Gönderen Konu: Köprü.  (Okunma sayısı 4282 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Köprü.
« : Ocak 09, 2012, 21:05:28 »


Tarihce:
İlk köprülerin Çin'de yapıldığı, oradan Hindistan'a yayıldığı tahmin edilmektedir. Arada ayaklar yaparak birden fazla açıklıklı köprüler inşa edilmiştir. M.Ö. 4000'de Mezopotamya'da ve M.Ö. 3000 yıllarında Mısır'da ilk kemere benzer köprülere rastlanmaktadır. Kemer köprü sisteminde yükler kemerler tarafından alınır ve yönü değiştirilerek basınç kuvveti olarak kemer boyunca nakledilir ve köprü ayaklarında zemine verilir. O zamandan beri kemer köprü şekli klasik köprü tipi olarak kalmıştır.

  Yapım Şekli:
 Modern köprüler:
Çeliğin ucuzlaması bunun daha yaygın kullanılmasını sağlamıştır. Ayrıca kaynak tekniğinin ilerlemesi daha sağlam birleşme yerlerinin yapımını sağlamıştır. Çeliğin mukavemetinin yüksekliğinden dolayı, taşıdığı yükün ağırlığına oranı yüksektir. Değişik çelik alaşımlarının kullanılması çelik köprülerin mukavemetinin daha yüksek ve dış tesirlere daha dayanıklı olmasını sağlamıştır. Her ne kadar alüminyum kullanılmasıyla, daha hafif köprüler elde edilebilirse de pahalı olması bunların yaygınlaşmasını önlemiştir. Ancak daha sonra betonarme yapı türünün gelişmesi ve 1950'lerden sonra öngerilmeli betonun uygulanmağa başlanması, köprü inşaatında önemli adımların atılmasına yol açmıştır. Köprü inşaatında önemli gelişmeleri ayrıca matematiksel ve deneysel araştırmalar, bilgisayar kullanımı hızlandırmıştır. Bu tür metodları kullanarak, mühendisler statik ve dinamik yükler altında köprüde ortaya çıkacak gerilmeleri daha kesin elde edebilecek duruma gelmişlerdir. Bu suretle daha büyük açıklıkların daha narin köprülerle geçilmesi mümkün olmuştur.

 Öngerilmeli beton köprüler:
1940'larda öngerilmeli betonun gelişmesiyle, betonun düşük çekme gerilmesi mahzuru önlenmiştir. Öngerilme, köprülere beton dökümünden önce gerilen ve betonun dökülmesi ve sertleşmesinden sonra serbest bırakılan çelik çubuklarla verilebilir. Diğer bir tür öngerilme verme şekli de betonun dökülüp sertleştikten sonra, yerleştirilen öngerilme kablolarına kuvvet tatbik edip bunun uçlarından ankre edilmesidir. Öngerilmede, betonun yüksek basınç mukavemeti, çeliğin yüksek çekme mukavemetiyle birleştirilmektedir. İlk öngerilmeli beton köprüler 1936'da Almanya'da ve daha sonra Fransa'da yapılmıştır.

  Çelik köprüler:
 Kiriş köprüler:
En yaygın köprü şekli olup, kısa ile orta açıklıklarda uygulanır. Basit ve ekonomik oluşu, tercih sebebidir. Karayolu köprülerinde I şeklindeki çelik kirişler mesnetler arasına yerleştirilir. Daha sonra üstüne 20 santimetre betonarme plak dökülür. Demiryolu köprülerinde ise demiryolu boyunca kirişlere konulan enlemlere mesnetlendirilir. Kiriş köprüler tek açıklıklı olabileceği gibi, sürekli kiriş şeklinde çok açıklıklı da olabilir. Kaynaklı olabildiği gibi perçinli de yapılabilir. Büyük açıklıklar için, mesnetlerden gelen kablolar açıklık boyunca tabliyenin taşıyıcılığını arttırırlar. Kiriş, bir yüzü yola gelmek üzere kutu kesitli olarak da tertiplenebilir. Düşey çelik plaklar kutu kesitine kaynaklanarak, köprünün taşıyıcılığı arttırılır.

