Gönderen Konu: Ön ve arka lastiklerin farklı olmasının sakıncaları nelerdir?  (Okunma sayısı 1515 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
selam arkadaşlar tecrübe ve bilgilerinize müracaat etmem gerekiyor :)
ben 4 adet lastik almayı düşünüyorum ve bu lastiklerin 2 tanesi 195/65/15 bridgestone turanza er300 diğer 2 tanesi yine 195/65/15 mıchelın energy lastiği.bu lastikleri önlerde ve arkalarda ayın anda kullanmamızın nasıl bir etkileri olabilir bu sakıncalı mıdır kullanabilir miyiz?.Bu iki lastik modeli yumuşaklığı performansı vb özellikleri  birbirleriyle nasıldır? yani kullanım esnasında bir problem oluşturur mu?
bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum. teşekkürler

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Merhaba Yasin bey,

Sadece bilgi mahiyetinde sorduğunuzu düşünüyorum, elbette böyle bir şey yapmaya gerek yoktur.

Kısaca aralarındaki fark şudur;

Bridgestone sert taban ve sert yanağa sahipken, Michelin orta-sert taban ve yumuşak yanağa sahiptir.

Çok sakıncalı bir durum değildir, ama aynı tutunmayı sağlayamayacakları, aynı konforu üretemeyecekleri, ömürlerinin aynı olmayacağı kesindir. Bridgestone sıcak ve kuru havalarda yüksek performans ve ekonomi sağlarken, Michelin soğuk ve yağışlı havalarda daha iyi tutunma ve konfor sağlayacaktır.

Continental PremiumContact2'yide düşünce listenize ilave etmenizde fayda vardır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Öncelikle başlığı düzeltmenizi isteyeceğim.
Ardından sorunuza gelirsek. Elbet kide böyle bir şey sakıncalıdır. Aracın ön ve arka kısmının yol tutuşu farklı olacaktır. Özellikle ıslak zeminde suyu yarma ve tahliye şekilleri de farklı olacaktır. Örneğin ön lastikler suda kızaklamaya 95km/s de başlarken arkalar 90km/s de başlayacak ve aracın kontrol altına alınması, kızaklamanın hissedilmesi vs. normalden daha zor olacaktır.
Bu şekilde kullanılır mı, evet ama çok tavsiye edilen bir durum değildir ve sakıncaları vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
belirttiğininz lastiğe de bakacağım Tekin bey.