Selam.
Bildiğim kadarıyla motor bloğunda her buji sıra ile tek tek sökülerek aynı yere cihaz bağlanıyor ve silindir kompresyon değerleri tek tek elde ediliyor. Ya da yine silindirlerin içine buji girişlerinden basınçlı hava basılarak diğer silindirlerin, radyatör suyunun, motor yağ haznesinin durumu inceleniyor ve kaçağın varlığı buradan anlaşılabiliyor. Eminim daha farklı yöntemlerde vardır ama, en sağlıklısı bu konuda tecrübeli bir ustada ve cihazla yapılacak ölçüm olacaktır.
Ayrıca eğer motor bakımların bu zamana kadar iyi yapılmışsa, ilk kilometrelerde aracın motoru hırpalanmamışsa ve ilk çalıştırma vb. (başka bir başlıkta bildiklerimi yazmıştım) durumlarda doğru hareket edilmişse 1 Milyon Km.'yi rahatlıkla görmen içten bile değil. (bunu sadece ben söylemiyorum, duyduğum kadarıyla Japon motor mühendisleri de aynı fikirdeler)
Bu testi yapan yer ve fiyatı hakkında ise hiçbir bilgim yok malesef. Doğrusu yaptıranları ve sonuçlarını bende merak ettim.
