Gönderen Konu: peygamber vitesi  (Okunma sayısı 3228 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
peygamber vitesi
« : Mayıs 09, 2008, 08:30:08 »
arkadaşlar
2.3.4. viteste her zaman belirli bi hızdayken gaza yükleniyorum
sonra düz yolda veya yokuş aşağı boşa atıyorum.
yakıt tasarrufuna katkısı olur mu?
motoro bir zararı olurmu?

Toyota Club Türkiye

peygamber vitesi
« : Mayıs 09, 2008, 08:30:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #1 : Mayıs 09, 2008, 08:41:53 »
  Selam.
 Vitesi yokuş aşağı boşa almak kesinlikle güvenlik açısından çok tehlikelidir. 3-5 Kr. kar yapmaya çalışırken daha değerli olan şeyleri kaybetme riskini almaya değermi?
 Aslında yeni nesil tüm araçlarda (bence Corollalar'ın hepsi yeni nesil araçtır motor yönünden:)) yokuş aşağı sürüşlerde gaza basmamak daha çok yakıt tasarrufu sağlar. Çünkü gaza basılmayan durumlarda yakıt pompası depodan motora yakıt aktarımını durdurur. Oysa boş viteste yokuş aşağı inerken azda olsa depodan motora yakıt aktarımı gerçekleşir. Ayrıca motorun rölantide çalışması da yüksek devir kullanımları gibi zararlı olabilir. Çünkü rölantide yağlama yeterince iyi yapılamaz. Birde yokuş aşağı boş viteste inerken frenleme sadece fren sistemine bırakılmış olur ve bu parçaların üzerine çok fazla yük binebilir. Bu da fren sistemi parçalarının normalden daha erken aşınmasına da sebep olabilir. İşin güvenlik kısmını zaten söylemiyorum!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #2 : Mayıs 09, 2008, 09:12:22 »
aracınızda cut-off sistemi varsa boşa atmanız durumunda zarara giriyorsunuz demektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #3 : Mayıs 09, 2008, 09:37:31 »
aracınızda cut-off sistemi varsa boşa atmanız durumunda zarara giriyorsunuz demektir.
aynen, viteste benzin akışı tamamen kesilir, boşta iken rölanti'ye yetecek kadar da olsa, benzin akışı olur.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #4 : Mayıs 09, 2008, 09:48:30 »
çok tehlikeli bence fren mesafesi uzar. yakıttan tasarruf edecem derken daha büyük masraflar açabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #5 : Mayıs 09, 2008, 10:07:00 »
zaten gaza yuklenince    boşa attıgınızın 2-3 katı yakıtı tuketiyorsunuz.
tamamen zarar.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #6 : Mayıs 09, 2008, 10:13:18 »
arkadaşlar aracım ae 101 97 xei bu cut off sistemi benim araba da varmı?
bide ne işe yarar teşekkür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #7 : Mayıs 09, 2008, 10:47:20 »
Konusu açılmışken benimde merak ettiğim bir mesele var. Acaba LPG li araçlardada kompresyonda yakıt harcamama gibi bir olay varmı ? sıralı değil ama araç enjeksiyonlu ? Yokuş aşağı inerken boşa atıp inmenin faydasından çok zararı vardır arkadaşlar. en basiti ani bir olayda gaza basıp kurtaramazsınız, frenaj mesafeniz 2 katına çıkar. Yol bilgisayarlı arabalarda anlık yakıt tüketiminde ikisi arasındaki fark görünüyordu galiba :) viteste inmek arabanızı rahatlatacağı gibi motora yüklenmediğiniz için soğumasınıda sağlayacaktır... 97 XEi model aracınızda da cut off sistemi var. Elektronik Yakıt Enjeksiyonlu (EFİ) motor bizimkiler.
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #8 : Mayıs 09, 2008, 11:31:07 »
arkadşlar cevaplar için teşekkür. ederim
bi daha bilhassa yokuş aşağı kesinlikle boşa atmıyacağım.
ancak arabayla düz yolda giderken veya  yokuş aşağı gidrken boşa attığımızda mı daha çok mesafe gideriz yoksa viteste iken gazdan ayağımızı çekincemi (anladığım kadarıyla cut-off sistemi bu şekilde devreye giriyor.)
daha çok gideriz
kıyaslama yapan arkadaş oldumu
teşekkür ederim


