Gönderen Konu: Üç sorum var ?  (Okunma sayısı 3660 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Üç sorum var ?
« : Aralık 31, 2011, 01:13:55 »
1/ Abs fren sistemi fren mesafesini uzatır mı ?

2/ Fren disklerinin bitik olması motor arıza ısıgının yanmasına yol açar mı ?

3/ Araç boş vitese atıldıgında neden yakıt maliyeti düşmez ? şimdiden yorumlar için tesekkürler ve iyi seneler...
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Toyota Club Türkiye

Üç sorum var ?
« : Aralık 31, 2011, 01:13:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #1 : Aralık 31, 2011, 01:19:31 »
1/ Abs fren sistemi fren mesafesini uzatır mı ?

2/ Fren disklerinin bitik olması motor arıza ısıgının yanmasına yol açar mı ?

3/ Araç boş vitese atıldıgında neden yakıt maliyeti düşmez ? şimdiden yorumlar için tesekkürler ve iyi seneler...

1- nispeten uzatırda kısaltırda :D.. araç kızaklayacak yolda ise kısaltır. kayganlığı düşük yolda ise uzatır..

2- bilmiyorum ama hiç alakası yok o ikisinin...

3- çünkü yeni çıkan araçların bayır aşağı inerken boşa atılması esnasında araç motora gelen benzini  kesmez.. vitese atılınca benzini kesermiş... denedim oluyor... boşta iken yol bilgisayarı 0.8 lt falan gösteriyor.. viteste 0
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #2 : Aralık 31, 2011, 01:52:41 »
1/ Abs fren sistemi fren mesafesini uzatır mı ?

2/ Fren disklerinin bitik olması motor arıza ısıgının yanmasına yol açar mı ?

3/ Araç boş vitese atıldıgında neden yakıt maliyeti düşmez ? şimdiden yorumlar için tesekkürler ve iyi seneler...

1.ABS fren sistemi tekerin kaymaya (kızaklamaya) başladığı anda devreye girerek senin ayağınla yapamayacağın sıklıkta diski sıkıp bırakarak kaymaya engel olacak şekilde durmanı sağlar. Bu durumda senin bu soruyu sorarken yanında belirteceğin değişkenlere göre cevap değişir.
2. Yarisimin kullanım kitabında okuduğum ve hatırladığım kadarı ile diskler birince arıza lambası yanıyor idi ama emin olamadım. En güzeli aracının kitabı var ise tekrardan bir göz atman olacaktır.
3.Emrah arkadaşımında belirttiği gibi yokuş aşağı inerken  boşta iken aracın rölantide çalışmasından farkı yoktur, motorun susmaması için motora hareket verecek kadar yakıt tüketimi yapılır. viteste iken, senin aracın devir yaptığından ( motorun hareket ettiğinden) ve sen gaza basmadığından ötürü yakıt kullanımı 0 olarak görüntülenir.

Bilgim dahilinde umarım yardımcı olabilmişimdir. İyi seneler dilerim.
Honda Jazz / 2012

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #3 : Aralık 31, 2011, 09:34:20 »
Birinci sorunuz için aşağıdaki konulara bakabilirsiniz.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=19902.0
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=32842.0

Fren disklerinin bitmesinin motor arıza uyarı ışığını yakacağını sanmıyorum.

Üçüncü sorunuz ile ilgili olarak aşağıdaki başlıklara bakmanızı tavsiye ederim:
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=6381.0
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=32342.0
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=34423.0
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #4 : Aralık 31, 2011, 10:22:32 »

3- çünkü yeni çıkan araçların bayır aşağı inerken boşa atılması esnasında araç motora gelen benzini  kesmez.. vitese atılınca benzini kesermiş... denedim oluyor... boşta iken yol bilgisayarı 0.8 lt falan gösteriyor.. viteste 0

"Yeni Araba" dedinizde eski arabalarda böyle mi ?
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #5 : Aralık 31, 2011, 12:53:22 »
Merhaba Umut bey,

Arkadaşların 1. ve 2. sorularınıza yeterli cevapları verdiklerini düşünüyorum.

Bir araç yokuş aşağı inerken viteste neler olur? boşta ise neler olur?