 Kafes kiriş köprüler:
Tek açıklıklı kafes kiriş köprülerde açıklık ortalarında yükseklik arttırılarak daha uygun taşıyıcılık elde edilir. Bu suretle malzeme ekonomik şekilde kullanılmış olur. Kafes kiriş köprüler sürekli de yapılabilir. Bunların yükseklikleri mesnet bölgesinde de büyüktür. Bu tür köprüler diğer tür köprü şekilleriyle beraber de kullanılabilir. Kafes kiriş, kemer şeklinde olabildiği gibi konsol olarak da düzenlenebilir. Asma köprülerde tabliye, kafes kiriş türünden de tertip edilebilir.

 Konsol kiriş köprüler:
Bu, çeşitli şekillerde olabilir. Mesela, uç mesneti yakın mesnete birleştiren kiriş konsol olarak diğer açıklığa doğru uzayabilir. Bu şekilde köprü kirişi ilaveten ara mesnetteki kuleye de asılabilir. Konsol kirişin tam uç noktası serbest olduğundan küçük çökmelere ve dönmelere müsaade edebilir. Genellikle kirişin yüksekliği değişkendir. Mesned üstünde büyük yüksekliğe sahib olur. Dünyanın en uzun çelik konsol kirişi Kanada'da Quebec demiryolu üzerinde olup 549 metrekarelik bir açıklık geçilmektedir. 1900'de inşaatına başlanan köprünün yapımı sırasında iki defa kaza olmuş ve köprü 1917'de tamamlanabilmiştir.

 Kemer köprüler:
Kemer köprülerin en masif olanı mesnetlere bağlı olanıdır. Mesnetler dönebilecek şekilde, mafsallı olarak düzenlenebildiği gibi bazı köprülerde tam tepe noktasında dönmelere müsaade edilebilir. Bunlar daha az masiftirler. Bu tür köprülerde yol köprü üzerinde olabilir ve yük basınç elemanlarıyla kemere verilir. Yol köprünün altından da geçebilir. Bu halde yolun yükü çekme taşıyan elemanlarla köprüye iletilir. Bazı durumlarda yolun seviyesi kemerin üzerinden de geçebilir. Eğer mesnet zemini, sağlam değilse, mesnetler birbirine bağlanabilir. Kemerler genellikle basınç taşıdıklarından burkulmaya karşı da korunmaları gerekir. Dünyanın en uzun kemer köprüsü New York'ta 1931'de inşa edilen 504 m açıklıklı Bayonne Köprüsü'dür.

 Asma köprüler:
Yirminci yüzyılda uzun açıklıklar için asma köprüler yaygınlaşmıştır. Bunlar kablo, kule ve ankraj olmak üzere üç elemanla belirlenir. Kablolar, köprünün tabliyesini taşıyan yüksek mukavemetli çelik tellerden ibarettir. Genellikle kablolar helisel şekildedir, bu suretle daha kolay imal edilirler. Köprünün kulelerine kablolar bağlanır ve bunlar köprünün tabliyesine mesnetlik teşkil ederler. Bunlar genel olarak çelik taşıyıcılardır, ancak betonarme de olabilirler. Kabloların bir uçları büyük bloklara bağlanır. İstanbul Boğazı üstünde uzunlukları bakımından dünyadaki emsalleri arasında başlarda yer alan Boğaziçi (1074 m) ve Fatih Sultan Mehmed (1090 m), Asma köprülerimiz meşhurdur. (Bkz. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprüsü)

 Hareketli köprüler:
Hareketli köprüler, gemi ve büyük deniz vasıtalarına geçit verirler. Özellikle gerekli yükseklikte sabit köprü yapımı pahalı veya mümkün değilse bu tür köprü tercih edilir. Hareketi için ilave düzenlerin projelendirilmesi gerektiğinden, genellikle görünüşleri zarif değildir.
Terazi tipinden hareketli köprüler, tür olarak çekilen orta çağ köprülerine benzerler. Hareket sırasında bir uç sabit kalırken, diğer uç kaldırılır. Bunun tanınmış örneği 1894'ten kalan Londra'daki Tower Köprüsü'dür. Bazı köprülerde ise hareket, düşey eksen etrafında dönme ile sağlanır. Bunların açılıp kapanmaları zaman alırsa da her türlü geçişe uygundur.
Değişik bir hareket köprünün bir parçasının tamamen düşey hareket edebilmesini sağlamakla elde edilebilir. Diğer türlere nazaran daha ucuz olarak inşa edilebilirler ve hareket için daha az güce ihtiyaç gösterirler.
Köprünün hareketi, yatay hareketle de gerçekleştirilebilir. Ancak köprünün içeri çekilmesi için büyük yere ihtiyaç olması mahzurludur. Bunun bir örneği geçmiş dönemde İstanbul'daki Mecidiye (Galata) Köprüsüdür.

