Anket

Dizel araçların Otomatik şanzımanlı ve Cruise Controllü olmasını istermisiniz?

Evet, dizel aracımın hem Otomatik hemde CC lü olmasını isterim.
Dizel aracımın sadece otomatik olmasını tercih ederim.
Hayır, sadece düz vites olmasını tercih ederim.
Hayatımda hiç otomatik araç kullanmadım.
CC nedir?

Gönderen Konu: Cruise Control'ün Turbo'ya etkisi  (Okunma sayısı 5907 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Cruise Control'ün Turbo'ya etkisi
« Yanıtla #20 : Aralık 18, 2011, 23:17:10 »
Merhaba Emre,

Kesinlikle konuya hakim olmuşsun. Bu konuyu başta Hakan beyle biraz detaylandırdık ama şöyle ortak bir noktada birleşmiş olduk. Motor teknolojisi o kadar mükemmel ki oluşacak arızalar zaten en uzun sürelerde tolere edilmiş durumda. Belki ben haklıyım, her turbo sisteme sahip motorlu araçta otomatik vites ve CC olmalı fakat olanla olmayan arasındaki farkı test etmişlermi bilemiyoruz. Burada ben bunu savunurken her hangi bir test de yapmış değilim. Teknolojik anlamda bir düşünceydi. Panik yapmaya gerek yok.

"Uzun yolda uzun saatler sabit süratlerle araç kullanmak zarar verir" düşüncesine malesef katılmıyorum.

Sebebi, hem Toyota'nın hem de diğer markaların fabrikasyon dizel olup CC olanları var. Böyle bir zarar verseydi yapmazlardı. Zaten karbon birikimi düzensiz sürüşlerde çoğalır. Sabit dönen motorda çiğ gaz atımı min. olduğundan karbon birikimi de min. olur.

Dizel aracın var ama ne otomatik vitesin var nede CC var.
Anlatacağım sürüş şekline uyarsan motorundan yüksek verim alabilir aynı zamanda da ekonomi sağlayabilirsin. Benim aracım dizel, otomatik ve CC var. Sana aracın nasıl davrandığını anlatmak isterim.

Öncelikle hızlanmalarda düz yol için yumuşak-çabuk hızlanacaksın fakat motor devrin 1800-2000 devire gelince bir üst vitese geçeceksin.
Amaç 1800 devirde yüksek basınç üreterek ısınan turboyu daha fazla ısıtmamak.
Uzun yollarda 2000d/d 90km/h - 2500d/d 110km/h -3000d/d 120 km/h hız sınırlarına uy. Daha hızlı gitmen daha çabuk varmanı sağlamıyor.
5dk.dır bekleyen insanlar arasında yapılan araştırmada, yaklaşık 30dk. dır bekliyorum cevabı ağırlıktaymış.
Yavaşlamalarda motor devrin 1500 gelince vites küçült.
Bu düz yol içindi.
Yokuş yukarı gidiyorsan kademeli olarak devir sayısını vites büyütürken veya küçültürken ona göre yükselt.
Zaten bu konuyla ilgili söylemek istediğim şeyde burada gerçekleşiyor.
Biz tork değerini göremediğimizden ne oluyorsa işte o zaman oluyor diye düşünmekteyim. Ama dediğim gibi benimki biraz matematiksel çok hashas ince bir konu ve üreticiler tarafından düşünülmesi gerekir. Yada imkanı olan turbolu alıyorsa otomatik ve CC seçmeli diye düşünüyorum.

Sağlıklı, arızasız sürüşler dilerim.
 

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Cruise Control'ün Turbo'ya etkisi
« Yanıtla #20 : Aralık 18, 2011, 23:17:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 86 kere teşekkür etti
  • 110 kere teşekkür edildi
Ynt: Cruise Control'ün Turbo'ya etkisi
« Yanıtla #21 : Aralık 18, 2011, 23:33:14 »
Tekin Bey, cevap için teşekkürler.
Yalnız 1800-2000 devirde bir üst vitese geçildiğinde devir çok düşük kalmaz mı, muhtemelen 1200 civarına düşecektir, bu da düz yolda dahi olsa motoru çok zorlamaz mı?
Bir de profilinizdeki araç d4d ve cc var öyle mi? Takılamadığını söylüyorlar, cc takmanın imkanı var mı?
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Cruise Control'ün Turbo'ya etkisi
« Yanıtla #22 : Aralık 18, 2011, 23:46:30 »
Zaten verimli hızlanmada burada gerçekleşiyor.
Düz viteste önce daha üst devirlere çıkıyor sonra vitesi büyütüyor, debriyajdan ayağımızı çekiyor sonra gaza basıyoruz.
Aynı şanzımanı aracın ECU'su otomatik olarak kullandığında aynen anlattığım gibi yapıyor, 2000'e gelmeden vitesi büyütüyor debriyajı bıraktığında hemen gaz vermeye devam ediyor. Ayağınızı ve duyularınızı bu şekle alıştırmanız gerekiyor.

