Gönderen Konu: Bir fare vakası da benden. Fikri olan var mı?  (Okunma sayısı 29773 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir fare vakası da benden. Fikri olan var mı?
« Yanıtla #40 : Mayıs 06, 2013, 15:09:43 »
Serin havalarda, sıcak araç onların çok ilgisini çekiyor. Bu nedenle bir keresinde benim aracın torpido gözünde yavrulamıştı bir tanesi. Daha da sıcak olsun diye motor - kabin arasındaki izolasyon süngerlerinden de içeri taşımıştı namussuz. Genelde her zaman iç sirkülasyonda çalıştırırım havalandırmayı, bir gün gaflete düştüm. Fare de affetmedi tabi...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Bir fare vakası da benden. Fikri olan var mı?
« Yanıtla #40 : Mayıs 06, 2013, 15:09:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir fare vakası da benden. Fikri olan var mı?
« Yanıtla #41 : Mayıs 19, 2013, 00:26:19 »
Arkadaşlar; Havalandırma/klima kanalları nerden başlar, bilena var mı aramızda?
Yetkili serviste kimse yardımcı olmadı, iş başa düştü. Klima/havalandırmanın emiş tarafını bulabilirsem, girişine tel ızgara ile kapatmaya düşünüyorum.
Bu konuda fikirlerinizi rica ederim.
Ben baktım kaputun altına, ancak keşfedemedim. Nerden girer bu fare denilen mahluk.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir fare vakası da benden. Fikri olan var mı?
« Yanıtla #42 : Mayıs 19, 2013, 03:30:00 »
Arkadaşlar; Havalandırma/klima kanalları nerden başlar, bilena var mı aramızda?
Yetkili serviste kimse yardımcı olmadı, iş başa düştü. Klima/havalandırmanın emiş tarafını bulabilirsem, girişine tel ızgara ile kapatmaya düşünüyorum.
Bu konuda fikirlerinizi rica ederim.
Ben baktım kaputun altına, ancak keşfedemedim. Nerden girer bu fare denilen mahluk.
Sileceklerin olduğu kısımdaki siyah plastiğin altında sağ taraftaki kısım havalandırma girişi.Sol tarafta yoktu sanıyorum ama o kısımdan başlayabilirsiniz.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir fare vakası da benden. Fikri olan var mı?
« Yanıtla #43 : Mayıs 19, 2013, 07:26:18 »
Merhaba arkadaşlar,

Yerine takılı olan Polen filtresinin üst tarafına 2 yoldan, filtrenin alt tarafına ise bir yoldan ulaşılabilir.

Öncelikle, eğer iç sirkülasyon kapağı motor/dişli tahrikli değil ise, vakum ile çalışıyor demektir, bu da motoru stop ettiğimizde kapak tekrar açılıyor demektir. Düğmesi üzerindeki ışığın, motoru çalıştırdığımızda tekrar yanması, bu emri hafızasında tuttuğundandır, aynı "Fan açık" gibi.

1. yol: Ön camın altındaki havalandırma ızgaralarının aralıkları en küçük boy erişkin fare için bile dardır, fakat bu plastik ızgaranın sağ ve sol tarafları kaporta ile aynı sıkılıkta birleşiyor mu?
Cam silecek süpürge kollarının bu ızgaradan çıktığı yerden, yuvarlak oluşu nedeniyle de küçük boy farenin girmesi kolay olabilir.
Davlumbaz içindeki yağmur suyu tahliye deliklerinden girme olasılığını düşük görüyorum.

2. yol: Eğer havalar ısındı diye bazen camlarınızı veya kapınızı aralık/açık bırakıyorsanız, buradan aracın içine giren fare fazla merakı sayesinde klima iç sirkülasyon girişini bulur ve zaten polen filtresine tek yönlü olan plastik kapağı kolayca açıp içine girebilir. Bu durumda iç sirkülasyon sistemi motor-dişli olsa dahi düğmesinin basılı olmasının zaten faydası olmayacaktır, çünkü camlarınız veya kapınız açıktır.

3.yol: Klima yoğunlaşma tahliye hortumu çok geniş veya çıkış yaptığı yerin etrafındaki izolasyon çürümüşse.

Peki, fareyi polen filtresine çeken şey nedir?

Klima evaporatörü üzerindeki toz nedeniyle oluşan bakteri sistemi, fareye burada et var demektedir.

O nedenle her yıl Yaz başı ve Yaz sonu olmak üzere 2 defa evaporatörünüzü antibakteriyel sprey ile yıkayıp yerine sıkı oturan polen filtresi kullanmalısınız.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=40321.0     
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir fare vakası da benden. Fikri olan var mı?
« Yanıtla #44 : Mayıs 19, 2013, 07:32:11 »


Bu polen filtresi yerine sıkı sıkı oturmayan cinsten, 4 yanındada karton kaplama olması gerekir ki yanlardan toz kaçırmasın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir fare vakası da benden. Fikri olan var mı?
« Yanıtla #45 : Mayıs 19, 2013, 10:22:35 »
Merhaba arkadaşlar,

Yerine takılı olan Polen filtresinin üst tarafına 2 yoldan, filtrenin alt tarafına ise bir yoldan ulaşılabilir.

