Gönderen Konu: Ah ah sımdı yurdum malına binmek vardı...  (Okunma sayısı 1868 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir Toyota Aşığı...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ah ah sımdı yurdum malına binmek vardı...
« : Mayıs 09, 2008, 02:08:11 »
Arkasalar bizim anadolumuzda cok guzelmıs bakar mısınız türk ailesinin kalabalık yapısına uymuyor diye uretımden kaldırılmıs ah ah


TASARIM
 Eralp Noyan
 
ÜRETİCİ
 OTOSAN  AŞ
 
ÜRETİM
 1973 yılında 168, 1974 yılında 2 ve 1975 yılında 5 adet olmak üzere toplam 175 adet üretilmiştir
 
YAPI
 Çelik tam şasi üzerine Fiberglas monoblok kupe
 
HEDEF
 2 Kişilik Spor Otomobil meraklıları
 
STC-16 AÇILIMI
 SPORT TURKISH CAR, SÜPER TÜRK CANAVARI veya SPORT TOURING COUPE - 1600
 
TAKMA İSİM
 Müslüman Corveti









                                                          TARİHÇE
 

İLK FİKİR:
Anadol'un 1966 yılında ilk üretiminden sonra 1970'li yıllarda yerli bir spor otomobil üretme fikri, o yıllar Otosan'ın başında olan, rahmetli Erdoğan Gönül'ündür. Hedefi Otosan'ın spor bir otomobili tasarlayıp üretebileceğini kanıtlamaktı.

TASARIM SÜRECİ:
Belçika Kraliyet Güzel Sanatlar Akademisi mezunu Yüksek Resim Master dereceli olan Eralp NOYAN uzun süreler Fransa, İtalya ve İngiltere'de, otomobil dizaynı yapan butik firmalarda çalışmıştır. 1969 yılında Otosan'da göreve başladı ve Erdoğan Gönül'ün istemiyle STC 16'nın tasarımını üstlendi.
İlk çizgiler yönetimde revizyonlara uğradı ve bu süreç Eralp NOYAN'In projeyi bırakması ile sonuçlandı. Yerine İngiliz tasarımcı Carl Orsen getirildi.
Carl Orsen, Eralp NOYAN'ın çizimlerinden yola çıkıp, koca burunlu, Jaguar bozması denemelerin arkasından işi bıraktı.Daha sonra Hyundai'nin tasarımcısı Crosswhite göreve getirilir. Crosswhite ilk çizimleri görünce: "Bu adamı bulun, işi bitirsin" demiş.
Tekrar Otosan'a dönen Noyan, STC 16'nın ilk tasarımlarını 6 ayda elden geçirir ve maket üzerindeki düzeltmeler tamamlanınca gerçek modele ortaya çıkar.’

ZOR EKİP:
Mühendislik çalışmalarını Ekber Onuk, Günay Atuk, Kadri Nişel, Necdet Oral ve Zeki Diker yürütmüştür. STC-16 nın yaratıldığı o günleri STC 16'nın şasi tasarımı ve mekaniği aksamı üzerine çalışan Ekber Onuk anlatıyor: ‘‘Yüksek sayıda yapılması gerekmeyen bir otomobildi. Daha hafif yatırımlar gerekiyordu. Bu ekibin bir şey yaratabileceğini göstermek için akıllıca bir karardı. Otosan'ın başında otomobili çok seven, bu işe gönül koymuş, Erdoğan Gönül vardı. Erdoğan Bey'in misyonunu takdir etmek gerekir. Projede çalışanlar zor insanlardı. Hepsi de heyecanlıydı. Görev almak yerine herkes kendine görev yaratıyordu. Cumartesi pazar çalışıyorduk. Bu ekip Otasan'a denk düşmüştü. Bu zor adamları Erdoğan Gönül birarada çalıştırdı.’’

ÜRETİM:
1973 yılında piyasaya çıkan STC 16'nın ilk üretim hızı haftada bir otomobildi. Daha Sonra günde 1 otomobil hızına ulaşıldı. Üç yılda 175 adet STC 16 üretildikten sonra, üretimi durdu.

ÜRETİMİ NEDEN DURDU?
İki kişilik üretilen STC 16, bir pazarlama kitabına konu olmuştu. Kitapta, kalabalık aile yapısına sahip Türklerin 2 kişilik otomobili tutmadığı, Otosan'ın bu yüzden projeyi zararla kapattığı yazılmıştı. Otomobilin yaratıcısı Eralp Noyan'a göre ortada hata yok. Çünkü zamanın spor otomobil konsepti 2 kişilikti.

