Gönderen Konu: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler  (Okunma sayısı 5229 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #20 : Ocak 13, 2012, 01:26:49 »
Her araç kendi klasmanındaki araçla mücadele eder. Temel mantık araçların motor hacimlerinin eşit olmasıdır. Eşit hacimli araçlar modifiye sınıfına göre tekrar sınıflandırılır.

Örneğin 1600cc için;

Standart bir Fİat Palio Sınıf 9'da mücadele eder.
Modifiyeli Grup A bir Palio Sınıf 6'da mücadele eder.
Palio Super 1600 ise Sınıf 5'te mücadele eder.

Her aracın homologasyon fişi denilen, kimlik belgesi niteliğinde kafa kağıdı bulunur. Bu evraklarda yapılabilecek modifiyeler sınırlandırılmıştır. Örneğin sınıf 9'da mücadele eden Palio için neredeyse herşey standart iken aynı sınıfta mücadele eden Peugeot 106 için hidrolik el freni, diferansiyel kilidi gibi parçalar serbesttir.
anladım teşekkürler :)
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #20 : Ocak 13, 2012, 01:26:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #21 : Ocak 13, 2012, 01:41:54 »
güzel paylaşım.. teşekkürler.. umarım taklasız ve kazasız yarışlarda birinciliğinizi de ilan edersiniz burdan.. başarılar dilerim..


Her aracın homologasyon fişi denilen, kimlik belgesi niteliğinde kafa kağıdı bulunur. Bu evraklarda yapılabilecek modifiyeler sınırlandırılmıştır. Örneğin sınıf 9'da mücadele eden Palio için neredeyse herşey standart iken aynı sınıfta mücadele eden Peugeot 106 için hidrolik el freni, diferansiyel kilidi gibi parçalar serbesttir.

benden de bir soru :D.. neden 106ya ayrıcalık var ??
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #22 : Ocak 13, 2012, 02:38:26 »
Üretici firmanın homologe etmesi nedeniyle. Yani Peugeot firmasının araç üzerinde arge yapıp, bu parçaları rallide kullanabilmek için izin almış olması sebebiyle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hergün biraz TURBO iyi gelir-di...Artık vtec...:)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #23 : Ocak 13, 2012, 02:59:40 »
bende bişi merak ettim belki sürekli sorulan bir soru olacak ama eğer standart bir vatandaş bu şekilde yarışlara katılmak isterse yapmasaı gereken çok şey var mı?
örneğin en azından standart bir araçla katılmak istesem?
ne kadar çok belge toplamam  lazım ve hani maliyeti nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #24 : Ocak 13, 2012, 03:02:56 »
Standart araçla katılamazsınız, öncelikle aracınızda gerekli güvenlik önlemleri alınmalıdır.


Maliyet işini hiç açmayın :) Palionun yarış başı maliyeti 4000 - 5000 TL civarı.

Detaylı bilgi için TOSFED'in sayfasını zişyaret edip SSS kısmını inceleyebilirsiniz.

www.tosfed.org.tr

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hergün biraz TURBO iyi gelir-di...Artık vtec...:)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #25 : Ocak 13, 2012, 03:10:44 »
yani işte o güvenlik önlemleri biraz sıkıntılı :)
neticede o işlemleri kendi arbama yaptırabilirim ama sonra çıkartmak istemek diye bir kavram olamaz sanırım...
birde yarış başı ortalama 4.000 - 5.000 lira derken bu rakam her araç için mi aynı?
siteyi inceliyorum şuan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #26 : Ocak 13, 2012, 03:31:07 »
Roll-cage takıp çıkartılabilen birşey değil en kaba haliyle. Bir araç yarış aracı olarak kullanılacaksa binek ömrü orda sonlanıyor sanırım, Can daha iyi bilir tabi :)

Herhangi amatör bir kullanıcının en kolay yarışabileceği ortam mahalli şampiyonalar veya tırmanma yarışları. Geçici Lisansla bir mahalli yarış saxo gibi br araçla 4000 TL civarında maliyeti var. Ek olarak Antrenman aracı+yakıt+lastik+konaklama+transfer vs.

Can arkadaşımız daha detaylı bilgi verebilir gördüğünde

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #27 : Ocak 13, 2012, 13:34:10 »
Doğan arkadaşımız çok doğru söylemiş. Maliyetler aynen o şekilde.

