Merhaba arkadaşlar,
Arif bey aslında ülkemizde de sorun olan çok önemli bir konu açmış ve "bu bir devlet sistemi problemi gibi geliyor bana" diyerek doğru çözümüde bulmuş,
Aslında konuya ilk giriş açıklamasında da aynı şeyden bahsediyor;
"sistem hakkinda biraz bilgi vermek istiyorum
okul saatlerinde okul işaretlerinin başladığı ve bittiği yerler arasında....."
Demek ki, Amerikada hızı sınırlayan trafik levhaları olduğu gibi, o hız sınırının bittiği yeri gösteren trafik levhaları da varmış.
Ülkemizde malesef bazı yerlerde yollarımız daha yüksek hızlara uygun olduğu halde devletin bu yolları gelir kapısı olarak görmesi, sürücüleri çileden çıkartıyor. Hızımızı kısıtladıktan sonra tekrar eski hızımıza dönebileceğimizi söyleyen levhalar malesef ülke genelinde bir elin 5 parmağını geçmeyecek sayıda. Şehir içinde yüksek süratle seyreden araçlar otobanlarda daha düşük hızlarla gitmeye zorlanıyor. Bu da sürücülerin başka bir zaman başka bir yerde aşırı süratler yapmasına sebep oluyor.
Şu da bir gerçektir ki, bir çok sürücü hızına uygun şerit seçmemektedir!
Ankara'ya bir çok kez bende gittim, daha girmeden 4 - 5 şeritli otobanda 90km/h sınırı radar desteğiyle uygulanmaktadır. Benim aracımda CC olduğundan 90km/h sabit süratle gidebildiğimden radara girmemiş oluyorum. Oysa bir çok sürücü orada 80, 70, 60 ile gitmektedir, yani anlatmak istediğim, otomobil üreticileride bu konuya her araca Adaptif CC takarak destek verebilir. Böylelikle insanlar hem hız sınırlarında gidebilirken hemde aşırı hızlı yada yavaş gitmemiş olurlar.