NEDEN 2 KİŞİLİK?
‘‘Spor otomobil belli bir kültür meselesi. Spor otomobil talebi, otomobille belli bir yakınlaşmanın sonucu ortaya çıkar. O zaman 2 kapılı otomobilin sayısı sınırlıydı. Spor otomobile böyle bir yakınlığı yoktu insanların. Spor otomobil biraz fedakarlık ister. Spor otomobilin raconu vardır. Yanına kızını attığın zaman, 3'üncü adam istemezsin otomobilde.’’

                                                                TEKNİK
 

 

Genel Bilgiler
 
 
 
Şasi;
 
 Tam, Çelik
 
Kupa   Monoblok Fiberglas
Renk   Ford Signal Yellow (Akzo Skala: FEU1022-KL)
Kapı Sayısı   3
Güç Aktarımı   Arkadan İtişli
Karoser     
Boyutlar   Uzunluk: 3980 mm    Genişlik: 1640 mm    Yükseklik: 1280 mm
"muhterem aks kafasi" Aralığı   228 cm
İz Açıklığı   Ön: 1320 mm      Arka: 1280 mm
Yerden Yükseklik   162 mm
Ağırlık (boş)   920 Kg
Ağırlık Dağılımı   Ön: %55         Arka: %45
Benzin Deposu   39 Litre
Direksiyon   Rack&Pinion, Tur Sayısı 3.34
Dönüş Çapı   9 mt.
Motor Bilgileri     
Motor Yeri   Ön Aks Ortasında
Motor Yerleşimi   Longitudinal
Motor Yapısı   Döküm Demir, Ford Kent
Silindir Sayısı   Sıralı 4
Silindir Hacmi/per   399,75 cc
Sibop Sayısı   8
Soğutma   Su
Hacim   1599 cc
Sıkıştırma Oranı   9:1
Yakıt Sistemi   GPD Karbüratör
Motor Gücü   68 PS/DIN 5200 RPM de (50 Kw)
Maksimum Tork
   2600 devirde 116.0 Nm (11.8 kgm)
Maksimum Devir
   5700 dakikada
Spesifik Tork
   72.55 Nm/litre
şanzıman     
Vites Sayısı   4 ileri 1 geri Senkromeçli
Vites Oranları   1. Vites   3.543:1
    2. Vites   2.396:1
    3. Vites   1,412:1
    4. Vites   1,000:1
    Geri  Vites   3,324:1
Genel Performans     
Azami Hız   174 km/saat (165/80-13 3.77:1 aks oranı ve 6000 devir/dakika ile)
0-100 km/saat hızlanma   15-17 saniye
Güç ağırlık oranı
   72.83 bhp/ton
Top Gear Ratio   1.00
Final Drive Ration   4.13
Yürüyen Aksam     
Ön   Bağımsız Çift Salıncaklı, Teleskopik Amortisör, Helezon Yay, 232 mm çaplı Dolu Disk Frenler
Arka   Düz Akisli, Teleskopik Amortisör, Yaprak Yay, Kampana Frenler
Lastikler   165/80-13

http://www.stc-16.org/stc/(alıntıdır)saygılarımla...
All For You COROLLA!!!

Toyota Club Türkiye

Ah ah sımdı yurdum malına binmek vardı...
« : Mayıs 09, 2008, 02:08:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Ah ah sımdı yurdum malına binmek vardı...
« Yanıtla #1 : Mayıs 09, 2008, 08:33:40 »
gayet guzelmis aslında zaten araba konusunda parca konusunda Turkiye ye genelde pek bir sey uymuyor kii nedense ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • www.toyan.com.tr
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Ah ah sımdı yurdum malına binmek vardı...
« Yanıtla #2 : Mayıs 09, 2008, 12:24:08 »
Öncelikle güzel çalışma teşekkür ederim bilginiz ve emeğiniz için.
Dediğiniz gibi '' Ahh Ahh ''. Keşke demekle malesef bişeye ulaşılamıyor. Yapabilseydik, malımıza sahip çıkabilseydik, yabancılaşma dolaşmasaydı damarlarımızda.
     Şimdi sağda solda bir sürü alışveriş merkezi açılıyo hepinizin dikkatini çekmiştir. İçerisindeki mağazaların % 95 nin ismi yabancı, markası yabancı, sattığı ürün yabancı ve malesefde bizde bunlara prim veriyoruz alışveriş yapıyoruz.
     Yukardaki güzel otomobil gibi çok şey kaybetmişiz ve kaybetmeyede devam ediyoruz.

