Gönderen Konu: Hasarlı Aks Nasıl Anlaşılır  (Okunma sayısı 9046 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Hasarlı Aks Nasıl Anlaşılır
« : Kasım 24, 2011, 00:20:15 »
Merhabalar
2010 makyajlı kasa dizel Corollam var.

Size sorum sayın arkadaşlar, hasarlı bir aks nasıl anlaşılır. Vibrasyon mu yapar, araç direksiyon tutulmuyorken sağ, sol mu yapar?

Ayrıca bir diğer konuda aracın ilk kalkış anında, biraz fazla gaz verildiğinde aracın sağa doğru hareket etmeye başlaması normal mi?

Cevaplarınız için teşekkürler
Toyota Corolla D 4D Elegant

Toyota Club Türkiye

Hasarlı Aks Nasıl Anlaşılır
« : Kasım 24, 2011, 00:20:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: Hasarlı Aks Nasıl Anlaşılır
« Yanıtla #1 : Kasım 24, 2011, 00:43:10 »
Merhabalar
2010 makyajlı kasa dizel Corollam var.

Size sorum sayın arkadaşlar, hasarlı bir aks nasıl anlaşılır. Vibrasyon mu yapar, araç direksiyon tutulmuyorken sağ, sol mu yapar?

Ayrıca bir diğer konuda aracın ilk kalkış anında, biraz fazla gaz verildiğinde aracın sağa doğru hareket etmeye başlaması normal mi?

Cevaplarınız için teşekkürler
ilk kalkış anında gezme için nedenler
1- lastik havaları yada diş derinliği
2-ön tekerlek rot ayarı
3-arka tekerlek düzeni
4- ön aks rulmanları aşınmış olabilir
5- ön süspansiyonlardan
6-arka süspansiyonlardan
dilim döndüğünce çevirdim. kitapdan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Hasarlı Aks Nasıl Anlaşılır
« Yanıtla #2 : Kasım 24, 2011, 13:03:11 »
ilk kalkışta eğer hızlı olcaksanız bi tarafa çekmesi normal
önden çeker araçların 2 aks uzunluğu eşit değildir baya fark vardır
buda difransiyel kilitli olsa bile tork steer denen olayı yapar
yani aksların boyu birbirinden farklı olduğu için kısa aksın olduğu tekerlek daha kuvvetli dönmek isticektir bu normaldir
aks bozulursa anlaması kolay kırılmıştır
aks kafası bozulmuşsa ses yapar uğultu yapar
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Hasarlı Aks Nasıl Anlaşılır
« Yanıtla #3 : Kasım 24, 2011, 14:09:21 »
Açıklayıcı bilgileriniz için teşekkür ederim. Çok sağ olun.
Toyota Corolla D 4D Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • beraber 250 bini devirdik.. daha nice 250'lere
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Hasarlı Aks Nasıl Anlaşılır
« Yanıtla #4 : Kasım 29, 2011, 19:56:54 »
virajlara hızlı girdiğinde tık-tık-tık ses yapar, körükleride kontrol etmek gerekir.
bugün ve yarın hep toyota