Gönderen Konu: avensis kompresyon testi ...  (Okunma sayısı 5797 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür etti
avensis kompresyon testi ...
« : Ocak 08, 2012, 15:17:56 »
2005 142000 deki avenisisimde porformans düşüşü şikayeti ile tamirciye götürdum,
araca kompresyon testi yapıldı ... 1 silindirde 5 diger silinirlerde 10 luk deger çıktı...
usta üst kapak sökülecek subaplar rektefiyeye girecek dedi...
anlamadıgım bu rektefiye olayı çok yüksek km lerde olmazmı?  neden bu kadar km de rektefiyeye giriyor... 800 civarı bir masraf dedi.. görüşünüzü almak isitiyorum .. bu sıkıntıdan şikayet edip, cözüme ulaşan akrkadaşlar varmıdır acaba?
teşekürler....
toyota 2009 verso premium

Toyota Club Türkiye

avensis kompresyon testi ...
« : Ocak 08, 2012, 15:17:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis kompresyon testi ...
« Yanıtla #1 : Ocak 08, 2012, 16:15:08 »
Merhaba Mustafa bey,

Motorunuzda kompresyon düşüşü görünüyor. Motorun yapması gereken km den ziyade, şimdiye kadar yaptığınız km'ler boyunca periyodik değişim gereken parçaların uygun özelliklerde ve zamanında yapılıp yapılmadıkları, kaliteli yakıt kullanımı ve özelliklede kullanım tarzınız, o motorun ömrünü belirleyen faktörlerdir.

Bu işe girişmeden, birde yetkili servisinizde test yaptırıp öyle karar almanızda fayda vardır derim.

Sonrasında;

Subaplar kontrol edilip değişimine karar verilecektir, piston segmanları değişecektir, üst kapak contası, sökmüşken devir daim pompası, egzantrik kayışı ve gergi rulmanı, termostad, V kayışı, vs. ustanızın gerek göreceği parçalar değişerek ve komple temizliği yapılacak, sorununuz halledilecektir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis kompresyon testi ...
« Yanıtla #2 : Ocak 08, 2012, 16:59:19 »
Km düşük ancak araç tüplü ve tüplü kullanıma uygun kullanılmamışsa bu benim toyota motorunda gördüğüm tüpten kaynaklı 4. kompresyon düşüşü... Kolay gelsin umarım daha önemli sorunlar çıkmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: avensis kompresyon testi ...
« Yanıtla #3 : Ocak 08, 2012, 20:56:02 »
Km düşük ancak araç tüplü ve tüplü kullanıma uygun kullanılmamışsa bu benim toyota motorunda gördüğüm tüpten kaynaklı 4. kompresyon düşüşü... Kolay gelsin umarım daha önemli sorunlar çıkmaz.

evet araç 100bin km dir tüplü... agresif bir kullanım sözkonusu degil, kaçak yakıttta kullanmıyorum....   teşekürler.. saygılar..
Merhaba Mustafa bey,

Motorunuzda kompresyon düşüşü görünüyor. Motorun yapması gereken km den ziyade, şimdiye kadar yaptığınız km'ler boyunca periyodik değişim gereken parçaların uygun özelliklerde ve zamanında yapılıp yapılmadıkları, kaliteli yakıt kullanımı ve özelliklede kullanım tarzınız, o motorun ömrünü belirleyen faktörlerdir.

Bu işe girişmeden, birde yetkili servisinizde test yaptırıp öyle karar almanızda fayda vardır derim.

Sonrasında;

Subaplar kontrol edilip değişimine karar verilecektir, piston segmanları değişecektir, üst kapak contası, sökmüşken devir daim pompası, egzantrik kayışı ve gergi rulmanı, termostad, V kayışı, vs. ustanızın gerek göreceği parçalar değişerek ve komple temizliği yapılacak, sorununuz halledilecektir.



merhabalar..
sizce sadece 5lik pistondamı düşüş var diger araçlarda gördügüm kadarıyla 14-17 gibi rakamlar var, diger 3 pistondada 10 luk deger vardı, avensisteki normal kompresyon degeri nedir acaba? teşekürler...saygılar...
toyota 2009 verso premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis kompresyon testi ...
« Yanıtla #4 : Ocak 08, 2012, 21:00:07 »
aracın kmsi orjinalmi ve lpg kaç km de iken takılmış?
2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis kompresyon testi ...
« Yanıtla #5 : Ocak 08, 2012, 22:28:38 »
2005 142000 deki avenisisimde porformans düşüşü şikayeti ile tamirciye götürdum,
araca kompresyon testi yapıldı ... 1 silindirde 5 diger silinirlerde 10 luk deger çıktı...