Hi, I have come
TODAY TOMORROW TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir Toyota Aşığı...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ah ah sımdı yurdum malına binmek vardı...
« Yanıtla #3 : Mayıs 14, 2008, 16:57:52 »
bende bi kahırlandım zaten bunu okuyunca kendı velinimetlerimizi boyle harcamısız sahıp cıkalım anlamadında yayınlamak ıstedım begendıysenız ne mutlu bana dedıklerıne katılıyorum ıslek bır cadde uzerınde yururken hernereye bakarsam bakayım hep yabancı marka dukkan ısımlerı falan cok sınır oluyorum
All For You COROLLA!!!

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Ah ah sımdı yurdum malına binmek vardı...
« Yanıtla #4 : Mayıs 16, 2008, 10:06:25 »
Fotolar gözükmüyo bendemi bi sorun var yoksa linklermi kırık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ah ah sımdı yurdum malına binmek vardı...
« Yanıtla #5 : Mayıs 16, 2008, 16:12:04 »
  Selam.
 Otomobil kullanmayı bende ilk 1979 Anadol sedan da henüz 5 yaşındayken öğrenmiştim. :) Ama emin olun güvenlikten ödün vermeden babam bunu sağlamıştı. Gök mavisini çok sevdiğim için istediğim renkte alınmıştı o zaman araç. Gerçektende insan duygusal bir bağ kuruyor aracıyla bunu çok iyi anlayabiliyorum (özellikle biz erkekler). Paylaşılabilecek çok anım vardır o araçla ama hepsini tek tek anlatmak çok uzun sürer gerçekten. Bu arada o aracımız babam tarafından Türkiye'de ilk modifiye yapıtırılan (İzmir'de şimdi rahmetli olan bir akrabamızın yardımıylada) Anadollar'dan biriydi. :)
 Not: Adı Devrim olan ve tamamı Türk yapımı olan aracıda hatırlarsınız. Peki onun dünya otomotiv sektörüne getirdiği bir ilkten haberiniz varmı?
 Dünyada ilk defa ayarlı (yukarı ve aşağı) direksiyon Devrim'de kullanılmıştır.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir Toyota Aşığı...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ah ah sımdı yurdum malına binmek vardı...
« Yanıtla #6 : Mayıs 18, 2008, 01:26:55 »
vaybe ayarlı dıreksıyonu ılk getıren bızız ha oylemi teskkurler dostum bılmiyordum lınklerı sımdı yenılıyorum(allah allah degıstır sekmesi yok ya yenileyemiyorum arkadaslar nasıl olcak)
All For You COROLLA!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • www.toyan.com.tr
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Ah ah sımdı yurdum malına binmek vardı...
« Yanıtla #7 : Mayıs 18, 2008, 12:46:54 »
Hakan bey ben o modeli bilmiyorum. Varsa birkaç bilgi aktarırmısınız. Teşekkürler.
Hi, I have come
TODAY TOMORROW TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ah ah sımdı yurdum malına binmek vardı...
« Yanıtla #8 : Mayıs 19, 2008, 07:49:46 »
  Aslında çok da detaylı bir bilgim yok o araç (Devrim) hakkında. Ama tamamı (mühendislik ve parça olarak) Türk yapımı diye biliyorum ve aracın yapısından dolayı, sürücü bölümüne binişlerin zor olması sebebiyle, bu durumu kolaylaştırmak için araç üzerinde çalışan mühendislerimiz bir yol bulmayı düşünmüşler ve bunun sonucu da yukarı aşağı ayarlanabilen direksiyon ortaya çıkmış dünyada ilk olarak. Bu araçdan iki adet üretildiğini biliyorum ve sanırım teki biryerlerde sergileniyor.
 Dönemin Cumhurbaşkanı Cemal GÜRSEL 'in teşvikiyle üretimi yapılmış bir araç. Hatta bilirsiniz proje tamamen bittikten sonra bir söylentiye göre benzini ilk gösterim sırasında bitmiş ve sırf bu yüzden proje tamamlanmış olmasına rağmen rafa kaldırılmış. (bana nedense işin bu kısmı hiçbir zaman inandırıcı gelmedi.)(ben, dönemin otomobil üreticilerinin işleri olabilir diye düşünüyorum.) Bu yüzdende ortaya bir tabir dahi çıkmıştır '' Garp  kafasıyla otomobil yaptık, Şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk'' diye.
 Devrim ile ilgili Netten bulduğum birkaç bilgiyide izninizle buraya alıntı yapıyım;
 Devrim, Türkiye'nin Cemal Gürsel'in istek ve özel direktifi ile üretilen, ordunun binek otomobil ihtiyacını karşılamak amacı da güden, ilk yerli ve seri üretim hedefiyle başlanan otomobil projesidir. Dönemin rakamlarıyla 1.400.000 TL'ye mâlolmuş ve 4.5 ay gibi kısa bir süre içinde proje tamamlanmıştır.
 Otomobil dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i Cumhuriyet bayramına götürerek hem tanıtımını hem ilk vazifesini gerçekleştirecek iken benzinin bitmesi nedeniyle sadece 100 metre gidebilmiştir.
 İşin aslında, Eskişehir'den Ankara'ya tren ile taşınan devrim otomobillerine benzin konulmamıştır.Çünkü trende oluşabilecek bir tehlikede otomobillerin en az zararla kurtarılması düşünülmüş ve araçların ihtiyacı benzinin de Ankara'da konvoy yolunun üzerinde bulunan bir Mobil istasyonundan alınması, ve buraya kadar aracın ihtiyaç duyacağı benzinin mühendisler tarafından trene koyulması dahi mühendislerin en ince detayları dahi ne kadar düşündüğünü ve planladığını gösterir. Trenden indirilen arabalara çok daha sonradan Cumhurbaşkanı binmeden önce yapılan hazırlıklar sırasında neden benzin ikmali yapılmadığı bugün dahi bilinmez. Ancak konvoy Mobil istasyonuna uğrayıp vakit kaybetmek istemez ve böylelikle arabalar benzinsiz kalır. Gri olanda benzin vardır Cumhurbaşkanı gezisini bununla sürdürür. Anıtkabir'e ve tören alanına gider. Fakat gazeteler o zaman da ülke adına yapılan bu işin aleyhinde yayın yapmayı seçmiştir.
 Makina Yüksek Mühendisi Devlet Demiryolları Fabrikaları Genel Müdür Yardımcısı Emin Bozoğlu başkanlığında, Devlet Demiryolları Fabrikaları ve Cer Dairelerinin yönetici ve mühendislerinden oluşan bir teknik ekip ve çalışma mekanı olarak da Eskişehir Demiryol Fabrikaları'nda dökümhane olarak yapılıp kullanılmayan bir bina seçilmiştir.
 Motor modeli eski bir 6 silindir Chevrolet motorundan degistirmedir. İki silindiri kesilip dört silindire indirilmiş, daha sonrada bundan kalıp yaparak uretilen yerli yapim diger motorlar yapilan arabalara monte edilmiştir.

