Gönderen Konu: 2500-3000 devir arası araba gazı yemiyor!  (Okunma sayısı 8269 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Arıyorum ama bulamıyorum.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 24 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
2500-3000 devir arası araba gazı yemiyor!
« : Kasım 24, 2011, 17:12:22 »
Arkadaşlar arabam 2006 corolla sol. 61000km'de, son bakımı 55binde yapıldı. 58binde de LPG takıldı araca. Şu anda arabam 2500-3000devir arası gazı yemiyor. Hızlanmakta zorlanıyor. Aracın lastikleri de birkaç günlük hani etkisi olur mu diyorum ama zannetmiyorum. Bu konuda yardım eder misiniz? Problem ne olabilir. Gerekirse özel servise götüreyim diyorum. Burada adı gecen sadık usta mı fln diyordunuz ama tam emin değilim. Şimdiden teşekkürler.
Veni, Vidi, Vici.

Toyota Club Türkiye

2500-3000 devir arası araba gazı yemiyor!
« : Kasım 24, 2011, 17:12:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: 2500-3000 devir arası araba gazı yemiyor!
« Yanıtla #1 : Kasım 24, 2011, 17:14:33 »
hem benzinde hem lpg de böylemi peki ?
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Arıyorum ama bulamıyorum.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 24 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2500-3000 devir arası araba gazı yemiyor!
« Yanıtla #2 : Kasım 24, 2011, 17:34:19 »
evet arabada bi problem var ama çözemedim
Veni, Vidi, Vici.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2500-3000 devir arası araba gazı yemiyor!
« Yanıtla #3 : Kasım 24, 2011, 17:34:41 »
evet benzinde yapıyormu bu çok önemli, sadece gazda ise gaz bakımı gelmiş olabilir. belki çoğu kişi bilmez ama gazında bir bakımı var ve temizlenmesi gerek. ayrıca regülatör içindeki diyaframın ömrüde bitmiş olabilir.
benzindede yapıyorsa ateşleme akla gelir. buji, kablolar , bobinler ve filtre kontol edilmeli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Arıyorum ama bulamıyorum.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 24 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2500-3000 devir arası araba gazı yemiyor!
« Yanıtla #4 : Kasım 24, 2011, 17:51:01 »
dediğiniz gibi olabilir belki. yakın zamanda bakıma götüreceğim anlasılan. çünkü çok canımı sıkıyor.
Veni, Vidi, Vici.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2500-3000 devir arası araba gazı yemiyor!
« Yanıtla #5 : Kasım 24, 2011, 20:19:22 »
Enteresan o kmde corolla hem benzinde hem tüpte böyle birşey yapması şaşırtıcı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2500-3000 devir arası araba gazı yemiyor!
« Yanıtla #6 : Kasım 24, 2011, 20:36:34 »
Bir kaç kişidede vardı bu olay.. Egzosttaki oksijen sensörleri temizlenince eski haline dönüyormuş diye hatırlıyorum..
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2500-3000 devir arası araba gazı yemiyor!
« Yanıtla #7 : Kasım 24, 2011, 20:49:43 »
bakım için servisine gidin ancak her değişecek dedikleri parçayı değiştirmeye kalmasınlar. mesela maf sensörü temizlenmeli, boğaz kelebeği temizlenmeli. ancak enjektör hatası varsa bu gibi hasarlı parçaları kesin tespit ettirip değiştirme yoluna gidin derim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Arıyorum ama bulamıyorum.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 24 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2500-3000 devir arası araba gazı yemiyor!
« Yanıtla #8 : Kasım 24, 2011, 22:51:03 »
ayrıca aracımın her 10binkm de bir bakımları kesinlikle yapıldı faturalarıda mevcut. İlk işim buji ve kablolarını değiştirmek olacak.Yağlanma olabilir diye dusunuyorum. Ayağımın altında gaz pedalı ayrı bir titriyor ki bugune kadar olmadı bu hiç. Ayrıca gaz bakımına da gitmem lazım galiba.
Veni, Vidi, Vici.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Arıyorum ama bulamıyorum.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 24 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2500-3000 devir arası araba gazı yemiyor!
« Yanıtla #9 : Kasım 25, 2011, 12:21:48 »
bugun toyan ile görüştüm buji ve kabloları için 300tl istiyorlar sizce nasıl fiyatlar.
