Gönderen Konu: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...  (Okunma sayısı 4166 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« : Aralık 08, 2011, 09:46:48 »
arkadaşlar aracım 97 xei çok memnunum. bundan 3 sene önce aldım ve  iyi ki toyota için karar vermişim diyorum. :alkis: çok müşterisi çıktı kıyamadığım için vermedim. İnşallah oğluma bırakacam... ::)
 sorunum şu belki de çok basit bilmiyorum.
daha önce açtığım konuda da belirtmiştim, arabamın yaz aylarında motor soğukken saniye gibi olan marş süresi sıcakken 2-3 saniyeye çıkıyordu. bu sıralar yani soğuk havalarda ilk çalıştırma biraz nazlı oluyor yani marş bassammı basmasammı diye tembellik yapıyor. ;)  ve rolanti ilk önce 900 devir sonra gaz vermem neticesinde olması gereken 1200 devire çıkıyor. sağolsun buradaki arkadaşlarımdan birinin tavsiyesiyle bi oto elektrikçisine gittim. bi alet bağladı aküye ve gaz verdirdi. bi problem yok dedi. tatmin olmadığım için akünün yetkili sevisine gittim ( akümü daha 1 sene oldu olmadı inci akü japon tiplerinden ve bakımlı olanlarından almıştım.) servisteki usta arabam çalışmazken sularına baktı normal dedi yine bi alet taktı ve bunun şarj edilmesi gerek dedi . 15 tl de ücret istedi. usta daha geçen yıl almıştım bu aküyü dedim ve daha sonra bırakırım aküyü deyip oradan ayrıldım.
bu sabah bişeyin farkına vardım. arabam rölantideyken farları yaktığımda saatinin ışıklarının donuklaştı ve kalariferin sesi değişti. neden olabilir bu normal mi? akünün gerçekten şarj edilmesi mi gerek. şunuda beliteyim bir sefer farları açık unutmuştum ve akü bitmişti. bir seferde olsa bu akünün şarj edilmesi gerek mi? !!!
diğer bi sorum. geçen yıl serviste makinaya bağlayıp yakıt ayarını kısmışlardı. memnun kalmayınca tekrar eski haline getirin dedim ve ayarı yapan servis görevlisi en fazla bu kadar düşüyor bu değer dedi ve 6 veya 0,6 gibi bi değere kadar geri getirdi. serviste çalışan ve bu makinayı bilen bi arkadaşımız varsa bu değer normal mi? ( ne değeri olduğunu bilmiyorum   :-[). arabanın rölantisin yukarıda bahsettiğim gibi düzensizleşmesinin sebebinin bununla bi alakası olabilir mi?
yardımlarınız ve bu uzun yazımı okumak için gösterdiğiniz sabra şimdiden teşekkür ederim. :)

Toyota Club Türkiye

fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« : Aralık 08, 2011, 09:46:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #1 : Aralık 08, 2011, 09:50:16 »
akü sorunu bendede var elektirk yetmezliği gibi arac aküyü sarj etmiyo olabilir belki
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #2 : Aralık 08, 2011, 09:55:46 »
akü sorunu bendede var elektirk yetmezliği gibi arac aküyü sarj etmiyo olabilir belki
Serdar kardeşim genel bi problemmi bu.. ??

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #3 : Aralık 08, 2011, 10:03:47 »
olmaması gerekiyo ama sanırım efsaneler de genelde elektrik sistemi sıkıntısı yasanıyor
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #4 : Aralık 08, 2011, 10:13:49 »
eskişehirli arkadaşlarım tandığınız iyi bi oto elektrikçisi var mı?