Öncelikle, eğer iç sirkülasyon kapağı motor/dişli tahrikli değil ise, vakum ile çalışıyor demektir, bu da motoru stop ettiğimizde kapak tekrar açılıyor demektir. Düğmesi üzerindeki ışığın, motoru çalıştırdığımızda tekrar yanması, bu emri hafızasında tuttuğundandır, aynı "Fan açık" gibi.

1. yol: Ön camın altındaki havalandırma ızgaralarının aralıkları en küçük boy erişkin fare için bile dardır, fakat bu plastik ızgaranın sağ ve sol tarafları kaporta ile aynı sıkılıkta birleşiyor mu?
Cam silecek süpürge kollarının bu ızgaradan çıktığı yerden, yuvarlak oluşu nedeniyle de küçük boy farenin girmesi kolay olabilir.
Davlumbaz içindeki yağmur suyu tahliye deliklerinden girme olasılığını düşük görüyorum.

2. yol: Eğer havalar ısındı diye bazen camlarınızı veya kapınızı aralık/açık bırakıyorsanız, buradan aracın içine giren fare fazla merakı sayesinde klima iç sirkülasyon girişini bulur ve zaten polen filtresine tek yönlü olan plastik kapağı kolayca açıp içine girebilir. Bu durumda iç sirkülasyon sistemi motor-dişli olsa dahi düğmesinin basılı olmasının zaten faydası olmayacaktır, çünkü camlarınız veya kapınız açıktır.

3.yol: Klima yoğunlaşma tahliye hortumu çok geniş veya çıkış yaptığı yerin etrafındaki izolasyon çürümüşse.

Peki, fareyi polen filtresine çeken şey nedir?

Klima evaporatörü üzerindeki toz nedeniyle oluşan bakteri sistemi, fareye burada et var demektedir.

O nedenle her yıl Yaz başı ve Yaz sonu olmak üzere 2 defa evaporatörünüzü antibakteriyel sprey ile yıkayıp yerine sıkı oturan polen filtresi kullanmalısınız.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=40321.0   

Tekin Bey sizin yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla iç sirkülasyon tuşu sürekli basılı olması gerekiyor. Ancak kış aylarında hava soğuk ve özellikle yağışlı ise, arabaya da 4 kişi aynı anda bindiğinde bütün camlar anında buğu yapıyor. Nasıl olacak peki bu? Arabadan inerken stop etmeden önce sirkülasyon tuşuna basıp, araca binince kapatacak mıyız? Bu bana göre büyük bir sorun. Sirkülasyon tuşu açıksa fare giriyor, kapalıysa camlar buğulanıyor. Bu nasıl bir şey ben pek çözemedim. Açma ve kapama fonksiyonuna sahip bir tuş her 2 fonksiyonda da soruna neden oluyor. 2012 model araçta bir tuşla sürekli oynayacak mıyız? 
Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızları da göremezsin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir fare vakası da benden. Fikri olan var mı?
« Yanıtla #46 : Mayıs 19, 2013, 16:18:28 »
Tekin Bey sizin yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla iç sirkülasyon tuşu sürekli basılı olması gerekiyor. Ancak kış aylarında hava soğuk ve özellikle yağışlı ise, arabaya da 4 kişi aynı anda bindiğinde bütün camlar anında buğu yapıyor. Nasıl olacak peki bu? Arabadan inerken stop etmeden önce sirkülasyon tuşuna basıp, araca binince kapatacak mıyız? Bu bana göre büyük bir sorun. Sirkülasyon tuşu açıksa fare giriyor, kapalıysa camlar buğulanıyor. Bu nasıl bir şey ben pek çözemedim. Açma ve kapama fonksiyonuna sahip bir tuş her 2 fonksiyonda da soruna neden oluyor. 2012 model araçta bir tuşla sürekli oynayacak mıyız?

Özer bey, tam aksine iç sirkülasyon düğmesinin sürekli basılı durumda bırakılmasının bir faydası olmayabileceğinden bahsediyorum. Havalandırma sisteminde bakteri oluşum süreci klima kullanımı ile başladığından sadece yazları iç sirkülasyon devrede kullanılabilir. Bakteri yoksa fare de yoktur. Evaporatör temiz ise sirkülasyon basılı bırakılmayabilir, fare gelmez. Elbette Kış mevsiminde hareket halinde sirkülasyon kullanılmamalıdır, yoksa hiç bir tarafı göremez duruma gelirsiniz. Evaporatör temiz olduğu sürece o tuşla sürekli oynamaya gerek kalmayacağını anlatmak isterim.

Not: Sirkülasyon düğmesi, havalandırma motorunun dışardan hava aldığı, oldukça ön cama yakın olan mekanizmalı kapağı kontrol eder.
Havalandırma tekrar geri dönüşüm sürecinde, havanın emildiği yer, polen filtresinin takıldığı yerin hemen üstüdür ve herhangi bir mekanizma ile açılıp kapanmaz, tek yönlü plastik bir kapak vardır, kapıdan yada camdan araç içine giren fare işte bu delikten polen filtresine rahatça ulaşır, o nedenle dış sirkülasyonu engelleyen mekanizmalı kapağın kapalı kalmasının bir faydası olmaz diye anlatmak istedim. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)