Gönderen Konu: ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!  (Okunma sayısı 20510 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« : Aralık 12, 2011, 01:14:50 »
Arkadaslar bende corolla d4d 2007 yenı kasa var.Motor 1000-1700 devir arasında iken hafıf ıslık sesı gelıyor. galıba bu ses turbodan kaynaklanıyor  sızın aracınızdada varmı?Ben bu ses için ne yapmalıyım yoksa normalmı

Toyota Club Türkiye

ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« : Aralık 12, 2011, 01:14:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« Yanıtla #1 : Aralık 12, 2011, 01:19:06 »
Araç kaç bin kilometrede şu anda?
Performansta büyük bir düşüş varmı?



____________________________________________________________________________________________________________________
Edit;
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Online olduğunuzu gördüğüm için, siz yukarıdaki iki soruya cevap verdikten sonra tahminimi yazacaktım ama konuya tekrar girip cevabımı görmediniz sanırım.. Ondan dolayı mesajımı düzenleyerek tahminlerimi sizinle paylaşmak istiyorum..
____________________________________________________________________________________________________________________


1000-1700 devir arasında demeniz benim için anahtar sözcük oldu. Çünkü aracınızda bulunan turbo(supercharger) 1800 devirden sonra çalışmaya başlıyor.
Sesin turbo devreye girene kadar geliyor olması mantıklı olarak düşünürsek bence iki sebepten olabilir.


1.Elektronik arıza
Aracınızda egsoz basıncıyla çalışan bir turbo değil, elektronik bir beyin tarafından yönetilen tamamen elektrikli bir supercharger kullanılıyor.
Bu nedenle aracın beyninde problem olabilir. Bu nedenle supercharger'ı sürekli olarak çalıştırıyor olabilir. Yada yarım olarak çalıştırıyordur, Yani pervanelerden birisi dönerken diğeri duruyor olabilir mesela. (gerçi toyotanın ne tarz bir supercharger kullandığını tam olarak bilmiyorumda) Yani elektronik sebeplerden dolayı superchargerın bazı aksamları çalışıp bazı aksamları çalışmıyorsa, havanın basılamaması nedeniyle ses yapıyor olabilir.  Veyahutta supercharger yine elektronik bir sebepten dolayı düzgün bir şekilde fakat sürekli olarak çalışıyor olmasına rağmen motor bu havanın önünü kapatıyor olabilir. Bu durumda turbonuz rolantideyken bile çalışıyor fakat ses yapmadığı için farkedilmiyor olabilir. Aracınızın rölantide iken yüksek devirde çalışması gibi birşey sözkonusu ise direk bu durumun kanıtıdır. (Rolantide yüksek devirde çalışma gibi bir durum varmı?)

Elektronik bir arıza ise yapacağınız masraf toyotanın insafına kalmıştır. :(


2.Turbo girişinden hava kaçırması
Aracınızın superchargerının, motorun emmesine hava bastığı kısımdan hava kaçırıyor olabilir. Yada Turbo pervanesindende hava kaçırıyor olabilir. Yani böyle bir durumdada ıslık sesi gelebilir. Bana bu seçenek(hava kaçırma meselesi) daha mantıklı geliyor aslında. Yine böyle bir durumdada araç rolantide biraz yüksek devirde çalışabilir ama problem buysa rolantinizde birinci durumdaki kadar büyük bir fark olmayacaktır.

Sadece turbo arızası ise turboya 1200lira falan sıkışmış anlamına geliyor.(yetkili servis ücretleriyle)
Eğer başka bir yerden hava kaçırıyorsa durum daha basit olabilir. Yani daha ucuza halletme imkanınız olabilir.


Yetkili servise baktırmanızı tavsiye ederim. Problemin teşhisi konulduktan sonra sizin tercihinize bağlı olarak dışarıda biryerde daha uygun fiyatada yaptırabilirsiniz. Profilinizde yaşadığınız şehir yazmıyor ama büyük şehirlerde çok kaliteli yerli turbo firmaları var.

.
.
.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« Yanıtla #2 : Aralık 12, 2011, 02:47:20 »
ıslık sesi geldiği zaman, turbo hakkın rahmetine kavuştu demektir,bizim araçlarda çok nadir olsada bu olaylar yaşanıyor ,daha önce kullandığım peugeot marka aracın  dizellerinde 20 bin kmde bu ses gelmeye başlıyordu,dışarda turbo tamiri yapan yerler var istersen bir görüş,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« Yanıtla #3 : Aralık 13, 2011, 08:38:00 »
Araç kaç bin kilometrede şu anda?
Performansta büyük bir düşüş varmı?