Mustafa bey,

Performans düşüşü nedeniyle tamirciye gitmiş olmanız, yatak sarma nedeniyle gitmiş olmanızdan daha iyi bir durum. Pistonun birinde düşük kompresyon çıkmış, bu o silindirin daha fazla yağ tükettiği anlamına geliyor, o nedenle en kısa sürede yetkili servisinize danışıp bir test yaptırmanızda fayda vardır, en doğru kompresyon değerleri onların elinde olduğundan daha sağlıklı karar verebilirsiniz. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: avensis kompresyon testi ...
« Yanıtla #6 : Ocak 09, 2012, 09:13:46 »
aracın kmsi orjinalmi ve lpg kaç km de iken takılmış?

Evet aracı ben 40000 de aldım tüp taktım orjinal km sidir.
Mustafa bey,


Performans düşüşü nedeniyle tamirciye gitmiş olmanız, yatak sarma nedeniyle gitmiş olmanızdan daha iyi bir durum. Pistonun birinde düşük kompresyon çıkmış, bu o silindirin daha fazla yağ tükettiği anlamına geliyor, o nedenle en kısa sürede yetkili servisinize danışıp bir test yaptırmanızda fayda vardır, en doğru kompresyon değerleri onların elinde olduğundan daha sağlıklı karar verebilirsiniz. 

Yetkili servise girmeye korkuyorum Tekin bey... Hele böyle bir arızadan sanayi bile 800 -1000 arası dedi servis 3 katını söyler sanırım, yanlış benim araçta 15000 km kullandığım 0-30 yağda azalma olmamıştı... Yeni değiştim... Acaba başka sorun olabilirmi..
toyota 2009 verso premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis kompresyon testi ...
« Yanıtla #7 : Ocak 09, 2012, 12:51:04 »
aynı sorunu 2004 model corolla aracımda yaşadım. fakat bende 1. gözde 10 2-3-4. gözlerde 15 civarı basınç vardı. aracınızın motorunda herhangi bir problem yok, endişe etmeyin. sadece LPG den kaynaklı sibop erimesi mevcut. bu basınç kaybı da buradan kaynaklanıyor.

yapacağınız işlemler:
1 takım sibop
1 takım sibop lastiği
1 üst kapak contası
rektefiyecide sibopların alıştırılması, kapak yüzeyi atıklık kontrolü ve posa alınması, sibop yuvalarının kontrolü ve temizliği

tavsiyem, siboplar haricindekilerin tümümü servisten alman yönünde olacaktır. sibopları da piyasadan alman. (ben güneş marka almıştım kaliteliler)

emme ve egsoz monifolt contalarında ve üst kapak lastiğinde bir sıkıntı yoksa onlar aynen kullanılabilir.
ücret normal. benimde aynı civarda tutmuştu.

bir diğer tavsiyem de rektefiyeci gelip araç üzerinde piston çaplarını ölçsün ve aşınma miktarına göre segman atılması gerekip gerekmediğini söylesin.

Dipnot: merakımdan soruyorum, kullandığınız lpg aygaz euro LPG plus mıdır?
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis kompresyon testi ...
« Yanıtla #8 : Ocak 09, 2012, 12:53:33 »
Evet aracı ben 40000 de aldım tüp taktım orjinal km sidir.
Yetkili servise girmeye korkuyorum Tekin bey... Hele böyle bir arızadan sanayi bile 800 -1000 arası dedi servis 3 katını söyler sanırım, yanlış benim araçta 15000 km kullandığım 0-30 yağda azalma olmamıştı... Yeni değiştim... Acaba başka sorun olabilirmi..