 Askeri köprüler:
Bunların özellikleri hareketli, kolay ve hızla kurulabilen türden olmalarıdır. Askeri köprüler genellikle yüzen orta ayakların üzerine mesnetlendirilirler. Her açıklık parçası hareket edebilir. Ancak amaçları itibariyle geçici olarak inşa edilirler. Bu tür ilk köprüyü M.Ö. 537'de Mezopotamya'da Persler yapmışlardır. Bu tür köprülerin diğer bir mahzuru her açıklığın kendi başına çalışmasıdır. Bunun sonucu bir açıklığın fazla yüklenmesi, diğer açıklıklar ona yardım edemeyeceği için, çökme ile sonuçlanır. Diğer bir çeşit askeri köprü, yol tabliyesinin ahşap bloklar üzerine mesnetlendirilmesiyle inşa edilir. Askeri kiriş köprüler, prefabrike çelik ve alüminyum elemanların yan yana getirilip monte edilmesiyle inşa edilir.

 Köprü projelendirilmesi ve inşası:
İlk adım köprünün gerekli olup olmadığını belirlemektir. İşin bu kısmı ekonomik olarak neticelendirilir. Daha sonra ilgili sahanın kamulaştırılması gerekir. Bu adımda mühendislik çalışmaları başlar. Arazinin topografik haritası çıkarılır, temel sondajları yapılır. Bundan sonraki adım, köprü tipinin seçilmesidir. Köprü tipi; yerine, amacına, açıklığına, kullanılacak malzemeye ve çevre ile uyumuna bağlı olarak seçilir. Ekonomik olması yönünden, kiriş köprüler 6-300 m; kemer köprüler 60-300 m; kafes sistem köprüler 60-450 m; konsol köprüler 150-550 m ve asma köprüler 300-1500 m arasında tercih edilir.
Köprünün projelendirilmesinde dış kuvvetlerin yapıya olan tesirleri inceden inceye analiz edilir. Dış yükler, köprü ağırlığı gibi statik yükler olabildiği gibi, trafik yükü gibi dinamik de olabilir. Dinamik yükler ağırlık bakımından önemli olmasalar bile, meydana getirecekleri titreşim yönünden önemlidirler. Rüzgar yükü de bu yönden mühimdir. Özellikle dikkat isteyen bir nokta da, köprü ayaklarının inşasıdır. Ağır yük taşıdıkları gibi, akıntıya, dalga ve buz hareketine karşı dururlar. Köprülerin projelendirilmesinde bilgisayarlar her geçen gün daha önemli olmaktadırlar. Köprünün çeşitli yükler altındaki analizi bilgisayar ile yapıldığı gibi, model deneyleri de yapılabilir.
Köprü temellerinin inşaası, üst yapısı kadar pahalı olabilir. En önemli zorluk temelin su içinde yapılmasıdır. En eski metodlardan biri köprü ayağı kadar bir yeri kazıklarla çevirip suyunu boşaltıp, temelin inşaasıdır. Diğer bir inşa tarzı da altı açık bir kutunun temel zeminine indirilip, basınçlı hava ile suyun itilip, temelin yapılmasıdır. Köprü ayağı, çakılan kazıklar üzerine de oturtulabilir.
Köprü ayaklarının inşaası bittikten sonra iş üst yapının yapılmasına gelir. Bu özellikle köprünün tipine bağlıdır. İskele yapılarak köprü iskele üzerine inşa edilir, sonra iskele kaldırılır. İskelenin yapılmasının mümkün olmadığı durumlarda ikinici bir yöntem de köprü parçalarının yüzdürülerek getirilip, daha sonra monte edilmeleridir. Özellikle konsol köprülerde, köprü adım adım inşaa edilerek ilerler. Yeni kısımlar, eski kısımlara taşıttırılır. Kafes sistem köprülerde ise, köprü karada inşa edilir. Daha sonra diğer kıyıya sürülür. Asma köprülerde ise inşaa, ayaklardan başlar, ortaya doğru asma kabloya bağlı olarak ilerler. Yöntem ne olursa olsun köprünün inşaa edilmesi sırasında emniyetin sağlanması çok önemlidir.