____________________________________________________________________________________________________________________
Edit;
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Online olduğunuzu gördüğüm için, siz yukarıdaki iki soruya cevap verdikten sonra tahminimi yazacaktım ama konuya tekrar girip cevabımı görmediniz sanırım.. Ondan dolayı mesajımı düzenleyerek tahminlerimi sizinle paylaşmak istiyorum..
____________________________________________________________________________________________________________________


1000-1700 devir arasında demeniz benim için anahtar sözcük oldu. Çünkü aracınızda bulunan turbo(supercharger) 1800 devirden sonra çalışmaya başlıyor.
Sesin turbo devreye girene kadar geliyor olması mantıklı olarak düşünürsek bence iki sebepten olabilir.


1.Elektronik arıza
Aracınızda egsoz basıncıyla çalışan bir turbo değil, elektronik bir beyin tarafından yönetilen tamamen elektrikli bir supercharger kullanılıyor.
Bu nedenle aracın beyninde problem olabilir. Bu nedenle supercharger'ı sürekli olarak çalıştırıyor olabilir. Yada yarım olarak çalıştırıyordur, Yani pervanelerden birisi dönerken diğeri duruyor olabilir mesela. (gerçi toyotanın ne tarz bir supercharger kullandığını tam olarak bilmiyorumda) Yani elektronik sebeplerden dolayı superchargerın bazı aksamları çalışıp bazı aksamları çalışmıyorsa, havanın basılamaması nedeniyle ses yapıyor olabilir.  Veyahutta supercharger yine elektronik bir sebepten dolayı düzgün bir şekilde fakat sürekli olarak çalışıyor olmasına rağmen motor bu havanın önünü kapatıyor olabilir. Bu durumda turbonuz rolantideyken bile çalışıyor fakat ses yapmadığı için farkedilmiyor olabilir. Aracınızın rölantide iken yüksek devirde çalışması gibi birşey sözkonusu ise direk bu durumun kanıtıdır. (Rolantide yüksek devirde çalışma gibi bir durum varmı?)

Elektronik bir arıza ise yapacağınız masraf toyotanın insafına kalmıştır. :(


2.Turbo girişinden hava kaçırması
Aracınızın superchargerının, motorun emmesine hava bastığı kısımdan hava kaçırıyor olabilir. Yada Turbo pervanesindende hava kaçırıyor olabilir. Yani böyle bir durumdada ıslık sesi gelebilir. Bana bu seçenek(hava kaçırma meselesi) daha mantıklı geliyor aslında. Yine böyle bir durumdada araç rolantide biraz yüksek devirde çalışabilir ama problem buysa rolantinizde birinci durumdaki kadar büyük bir fark olmayacaktır.

Sadece turbo arızası ise turboya 1200lira falan sıkışmış anlamına geliyor.(yetkili servis ücretleriyle)
Eğer başka bir yerden hava kaçırıyorsa durum daha basit olabilir. Yani daha ucuza halletme imkanınız olabilir.


Yetkili servise baktırmanızı tavsiye ederim. Problemin teşhisi konulduktan sonra sizin tercihinize bağlı olarak dışarıda biryerde daha uygun fiyatada yaptırabilirsiniz. Profilinizde yaşadığınız şehir yazmıyor ama büyük şehirlerde çok kaliteli yerli turbo firmaları var.

.
.
.



oncelıkle tesekkur ederım ılgınız ıcın;

benım aracımdana dedıgım gıbı az km de ıslık sesı gelıyor ve bu dusuk bır ses seklınde turbocuya goturdum bunun bır sorun teskıl etmedıgını soyledı acaba bu normalmı her arabadan bu kadar ses gelırmı.Aracta cekıs dusuklugu yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« Yanıtla #4 : Mart 02, 2012, 22:01:58 »
1800 devirden sonra ıslık sesi gelmesi normalmi?
2006 Corolla HB 1.4 4D Sol M/M----CARRARO CR 032

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« Yanıtla #5 : Mart 02, 2012, 22:40:11 »
Erdem bey, elektrikle çalışan supercharger diye birşey yok, bazı reklamlarda tanıtılan komediler haricinde,

Superchargerlar kayış tahriklidir ve bir pervanesi dönerken diğeri duran diye bir ayrımı yoktur, ikiside aynı anda dönerler,

Toyota'da egzost gaz tahrikli salyangoz turbo kullanılmaktadır ve 1800 - 3000d/d arasında max. tork üretmektedir.

Islık sesi sebepleri değişkendir, uyarı ışığı yakacak kadar yağ eksilmeleri, yada tork kayıpları yoksa arıza yok demektir.

