Gönderen Konu: Sibob ayarı bozuklugu / sıkılıgı nasıl anlaşılır ?  (Okunma sayısı 58791 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Merhaba arkadaşlar 97 XLİ  aracım var 12 yıldır bizde  220 bin km de .yaklaşık 60-70 bin km redir lpg li kullanılıyor .2 hafta önce WÜRTH enjektör temizleyici kattım ve depoyu fulledim .benzinle kullanıyorum aracım cigerleri açılsın biraz diye .Fakat dikkatimi çeken bir durum var hem lpg de hemde benzinde motor sogukken araba gayet güzel gidiyor ama ısınınca çekiş düşüyor sanki arabayı biri tutuyor gibi oluyor .Birde arabada ivmelenme denir o yok gibi gaz pedalından birşeylerin sıktıgını hissediyorsunuz .Eskiden beri araba bizde oldugundan artık huyunu suyunu iyi biliyoruz önceleri acayip akıcı ve seri giden araç gene zorlayınca gidiyor fakat o seriligi akıcılıgı bulamıyorum .Bir müddet daha benzinde kullanmalı mıyım ?Veya kurcalatmaya korksamda sibop ayarına baktırmalımıyım.Herhangi bir şıkırtı sesi söz konusu degil rolantide titreme silkeleme yok .düşük devirlerde dahi gaz bastıgınızda silkelema yok .Birkaç yorum okudum sibop yanması sibop sıkışması gibi şeyler yazılmış böyle bir durum varsa nasıl anlaşılır .Ha bir de Ankara nın sogunu bilen bilir .Bu sogukta bile Motorun çok ısındıgını düşünüyorum hararet yok su eksiltme felan yok ama kaputu açıyorum acayip ısınmış motor .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Sibob ayarı bozuklugu / sıkılıgı nasıl anlaşılır ?
« Yanıtla #1 : Ocak 03, 2012, 11:05:40 »
Daha önce sibop ayarı yaptırmış.Veya aracının sibopları zarar görmüş.Bir arkadaşımız yok mu bana yardımcı olabilecek .Veya bu konuda bilgisi olan
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Sibob ayarı bozuklugu / sıkılıgı nasıl anlaşılır ?
« Yanıtla #2 : Ocak 03, 2012, 11:31:53 »
Merhaba Yücel bey,

Bu araçlarda sübap ayarı yoktur, şıkır şıkır diye ses gelmediğine göre egzantrik mili sıkılığıda iyi demektir.

Kaliteli enjektör temizleyici koymakla iyi bir şey yapmışsınız. Opet'inde böyle bir ürünü var, fiyatı 7.5TL, her 5000km de bir koymakta fayda var.

-Distribitör kapağını kontrol ettiriniz, içindeki tevzi makarasının da temizliğini yaptırınız, eskidiyse her ikisinide değiştiriniz,
-Buji kablolarının uclarını fren kaliper temizleyici sprey ile temizleyiniz,
-Bujileriniz yeni gibilerse, tırnak aralıklarını 0.70'e ayarlatıp temizlettiriniz,
-Lastik basınçlarınızı uzun yol değerlere çıkarınız.

Bu motorlar biraz sıcaktır, bir sorun gözükmüyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Sibob ayarı bozuklugu / sıkılıgı nasıl anlaşılır ?
« Yanıtla #3 : Ocak 03, 2012, 11:49:27 »
arkadaşım 1 ay kadar önce bir arkadaşım 1995 1.6 xei araç aldı aracın sorunu sabah çalılırken araba stop ediyordu gaz yemiyordu ısınınca düzeliyordu buna gaz da sorun var denildi ama benzindede aynı sorunu yapıyordu gaz ayarları yapıldı regülatör değişip denedi yine aynı en sonunda gaz kelebeğinin bulunduğu boğaz değişmesi gerek denildi orada 2 kablolu bir şeyler var biri oksije sensörü ama diğerini bilmiyorum oda değişti ondan değil en son ustanın biri bu aracın sipobları sıkı ayar yapılması lazım demiş ve dediği çıktı sipop ayarından sonra araba normale döndü araç şimdi hiç bir sorunu yok aracın çekişide artı sabahları stop etme sorunuda kalmadı bu bilgiyi bir paylaşayım dedim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Sibob ayarı bozuklugu / sıkılıgı nasıl anlaşılır ?
« Yanıtla #4 : Ocak 03, 2012, 12:06:28 »
Merhaba Hakan bey,

Verdiğiniz örnekte, o araçta sanki yakıt akışını engellemesi gereken sistemde arıza varmış gibi göründü. Yani gaza geçerken benzini kesen veya tersi, benzine geçerken gazı kesen sistem. Sabah ilk çalıştırmada benzinle çalışmak isteyen motora benzin akışı yoksa, hortumda kalan yakıtla çalışır sonra stop eder. Bunun sübapla bir ilgisi yoktur. Dediğim gibi, bu motorlarda sübap ayarı yoktur.

Yaklaşık olarak 1985-1990'lardan sonra üretilen motorlarda sübap ayarı gerektiren motor üretilmemektedir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Sibob ayarı bozuklugu / sıkılıgı nasıl anlaşılır ?
« Yanıtla #5 : Ocak 03, 2012, 12:27:42 »
Tekin bey öncelikle cevap verdiginiz için teşekkür ederim.Genel olarak benim aracım ilk çalışmada stop etme gibi sorun yok.Sadece sabahları ilk çalışmada marş süresi şöyleki şık diye çalışırdı eskiden şimdiler 3-4 tur marş dinamosunu çevirdikten sonra çalışıyor.Ama benzinde kullanalı Şık diye çalışma olayı düzeldi biraz örnek veriyorum biryerden gelip 3-4 saat bekledikten sonra tekrar marşa bastıgımda şık diye çalışıyor .Ama 1 gün felan beklerse marş süresi biraz uzuyor.Lpg de iken bu durum sıcak soguk fark etmeksizin marş süresi uzundu.Benim bu noktada en çok dikkatimi çeken şey motor sogukken performan çok güzel.Dur kalk trafige flan biraz gireyim sanki birşey arbayı tutuyormuş gibi performans biraz düşüyor .Şimdi araç şıkırtı tarzı bir ses olmadıgından dolayıda kurcalatmak istemiyorum.Dikkatimi çeken diger şey ise ilk çalışmada araç böyle biraz titriyor sonra yavaş yavaş toparlıyor .Normalde başaka birşey olsa kırk kere baktırırım ama sibop ayarı ince iştir düzeni bir bozulursa zor düzen tutar
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Sibob ayarı bozuklugu / sıkılıgı nasıl anlaşılır ?
« Yanıtla #6 : Ocak 03, 2012, 12:33:34 »
Yücel bey,

Yukarıda elektrikle ilgili anlattığım şeyleri yaptırın ve bunlara ilave olarak şarj dinamonuzu ve akünüzü muhakkak kontol ettiriniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Sibob ayarı bozuklugu / sıkılıgı nasıl anlaşılır ?
« Yanıtla #7 : Ocak 03, 2012, 13:31:50 »
tekin bey bilgilendirme için teşekkür ederim ben fazla bu ae101 jenarasyonu motorları bilmiyorum siz daha biliyorsunuz anladığım kadarı ile arkadaşın subab ayarı yapılan yer 3 tane toyota servisinden ayrılmış ustanın açtığı bir yer onlar öyle demiş sizin dediğiniz bana daha mantıklı geldi tabiki