Öncelikle, gaz pedalına basmadığımız aşağı doğru ivmelenen bir araç vitestede olsa, boştada olsa aynı miktarda yakıt harcar. Bu miktar rölanti miktarıdır. Vitesi boşa almakla sadece güvenli sürüş dışına çıkmış oluruz, tasarruf kesinlikle sağlanmaz.

Peki, "yol bilgisayarımın anlık tüketimi vitesle inerken 0 gösteriyor, boşa atarsam 0.8L göstermesi nasıl oluyor?" diye sorarsanız,

Vitesi boşa attığımızda ECU yol bilgisayarına gitmiyorum der, durduğumuzu zanneden yol bilgisayarı sadece rölanti tüketimini gösterir.
Vitesle indiğimizde ise yol bilgisayarı hesaplamalarını programlanmış tork/L orantı üzerinden yapmaktadır.
Çıkan sonuç 0'a yakın olduğundan 0 olarak gösterilir.

Yol bilgisayarı, gerekli bilgileri ECU vasıtasıyla aracın tork değerlerinden alıp orantılayarak tüketim değerlerini çıkartıyor.

Örnek;

Gaz pedalına basılı düz gidiş;  90km/h  2000d/d      ECU: yüksek tork  - üretilen 70nm, üretim maliyeti=5L 
                                                                                                                                   X
Yokuş aşağı gaz verilmiyor;    90km/h  2000d/d      ECU: rölanti torku - üretilen 1.25nm, üretim maliyeti=0.09L
                                                                   
100gr'ın altında değer olduğundan 0L/100km anlık değer olarak karşımıza çıkıyor.

Sonuç: Yokuş aşağı vitesle inmek daha ekonomiktir aynı zamanda fakir karışım oluştuğundan daha verimli yanma gerçekleşir ve piston içinde, egzost sübaplarında, oksijen sensöründe, katalizörde birikmiş kurumlarda yanar.

Dolayısiyle, indiğimiz yokuşun eğimine ve süratine göre büyük vites-fren ile inmek yerine, bir küçük vites-frensiz inmek hem ekonomiktir hemde güvenlidir. Motorun, dizel araçlarda 4000d/d ya, benzinlilerde 6000d/d ya kadar çevirmesi bir sorun oluşturmaz.   
     
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #6 : Aralık 31, 2011, 13:23:43 »
Tekin bey açıklayıcı bilimsel teknik bilgileriniz için teşekkürler.diğer arkadaşlar sayenizde bilinçlenmiş oldular....
hayat 3 ile 4 arasındadır.ya 3,5 atarsın ya da 4 4 lük yaşarsın......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #7 : Aralık 31, 2011, 13:37:40 »
ABS nin aracı daha kısa mesafede durdurduğu fikri yanlış bence.Çünkü abs dengeli duruşu,güvenli duruşu ve kızaklamayı önleyici duruşu ifade eder.ABS, Almanca "anti blockier system." demektir.yani kilitlemeden yapılan fren anlamındadır.bu nedenle durma mesafesi, kilitleyerek yapılan firen mesafesinden daha UZUNDUR.çünkü bu şekilde, duruşlar daha güvenli oluyor.unutulmamalı bu sayede firen kontrolü sürücüde değil abs'de.abs'siz araçla ani firenlemede kısa mesafede durma ihtimaliniz daha yüksektir ama nerede durduğunuz bilinmez.
hayat 3 ile 4 arasındadır.ya 3,5 atarsın ya da 4 4 lük yaşarsın......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #8 : Aralık 31, 2011, 13:54:56 »
saatte 100 km hızla abs'li firene  basılıp direksiyonu hızlı bir şekilde sağa veya sola bir kaç tur çevirme imkanınız olduğu anda araç takla atmadan olduğu yerde geriye dönebiliyor.yol yüzeyinin pürüzsüze yakın olması lazım.2009 yılı temmuz ayında Erzincan yakınlarındaki Sakaltutan rampasını inerken köpeğe çarpmamak için bilinçsizce bu hareketi yapmıştım.sadece şu oldu: o günden sonra eşimden sonra aşık olduğum ikinci varlığım 2004 model corolla terra 1.6 benzinli terra arabam oldu.hala çok seviyorum.kendimden fazla çok onunla ilgileniyorum diyebilirim.
hayat 3 ile 4 arasındadır.ya 3,5 atarsın ya da 4 4 lük yaşarsın......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #9 : Aralık 31, 2011, 13:59:30 »
İlyas bey,

Verdiğiniz bu örnekten, fren pedalına yeterince basmadığınızı anlıyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #10 : Aralık 31, 2011, 14:14:39 »
 Arkadaşlar oldukça detaylı ve faydalı cevaplar vermişler. Bende elimden geldiğince açıklamaya çalışayım.

 1- Abs her daim devrede olan bir sistem değildir. Fren yardımcı sistemidir. Abs'nin devreye girmesi, yol, lastik ve süspansiyon ile alakalı olarak gereğinden önce olabilir. Abs aslında fren mesafesini kısaltmak için üretilmiş bir sistem değildir (bazı şartlarda kısaltır, bazı şartlarda arttırır). Abs, frenaj anında kaçış manevrası yapmaya izin veren bir sistemdir, blokajı önleyerek. Gelişmiş sistemlerde Fren destek sistemi ile beraber iş görür (zaman zaman) ve bu da sürücü frenaj hatalarını azaltarak fren mesafesini kısaltabilir.

 2- Aracınızda ayrı bir sistem yok ise, fren disklerinin ya da balatalarının belli töleranslardan fazla aşınması, El freni ikaz ışığının yanmasına neden olur. Bu durumda fren hidroliği ekleme kabını kontrol ettiğinizde, hidrolik seviyesinin düştüğünü görürsünüz (sistemin yapısından dolayı). Ekleme yapmak sakıncalı olur, ilk iş fren disk ve balatalarını kontrol etmektir. Sonra sistemde kaçak olup olmadığına bakılır.

 3- Günümüz teknolojilerinde araçlarda Cut-off sistemi geçerlidir. Ecu, genelde manifold basıncına göre tüketimi hesaplar (bazılarında hem manifold basıncı, hemde enjektör püskürtmeleri). Burada tüketimin Ecu ekranında (yol bilgisayarı) ''0'' görünmesi bu vakum etkisi iledir. Aslında burada değer çok düşüktür (ör: 0,1-0,2Lt. gibi). Ancak vitesi boşa aldığınızda bu değer 0,5Lt. civarlarında olabilir. Bunun asıl sebebi şu şekilde açıklanabilir;
 Araç yokuş aşağı inerken vitesler boşta ise motor ve tekerlekler birbirinden bağımsız çalışır. Yani aralarında bir fayda etkileşimi yoktur. Oysa araç viteste olursa, aracın kinetik enerjisini sisteme geri aktarabilriz. Motor sadece tekerlekleri döndüren bir sistem olmadığına, kendisine bağlı diğer sistemlerede (dolaylı olarak tüm elektrik sistemi vs.) güç sağlar. Ancak bu sağladığımız kinetik enerji ile gücün bir kısmını tekerleklerden sağlayabiliriz ve bu gücü boşa kullanmamış oluruz.
 Ayrıca yokuş aşağı inişlerde asla vitesi boşa almamak gerekir. Bu sayede motor stop etse dahi sisteme bağlı cihazlar tekerlekler vasıtası ile bir miktar güç alacaktır. Ayrıca araç daha kontrollü yavaşlayabilecektir.