Turbolu araçlarda orjinal hava filtre kullanılması önemlidir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« Yanıtla #6 : Mart 02, 2012, 22:41:11 »
 Hava emiş sesini duyuyorsunuz muhtemelen. Bu da normaldir.
 Metalik seslerden çekinin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« Yanıtla #7 : Mart 03, 2012, 14:53:16 »
   İlk çalıştırma anlarında akü şarj olduğu, ve elektrik ihtiyacı fazla olduğu için şarj dinamosuna binen yük ıslık çalmasına neden olur. Farları da yaktığınızda ses değişiyorsa kesinlikle ses şarj dinamosundan geliyordur ve tamamen normaldir. Söylediğiniz devirlerde turbo ıslık çalmaz. 
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« Yanıtla #8 : Mart 03, 2012, 21:48:23 »
Aynı ses benim corollada da var. Aracım 49000 km'de, motor soğukken 1000 ila 1900 dev/dk arasında gaza yüklenildiğinde hafif bir ıslık sesi yapıyor. motor ısındığında ses kesilip sabah ilk çalıştırmaya kadar yapmıyor. Aracımın çekişinde de bir problem yok. 5000 bakımında servise sorunu ileteceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« Yanıtla #9 : Mart 03, 2012, 21:53:18 »
O islik sesi aracınızın güzelliğini gören insanlardan çıkıyordur :islik:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« Yanıtla #10 : Mart 04, 2012, 09:46:36 »
Aynı ses benim corollada da var. Aracım 49000 km'de, motor soğukken 1000 ila 1900 dev/dk arasında gaza yüklenildiğinde hafif bir ıslık sesi yapıyor. motor ısındığında ses kesilip sabah ilk çalıştırmaya kadar yapmıyor. Aracımın çekişinde de bir problem yok. 5000 bakımında servise sorunu ileteceğim.

   Bu söyledikleriniz şarj dinamosunun yükte çalışması anında çıkardığı sestir ve normaldir. Bu ses akünün bekleme ve marş esnasında kaybettiklerini dolduruncaya kadar devam eder daha sonra kesilir.
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« Yanıtla #11 : Mart 17, 2012, 08:19:39 »
2011 corolla da aynı ses var bende, Hakan Beyin dediği gibi hava emiş sesi olabilir aracın çekişinde herhangi bir sorun yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« Yanıtla #12 : Mart 17, 2012, 09:43:12 »
O islik sesi aracınızın güzelliğini gören insanlardan çıkıyordur :islik:
Eyvahhh boşuna satmışım arabayı :D
2011 auris d4d comfort extra kar beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
Ynt: ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« Yanıtla #13 : Nisan 02, 2012, 16:24:56 »
Turboşarj Ötme Sesi

"Acaba, turbom ötüyor mu, ötüyorsa nasıl anlarım?" sorusu, turboşarjlı araç sürücülerinin kafasını kurcalayan en büyük sorulardan birisidir. Bu yazı ile kafamızdaki bu soru işaretini dağıtacağız.

Turboşarj ötme sesi( ıslık, uğultu.. ustaya göre değişen tanımlar), 2 farklı sebepten kaynaklanır.

1- Balans bozukluğundan kaynaklanan ses sorunu
2- Kompresör ve türbin pervanelerinde oluşan deformasyondan kaynaklanan ses sorunu


Ötme sesi, turboşarjda bir sorun olduğunun en belirgin göstergesidir, göz ardı edilebilecek normal bir durum değildir. Yukarıda da belirtildiği gibi, bu sorun ya balans kaynaklı olacak, yani turboşarjın türbin mili salınımlı çalışıyor, türbin mili ve burç üzerinde daha fazla aşınma meydana geliyor; ya da deformasyon kaynaklı olacak, yani turboşarjın pervaneleri ilk günkü özelliklerini koruyamamışlar.

Peki, bu sesi nasıl anlayacağız? Aşağıdaki eklentiyi tıklamanız yeterli olacaktır. Eğer ki, sizin aracınızda da gaza basıp bıraktığınızda kayıttaki gibi uğultu sesi duyuluyorsa, turboşarjın bakım zamanı gelmiş demektir.


 

NOT: Turboşarj ötme sesi ile kaçak sesi birbirine karıştırılmamalıdır. Kaçak sesi çok daha tizdir ve kolaylıkla ayırt edilebilir. Kaçak sesinin sebebi ise, turboşarj bağlantı borularında veya yüzeylerindeki gaz kaçağıdır.



Turboşarjın Sesli Çalışması

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • corolla d4d otomatik 2008
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: ISLIK SESİ GELİYOR YARDIM !!!
« Yanıtla #14 : Nisan 12, 2012, 11:26:22 »
V kayışının gergin olmadığından olabilirdi ama satmışsın artık :))