Gönderen Konu: 2011 1.6 com.ext rölanti sorunu  (Okunma sayısı 1747 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 72000
  • Model Yılı: '13
  • 45 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
2011 1.6 com.ext rölanti sorunu
« : Ocak 03, 2012, 00:45:13 »
arkadaşlar bu konuyu baya araştırdım. sanırım bu toyotanın kronik sıkıntılarından biri malesef. benim araçtada motor normal ısısına geldiğinde camları hareket ettirdiğinizde, direksiyonu çevirdiğinizde kısaca elektrikle çalışan bir parçayı çalıştırdığınızda rölanti acayip düşüyor. ben bunu daha aracım 2-3 aylıkken servisle paylaştım bana yakıttan dediler. ama şimdi anlıyorum ki beni uyutmuşlar.
sizlere sorum bu konuda ne yapmak gerekir. yardımlarınızdan dolayı şimdiden teşekkürler.
Azrail son noktayı koyana kadar, virgülle yaşamaya devam.

Toyota Club Türkiye

2011 1.6 com.ext rölanti sorunu
« : Ocak 03, 2012, 00:45:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.6 com.ext rölanti sorunu
« Yanıtla #1 : Ocak 03, 2012, 01:00:35 »
Merhaba Feyyaz bey,

Bu soğuk günlerde Akünüz iyi basıyormu?

Eğer basmıyorsa sorun aküdedir.

Serviste, akünüzü ve şarj dinamonuzu ölçtürün.

Bunlarla ilgili bir problem var gibi görünüyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • tabiki toyota
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.6 com.ext rölanti sorunu
« Yanıtla #2 : Ocak 03, 2012, 12:03:11 »
anlattığınız sorun değil gayet normal bir durum. aracınızın motoru aracın ihtiyaç duyduğu enerji kadar anlık üretim yapar. yani sadece motorun avare çalışması isteniyorsa rölanti devri ile çalışır. siz bu çalışma anında far açma, elektrik destek sistemli direksiyonu çevirme, cam açıp kapadığınızda daha fazla enerjiye ihtiyaç duyarsınız. anlık olarak enerji tüketimi arttığı için motor bunu karşılayamaz ve devir düşmesi olur. motor kısa süre sonra kendini toparlayıp devri yükselttiğinde enerji ihtiyacınız karşılanmış olur.
2002 ve sonrası corollalarda motor ısısı normale geldiğinde devir 600 rpm e kadar düşüyor. bu yakıt tasarrufu için düşünüşmüş birşey ama kullanıcıyı rahatsız eden anlık durumlarda oluşturabiliyor.
herkese uyan bir toyota modeli vardır.
diğer markalar alternatiftir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.6 com.ext rölanti sorunu
« Yanıtla #3 : Ocak 03, 2012, 12:23:41 »
Merhaba Mustafa bey,

Peki bu araçlarda, far, klima veya kalorifer pozisyonunda çalışma durumuna girildiğinde rölantiyi otomatik yükselten sistem yokmudur?

Eğer bu tip elektrikli aletleri kullandığımızda rölanti 600d/d lara düşüyorsa bir arıza var demek olmaz mı?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • tabiki toyota
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.6 com.ext rölanti sorunu
« Yanıtla #4 : Ocak 03, 2012, 12:44:13 »
merhaba. sistem var zaten çekilen enerjiyi karşılamayı sağlayan ECU herşeyi düzenliyor. aslında her devirde bu fark ortaya çıkıyor ancak motor uygun tork değerine yakın bir devirde çalışıyorsa bu durumu hissettirmeden karşılayabiliyor. corolla 1.6 benzinlinin ideal tork devri 2800 d/d civarı. maksimum güç üretimi için motorun 5200 devirde olması gerekir. yani 124 HP gücü bu devirde alırsınız. rölantide 600 devirle çalışan bir motor 10-15 hp güç üretir. örneğin klima açtığınızda 10 hp artı güç gerekiyorsa, 1000 devire çıkarak bu enerji açığını karşılayabiliyorsa o devire çıkana kadar önce silkeleme yapıp sonra o devire çıkacaktır.
bu durumu bariz bir şekilde piyasa malı benzinli jeneratörlerde görebilirsiniz.
herkese uyan bir toyota modeli vardır.
diğer markalar alternatiftir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.6 com.ext rölanti sorunu
« Yanıtla #5 : Ocak 03, 2012, 13:12:42 »
Merhaba Mustafa bey,