 İlyas bey, bu durumları önlemek için daha gelişmiş sistemler mevcut (Esp gibi). Sizinki çok da istenen bir şey değil aslında. Sadece gösteri amacı ile, trafiğe kapalı ortamlarda yapılan hareketlerdir. Yanlış bir denk gelme ile, Allah göstermesin araç takla da atabilir ya da yoldan çıkabilir. Sizin bu durumda (kaçış manevrası sonrası) derhal kontra vermeniz gerekirdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #11 : Aralık 31, 2011, 18:41:02 »
dostlar herkesin görüşüne saygım sonsuz fakat şöyle bir yanlışlığı düzeltmek istiyorum ve kesin ve emin şekildebelirtiyorum yokuş aşşağı giden araç eğer boşta ise daha fazla yakıt sarfiyatı harcar eğer vites yani eskilerin diliyle kompresöre benzer şekilde aşağı doğru inillirse daha az yakar
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #12 : Aralık 31, 2011, 20:04:21 »
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #13 : Ocak 01, 2012, 03:12:24 »
 hakan beyin dediği gibi çoğu araçta cut off sistemi vardır benim bildiğim ve yüksek viteslerde devreye girer en çokta beşinci viteste karbüratöre bağlı elektronik devre bulunur yokuş aşağı inerken ayağınızı gaz pedalından çektiğiniz anda sistem devreye girer ve araç stop etmiyecek şekilde yakıt tüketimini ayarlar benim önceki araç lada samarada vardı karbüratörde boş kablo vardı baya merak ettim araştırdım cut_off sistemi dediler bana boşa alma ve rölantide çalıştırma bilininden aksi yakıt tüketimini düşürmez özellikle soğuk havalarda rolantide çok yakar belki alakasız ama sıfır kamyon aldık bize fabrika araç hakkında bilgi verdi çoğu araç rolantide vitesteki kadar yakıt tüketir diyor grafikle anlatıldı bize benim görüşüm bunlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 182000
  • Model Yılı: '14
  • 58 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #14 : Ocak 01, 2012, 13:23:19 »
Merhaba Umut bey,

Arkadaşların 1. ve 2. sorularınıza yeterli cevapları verdiklerini düşünüyorum.

Bir araç yokuş aşağı inerken viteste neler olur? boşta ise neler olur?

Öncelikle, gaz pedalına basmadığımız aşağı doğru ivmelenen bir araç vitestede olsa, boştada olsa aynı miktarda yakıt harcar. Bu miktar rölanti miktarıdır. Vitesi boşa almakla sadece güvenli sürüş dışına çıkmış oluruz, tasarruf kesinlikle sağlanmaz.

Peki, "yol bilgisayarımın anlık tüketimi vitesle inerken 0 gösteriyor, boşa atarsam 0.8L göstermesi nasıl oluyor?" diye sorarsanız,

Vitesi boşa attığımızda ECU yol bilgisayarına gitmiyorum der, durduğumuzu zanneden yol bilgisayarı sadece rölanti tüketimini gösterir.
Vitesle indiğimizde ise yol bilgisayarı hesaplamalarını programlanmış tork/L orantı üzerinden yapmaktadır.
Çıkan sonuç 0'a yakın olduğundan 0 olarak gösterilir.

Yol bilgisayarı, gerekli bilgileri ECU vasıtasıyla aracın tork değerlerinden alıp orantılayarak tüketim değerlerini çıkartıyor.

Örnek;

Gaz pedalına basılı düz gidiş;  90km/h  2000d/d      ECU: yüksek tork  - üretilen 70nm, üretim maliyeti=5L 
                                                                                                                                   X
Yokuş aşağı gaz verilmiyor;    90km/h  2000d/d      ECU: rölanti torku - üretilen 1.25nm, üretim maliyeti=0.09L
                                                                   
100gr'ın altında değer olduğundan 0L/100km anlık değer olarak karşımıza çıkıyor.

Sonuç: Yokuş aşağı vitesle inmek daha ekonomiktir aynı zamanda fakir karışım oluştuğundan daha verimli yanma gerçekleşir ve piston içinde, egzost sübaplarında, oksijen sensöründe, katalizörde birikmiş kurumlarda yanar.

Dolayısiyle, indiğimiz yokuşun eğimine ve süratine göre büyük vites-fren ile inmek yerine, bir küçük vites-frensiz inmek hem ekonomiktir hemde güvenlidir. Motorun, dizel araçlarda 4000d/d ya, benzinlilerde 6000d/d ya kadar çevirmesi bir sorun oluşturmaz.   
     
Tekin bey hayranınızım... tüm açıklayıcı yazılarınızı takip ediyorum kendi adıma engin bilginizden ve emeğinizinden ötürü teşekkürlerimi sunuyorum.
"Türk Birliği`nin bir gün hakikat olacağına inancım vardır. Ben görmesem bile, gözlerimi dünyaya onun rüyaları içinde kapayacağım. Türk Birliği`ne inanıyorum, onu görüyorum. Yarının tarihi, yeni fasıllarını Türk Birliği`yle açacaktır. Dünya sükununu bu fasıllar içinde bulacaktır.Türk'ün varlığı bu köhne aleme yeni ufuklar açacak, güneş ne demek, ufuk ne demek, o zaman görülecek."   M.KEMAL ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #15 : Ocak 01, 2012, 16:04:54 »
Tolga bey,

Çok teşekkür ederim, eğer doğru şekilde bilgilendirebiliyorsam ne mutlu bana, bilgilerimi paylaşırken fazla teknik isimlere ve detaylara girmeden basitçe herkesin anlayabileceği şekilde anlatmaya çalışıyorum. Sonuçta, bilgi paylaşıldığı sürece toplumsal ilerleme sağlanır.