Yetkili serviste tamir ettirin demedim, test yaptırınız, bunun için ücret alacaklarını zannetmem,

Aracınızın fabrikasyon yağ değişim periyodu kaç km'de yapılması gerekiyor bilmiyorum, kitapçığınızdan bakınız,

Aracınızın orjinal yağ viskozitesi kaçtır? yetkili servisinizden öğreniniz, 0W-30 bence çok ince, kompresyon düşüşüne neden olabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: avensis kompresyon testi ...
« Yanıtla #9 : Ocak 09, 2012, 14:30:15 »
aynı sorunu 2004 model corolla aracımda yaşadım. fakat bende 1. gözde 10 2-3-4. gözlerde 15 civarı basınç vardı. aracınızın motorunda herhangi bir problem yok, endişe etmeyin. sadece LPG den kaynaklı sibop erimesi mevcut. bu basınç kaybı da buradan kaynaklanıyor.

yapacağınız işlemler:
1 takım sibop
1 takım sibop lastiği
1 üst kapak contası
rektefiyecide sibopların alıştırılması, kapak yüzeyi atıklık kontrolü ve posa alınması, sibop yuvalarının kontrolü ve temizliği

tavsiyem, siboplar haricindekilerin tümümü servisten alman yönünde olacaktır. sibopları da piyasadan alman. (ben güneş marka almıştım kaliteliler)

emme ve egsoz monifolt contalarında ve üst kapak lastiğinde bir sıkıntı yoksa onlar aynen kullanılabilir.
ücret normal. benimde aynı civarda tutmuştu.

bir diğer tavsiyem de rektefiyeci gelip araç üzerinde piston çaplarını ölçsün ve aşınma miktarına göre segman atılması gerekip gerekmediğini söylesin.

Dipnot: merakımdan soruyorum, kullandığınız lpg aygaz euro LPG plus mıdır?

Detaylı açıklama için çok tesekurler,
Kullandığım LPG genenllikle bilinmedik marka, yaman gaz Güney gaz vs...
Yetkili serviste tamir ettirin demedim, test yaptırınız, bunun için ücret alacaklarını zannetmem,

Aracınızın fabrikasyon yağ değişim periyodu kaç km'de yapılması gerekiyor bilmiyorum, kitapçığınızdan bakınız,

Aracınızın orjinal yağ viskozitesi kaçtır? yetkili servisinizden öğreniniz, 0W-30 bence çok ince, kompresyon düşüşüne neden olabilir.
En son 5 sene önce servise girmiş bir araçla çok ilgileneneceklerini sanmıyorum,ama deneyeceğim.
Çok cahilde olabilir fakat ben kafadan 15000 km gitsin diye tam sentetik yağ olan 0 - 30 tercih ettim, normalde 10-40 kullanıyor....
Bu düşük viskozite den kompresyon düşüşü kafama yattı ama bunu bütün pistonlardan eşit oranda yapmazmiydi? yagı 3 gün önce değiştim. Bunu anlamanın başka yolu varmidir.. Saygılar..
toyota 2009 verso premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis kompresyon testi ...
« Yanıtla #10 : Ocak 09, 2012, 15:23:14 »
Çok cahilde olabilir fakat ben kafadan 15000 km gitsin diye tam sentetik yağ olan 0 - 30 tercih ettim, normalde 10-40 kullanıyor....
Bu düşük viskozite den kompresyon düşüşü kafama yattı ama bunu bütün pistonlardan eşit oranda yapmazmiydi? yagı 3 gün önce değiştim. Bunu anlamanın başka yolu varmidir.. Saygılar..

Öncelikle, araştırıcı olduğunuz için tebrikler.

Bir motorda bütün pistonlar eşit aşınmaz, o nedenle kontrol amaçlı, yetkili servise giderseniz inanın mutlu olurlar, çekinmeyin.

Zaten bu test, buji deliklerinden, önce kuru sonra yağlı olmak üzere yapıldığından, segman aşınma değeri açıkça ortaya çıkar, veriler sınırlar içindeyse, sizin acilen önereceğim yağ viskozitesine geçmeniz gerekir.

"Daha kaliteli yağ" diye bir şey yoktur. Bir motorun teknolojisi, neyi/ne kadar km  kullanmak gerektiriyorsa, onu o kadar kullanmak gerekir.

Aracınız LPG li olduğundan, yakıt zaten segmanlar üzerinde yağlama yapamamaktadır, normal değerden daha fazla ısınan motor iç yapısı, gömlekle segman arasındaki 0 numara yağı yırtar, yani gün geçtikçe segmanlarınız hızla aşınır. Bu durumda 10W-40 da yetersiz kalır.

0 numara yağ, -20 -35 ile +25 +30 dereceler arasındaki bir bölgede yaşıyorsanız faydalıdır, zannedersem siz İstanbul'da yaşıyorsunuz.