hem bu sorunu baskıtacam hem de gösterge ampullerini ve kalaorifertesisatı ampullerini değiştirecem. efsanemi de üzmesin..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #5 : Aralık 08, 2011, 11:55:02 »
yukarıdaki sorunlarımla alakalı fikri olan arkadaş yok mu??? :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #6 : Aralık 08, 2011, 14:12:15 »
f1  :) :)
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #7 : Aralık 08, 2011, 18:00:37 »
geçmiş olsun araçta şarj ışığı yanmıyorsa bile aracı çalıştır benzin lpg farketmez  herhangi kutup başını sök stop ederse şarjda sorun var akü iyi olsa bile farları açınca rolanti düşer çünkü teyp far vs. elektrik çeker elektrik çekilince akü zorlanır oda şarj dinamosuna yüklenir dolayısıyla şarj dinamosuda motordan güç aldığı için rolanti düşer aynı klima olayı gibi yüksek vatlı ampüller bile yakıtı etkiliyor açık olduğu sürece tabi ama devir saati tam bilmiyom geneli  0.9 1000 gördüm  geç alma ve rolanti düşmesi disribütör kapağının içinde endüksiyon bobini  diğer adıyla ateşleme bobini  var oda zamanla değer kaybediyor ve yeterli elektrik üretemiyor ordan olabilir yinede iyi bir elektrikçiye gösterin umarım yardımcı olur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #8 : Aralık 08, 2011, 21:23:27 »
bilgileriniz için teşkkürlr:D
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #9 : Aralık 08, 2011, 21:32:08 »
Ben ilk okuduğum anda akü diye düşündüm. Büyük ihtimalle akü bitti ve şarj edilmesi lazım. Akünün bir yıllık olması akünün boşalmayacağı anlamına gelmez. Bu arada şayet aracı kısa mesafelerde kullanıyorsanız boşalan aküyü şarj da etmez. Hele soğuk havalarda akü şarj problemi daha da artar. Sabah ilk çalıştırma anında farları, radyoyu falan kapatıp deneyin. Ve iyi bir oto elektrikçiye götürüp şarj ettirin.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #10 : Aralık 09, 2011, 00:01:57 »
söyledikleriniz aküyü gösteriyor.
siz gene de bir akşam vakti, farları yakıp duvara doğru dönün, araç durduğu yerde dururken siz gaz verdikçe önünüz aydınlanıyorsa, akünüz zayıf demektir...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #11 : Aralık 09, 2011, 09:05:13 »
cevaplar için çok teşekkür ederim arkadaşlar :)
akşam tavsiyelerinizin hepsini deneyecem.
geçmiş olsun araçta şarj ışığı yanmıyorsa bile aracı çalıştır benzin lpg farketmez  herhangi kutup başını sök stop ederse şarjda sorun var akü iyi olsa bile farları açınca rolanti düşer çünkü teyp far vs. elektrik çeker elektrik çekilince akü zorlanır oda şarj dinamosuna yüklenir dolayısıyla şarj dinamosuda motordan güç aldığı için rolanti düşer aynı klima olayı gibi yüksek vatlı ampüller bile yakıtı etkiliyor açık olduğu sürece tabi ama devir saati tam bilmiyom geneli  0.9 1000 gördüm  geç alma ve rolanti düşmesi disribütör kapağının içinde endüksiyon bobini  diğer adıyla ateşleme bobini  var oda zamanla değer kaybediyor ve yeterli elektrik üretemiyor ordan olabilir yinede iyi bir elektrikçiye gösterin umarım yardımcı olur

Yaşar kardeşim bu kutup başını söktüğüm zaman şarjda sorun olduğunu söylemişsin ya akünün şarjında mı yoksa arabanın şarj elemanlarında mı (örneğin şarj dinamosu) sorun olduğunu anlayacaz. bide bizim arabalarda teyplerin kodu oluyo mu? kodlu olduğunu nerden anlayacaz ?
bide şu serviste bağlanan makina için 06 veya 6 değeri neyi ifade ediyor. bunu bilen varsa değmeyin keyfime :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #12 : Aralık 09, 2011, 09:26:24 »
Yazınızdan anladıgım kadarı ile şarj dinamonuzdas sorun olabilir.Bu iyi bir elektrikçi ölçmesi lazım.Aslı nda çok basit aracın falarını açıp kaloriferini açıp çalışır vaziyetteyken şarj dinamosunu ölçerler eger sorun varsa zaten .Araç yetmeyen voltajı aküden çekiyor demektir.Bu da akünün zayıflamasına tam anlamı ile dolmamasına neden oluyor demektir .Tabi bu olayda aracın ne kadar sık aralıklarla  kullanıldıgıda  önemli ( Örnek verecek olursa aracınız haftada 1-2 defa kullanılıyorsa aracın aküsü zayıflar hatta eskiyse boşalır.Yakıt durumuna gelince ben hiç ayarlara baktırmadım ayarıylada oynatmadım benzinle ilgili böyle bir aar oldugunuda ilk defa duyuyorum .Rolanti olayı bogaz kelebegi ve rolanti valfi temizlenince düzeliyor.Ben geçen hafata bu işlemi yaptırdım.Şimdi çalışır çalışmaz 1100 devirde çaışıyor.Hiç gaz felan vermeme gerek kalmıyor .İlk çalışma süresi bende çok uzun süredir 2-3 çevirmede alıyor buji buji kablosu distiribitör kapagı ne varsa degiştirdim fakat degişen pek birşey olmadı .Ustama sordum depo da ki benzin pompasından enjektörlere kadar herşeyin kontrol edilip ondan sonra sonuca bakılır dedi .Birde şunu ekledi eger motor sogukken sabahları ilk çalıştırmada ilk kıv dan sonra çalışıyor motor ısınıca 2-3 kıv dan sonra çalışıyorsa gayet normal zaten böyle çalışırmış .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #13 : Aralık 09, 2011, 10:09:14 »
Yazınızdan anladıgım kadarı ile şarj dinamonuzdas sorun olabilir.Bu iyi bir elektrikçi ölçmesi lazım.Aslı nda çok basit aracın falarını açıp kaloriferini açıp çalışır vaziyetteyken şarj dinamosunu ölçerler eger sorun varsa zaten .Araç yetmeyen voltajı aküden çekiyor demektir.Bu da akünün zayıflamasına tam anlamı ile dolmamasına neden oluyor demektir .Tabi bu olayda aracın ne kadar sık aralıklarla  kullanıldıgıda  önemli ( Örnek verecek olursa aracınız haftada 1-2 defa kullanılıyorsa aracın aküsü zayıflar hatta eskiyse boşalır.Yakıt durumuna gelince ben hiç ayarlara baktırmadım ayarıylada oynatmadım benzinle ilgili böyle bir aar oldugunuda ilk defa duyuyorum .Rolanti olayı bogaz kelebegi ve rolanti valfi temizlenince düzeliyor.Ben geçen hafata bu işlemi yaptırdım.Şimdi çalışır çalışmaz 1100 devirde çaışıyor.Hiç gaz felan vermeme gerek kalmıyor .İlk çalışma süresi bende çok uzun süredir 2-3 çevirmede alıyor buji buji kablosu distiribitör kapagı ne varsa degiştirdim fakat degişen pek birşey olmadı .Ustama sordum depo da ki benzin pompasından enjektörlere kadar herşeyin kontrol edilip ondan sonra sonuca bakılır dedi .Birde şunu ekledi eger motor sogukken sabahları ilk çalıştırmada ilk kıv dan sonra çalışıyor motor ısınıca 2-3 kıv dan sonra çalışıyorsa gayet normal zaten böyle çalışırmış .


abi bu olay benim akü sorunun aynısı gaza basınza farlar canlanıyor acaba aküden dolayımı ki sabaha kadartakılı kalıncada akü damla elektirk kalmıyor onun için kutup basını söküyordum ya acaba aküyü sarj mı etmiyor normal olarak ufak elektirkler(alarm konsol saati vs)bunlar mı bitiriyo acaba aküyü sabaha kadar
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #14 : Aralık 09, 2011, 13:33:18 »
Yazınızdan anladıgım kadarı ile şarj dinamonuzdas sorun olabilir.Bu iyi bir elektrikçi ölçmesi lazım.Aslı nda çok basit aracın falarını açıp kaloriferini açıp çalışır vaziyetteyken şarj dinamosunu ölçerler eger sorun varsa zaten .Araç yetmeyen voltajı aküden çekiyor demektir.Bu da akünün zayıflamasına tam anlamı ile dolmamasına neden oluyor demektir .Tabi bu olayda aracın ne kadar sık aralıklarla  kullanıldıgıda  önemli ( Örnek verecek olursa aracınız haftada 1-2 defa kullanılıyorsa aracın aküsü zayıflar hatta eskiyse boşalır.Yakıt durumuna gelince ben hiç ayarlara baktırmadım ayarıylada oynatmadım benzinle ilgili böyle bir aar oldugunuda ilk defa duyuyorum .Rolanti olayı bogaz kelebegi ve rolanti valfi temizlenince düzeliyor.Ben geçen hafata bu işlemi yaptırdım.Şimdi çalışır çalışmaz 1100 devirde çaışıyor.Hiç gaz felan vermeme gerek kalmıyor .İlk çalışma süresi bende çok uzun süredir 2-3 çevirmede alıyor buji buji kablosu distiribitör kapagı ne varsa degiştirdim fakat degişen pek birşey olmadı .Ustama sordum depo da ki benzin pompasından enjektörlere kadar herşeyin kontrol edilip ondan sonra sonuca bakılır dedi .Birde şunu ekledi eger motor sogukken sabahları ilk çalıştırmada ilk kıv dan sonra çalışıyor motor ısınıca 2-3 kıv dan sonra çalışıyorsa gayet normal zaten böyle çalışırmış .