 Tacoma Köprüsü Rezonans:
[url=http://www.youtube.com/watch?v=3mclp9QmCGs#]Tacoma Bridge


Boğaziçi Köprüsü Yapımı:
Boğaziçi Köprüsünün İnşaatı


       Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6pr%C3%BC
 Düzenleme: Hakan Öztürk.

Toyota Club Türkiye

Köprü.
« : Ocak 09, 2012, 21:05:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #1 : Ocak 09, 2012, 21:12:57 »
Üçüncü köprü inşaatı ihalesi yarın yapılıyor ülkemiz adına hayırlı olsun

paylaşım için teşekkürler.Mimar Sinan ı anmadan geçemeyeceğim
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #2 : Ocak 09, 2012, 22:10:19 »
Sanki dün gibi...

Haftada bir kaç kez Esentepe'ye gider yapım aşaması ne durumda diye bakardım,

Açılış günü, dönemin Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk, Anadolu yakasından Avrupa yakasına üstü açık Mercedes'le halka el sallayarak geçişini yapıp, töreni bitirmişlerdi. Yollarda Renault 12TS'ler daha yeni yeni görünüyor, Murat 124'lerle aralarındaki rekabet gittikçe kızışıyordu.

Hepimiz, devletin parayı savurduğunu, 6 şeritli köprüyü kimlerin kullanacağını, şehrin çok dışındaki ıssız yerlerden geçen çevre yollarının ne işe yarayacağının kritiğini yapmakla meşguldük.

Batı yakasında Topkapı, Doğu yakasında Küçükyalı tüneli, Kuzey'de de Levent İstanbulun fiziki sınırı idi. Taksilerimiz Amerikan, dolmuşlarımız Anadol'du, belediye otobüslerimizin içinde bilet kesen görevliler vardı, Skoda otobüslerinin biri ortaya doğru diğeri arkada olmak üzere 2 kapısı vardı. Daha sonraki yıllarda Leyland marka yarı otomatik'ler geldi. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #3 : Ocak 09, 2012, 22:21:23 »
skodA otobüsleri merak ettim elinizde resim varmı?
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #4 : Ocak 09, 2012, 22:34:26 »
Skoda ve Leyland İETT otobüsleri.





Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #5 : Ocak 09, 2012, 22:38:01 »
Teşekkürler Tekin bey Skodaya karşı bir sempatim var ama Türkiye ye otobüs sattığını bilmiyordum.Heleki o dönemler Çekler sosyalizmde idi ve Türkiye sağ tarafta idi.Neyse ben olayın otomotiv yönündeyim.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #6 : Ocak 10, 2012, 01:34:36 »
   Bahreyn'i Suudi Arabistan'a bağlayan ve Suudi Arabistan tarafından yapılan Kral Fahd geçidi var.Deniz üzerinde ve 25 km uzunluğunda ki bu köprü,Bahreyn adasını deniz üzerinden karayolu ile Arabistan'a bağlıyor.Ve halen dünyanın en uzun ikinci köprüsü ünvanını elinde bulunduruyor.
   Suudi Arabistan şimdi de Katar'a uzanan 40 km uzunluğunda yeni bir köprü yapımına başlayacak.Halen dünyanın en uzun köprüsü Amerika'nın güney eyaletlerinden Louisiana'daki Mandaville ve Metairie kentlerini bağlayan Second Lake Pontchartrain Köprüsü. Fakat Bahreyn ile Katar arasında 3 milyar dolara mal olması beklenen 40 km uzunluğundaki köprünün 3 yıl sonra bitirilmesiyle ABD'deki köprü ikinciliğe düşecek.Bu durumda Kral Fahd köprüsü de 3. olacak :)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #7 : Ocak 10, 2012, 02:47:26 »
Boğazdan ilk geçtiğim günü hatirladim,nasil da hayran kalmıştım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #8 : Ocak 10, 2012, 08:38:57 »
Köprü medeniyet demektir. Her zaman ilgimi çekmiştir, hatta çocukken evdeki malzemelerden bilumum köprüler yaptığımı hatırlarım :) Paylaşım için teşekkürler Hakan.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #9 : Ocak 10, 2012, 09:14:18 »
benim yasım tutmuyor galiba o günleri :) :) çok merak etmiştim nasıl diktiler onu oraya diye :)
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 41000
  • Model Yılı: '11
  • 59 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #10 : Ocak 10, 2012, 09:28:19 »
bu güzel paylaşım için teşekkürler Hakan abi
İnsanlara verdiğimiz değerin karşılığını alamadığımız için,arabalarımıza insanlardan daha çok değer verdik..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #11 : Ocak 10, 2012, 09:39:43 »
3. köprü için 2 milyon ağacın kesileceğini duydum.
???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #12 : Ocak 10, 2012, 09:44:24 »
3. köprü otobanı için kesildi zaten tayakadından basladı koskaca ormanları delik deşik ettiler ama birşey yapamzasın halklılar zannetmiyorum ki onlarda işteyerek kessinler...
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #13 : Ocak 10, 2012, 10:02:31 »
Şu aralar yapılan yayınlara göre mümkün olan en az sayıda ağaç kesilecek,yapılaşma engellenecektir.Ben kendi adıma buna inanmıyorum ama diğer taraftan harita üzerinde baktığım zaman tüp geçidin çok fayfalı olduğu görüşündeyim.Evet maliyet giderleri daha fazla ama işletme maliyetleri aynı.Türkiye ye hayırlı olsun.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #14 : Ocak 10, 2012, 10:32:08 »
Konu iyice 3. köprü muhabbetine kayacak ama ben bu ağaç kesilme muhabbetine sinir oluyorum... Devleti savunmuyorum ama sadece devlet mi ağaç kesiyor yani millet götürürken bişe yok...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #15 : Ocak 10, 2012, 11:42:13 »
Teşekkürler Tekin bey Skodaya karşı bir sempatim var ama Türkiye ye otobüs sattığını bilmiyordum.Heleki o dönemler Çekler sosyalizmde idi ve Türkiye sağ tarafta idi.Neyse ben olayın otomotiv yönündeyim.




İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #16 : Ocak 10, 2012, 12:25:04 »
Konu iyice 3. köprü muhabbetine kayacak ama ben bu ağaç kesilme muhabbetine sinir oluyorum... Devleti savunmuyorum ama sadece devlet mi ağaç kesiyor yani millet götürürken bişe yok...
Karşı çıkılması gereken ve karşı çıkılan devlet değil zaten.Orada bir şekilde tapu alıp binalaştıranlardır.Yoksa yol inşaatlarında çevresel faktörlerin ne kadar dikkate alındığını çok iyi biliyorum zira danışmanlık yaptığım üç büyük firmada yol inşaatı yapıyor.Ve evet  ben devleti savunuyorum.Üçüncü köprü güzergahına bakıldı zaman karadeniz otoyolunun uzantısı olduğu görülür.Ancak karadeniz yönünden avrupaya doğru öyle ağır trafik olduğu görüşünde değilim.Onun yerine tüp geçitle hem tren hattaı hemde E-5 bağlantısı yapılabilirdi.

Uğur paylaşımın için teşekkür ederim.Arkdaşlar dedeleriniz,nineleriniz ne kadar zor koşullarda seyehat etmiş onu da görmüş olduk.Günümüzde olsa insanlar o araçları parçalar herhalde. Ki zatn ihtiyaca cevap veremezlerdi o ayrı konu.Birde thames dolmuş varmış o aralar :)
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #17 : Ocak 10, 2012, 21:01:48 »
3. Köprü ihalesinde kimse teklifte bulunmamış sanırım. Detayları bilmiyorum ama bu çok düşündürücü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #18 : Ocak 21, 2012, 21:51:13 »
 Boğaziçi köprüsünün bakıma alınması düşünülüyor, açıkçası buna ihtiyaç olduğu uzun süredir ortadaydı, olayın teknik detayları yakında belli olur. İstenmeyen bir olay gerçekleşmeden ve İstanbul trafiği de düşünülerek umarım bir plan yaparlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü.
« Yanıtla #19 : Ocak 21, 2012, 22:01:21 »
Boğaziçi köprüsünün bakıma alınması düşünülüyor, açıkçası buna ihtiyaç olduğu uzun süredir ortadaydı, olayın teknik detayları yakında belli olur. İstenmeyen bir olay gerçekleşmeden ve İstanbul trafiği de düşünülerek umarım bir plan yaparlar.
   Köprünün bakımının iki yıl daha ertelenebilecegini belirttiler.Bu sürede de üçüncü köprünün bitirilmesi için gerekeni yapacaklar.Yani üçüncü köprü bitmeden Boğaziçi köprüsünü bakıma almayacaklar abi...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR