aracaı, 1000-1200euroya , yurt dışından ekipmanı getirin, laptopunuzu bağlayarak sürekli ayarını değiştirirsiniz, box tuninge görede çok yüksek verimlere çıkabilirsiniz,
bide :D 4viteste nasıl patinaj çekicek araç onu çözemedim, 500-600ps arabalar dahi, 4.viteslerinde sarmadan oturuyor
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: box tuning gerçeği
« Yanıtla #49 : Mart 10, 2012, 20:44:14 »
söylediklerinizde haklılık payı var kesinlikle, ama eğer anlattığınız gibi kendiniz hükmetmeyi seviyorsunuz aracaı, 1000-1200euroya , yurt dışından ekipmanı getirin, laptopunuzu bağlayarak sürekli ayarını değiştirirsiniz, box tuninge görede çok yüksek verimlere çıkabilirsiniz,
bide :D 4viteste nasıl patinaj çekicek araç onu çözemedim, 500-600ps arabalar dahi, 4.viteslerinde sarmadan oturuyor
arabayı 1.vitesden itibaren ,devirli bir şekilde kullanırsan 2 den 3.vitese attığın zaman 1 sn patinaj çekiyor ,daha önceki corollamdada box takılı olduğu zaman 2.vitesde yapıyordu aynı olayı.şimdiki aracımın  2.0 dizel motoru çok güçlü ve boxın ayarı düşükte çalışıyor ,bu haliyle bile dediğim hareketi yapıyor,yoksa arabayı durdurup 3. vitesle kalkış yapıp ,patinaj çektirmiyorum  .zaten bu hareketi yapacak araba özel üretimdir.

ben ucuz yollu güç arttırma yolu arıyorum, sen 2bin euroluk  teçhizat dizdiriyorsun ,bu arada chip tuning işi  için bukadar masrafa gerek yok ,200 euro ya yükleyici kablo ve program cd sini satıyorlar internette ,hazır maplerde var yurt dışı sitelerinde ,yükle yükle gazla ama ben chip tuning işlemini sevmiyorum ,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: box tuning gerçeği
« Yanıtla #50 : Mart 10, 2012, 21:01:28 »
Toyota 'nın motor koruma sistemi çok hassastır,önce 1/4 yapın 100 km. gittikten sonra 2/ 4 olarak değiştirin :)
versodaki motor koruma sistemi ,corolladan dahada fazlaymış.onuda ayar yaparken farkettim ,dizel corolla beni bukadar yormamıştı ama emeğime değdi :)