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • www.toyan.com.tr
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #9 : Mayıs 09, 2008, 12:06:26 »
Enjektörlü araçlar için dediğiniz hatalı, ama karbüratörlü ise pek farketmez. Arkadaşlar zaten sıralamış. Bence bu kadar derin düşünmemek lazım zira kaş yapalım derken gözde çıkabilir. Ve bu kadar derine ineceksek bisiklete binelim daha iyi.
Hi, I have come
TODAY TOMORROW TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #10 : Mayıs 09, 2008, 13:58:51 »
bildiğim kadarıyla bazı yenı model corollalarda tekerın dönüşüne göre yakıt verıyo vıtes ı boş a sallamak hıç guvenlı değil ama ne kadar benzınden kar ettırır bılemem.üstelık sımdı hızlanıyoruz sonra vıtesı bosa sallıyoruz ve hız dustukten sonra gerı vıtese takıp hızlanması ıcın gaza basıyoruz.hafıfce sabıt sekılde gaza basmak bence araca daha az yaktırır ve ve en güvenlisi
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #11 : Mayıs 21, 2008, 13:29:25 »
enjeksiyonlu ve yol bilgisayarlı araçların tamamı viteste yokuş inerken yakıt tüketimini sıfır olarak gösteriyor.
ancak, motora giden yakıtın tamamen kesilmesi için yokuşun biraz eğimli olması ve aracın motorunun kompresyona geçtiğini anlaması gerekiyor.dahada önemlisi fren destek olayı, viteste inerken frenler daha iyi tutuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #12 : Mayıs 21, 2008, 18:25:09 »
boşa atmamak daha mantıklı geliyor. Bu konuda bzi bilgilendiren arkadaşlara da çok teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #13 : Mart 02, 2009, 22:34:42 »
yeni nesillerde atmayın bence daha fazla yakıyor viteste ayağınızı gazdan çekin daha za yakar yol bilgisayarı da toyotada bunu doğrular:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #14 : Mart 03, 2009, 10:10:01 »
Arkadaslar lutfen ne olursa olsun bosa atmayin
Kesinlikle cok tehlikeli
Araba bosta iken ve hareket halinde iken ne olacagi belli olmaz
Hareketlerden dolayi yada frene bastiginizda araba her an stop edebilir bu durumda frenler calismaz, dreksiyon calismaz, hava yastiklari calismaz, gaza basip kurtulma sansinizda olmaz
Ayrica bunlari dusunmeden vitesi nasil bosa alabiliyorsunuz gercekten anlaması zor
Ayrica zaten viteste inmek tasarruf acisindan daha faydali bunu arkadaslarin dedigi gibi bilgisayar da dogruluyor
Cunku tekerlekteki hareket bu durumda motoru calistirmaya yetiyor, benzine gerek kalmiyor
Ama bosta iken motor nasil calisacak tabii ki benzin tuketerek

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #15 : Mart 03, 2009, 10:14:35 »
Hareketlerden dolayi yada frene bastiginizda araba her an stop edebilir bu durumda frenler calismaz, dreksiyon calismaz,
söyledikleriniz tamamen doğru ama bu söylediğinize katılmıyorum.. boştayken frene basınca araba niye stop etsin :) daha çok vitesteyken frene abanırsanız yani kazık fren yaparsanız ( böyle bir tabir vardı sanki) lastikler kızaklanırsa (abs yoksa) motor stop eder (debriyaja basmıyorsanız) boştayken frene de bassanız direksiyon da kırsanız ne yaparsanız yapın motor stop etmez (vites boşta aracı salmaktan bahsediyorum)

not: yanlış anlaşılmaz umarım mesajım..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #16 : Mart 03, 2009, 10:48:19 »
Cut-off teknolojisini bilmiyordum. Yeni birşey öğrendiğime sevindim..
Kanımca yokuş aşırı dik olmadıkça vitesi boşa almanın tasarrufa katkısı olmaz. Motora gitmesi gereken rölanti yakıtı motoru devreden çıkararak kazanacağınız sürtünme azalması neticesinde gerçekleşien tasarrufu karşılar. Yokuş aşırı dik olduğunda zaten kesinlikle yapılmaması gereken bişey çünkü bir miktar motor-freni (vites-fren) dik yokuşlardan inmek için gereken güvenlik açısından gerekli. Kısacası teknik olarak yapılabilir bişey ama yapılmaması lazım. Tehlikeli
Bence tasarruf için en iyi sürüş tekniği doğru viteste seyretmek ve gaza ve frene mümkün olduğunca az basmaya kendimizi alıştırmak.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #17 : Mart 03, 2009, 11:35:16 »
Peki size bir soru lpg de cut off sistemi devre dışı mı kalıyor? Örneğin devir kesici lpg de devre dışı kalıyor (chip tunning olmuş oluyor yani :)
96 corolla xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #18 : Mart 03, 2009, 12:43:25 »
Turkay arkadasim yanlis anlasilacak bir sey yok merak etme :)
Soyle aciklayayim, araba stop halinde iken (hareketsiz dururken) rolantide calismasi durumunda, yani vites bosta iken motorun pek durma ihtimali yok. ki azda olsa burada bile durma ihtimali var. En azindan yakit bite bilir ya da elektrik arizasi olabilir degil mi?
Hareket halinde iken ve bosta iken motorun stop ihtimali ise araba stop halinde ikenden daha fazla
Cunku araba ve motor ikiside birbirinden bagimsiz hareket halinde iken (bosta) birbirlerini etkilerler
Araba duruken stop etmesine yol acan etkenlerle birlikte, bir cukura girdiginde, ya da direksiyonu saga sola hareket ettirdiginde ya da titresimlerden dolayı motorun calismasi etkilenecektir.
Sonucta arabanin, kendi kendine calisan motora, uygulayacagi bir hareket soz konusu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: peygamber vitesi
« Yanıtla #19 : Mart 03, 2009, 13:02:24 »
bana yine mantıklı gelmedi bu durum, yani yakıt bitmesi veya elektrik arızası mantıklı tabii fakat araba ve motor bağımsız hareket etmez, motor aracın bir parçası ona bağlı ve araçla bir o da hareket ediyor, sadece lastiklerle olan bağlantısı şanzımanda kesilmiş, şanzımanın iki tarafı farklı hareket ediyor ama aralarında bağlantı yok..direksiyon çevirince vs rölantideyken devir ona göre artıyor, yani o ihtiyacı karşılayacak kadar artıyor, atıyorum rölanti 800dd ise, direksiyon çevirirken 1150dd oluyor..bana motor stop etmez gibi geliyor, ama bilgim dahilinde konuşmuyorum, şu anda mantık kuruyorum
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli