Frenler
Tehlikeli durumlar aniden ortaya çıkabilir ve sürücü istem dışı davranışlar sergileyebilir. Böyle durumlarda, sürücü ön tekerlekleri döndürürse, otomobil büyük olasılıkla sürücünün istediği şekilde yönlenmez. Bunun nedeni kilitlenen tekerleklerin viraj alma gücünü yitirmesidir.
Kendinize ve Toyota'nın elektronik kontrol sistemine güvenin.

Uploaded with
ImageShack.usToyota temel özellikleri en iyi şekilde kullanan ve genel performansa katkı yapan yeni elektronik kontrol sistemleri geliştirdi. Bu elektronik sistemler arasında frenler için ABS ve çekiş kontrolü için TRC sistemleri bulunuyor. ABS tekerleklerin kilitlenmesini önler. Frene basıldığında, tekerlekler kaymaya başlar. ABS, kayma derecesini ölçerek tekerleklerin ne zaman kilitleneceğini hesaplar ve bu durumu engellemek için hidrolik basıncı azaltır. ABS tekerleklerin dönmesine izin verdiği için - ancak araç hızından daha düşük bir hızla - aracın doğrusal kontrolü ve direksiyon hakimiyeti korunur. Bir otomobilin tekerlekleri kalkışta veya hızlanırken patinaj yapabilir. Çekiş kontrolünün yitirilmesi, bazı durumlarda tekerleklerin yol tutuşunun yitirilmesine ve aracın yana kaymasına neden olabilir. Toyota'nın TRC sistemi kalkışta veya hızlanmada tekerleklerin kaymasını olabildiğince kontrol edilebilmesini sağlamak üzere motoru ve frenleri ayarlar. Tekerleklerden biri çekişi yitirirse, tekerlek hızı sensörü tekerlek dönüş hızında ani bir artış saptar. Bu bilgi TRC sisteminin motoru kontrol ederek torku azaltan elektonik kontrol ünitesine (ECU) iletilir. ECU, aynı zamanda fren kumanda grubunu kontrol ederek etkilenen tekerlekleğe çekiş sağlanana kadar fren uygular. Tüm bunlar bir yana, tehlikeli durumlardan kaçınılması ve çeşitli sistemlere yeterli reaksiyon zamanının tanınması için sürücünün yoldaki tehlikelerin ve yapılması gereken doğru hareketlerin bilincinde olması gerekir. Toyota'nın TRC sistemi, ABS ve motor yönetim sistemlerinin elemanlarının yanı sıra, özellikle TRC sistemi için tasarlanan elemanları kullanır. Bu sistem, kaygan yüzeylerde bile sürücünün otomobilin kontrolüne sahip olmasını sağlayarak çekişi optimize eder.