Gönderen Konu: Avensis 2.0 D4 aracıma LPG taktırmak istiyorum, önerilerinizi bekliyorum  (Okunma sayısı 4938 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
Ben de D4 motor bir avensis alıyorum, aldım sayılır  forumlardan anladığım kadarıyla Ali Bey(İzmit) İzmir'de Hüseyin Usta'ya LPG taktırmış ve bayağı da memnunmuş. Hüseyin ustanın kendisiyle de konuştum, bugüne kadar yaklaşık 200 kadar 2.0 lt D4 motor avensise uygulama yapmış. Hiçbirinden de problem yaşanmadığını söyledi (ne kadar doğru bilemiyorum ama). Ben Adapazarı'nda oturduğum için buradaki bir kişinin telini verdi. Erdoğan Bey, kendisi bir tane taktırmış önce ve onu arkadaşına satmış sonra bir tane daha almış ve yine Hüseyin Usta'ya taktırmış. Çok da memnunmuş. İlki ile 20000 km, şimdikiyle de 30000 km kadar yaptığını söyledi. Şu an lpg ile şehir içi 28-30 kuruş, şehir dışı 20-23 kuruş arası yaktığını söyledi. Ben de alıp taktırmayı düşünüyorum ama buradaki Toyota servisten ayrılma bir ustanın dediğine göre LPG nin yanma ısısı yüksek olmasından dolayı subaplara zarar verir diyor ve bir arıza durumunda motor açılacağından dolayı yaklaşık 1500-2000 TL masraf çıkabilir diyor. LPG kuru yakıt olduğundan dolayı kiti taktırırken aynı zamanda yağlama sistemi de taktırsam bir fayda sağlar mı...

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ahhh bende almak üzereyim sizin gibi ama motora çok zarar verdiği için lpg yerine benzinde kullanacağım büyük ihtimal. İnşallah subap sorununu çözerler de rahat rahat taktırabiliriz. Aksi halde o riski almaya değmez bence. Pirince giderken evdeki bulgurdan olmayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Az kullanın ama benzinle kullanın naçizane tavsiyem.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Merhaba Mesut bey,

Öncelikle aracınız hayırlı olsun.

Arkadaşların fikirlerine bende katılıyorum. Aracınızın lastiklerini uzun yol için olan basınca çıkartınız. Böylelikle daha az yakmış olursunuz. Adapazarı ve civarında yol kalitesi iyi olduğundan bu basınçlar sorun olmaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
D4 aslında normal şartlarda gayet güzel bir sistem,şimdi millet LPG yakacak diye elin japon'u böyle şeyi düşünecek hali yok:)
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kimi zaman mutlulukta taraf tutar.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 62000
  • Model Yılı: '10
  • 6 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
D4 aslında normal şartlarda gayet güzel bir sistem,şimdi millet LPG yakacak diye elin japon'u böyle şeyi düşünecek hali yok:)

tam teşhis budur : :D

Ben de D4 motor bir avensis alıyorum, aldım sayılır  forumlardan anladığım kadarıyla Ali Bey(İzmit) İzmir'de Hüseyin Usta'ya LPG taktırmış ve bayağı da memnunmuş. Hüseyin ustanın kendisiyle de konuştum, bugüne kadar yaklaşık 200 kadar 2.0 lt D4 motor avensise uygulama yapmış. Hiçbirinden de problem yaşanmadığını söyledi (ne kadar doğru bilemiyorum ama). Ben Adapazarı'nda oturduğum için buradaki bir kişinin telini verdi. Erdoğan Bey, kendisi bir tane taktırmış önce ve onu arkadaşına satmış sonra bir tane daha almış ve yine Hüseyin Usta'ya taktırmış. Çok da memnunmuş. İlki ile 20000 km, şimdikiyle de 30000 km kadar yaptığını söyledi. Şu an lpg ile şehir içi 28-30 kuruş, şehir dışı 20-23 kuruş arası yaktığını söyledi. Ben de alıp taktırmayı düşünüyorum ama buradaki Toyota servisten ayrılma bir ustanın dediğine göre LPG nin yanma ısısı yüksek olmasından dolayı subaplara zarar verir diyor ve bir arıza durumunda motor açılacağından dolayı yaklaşık 1500-2000 TL masraf çıkabilir diyor. LPG kuru yakıt olduğundan dolayı kiti taktırırken aynı zamanda yağlama sistemi de taktırsam bir fayda sağlar mı...