Evet benim aracımda CC var, ben kendim yurt dışından getirttim ve montajını yaptırdım. Fabrikasyon araçlarda hiç bir CC ön hazırlığı yapılmadığı için malesef sonradan takma şansı olmuyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Cruise Control'ün Turbo'ya etkisi
« Yanıtla #23 : Aralık 21, 2011, 17:16:46 »
Merhaba Eftal bey,
....Aklımda kalanı merakınızı gidermek için yazmak isterim, lütfen mm'rik kabul etmeyiniz.
Rolantide kapalı 0.15 derece, tam açık 100derece gibi birşeydi.

Herhalde ya yanlış söyledi ya da aklınızda yanlış kalmış.  0.15 derece " kapalı gibiden de öte kapalı demek" herhalde arada kir filmi oluşmuştur, 0.15 odur. Peki bu kapalı kelebekle araç nasıl rölantide çalışıyor ?
Bu kelebeğin konuş gerekçesi ve  çalışma durumuna göre açısını  en iyi servis bilmeli , bir ara uğrayıp başlarına ekşimeniz :) ve doğru bilgi istemeniz bizi de meraktan ve bilgi eksikliğinden  kurtarır. Bu ölçüm araç çalışıyorken yapılmalı, çalışmayan araçta ölçüm yanıltıcı sonuç verebilir.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Cruise Control'ün Turbo'ya etkisi
« Yanıtla #24 : Aralık 21, 2011, 17:37:22 »
Merhaba Eftal bey,

Bahsettiğiniz kelebek açıklık oranları artık bu başlığı aşmış durumda yalnız "ölçümü motor çalışıyor iken yapılmalı" dediğinize göre siz bu oranları yazarsanız ihtiyacı olanlar faydalanabilir. Bende bu kelebek işini bir ara gittiğimde elbette konuşacağım, detaylarını merak ettim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 115400
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Cruise Control'ün Turbo'ya etkisi
« Yanıtla #25 : Aralık 22, 2011, 14:43:31 »
(Evet benim aracımda CC var, ben kendim yurt dışından getirttim ve montajını yaptırdım. Fabrikasyon araçlarda hiç bir CC ön hazırlığı yapılmadığı için malesef sonradan takma şansı olmuyor. )
 Tekin Bey merhabalar;
Yukarıda verdiğiniz cevap ile ilgili bir kaç soru da ben sormak istiyorum müsaadenizle.Sizin aracınızda daha önceden,yani cc takılmadan önce bir ön hazırlık yapılmış mı?Siz ona göre mi yurt dışından cc getirtip montajını yaptırdınız?Çünkü fabrikasyon araçlarda böyle bir ön hazırlık yapılmadığı için sonradan takılamıyor diyorsunuz.Bu durum da sizin aracınıza nasıl bir ön hazırlık yapıldı ve cc takılabildi?Eğer dediğiniz gibi bir yöntemi varsa bütün dizel kullanan arkadaşlar bu yöntemi değerlendirmek isteyecektir diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Cruise Control'ün Turbo'ya etkisi
« Yanıtla #26 : Aralık 22, 2011, 15:20:18 »
Merhaba Erdem bey,

Bildiğiniz gibi (malesef) hala Yaris, Auris ve Corolla D-4D motorlarda ne CC ön hazırlık var ne de opsiyon olarak fabrikaya sipariş verebiliyorsunuz. Benim aracımda da herhangi bir ön hazırlık yoktu elbette. İnternet ortamında sadece "kolunu alın, direksiyonun şurasına montaj yapın ve kullanın" gibi öneriler olsada bunu başarabilen var mı bilemiyorum. Olmayan bir sistemi nasıl aktive edeceksiniz ki? bu kol sadece göstergedeki Cruise ışığını yakmaktan öteye gidebilir mi?. Yukarıdaki yazılarımın birinde satılan yeri arayıp bir şekilde parasını gönderip istediğiniz araca uygun olan CC ve seçtiğiniz kolu sipariş ediyorsunuz, ingilizce ve elektronik bilginiz varsa içinden çıkan kablolarını düzenliyorsunuz sonra bunları servisinize götürüp tarif ederek taktırıyorsunuz. Kutuda elbette beyinde var, kendi aracınızın kesinlikle ECU su üzerinde birşeye dokunmuyorsunuz. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 115400
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Cruise Control'ün Turbo'ya etkisi
« Yanıtla #27 : Aralık 23, 2011, 14:35:05 »
teşekkür ederim tekin bey cevaplarınız için.Bu sistem sonradan benzinli modellere servislerde takılabiliyor diye biliyorum.Bahsedilen ön hazırlığın sadece benzinli modellerde yapılıp dizel modellerin es geçilmesi ve hala bu sistemin türkiyeye gönderilen modellere uygulanamaması gerçekten üzücü bir durum.Umarım yakın zamanda Toyota firması bu eksiği giderir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Cruise Control'ün Turbo'ya etkisi
« Yanıtla #28 : Aralık 23, 2011, 15:29:03 »
Merhaba Erdem bey,

Bu eksiklik geçmiş döneme ait üretilmiş modellerde malesef giderilemez ama eminim ki çok yakın bir gelecekte CC donanımı olmayan araç kalmayacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)