Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
Aktivasyon eposta
nız mı yok?
Aralık 05, 2025, 10:16:19
Lütfen
BÜYÜK HARF
kullanmayalım!
Ana Sayfa
Forum
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Toyota Club Türkiye
»
Sorunlar & Çözümler
»
Corolla
»
E100 (1992-1998)
»
Konu:
1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Gönderen
Konu: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı (Okunma sayısı 2829 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
:
Mayıs 23, 2008, 17:14:56 »
1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı acaba
sanaiye gitim ustalar bilinçsizmidir nedir herkez farklı şeyler sölüyor arabamda ama 2 den 3 e geçerken eğer sert atarsam gırk sesi geliyor buda sanırım sekromajdan oluyor muş bunu öğrendim şanjuman inmesi gekmiş şimdi düşünüyorum şanjuman inmişken baskı balata ve triger kayışlarınımıda değiştirsem
ne yapmalıyım önerisi olan yada fikir verecek birileri
Kayıtlı
Toyota Club Türkiye
1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
:
Mayıs 23, 2008, 17:14:56 »
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
3 kere teşekkür edildi
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #1 :
Mayıs 23, 2008, 22:35:58 »
Barış bey,
Aynı 98 model bende de var.Ancak ben az kullandım ve 53.000 de.Ben size 140 bin bakımlarını yazayım.
1-Supap boşlukları incelenecek.
2-V kayışları incelenecek.
3-Motor yağı değişecek(siz değiştirdiyseniz gerek yok).
4-Radyatör ve kalorifer sistemi hortum ve bağlantıları kontrol edilecek.
5-Motor soğutma suyu ve eksoz bağlantıları kontrol edilecek.
6-Yağ ve su kaçakları kontrol edilecek.
7-Bujiler değişecek.
8-Akü bağlantısı ve elektrolit seviyesi kontrol edilecek.
9-Hava filtresi kontrol edilecek.
10-Yakıt deposu ,yakıt hatları ve bağlantıları kontrol edilecek.
11-Fren balataları,fren pedalı boşluğu ve el freni,direksiyon kutusu ve bağlantıları,aks körükleri,rotiller ve rotbaşları,ön ve arka süspansiyonlar,şasi ve gövde üzerindeki cıvata ve somunlar,ışıklar ve gösterge paneli, silecek ve yıkayıcılar kontrol edilecek.(Biraz pahalı olsa da servise gitmenizi tavsiye ederim.garanti açısından gönlünüz rahat olsun.Nede olsa bir kurumdur.Bu arada sizin arabanızı sıfır alıp almadığınızı bilmiyorum.şanzıman inmişken baskı ve balatayı da kontrol ederler.Triger kayışının değişme km.si 100.000.dir.) kolay gelsin.
Kayıtlı
98 Corolla 1.6 GLI Special
Düşüncelerle karşılaşınca,zayıflar korkar,aptallar karşı gelir,akıllılar karar verir,ustalar da yönetir.
''Mme Jeanne Roland''
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #2 :
Mayıs 24, 2008, 10:40:12 »
ilk olarak verdiğin bilgiler için çok teşekkürler. arabam ikinci el ben 3 yada 4 üncü sahibi olabilirim.
evet bu yazdıklarını dikkate alacağım yetkili servis çok korkutuyor daha önce 0 ford fiestam vardı çok para istiyoar....
bu bilgiler sayesinde daha bilinçlı giderim tamirciye..
arabayı aldığım daha 2 hafta oluyor hiç bişi yaptırmadım. araba yrüyen çok iyi ama 2 den 3 e geçerken sert yaparsam gırt sesi geliyor sekromaj ile ilgili dediler o yüzden baskı balata gibi bakımlarını hepsini bir anda yaptıracağım:) ama benim yağ değişimi tüm filtreler gibi periyodik bakımı yaptırmma gerek sanırım.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #3 :
Mayıs 26, 2008, 14:01:04 »
Öncelikle arabanız hayırlı olsun. Vites geçişindeki sese aldırmasan iyi olur. Başına bir sürü masraf açarsın. Başka toyota kullanan ardaşın varsa ona göster, aşırı bir arıza sesi gibi değilse önemseme. Şanzıman inme gibi olaylar büyük tamiratlardır. Başına iş alırsın. Geri viteste ve bazen 2 den 3 alırken benzer sesler alıyorum. Sorun yok. Debriyaj balatasınında gözle bakmadan önce anlaşılalabilecek başka yolları var. Parayı yolda bulmuyoruz. Sanayici esnafıda bazen para için değişmemesi gereken şeyleri değiştirebilir. (İyi olanlar hariç tabi) Bilinçli kullanıcı olmalıyız.
Kayıtlı
Corolla 98 GLİ Special
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #4 :
Haziran 02, 2008, 17:11:55 »
teşekkürler ağzına sağlık
manisa saniyisinde ün yapmış 1 2 tamirci var ama onların da talep etikleri fiyat neredeyse yetkili servis fiyatları gibi.. o sebebpten benimde tanığım bilgiğim bir kaç kişiye yaptıracağım hatta arabayı ilk aldığım bir ustaya gittim 250 ytl dedi janzumanı sökceğiz ona göre nevar ne yok çıkcak dedi bakarız baskı balatada değişmesi gerekirse onuda değiştiriz 2 işi bir arada halletmiş olruz.. dedi valla biz bu 250 yi bayıcağız açmışken bide orjinal japan malı baskı balata oda 150 ytl gibi görünüyor bide peryodik bakım falan gerekiyor 140 bin az kaldı..