Aracı hazırlama konusunda da haklı aynı zamanda. Ralli otomobillerinde eskiden vidalı rollcage ler vardı. Yarış sonrası söküp evinizin garajına kaldırabiliyordunuz. Fakat günümüz şartlarında vidalı rollcageler kullanılmıyor artık. Bir diğer değişle cage yapılan araç yarış otomobili oluyor sonraki hayatında. Ancak radikal bir kararla bir miktar masraf yaptırarak aracı cadde otomobiline tekrar dönüştürmek mümkün. Geçmişte yarıştığım bir Impreza  ve bir Astra artık caddede yol alıyorlar :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hergün biraz TURBO iyi gelir-di...Artık vtec...:)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #28 : Ocak 13, 2012, 13:55:56 »
peki yarışı kazandığınız zaman yada dereceye girdiğiniz zaman yaptığınız harcamaların karşılığını alabiliyormusunuz? yoksa sadece sponsorlardan ne toplayabilirsem mi oluyor?
neticede sizde bir ev geçindiriyorsunuzdur ???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 238000
  • Model Yılı: '05
  • 14 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #29 : Ocak 13, 2012, 15:54:26 »
Paylaşım için teşekkürler Can bey,gerçekten çok zevkli olmalı,ileride yeterli maddi-manevi imkanım olursa bir dakika bile düşünmem başlarım,ancak şu an,sadece yerel slalom-drag yarışları ile ilgilenebiliyorum.En son 2005'te arkadaşlarımın gazı ile slaloma girmiştim fiat uno ile.Başarılar diliyorum size.
Eşekten şeker esirgenmez ama eşek yaratılışı bakımından otu beğenir..
Emektarlar:99 Passat TDI-98 Fiat Uno 70 S-97 Europa 1.4 RN-2004 Honda Jazz LS-1.6 XLİ 1998-Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra Sedan-Honda Civic 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #30 : Ocak 13, 2012, 16:46:10 »
Teşekkürler arkadaşlar :)
Malesef bu işin maddi bir getirisi yok. Sadece bir kupa alıyorsunuz dereceye girerseniz. Çoğunluk kendi imkanı ile yarışıyor. Sponsor bulabilenler ise masraflarının bir kısmını sponsordan karşılıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #31 : Ocak 13, 2012, 16:47:55 »
Kazandığın yarış gelecek yarışlarda sponsorların ilgisini artırabilir, kupa dışında maddi bir ödül verilmiyor genelde.

Yarışarak ev geçindirmek bu ülkede çok az sayıda kişinin yaşayabildiği bir durum olmalı bildiğim kadarıyla.


Edit: Can açıklamış durumu :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #32 : Ocak 13, 2012, 17:00:49 »
Ah keşke yarışarak ev geçindirmek mümkün olsa  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hergün biraz TURBO iyi gelir-di...Artık vtec...:)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #33 : Ocak 13, 2012, 17:32:30 »
can abi ben seninle bi yerden tanışıyor gibiyim derken profil avatarının altında ankara yazısını görünce sanırım 2009 yada 2008 de odtüden hakan abinin önderliğinde bir AGK kurulu toplantısında tanışmıştık seninle hatta sen co-pilotdun ,biz yine seninle bu işi konuşmuştuk :)
gene tam hatırlamamakla birlikte hakan abinin ablasınındı sanırım 5-6 kişi toyota yarisine binip iftara gitmiştik :)sen gelmişmiydin iftara tam hatırlamıyorum ama...ben seni  hatırlıyorum galiba :)
tabi senin beni bu avatardan tanıma şansın yok zaten çok fazla da zaman geçirmemiştik ama senin bu ilgimi çeken  mesleğinden dolayı ben hatırlıyorum seni.. :) tabi sen o isen? :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #34 : Ocak 13, 2012, 18:54:06 »
Evet o akşamı hatırladım :) Fotoğrafını görsen senide hatırlarım sanırım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hergün biraz TURBO iyi gelir-di...Artık vtec...:)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #35 : Ocak 15, 2012, 03:22:09 »
abi fotoğraf koymayı bilmediğimden affına sığınarak face de senin sayfanı beğenen son üye olmayı denicem birazdan :)
orda beğenenlerin arasında ismimi yazarsan sanırım bulursun beni.
birde bir ricam olacak bundan sonra ki ankara buluşmamıza gelebilirsen çok güzel olur tabi vaktin olursa ben haber vermeye çalışayım...zevkli geçiyor hem ankara tayfası oldukça eğlencelidir :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #36 : Ocak 15, 2012, 05:57:57 »
abi fotoğraf koymayı bilmediğimden affına sığınarak face de senin sayfanı beğenen son üye olmayı denicem birazdan :)
orda beğenenlerin arasında ismimi yazarsan sanırım bulursun beni.
birde bir ricam olacak bundan sonra ki ankara buluşmamıza gelebilirsen çok güzel olur tabi vaktin olursa ben haber vermeye çalışayım...zevkli geçiyor hem ankara tayfası oldukça eğlencelidir :)

Evet, Ankara buluşmalarından birinde sizi ağırlamayı çok isteriz. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #37 : Ocak 15, 2012, 09:37:22 »
Gelmeyi çok isterim. Sizleri de işyerime beklerim mutlaka. Balgat'ta oto mini onarım merkezim var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2012 Auris 1.33 Comfort
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '12
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #38 : Şubat 03, 2012, 11:17:47 »
güzel bir yarışmış tebrikler demeliyim :)

fakat bi sorum olacacak nasıl yarışlara katılabilir veya profesyonel sürücü sıfatına ulaşabiliriz yada şöylemeliyim; yarışabilmek için neler gerekli yarış başı 5000 bin tl gibi birşey dışında(ve 5000 ne için katılım ücreti midir yoksa hazırlıkta araca yapılan modifiyelerin ortalama bedeli midir).

her zman merak etmişimdir  ::)
R 1 3 5
 └┼┼┤
   2 4 6     2012 Toyota Auris 1.33 Comfort
                2011 Toyota Yaris 1.33 Terra Sporty

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2011 İstanbul Ralli Kupası'ndan kareler
« Yanıtla #39 : Şubat 03, 2012, 15:33:22 »
5ooo TL total masraftır. Haızrlık araç kirası vb...
Ralli pilotu olarak TOSFED den lisans almanız yeterlidir. Böylece lisanslı sürücü olursunuz.