Aracınız için en verimli yağ 15W-50 viskoziteli yağdır, bu -15 ile +50 arasında görev görebildiğinden motorunuzda koruyucu görevi görür.

Not: Test sonunda motorunuz "idare eder" çıkarsa hemen yağınızı ve filtrenizi değişmenizde fayda vardır. O yağı ve filtreyi temizlik yapsın niyetine koyduğunuzu düşünün. Yağın maliyeti, biten bir motorun tamir maliyetinden düşüktür.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: avensis kompresyon testi ...
« Yanıtla #11 : Ocak 09, 2012, 23:53:56 »
Öncelikle, araştırıcı olduğunuz için tebrikler.

Bir motorda bütün pistonlar eşit aşınmaz, o nedenle kontrol amaçlı, yetkili servise giderseniz inanın mutlu olurlar, çekinmeyin.

Zaten bu test, buji deliklerinden, önce kuru sonra yağlı olmak üzere yapıldığından, segman aşınma değeri açıkça ortaya çıkar, veriler sınırlar içindeyse, sizin acilen önereceğim yağ viskozitesine geçmeniz gerekir.

"Daha kaliteli yağ" diye bir şey yoktur. Bir motorun teknolojisi, neyi/ne kadar km  kullanmak gerektiriyorsa, onu o kadar kullanmak gerekir.

Aracınız LPG li olduğundan, yakıt zaten segmanlar üzerinde yağlama yapamamaktadır, normal değerden daha fazla ısınan motor iç yapısı, gömlekle segman arasındaki 0 numara yağı yırtar, yani gün geçtikçe segmanlarınız hızla aşınır. Bu durumda 10W-40 da yetersiz kalır.

0 numara yağ, -20 -35 ile +25 +30 dereceler arasındaki bir bölgede yaşıyorsanız faydalıdır, zannedersem siz İstanbul'da yaşıyorsunuz.

Aracınız için en verimli yağ 15W-50 viskoziteli yağdır, bu -15 ile +50 arasında görev görebildiğinden motorunuzda koruyucu görevi görür.

Not: Test sonunda motorunuz "idare eder" çıkarsa hemen yağınızı ve filtrenizi değişmenizde fayda vardır. O yağı ve filtreyi temizlik yapsın niyetine koyduğunuzu düşünün. Yağın maliyeti, biten bir motorun tamir maliyetinden düşüktür.



tekin bey, öncelikle ilginizden dolayı çok teşekür ederim, yorumlarınızın bana faydaı oldu umarım bu konu okuyanlarada faydası olur...

bu arada ben şanlı urfada yaşıyorum ve yagımın çok yanlış oldugunu anladım , buralarda eksili derecelere çok nadir inilir yazın ise 40-50 derece...

yarın servise gidip şu testi yaptıracagım ve sonucu paylaşırım, esenlikle kalın.. teşekürler.

toyota 2009 verso premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis kompresyon testi ...
« Yanıtla #12 : Ocak 09, 2012, 23:59:37 »
yaklaşık 100 bin km lpg ile kullanılan araç sibop ister bence...sübaplarınız lpg den dolayı yıpranmıştır.bu arada servisler de motor rektifiye taşlama vs işi dışarda yaptırıyorlar diye duymuştum.
2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: avensis kompresyon testi ...
« Yanıtla #13 : Ocak 17, 2012, 23:29:00 »
arkadaşlar yarın aracı üst kapak sökülüp, subaplar , belki segmanlar degiştirilmek üzere tamirciye verecegim, sizlerten tavsiye bekliyorum ..
bu aşamada neye dikkat emeliyim...
motoru açtırmışken neler yaptırmalıyım , istemem gereken ekstra birşey varmı?
subap kalitesinde marka varmı ? hangi marka?
birde objektif bir performans testi nasıl yapabilirim.?
teşekrler.
toyota 2009 verso premium

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis kompresyon testi ...
« Yanıtla #14 : Ocak 18, 2012, 23:09:19 »
Versoyu alırken yetkili serviste kompresyon mu o testten ypıyorları.Bujileri felan  söküyorlar her bir odanın içini ölçüyordu.Ozman her oda 220-230 çıkmıştı.Teknik elaman fabrika çıkışı aynı de.30 bin kmde lpg takılmı 38 bindeki araç için demişti.VVt i motor olan toyotaların cogunda lpg kullanımından dolayı bu sıkıntı oluyor..1--2 bin tl arası bir masraf gözüküyor.
2011 d4d Corolla