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #5 :
Haziran 02, 2008, 17:14:33 »
sekromaj olayı da 2 den 3 geçerken ve çok sert atarken ses yapıyor, debriyaşa uzun basıp yani yavaş 2 3 yaparsam ses gelmiyor normal geride pek sıkıntısı yok...
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
Araç: ---
Kan Grubu: A+
6 kere teşekkür etti
36 kere teşekkür edildi
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #6 :
Haziran 02, 2008, 17:51:26 »
Aracınıza yapılması önemli şeyler şunlar: Yağ ve Yağ filtresi Hava fitleri değişimi, Radyatör antifiriz değişimi, Fren hidrolik değişimi, Bujiler. Ama 100.000 de trıger değişmişmi o da önemli. Ayrıva geçişteki ses için sekromenç olabilrde illaki debriyaj baskı balatanında değişmesi gerekmez.
Kayıtlı
Hi, I have come
TODAY TOMORROW TOYOTA
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
1993 corolla gli
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #7 :
Haziran 05, 2008, 09:22:16 »
konuyla ilgisi yok ama anlamıyorum corollaların sabit hp si yokmu sanki hepsi
banttan farklı hp lerle çıkmış
benim 93 gli 114
arkadaşımın 97 gli 110
arada 105 likler var
Kayıtlı
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #8 :
Haziran 05, 2008, 11:26:43 »
Sizin 93 model gli niz de 114 beygir olamaz çünkü o modellerde üretilenler 93 hp dir.
97 modellerde de 100 hp üretilen olmadı ama 105 likler vardır orası doğru:)
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
1993 corolla gli
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #9 :
Haziran 05, 2008, 11:45:22 »
benim araba gl değil gli ruhsatta 114 yazıyo ayrıca netbilgiyi toyotaya mail attım doğruladılar bundan önce 94 ex xli im vardı oda 114 hp di, 93 gl ler 90 küsür hp bildiğim kadarıyla
Kayıtlı
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: B+
2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #10 :
Haziran 05, 2008, 12:11:22 »
Bu güç tartışması çok yapıldı tekrar açılmasın fakat ruhsatta yazan her değer doğru deildir çok farklı güçler de yazılabiliyor. Aracınız karbüratörlümü enjeksiyonlumu acaba.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
1993 corolla gli
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #11 :
Haziran 05, 2008, 12:49:52 »
aracım enjektörlü ,doğru söylüyosun ruhsatta yanlış yazabiliyo
Kayıtlı
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #12 :
Haziran 09, 2008, 22:04:11 »
benim aracımda 114 beygir yqzıyor. 95 model benim arababm yakın bi arkadaşım 93 model 84 beygir gli almıştı... ben zinde de çok az yakıyordu araba daha sonra tek nokta lpg taktırdı çok az yakmaya başladı dedi bende araba alırlen hep sıralı sistem istedim.
öğrenmek istediğim 114 beygir mi çok yakar 84 beygirmi çok yakar.
sıralı sistem lpg mi çok yakıt harçar yoksa tek nokta lpg mi ?
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #13 :
Haziran 10, 2008, 08:08:04 »
sıralı sistem daha az yakar.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Site Yöneticisi
Deus ex machina
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Model Yılı: -
2904 kere teşekkür etti
3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #14 :
Haziran 10, 2008, 08:22:58 »
Selam.
Bu Hp konusu gerçekten iyice karışmış durumda. En iyisi her AE101'i dinamometreye sokmak.
Benim aslen bildiğim ise şu; belli yıla kadar üretilenler (injeksiyonlu) 114Hp sonrakiler ise 110Hp. Aslında özde herşey aynı ama sanırım bazı ülkelerdeki egzoz atık normlarına uyabilmek için güçde düşüş yapmak zorunda kalmışlardı. 105Hp larak ise üretim olarak hiç duymadım. Ama şu da var tabi. Gerek iklim koşulları ile, gerek ise yakıt kalitesi sonucu aynı araçların küçük farklılıklarla da olsa değişik Hp. ler üretmesi doğal.
Kayıtlı
Bazı Faydalı Başlıklar;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0
ve
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=67161.msg911844#msg911844
https://hakanrailways.blogspot.com
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #15 :
Haziran 11, 2008, 16:47:47 »
arabanın gerçek hp sini nasıl öğreniriz.. ruhsatta yazanlar aldatıyor arabayı yeni üzerime aldım ve dikkat etmemişim 84 hp yazmış amele takipçi. şimdi olay karıştı yaniş ruhsatlar geröeği göstermiyor...
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #16 :
Haziran 11, 2008, 16:48:40 »
motorun öüstünde bi yerem yazar geröek güğnü yok ölçerwk falanmı öğrenilir..
Kayıtlı
(Gizli Üye)
TcT Teknoloji Müdürü
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 10300
Model Yılı: '23
424 kere teşekkür etti
983 kere teşekkür edildi
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #17 :
Haziran 11, 2008, 16:51:36 »
dinamometre üzerine koyulur ve gaz verilir, bilgisayar da size beygir, tork, vs tüm herşeyi söyler
Kayıtlı
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #18 :
Haziran 11, 2008, 19:13:47 »
dinamometre sanayide varmıkdır acaba kimde olur hangi tamircide olur:) ne diye geçer acaba
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Ynt: 1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı
«
Yanıtla #19 :
Haziran 11, 2008, 19:39:31 »
Barış senin ruhsat yanlış bence. 1.6 gli bir 4a-fe motor 100 bg in üzerindedir. Takma o kadar. Bas gaza devam...
Kayıtlı
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Toyota Club Türkiye
»
Sorunlar & Çözümler
»
Corolla
»
E100 (1992-1998)
»
Konu:
1,6 gli 114 bg 139 bin km de hangi makımlar olmalı