İki farkli renk otomobil götürülmüştür. Bej renk Devrim ve Siyah (Makam Aracı modeli) Devrim. Siyah olana Cemal Gürsel bindirilmiş ve 100 metre gidebilmiştir. Geçen sürede Bej renkli olanın benzin ihtiyacı karşılanıp, Cemal Gürsel siyahtan indirilerek Bej renkliye bindirilmiş ve o gün belirlenen tüm güzergahları ve izleyen gunlerdeki makam otosu görevlerini başarıyla tamamlamışlardır.

 Devrimin o dönemde makine mühendisliği ve yerli agir uretim endustrisi alanında Türkiye için gerçekten bir devrim baslangic unsuru olabileceği düşünülüp adı bu yüzden Devrim konulmuştur. Projenin, bağımsız ulusal ordu kara tasima, hava ve zırhlı savaş araç kademeli üretim sanayilerine kıvılcım olabileceği hususunda başarılı bir yetenek ispatı aşamasından hemen sonra neden aniden rafa kaldırıldiğı halen açıklık kazanmamıştır. Eğer Devrim dört arabayla kalmasaydı, şu anda Türkiyenin dünyanın en büyük makine sanayilerinden birini kurmuş olabileceği yönünde fikirler mevcuttur. Devrim'in önemi, Türk elinden ilk üretilen araba olması ve Türk mühendisliğinin bir şeyler yapabileceğini, başarabileceğini göstermiş olmasıdır. Ayrıca benzin, yağ, hız gibi göstergelerin Türkçe ikazlarla belirtilmesi de buna eklenebilir.
 Bej renkli bir kopyası Eskişehirde TÜLOMSAŞ bahçesinde özel bir müzede sergilenmekte ve hala çalışır halde tutulmaktadır.
 

Üretici marka: Eskişehir Demiryolu Fabrikası(TÜLOMSAŞ)
Model Adı: Devrim (Sağ ön koltukda Cemal Gursel ile, Meclis'de)
Üretim yılı: 1961
Motor tipi: 10 Adet Motor :
4 adet A4L tipi
3 adet A4T tipi
3 adet B3T tipi
Silindir Sayısı : 4
Dört zamanlı
Silindir Çapı : 81 mm
Strok : 100 mm
Kompresyon : 6,8 : 1
Silindir Hacmi : 2070 cm³
Devir : 3600 d/dk
Motor gücü: 50 HP
Uzunluk: 4500 mm
Genişlik: 1800 mm
Yükseklik: 1550 mm
Boş ağırlığı: 1250