Veni, Vidi, Vici.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 2500-3000 devir arası araba gazı yemiyor!
« Yanıtla #10 : Kasım 25, 2011, 13:46:28 »
bugun toyan ile görüştüm buji ve kabloları için 300tl istiyorlar sizce nasıl fiyatlar.
Sizin aracınızda eski sistem buji kablolarından yok ki, Ateşleme bobinlerine giden ince kablolar var sadece, 2006 model araçtada o kablolar kolay kolay bozulmaz. 
Sizin sorununuz Lpgnin montajından kaynaklanıyor. Lpgnin enjektörlerine oradan elektrik aldıkları için o kabloları bozmuşlardır. Yada lpgcinin çektiği kablolarda hasar vardır.
Siz iyi bir Lpgciye gidin, kablolarınızı yenilesinler, muhtemelen sorununuz düzelir. Ayrıca bunu ihmal etmeyin, çünkü muhtemelen aracınızın şu anda silindirlerinden birisi çalışmıyor. Yani anlattığınıza göre şu anda muhtemelen motorunuz 4 silindirden 2 yada 3 tanesine ateşleme yapıyordur. Buda motorunuzda büyük hasarlara yol açabilir.
Ayrıca Serviste Bobin kablolarını değiştirdiğinizdede zaten lpg sisteminiz iptal olacak ve benim dediğim işlemi yaptıracaksınız. Çünkü servisin yapacağı şey cihazı araca bağlayıp, nerede sorun olduğunu görüp, sadece cihazın sorun belirttiği kısımdaki parçayı fişlerinden söküp yerine yenisini takmak olacaktır. Tahmin ettiğim gibi aynende bunu söylemişler;''Ateşlemede sorun varsa ateşleme ekipmanını değiştirelim'' demişler. Ateşleme ekipmanını vidalarından ve fişlerinden söküp yerine yenisini takmak kadar kolay birşey yok zaten.
Gelin 15 - 20 lira verip eli yatkın birine şu kablo bağlantılarını yeniden yaptıralım, düzelmezse bujileri falanda uygun bir fiyata değiştiririz(orjinal parça ile), oda olmazsa başka bir aracın buji ve bobinlerini takıp sorunun orada olduğundan emin olarak bobinlerede yeni kablo çekeriz, eğer içinize sinmezse, gider yıldız sanayiden orjinal ve oynanmamış bobin kablosu alırız, Bobinlerde sorun varsa açıp temizleriz. Çok basit bir sorununuz var aslında yani, ama dediğim gibi dikkat edin, mümkün olduğunca aracı LPGde kullanmayın.
Yardım isterseniz; 0553 227 33 68 Numaralı telefondan konuşabiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2500-3000 devir arası araba gazı yemiyor!
« Yanıtla #11 : Kasım 27, 2011, 17:01:13 »
Sizin aracınızda eski sistem buji kablolarından yok ki, Ateşleme bobinlerine giden ince kablolar var sadece, 2006 model araçtada o kablolar kolay kolay bozulmaz. 
Sizin sorununuz Lpgnin montajından kaynaklanıyor. Lpgnin enjektörlerine oradan elektrik aldıkları için o kabloları bozmuşlardır. Yada lpgcinin çektiği kablolarda hasar vardır.
Siz iyi bir Lpgciye gidin, kablolarınızı yenilesinler, muhtemelen sorununuz düzelir. Ayrıca bunu ihmal etmeyin, çünkü muhtemelen aracınızın şu anda silindirlerinden birisi çalışmıyor. Yani anlattığınıza göre şu anda muhtemelen motorunuz 4 silindirden 2 yada 3 tanesine ateşleme yapıyordur. Buda motorunuzda büyük hasarlara yol açabilir.
Ayrıca Serviste Bobin kablolarını değiştirdiğinizdede zaten lpg sisteminiz iptal olacak ve benim dediğim işlemi yaptıracaksınız. Çünkü servisin yapacağı şey cihazı araca bağlayıp, nerede sorun olduğunu görüp, sadece cihazın sorun belirttiği kısımdaki parçayı fişlerinden söküp yerine yenisini takmak olacaktır. Tahmin ettiğim gibi aynende bunu söylemişler;''Ateşlemede sorun varsa ateşleme ekipmanını değiştirelim'' demişler. Ateşleme ekipmanını vidalarından ve fişlerinden söküp yerine yenisini takmak kadar kolay birşey yok zaten.
Gelin 15 - 20 lira verip eli yatkın birine şu kablo bağlantılarını yeniden yaptıralım, düzelmezse bujileri falanda uygun bir fiyata değiştiririz(orjinal parça ile), oda olmazsa başka bir aracın buji ve bobinlerini takıp sorunun orada olduğundan emin olarak bobinlerede yeni kablo çekeriz, eğer içinize sinmezse, gider yıldız sanayiden orjinal ve oynanmamış bobin kablosu alırız, Bobinlerde sorun varsa açıp temizleriz. Çok basit bir sorununuz var aslında yani, ama dediğim gibi dikkat edin, mümkün olduğunca aracı LPGde kullanmayın.
Yardım isterseniz; 0553 227 33 68 Numaralı telefondan konuşabiliriz.

  +1