Anlattığınız detaylarda haklısınız, yalnız;

2011 Corolla'da rölanti devri nedir? ben 850d/d diye biliyorum,

Klima gibi bir elektrikli donanım devreye girdiğinde rölanti 600'e düşüyorsa bu son teknoloji üründe bir arıza olduğunu göstermez mi?

Feyyaz bey direksiyonu çevirdiğinde yada cam açtığında dahi oluşan bu durum sanki şarj veya aküyle ilgili bir durum gibi,

Oysa sizin bahsettiğiniz, far ve klima (daha çok elektriğe ihtiyacı olan donanımlar) devreye girdiğinde oluşan durumlar, yani rölanti düzenleyici sistemle ilgili durum gibi.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.6 com.ext rölanti sorunu
« Yanıtla #6 : Ocak 03, 2012, 13:22:37 »
Benim bu durum yıllar önce albea da dikkatimi çekmişti gece yolda ilerlerlerken camlarınız kapalı iken cam kapama tuşlarını tekrar yukarı çekerseniz farların aydınlatmasında anlık bir azalma oluşuyor.sonra bunu vw bora da fiat dobloda mercedes clk200 de ve toyota avensiste denedim durum yine aynı zannedersem tüm arabalarda böyle oluyor.Buda ona benzer elektriksel kaynaklı bir oluşum sanırsam .Bence sorun gibi de durmuyor rölantide anlık bir düşme oluyor ama rahatsız edecek şekilde değil.
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • tabiki toyota
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.6 com.ext rölanti sorunu
« Yanıtla #7 : Ocak 03, 2012, 13:25:21 »
farklı açıklayayım o zaman, aracın maksimum kw gücü 91. yani 5200 devirde bunu üretebiliyor. rölantide ise sadece motorun boş çalışması için gereken devir. genelde ısınınca 600e kadar düşüyor. siz bu anda elektrikle çalışan bir sistemi devreye soktuğunuzda kw cinsinden enerjiye ihtiyaç duyacaksınız. bu anda motor bu enerjiyi karşılayacak devire çıkmak için ani tepki veremeyecektir. ani tepki en kolay gaz pedalı ile olur. rölantide ise ecu durumu değerlendirir ve enjektörlere giden yakıtı arttırarak enerji açığını karşılamaya çalışır. bu ana kadar gerken enerjiyi rölantide üretilen enerjiden çekileceği için motor bir an silkeleme yapar yani devir boşta motorun çalışacağından da aşağı iner. volan sayesinde enerji yüklemesi olduğundan motor stop etmez ama silkeleme yapar. bu yüzden klima gibi yüksek güç çeken sistemleri aracı çalıştırınca hemen açmamanızı önerir firmalar.
herkese uyan bir toyota modeli vardır.
diğer markalar alternatiftir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 72000
  • Model Yılı: '13
  • 45 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 1.6 com.ext rölanti sorunu
« Yanıtla #8 : Ocak 03, 2012, 23:23:49 »
Tekin bey ve Mustafa bey başta ilginiz için teşekkür ederim. Tekin bey aracım konyada ve sabahları gayet soğuk havalarda bile kesinlikle sorunsuz çalışıyor. ama buna rağmen tavsiyenizi dinleyip en kısa zamanda akümü ve sarj dinamosunu ölçtüreceğim. sonuçta garanti kapsmında olan parçalar bunlar.
Mustafa beyin dediği gibi anlık düşme ve çıkmalar oluyor devir saatinde. hatta araç soğukken 1200d/d hissedilmiyor bu durum. Ancak araç tam ısısndığında yani hararet normale geldiğinde devir 600d/d geldiğinde yaşıyorum bu problemi.
Azrail son noktayı koyana kadar, virgülle yaşamaya devam.