Bu arada, inanın forumumuzda en az benim kadar tecrübeli arkadaşlarımızın sayısıda oldukça fazla.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #16 : Ocak 10, 2012, 00:07:30 »
1/ Abs fren sistemi fren mesafesini uzatır mı ?

2/ Fren disklerinin bitik olması motor arıza ısıgının yanmasına yol açar mı ?

3/ Araç boş vitese atıldıgında neden yakıt maliyeti düşmez ? şimdiden yorumlar için tesekkürler ve iyi seneler...


1-ileri ve güvenli sürüş kursunda bizzat şahit oldum kısaltıyor hele ıslak zeminde bu oran yarı yarıya düşüyor

2-fren disklerinin bitik olması aracın özelliğine göre değişiyor kimi araçlar motor arızası kimi araçlar direk yazı olarak bilgi ekranında yazar

3-araç boşa alındığı zaman aracın motor gaz orantısı yanmıyan yakıtın geri dönüşümü gibi ve bunlarla orantılı işlemleri aracın beyniyle alakalı olduğu için beyinde algılama olmuyor ve boşa attığınızdaki gelen yakıt ne yanmaya uğruyor nede geri dönüyor bilmem anlatabildim mi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Birazda Alman takılalım :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #17 : Ocak 10, 2012, 00:12:35 »
Bunu arkadaşın şahinde yapıyordum :D Devri yükseltiyorsunuz 6 bin filan sonra geçir gitsin :D sonuç ilerde elbet bir sorun çıkar adamlar boşa mı debriyaj koymuş :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #18 : Ocak 10, 2012, 00:20:53 »
Araç yokuş aşağı viteste ise tekerlekler motordan güç almıyor tam aksine tekerleklerdeki kinetik enerji motora iletiliyor yani motor tekerleklerin dönmesinden oluşan enerjiyi kazanıyor ve bu enerjiyi aracın elektroniğine iletiyor.dolayısıyla benzinden enerji kazanılmıyor . tekerleklerdeki kinetik enerjiden kazanç sağlanıyor. diye biliyorum
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Üç sorum var ?
« Yanıtla #19 : Ocak 10, 2012, 11:26:30 »
   Yıllarca Uşak İzmir arasında araç kullandım. Arabam renault broadway di. Yokuş aşağı inişlerde lpg anahtarını ortaya alarak yakıtsız olarak yokuşları inerdim. Manuel cut-off sistemi  ;). Vitesi boşa almaya gelince, ben bir mühendisim laf kalabalığından değil hesaptan anlarım. Yokuş aşağı vitesi boşa almak yasaklanmalı dedikten sonra, şunu söylemek istiyorum, önce vitesle arabayı aynı yokuştan salıp, sonrasında boşa alarak saldıktan sonra yaptığı mesafeyi ölçüp ikisinin arasındaki yakıt tüketimlerini ölçmeden şu karlıdır, demek abestir. Ölçtüyseniz konuşunuz sayın arkadaşlarım. Ben ölçmedim.
 Şu kadar var ki aynı yokuştan vitesle salınca, araç şanzıman tipine göre 100 km/saat hıza ulaşabilirken, boşta 130- 140 km/saat hıza ulaşabiliyor. O hızla daha fazla fol yapacağı kesindir. 0.2-0.5 l/100 km lik bir tüketim, 4-5 km lik dik bir iniş için yok sayılabilicek kadar azdır. Cut-off sistemi sadece yokuş inişler için değil, belli hızlarda devreye girerek, gaza, frene ve debriyaja basmadığınız sürece yakıt enjeksiyonunu keser ve tasarruf sağlar.
          !!!  Tekrar ediyorum kesinlikle yokuş aşağı vitesi boşa almayı tasvip ve tavsiye etmiyorum. !!! 
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS