0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Km düşük ancak araç tüplü ve tüplü kullanıma uygun kullanılmamışsa bu benim toyota motorunda gördüğüm tüpten kaynaklı 4. kompresyon düşüşü... Kolay gelsin umarım daha önemli sorunlar çıkmaz.
Merhaba Mustafa bey,Motorunuzda kompresyon düşüşü görünüyor. Motorun yapması gereken km den ziyade, şimdiye kadar yaptığınız km'ler boyunca periyodik değişim gereken parçaların uygun özelliklerde ve zamanında yapılıp yapılmadıkları, kaliteli yakıt kullanımı ve özelliklede kullanım tarzınız, o motorun ömrünü belirleyen faktörlerdir.Bu işe girişmeden, birde yetkili servisinizde test yaptırıp öyle karar almanızda fayda vardır derim.Sonrasında;Subaplar kontrol edilip değişimine karar verilecektir, piston segmanları değişecektir, üst kapak contası, sökmüşken devir daim pompası, egzantrik kayışı ve gergi rulmanı, termostad, V kayışı, vs. ustanızın gerek göreceği parçalar değişerek ve komple temizliği yapılacak, sorununuz halledilecektir.
2005 142000 deki avenisisimde porformans düşüşü şikayeti ile tamirciye götürdum, araca kompresyon testi yapıldı ... 1 silindirde 5 diger silinirlerde 10 luk deger çıktı...
aracın kmsi orjinalmi ve lpg kaç km de iken takılmış?
Mustafa bey,Performans düşüşü nedeniyle tamirciye gitmiş olmanız, yatak sarma nedeniyle gitmiş olmanızdan daha iyi bir durum. Pistonun birinde düşük kompresyon çıkmış, bu o silindirin daha fazla yağ tükettiği anlamına geliyor, o nedenle en kısa sürede yetkili servisinize danışıp bir test yaptırmanızda fayda vardır, en doğru kompresyon değerleri onların elinde olduğundan daha sağlıklı karar verebilirsiniz.
Evet aracı ben 40000 de aldım tüp taktım orjinal km sidir.Yetkili servise girmeye korkuyorum Tekin bey... Hele böyle bir arızadan sanayi bile 800 -1000 arası dedi servis 3 katını söyler sanırım, yanlış benim araçta 15000 km kullandığım 0-30 yağda azalma olmamıştı... Yeni değiştim... Acaba başka sorun olabilirmi..
aynı sorunu 2004 model corolla aracımda yaşadım. fakat bende 1. gözde 10 2-3-4. gözlerde 15 civarı basınç vardı. aracınızın motorunda herhangi bir problem yok, endişe etmeyin. sadece LPG den kaynaklı sibop erimesi mevcut. bu basınç kaybı da buradan kaynaklanıyor. yapacağınız işlemler:1 takım sibop1 takım sibop lastiği1 üst kapak contasırektefiyecide sibopların alıştırılması, kapak yüzeyi atıklık kontrolü ve posa alınması, sibop yuvalarının kontrolü ve temizliğitavsiyem, siboplar haricindekilerin tümümü servisten alman yönünde olacaktır. sibopları da piyasadan alman. (ben güneş marka almıştım kaliteliler)emme ve egsoz monifolt contalarında ve üst kapak lastiğinde bir sıkıntı yoksa onlar aynen kullanılabilir. ücret normal. benimde aynı civarda tutmuştu.bir diğer tavsiyem de rektefiyeci gelip araç üzerinde piston çaplarını ölçsün ve aşınma miktarına göre segman atılması gerekip gerekmediğini söylesin. Dipnot: merakımdan soruyorum, kullandığınız lpg aygaz euro LPG plus mıdır?
Yetkili serviste tamir ettirin demedim, test yaptırınız, bunun için ücret alacaklarını zannetmem,Aracınızın fabrikasyon yağ değişim periyodu kaç km'de yapılması gerekiyor bilmiyorum, kitapçığınızdan bakınız,Aracınızın orjinal yağ viskozitesi kaçtır? yetkili servisinizden öğreniniz, 0W-30 bence çok ince, kompresyon düşüşüne neden olabilir.
Çok cahilde olabilir fakat ben kafadan 15000 km gitsin diye tam sentetik yağ olan 0 - 30 tercih ettim, normalde 10-40 kullanıyor....Bu düşük viskozite den kompresyon düşüşü kafama yattı ama bunu bütün pistonlardan eşit oranda yapmazmiydi? yagı 3 gün önce değiştim. Bunu anlamanın başka yolu varmidir.. Saygılar..
Öncelikle, araştırıcı olduğunuz için tebrikler.Bir motorda bütün pistonlar eşit aşınmaz, o nedenle kontrol amaçlı, yetkili servise giderseniz inanın mutlu olurlar, çekinmeyin.Zaten bu test, buji deliklerinden, önce kuru sonra yağlı olmak üzere yapıldığından, segman aşınma değeri açıkça ortaya çıkar, veriler sınırlar içindeyse, sizin acilen önereceğim yağ viskozitesine geçmeniz gerekir."Daha kaliteli yağ" diye bir şey yoktur. Bir motorun teknolojisi, neyi/ne kadar km kullanmak gerektiriyorsa, onu o kadar kullanmak gerekir.Aracınız LPG li olduğundan, yakıt zaten segmanlar üzerinde yağlama yapamamaktadır, normal değerden daha fazla ısınan motor iç yapısı, gömlekle segman arasındaki 0 numara yağı yırtar, yani gün geçtikçe segmanlarınız hızla aşınır. Bu durumda 10W-40 da yetersiz kalır.0 numara yağ, -20 -35 ile +25 +30 dereceler arasındaki bir bölgede yaşıyorsanız faydalıdır, zannedersem siz İstanbul'da yaşıyorsunuz.Aracınız için en verimli yağ 15W-50 viskoziteli yağdır, bu -15 ile +50 arasında görev görebildiğinden motorunuzda koruyucu görevi görür. Not: Test sonunda motorunuz "idare eder" çıkarsa hemen yağınızı ve filtrenizi değişmenizde fayda vardır. O yağı ve filtreyi temizlik yapsın niyetine koyduğunuzu düşünün. Yağın maliyeti, biten bir motorun tamir maliyetinden düşüktür.