mesut bey,

bende bir d4 kullanıcısıyım. bende aracı yeni aldım. uzun deneyimlerim olmasa da lpg olayına bende cok sıcak bakmadım bir süre araştırdıktan sonra.  zaten aşırı bir tüketimi de yok 2.0 motorlara göre. dediğiniz rakamlara inebliyorsa tüketim verileri iyimiş.. yine de riske değer mi bilmiyorum. ben benzinle kullanmayı tercih edenlerdenim
Mercedes-Benz C180 BlueEffc. AMG - 1.6cc Komp. 156HP | 250 Tork..
Kia Sorento X-Force EX Premium     - 2.5cc CRDI   170HP | 400 Tork..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
Az kullanın ama benzinle kullanın naçizane tavsiyem.
Ahhh bende almak üzereyim sizin gibi ama motora çok zarar verdiği için lpg yerine benzinde kullanacağım büyük ihtimal. İnşallah subap sorununu çözerler de rahat rahat taktırabiliriz. Aksi halde o riski almaya değmez bence. Pirince giderken evdeki bulgurdan olmayın.

Murat Bey, subap sorunundan bahsediyorsunuz ama nedir bu, bilgi verebilir misiniz?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
    • tuana restaurant
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
mesut bey bende gectiğimiz yaz 2003 model 2,0 d4 aldım ve 2 ay araştırdım herkes izmirdeki hüseyin ustayı tavsiye etti ve gittim taktırdım 4 ay oldu çokta memnunum sizede tavsise ederim ben karadenizde yani bartın/amasrada oturuyorum branın yol şartları çok kötü benzinde 0,60 kuruş yakıyordu lpg de 0,35 kuruşa düştü. düz yolda yani izmirden gelir ken 0,23 kuruş yaktı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
bence taktırın gitsin, en son kerem abi taktırmıştı forumda bildiğim kadarıyla Kerem Karip, kendisine de bir sorun danışın isterseniz, bakımlarını zamanında yaptıktan sonra bir sıkıntı olmaz diye tahmin ediyorum, ama yine de takılacak sistemin sizin aracınızla birebir uyumlu bir sistem değil, sizin aracınıza uyarlanmış bir sistem olduğunu unutmamanız gerek...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Hocam Sıtalı Sistem taktıracaksınız sonuçta.. Sıralı sistem lpg önce araç benzinde çalışır 30-40 dereceye gelince sistem otomatikmen lpg'ye geçer... Benzin sonuçta az da olsa yağlıdır. Dolayıysla önce yağlı olacağından boğaz bir sorun vereceğini zannetmiyorum. Evet LPG'li araçlar uzun süre 4000 devirin üzerinde sürülmemeli çünkü lpg yanma çok güçlüdür benzine göre... 4000 devir de bizim efsanelerde 120 km hız demek oluyor.

Taktırdıktan sonra her 20 bin km'de de boğaz temizliği yaptırın bir şey olacağını zannetmiyorum.
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Hocam Sıtalı Sistem taktıracaksınız sonuçta.. Sıralı sistem lpg önce araç benzinde çalışır 30-40 dereceye gelince sistem otomatikmen lpg'ye geçer... Benzin sonuçta az da olsa yağlıdır. Dolayıysla önce yağlı olacağından boğaz bir sorun vereceğini zannetmiyorum. Evet LPG'li araçlar uzun süre 4000 devirin üzerinde sürülmemeli çünkü lpg yanma çok güçlüdür benzine göre... 4000 devir de bizim efsanelerde 120 km hız demek oluyor.

Taktırdıktan sonra her 20 bin km'de de boğaz temizliği yaptırın bir şey olacağını zannetmiyorum.

abi bu D4lere sıralı sistem takmıyorlar, eski sistemi uyarlıyorlar, zaten tüm sıkıntı da orada başlıyor...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
abi bu D4lere sıralı sistem takmıyorlar, eski sistemi uyarlıyorlar, zaten tüm sıkıntı da orada başlıyor...


hııııı :( O zaman onlar da bizim gibi önce benzinde çalıştırıp sonra lpg2ye geçsinler.... :) Demokraside çözüm tükenmez:)
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
bence taktırın gitsin, en son kerem abi taktırmıştı forumda bildiğim kadarıyla Kerem Karip, kendisine de bir sorun danışın isterseniz, bakımlarını zamanında yaptıktan sonra bir sıkıntı olmaz diye tahmin ediyorum, ama yine de takılacak sistemin sizin aracınızla birebir uyumlu bir sistem değil, sizin aracınıza uyarlanmış bir sistem olduğunu unutmamanız gerek...

Eyvallah oğuzhan sağolasın ..
D4 motora lpg olayında her geçisinde numaramı verdim kaç kişiyle konuştum bilmiyorum yine vereyim numaramı bence d4 motor benzinle performansı çok güzel bi araç bazen gazım bitince opet veya shell e kadar benzinle kullanıyorum gayet farklı belli oluyor.. ama malum bazen izmir de trafikte takıldığım oluyor yol bilgisayarı 38 lt/100 km gösterince nevrim dönüyo.. ozaman gaz olduğuna şükrediyorum ortamala 12 lt olduğunu düşününce baya bi yakıyo ş içi. isteyen ulaşsın fikir alma babında isteyen görüşsün ustayla.. para da sizlein keyif de ..
benden yarcı olması..
bu arada yılbaşından sonra sisteme zam geleceğini duydum d4 sahiplerine duyrulur..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi

hııııı :( O zaman onlar da bizim gibi önce benzinde çalıştırıp sonra lpg2ye geçsinler.... :) Demokraside çözüm tükenmez:)

sistem zaten öyle çalışıyor otomatik benzinle çalışıyor 3000 devire gelince otomatik tüpe geçiyor.
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
Herkese yorumları için teşekkürler.
Bir tercih meselesi tabi ki ama bir sorum olacak. Sistemde 3000 devire gelmeden gaza geçmiyor diyorsunuz. 2000 cc motorda 3000 deviri bulmak için bayağı zorlamak gerekiyor. Geçtikten sonra 3000 devirin altına inince tekrar benzine geçiyor mu acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Herkese yorumları için teşekkürler.
Bir tercih meselesi tabi ki ama bir sorum olacak. Sistemde 3000 devire gelmeden gaza geçmiyor diyorsunuz. 2000 cc motorda 3000 deviri bulmak için bayağı zorlamak gerekiyor. Geçtikten sonra 3000 devirin altına inince tekrar benzine geçiyor mu acaba?

1-Sistemde 3000 deviri bulmak kolay değil doğru ben sahsen ş dışına çıkıcaksam 1-2 km benzinde kullanıp sonra devirde benzine geçiyorum böylece lpg beyni de ısınmış oluyor sorunsuz geçiyor.
2-ş içi kullanacaksam triptonike alıyorum 1. viteste geliyorum bahsi geçen devire. tabi önce ısınmayı bekliyorum bu ısınma olayı sıralı sistemde de aynı.
3-vites p konumundayken bahsi geçen devre ulaşabilirsiniz. böylece lpg ye geçiş sağlanmış olur.

sorunuza gelince
3000 devir altına düşünce normaz gazda devam ediyorum sıkıntı yok yani.
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Herkese yorumları için teşekkürler.
Bir tercih meselesi tabi ki ama bir sorum olacak. Sistemde 3000 devire gelmeden gaza geçmiyor diyorsunuz. 2000 cc motorda 3000 deviri bulmak için bayağı zorlamak gerekiyor. Geçtikten sonra 3000 devirin altına inince tekrar benzine geçiyor mu acaba?
abi o ilk çalıştırmada aracın benzinde çalışması içindir, aracı çalıştırdıktan sonra durduğu yerde gaza basarak 3000 devire getirmeniz tüpe geçmesi için yeterli olur, siz müdahale etmediğiniz sürece de tekrar benzine geçiş olmaz...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
3000 devie olayını anladım arkadaşlar teşekkür ederim...:))

Birkaç sorum daha olacak
 
1. Subaplara zarar veriyor mu? Subaplar zarar görür de değiştirmek zorunda kalırsak yaklaşık ustasına göre 1500-2000 TL masraf gerekir.
2. LPG'de çalışırken benzin enjektörleri devre dışı kaldığı zaman enjektörlerin yanma ihtimali var mı? Dediklerine göre enjektörleri soğutan benzinmiş. LPG'ye dönünce enjektörlerden benzin girişi olmayınca silindirdeki ısıdan dolayı enjektörler yanarmış. Böyle bir ihtimal var mı?
3. Benzin de az da olsa yağ olduğundan dolayı kuru bir yanma olmuyormuş. LPG sisteminde yağlama olmadığından dolayı subaplar zarar görür diyorlar. Acaba bu sisteme de yağlama olayı eklense acaba subaplara verilecek zararın önüne geçilir mi?

Teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 400
  • Model Yılı: '15
  • 1 kere teşekkür edildi
Mesut bey;
İstanbul da isen dulluda zavolli  bayi var onlara sor derim onlar size gerekli doğru bigiyi vereceklerinden eminin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
nasıl yani d4'lere sıralı sistem takılmıyormu ? ve ayrıca 3000 devire çıkınca otomatik olarak gaza geçiyor 3000 dd altında benzindemi çalışıyor :) iyice karıştı ilk defa böyle birşey duydum desem :D
Opel VecTRa C 2oo5 Comfort
Toyota CoroLLa E12 2004 Sol...