Yücel kardeşim cevabın için teşekkürler. tamda senin söylediğin gibi motor soğukken hemen alıyor sıcakken 2 -3 kıv dan sonra alıyor. bu normalse çok sevindim. marş motorunu yakarız diye korkuyordum. en kısa zamanda iyi bir elektrikçiye gidip şarj dinamosunu ölçtürecem bi sorun yoksa aküyü şarj ettirecem. belki de rölantinin ilk çalıştırmada düşük kalması ( 900 gibi ) akünün zayıflamasından olabilir.
diğer konu benzinin ayarlanması meselesi yakıt hava karışım oranının azaltılması veya çoğaltılaması ile ilgili birşey. servisteki makinada ilk önce yakıt oranını düşürdüler. araba çekişten düşünce tekrar götürdüm eski haline getirin dedim. servis ustası 0.6 veya 6 gibi bir rakama getirdi (hatırladığım kadarıyla ) ve en fazla bu kadar düşürebildim dedi. neyi düşürdü hiçbir bilgim yok. yalnız ben eski haline getirin demiştim. inşallah getirmişlerdir. yani anlayacağınız olan benim 50 papele oldu.  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #15 : Aralık 09, 2011, 19:20:58 »
kutup başını sökünce stop ederse araç şarj tesisatında sorun vardır çünkü akü devreden çıkar akü devre dışı kalınca enjeksiyonlu araçlarda depo içinde benzin pompası bulunur elektrikli olduğu için benzini pompalamaz lpgdede aynı dikkat ederseniz kontağı açınca çıt sesi gelir valfler açılır onlarda şarj tesisatı sağlamsa ordan beslenir değilse akü sökülünce stop eder servisteki cihaz hakkında bilgim yok üzerindeki teyp panasonic marka ve orjinal teybi ise kodludur ve akü üzerinden tamamen çıkarılıp yarım saat geçerse kitlenir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #16 : Aralık 12, 2011, 08:37:39 »
kutup başını sökünce stop ederse araç şarj tesisatında sorun vardır çünkü akü devreden çıkar akü devre dışı kalınca enjeksiyonlu araçlarda depo içinde benzin pompası bulunur elektrikli olduğu için benzini pompalamaz lpgdede aynı dikkat ederseniz kontağı açınca çıt sesi gelir valfler açılır onlarda şarj tesisatı sağlamsa ordan beslenir değilse akü sökülünce stop eder servisteki cihaz hakkında bilgim yok üzerindeki teyp panasonic marka ve orjinal teybi ise kodludur ve akü üzerinden tamamen çıkarılıp yarım saat geçerse kitlenir
cevabın için teşekkür ederim Yaşar :alkis: üzerindeki teyp orjinal. kodunu bir şekilde ilk sahibinden öğrenmeye çalışacam.
serviste çalışan arkadaş veya bu cihazın değerlerini bilen arkadaş yok mu? hatalı ayarlama yapıldıysa tekrar servise gitmem gerekiyor. hadi benim canım kardeşlerim. ::)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 193000
  • Model Yılı: '96
  • 6 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: fırtınam hiç böyle yapmazdı ...
« Yanıtla #17 : Aralık 13, 2011, 11:22:42 »
akü zayıflamış olabilir hocam. her ölçüm yapıldığında akünün ömrü kısalıyor zaten iyi günler
===Denenmiş Denenmez===