Gönderen Konu: Araçların Motor Hacimleri Neye Göre Belirleniyor?  (Okunma sayısı 1717 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Araçların Motor Hacimleri Neye Göre Belirleniyor?
« : Aralık 24, 2011, 14:09:14 »
Arkadaşlar iyi günler...

Uzun zamandır düşündüğüm bir konu var. Dünyada pek çok otomobil firması araç üretiyor. 1.0, 1,2 ,1,3 1,4, 1,5 1,6 ... şeklinde motorlar koyuyorlar. Ona göre de araç ağırlığı ve tesisat koyuyorlar.

Peki bu araçlardaki motor hacimleri belirlenirken amaç ne oluuyor acaba? Bilen varsa deneyimlerini ve bilgilerini aktarırsa mutlı oluruz...
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Toyota Club Türkiye

Araçların Motor Hacimleri Neye Göre Belirleniyor?
« : Aralık 24, 2011, 14:09:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçların Motor Hacimleri Neye Göre Belirleniyor?
« Yanıtla #1 : Aralık 24, 2011, 14:31:15 »
Güzel bir konu bence Müjdat.
Motor hacmi genelde vergiler ile ilgilidir. Motor hacmine göre vergi alan ülkelere özel üretim yapan bir çok firma vardır. Bunda bir ya da daha çok optimum hacim belirlerler ve ihracat yaparlar.
Kuzey Amerika gibi (şimdilerde bu durum da değişiyor)
yerlerde güç almak için yüksek devir ya da aşırı beslemeden çok yüksek hacim tercih edilirdi. Bu da daha az gürültü (devir) ile daha yüksek tork anlamına geliyor. Tabi o pazarın tercihleri Asya ya da Avrupadan oldukça farklıdır.
Japonya'da ise güç sınırlaması vardır (280 hp olması lazım). Ama tork sınırlaması yoktur. Tıpkı Ralli kuralları gibi. Bu da aşırı beslemeyi tercih sebebi yapar belli ürün gamları için.
Diğer yandan her petrol krizi, yeni önlemlerin otomotiv firmalarınca uygulanmasına ön ayak olur. Özellikle petrolde dışa bağımlı ülkeler daha verimli (aşıru besleme) sistemleri tercih ederler, tüketimi düşürmeye çalışırlar.
Ayrıca global dünyada artık firmalar ortak çalılmalar yapmakta, otomotiv teknolojisi firmalarından ürünler temşn etmektedir. Sonuçta da benzer otomobiller piyasada yerini almaktadır. Aynı motordan sadece bir silindir çıkararak, motoru değişik ürün gamlarına yerleştirebilmektedirler.
Hedef pazarın tüketici analizleri, maliyetler vs. de kullanılan motorları etkiler. Yani bunun bir çok sebebi vardır.
Ayrıca genelde araçlar dıştan içe değil, içten dışa tasarlanır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçların Motor Hacimleri Neye Göre Belirleniyor?
« Yanıtla #2 : Aralık 24, 2011, 18:13:46 »
Hakan abi Türkiye'deki 1.0,1.2,1,3 gibi motorların dağ yollarında çok hantallaştığını düşünüyorum. Özellikle bizim Mut İlçsinin yollarında bol virajlı ve bol rampalı... Bir de yüklüysen vay haline kağnıdan beter.... :( Bizim bir taraf köylü olunca haliyle çuval çuval meyve şebze... :) Sandıklar da cabası... :)

Yani diyorum ki düşük motorlar şehir içi için iyi fakat rampalarda adama kan kusturuyor...
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )