Gönderen Konu: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ  (Okunma sayısı 13782 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***AVENSIS***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« : Ekim 29, 2011, 22:57:42 »
Arkadaşlar merhaba. Perşembe günü araba LPG ye geçmedi ve eve benzinle gittim. Sabah geçer diyerek düşünüyordum ki sabah da geçmedi ve LPG taktırdığım servise gittim. Arıza LPG tankının üstündeki gaz kesicideymiş onu değiştirince sorun çözüldü. Bu arada ısı sensörü de problemli dediler. Onu da değiştirttim.
Araca LPG yi takalı 2 yıl geçmiş dedi sahibi.
http://www.simsekotogaz.com/kampanyaliurunler.html
bu linkteki
1-SUPAPLEX LUBE SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
ürünü kullanmamın araba için iyi olacağını LPG kuru yakıt olduğu için subapları yağlayacak olan bu sistemin arabaya iyi geleceğini söyledi.
Ben de açıkçası cesaret edemedim.
Konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar var mı acaba.
Genel olarak ben bu tip katkı ürünlerine pek sıcak bakmıyorum açıkçası
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra

Toyota Club Türkiye

SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« : Ekim 29, 2011, 22:57:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #1 : Ekim 29, 2011, 23:05:00 »
  Supapları yağlayacak ama nasıl? Motorun kendi yağı ile mi? Supaplardan kastı sanırım egzantrik kamları. Nasıl bir yağlama sistemi kullanıyor acaba? İyice araştırmak lazım. Çalışma prensibini bulursan paylaşır mısın Hazım, o zaman çözeriz işi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #2 : Ekim 30, 2011, 02:02:44 »
Yakıt hava karısımı ıcıne yagı da ekleyıp, ıs cevrımı sırasında yagın yanmasını saglıyorlar. Karısım emme subap / subaplarından gırdıgı ıcın ve yanmıs olan karısıma aıt gaz  egzoz subap /subaplarından cıktıgı ıcın yaglama yaparak faydalı bır sonuc verdıgı ıddıa edılıyor.
Sahsen, faydalı oldugunu dusunmuyorum. Yag karbon bılesenı bır madde olup, subap ve sıtlerınde zamanla bırıkmelere neden olarak sızdırmazlıgını (subabın sıt yuzeyıne tam oturamaması)engelledıgını, bu sekılde de kompresyon ve yanma basıncı kayıplarına neden oldugunu dusunuyorum. Ayrıca aynı karbon bırıkımlerının en ustte olan atesleme segmanı ıle yuvası arasında bırıkmelere neden olması halınde segman kılıtlenecek ve gomlekte krapaj denılen ılerı boyutta bır hasara neden olabılecektır.
Lpg benzıne oranla daha rafıne bır yakıt, ıcınde barındırdıgı her bır bırımdekı kcal cınsınden enerjı benzıne oranla daha dusuk. Bu nedenle lpg kullanımında alenı bır sekılde yakıt vuruntusunun azaldıgını hıssedebılıyorsunuz. Bu durumda lpg nın motora zarar verebılecegını dusunmuyorum. Sadece, lpg nın daha zayıf bır yakıt olması nedenı ıle motorun fabrıkasyon degerı olan gucunu verememesı gıbı bır olumsuz etkısı oldugunu dusunuyorum.
Gunumuzde ıstanbul gıbı metropol sayılabılecek sehırlerde alınabılecek azamı onlemler alınarak lpg kullanımının zorunlu hale getırılmesı daha nefes alınabılen bır hava ıcın faydalı olacagını dusunuyorum.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #3 : Ekim 30, 2011, 02:34:47 »
subap yağlama sistemi faydalı olabilir.

lpg çok kuru bir yakıt. bu nedenle subaplardaki ısı yeterince atılamıyor. bazı araçlarda ayarlardanda kaynaklanan sebeplerden subap yanması olabiliyor.

özellikle renaul kullanıcısı iseniz ayda bir yada uzun süre sadece gazda çalıştırmada bilerek yağ yaktırmanızı öneririm. motor kedi gibi olur ;) inanamazsınız bile.

ama uzun süre yada sürekli yüksek miktarda yağ yakmak ciddi sorun yaratabilir. evet subaplar kapaktır ve sıkıca kapaması gerekir ama bu kapama karbon olmadan olmaz. karbon bir tür conta gibidir. küçük kaçakları önler. ama tabiki fazlası motora yüktür ve yakıt yanma verimini düşürür.

ürünün faydalı olacağını düşünüyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #4 : Ekim 30, 2011, 06:54:12 »
Eski tip araçların motorlarında belli miktar karbon birikimi istenirdi ama artık öyle bir şey yok. Kurşunsuz benzine uygun motor yapısı bu sebeple farkederdi.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #5 : Ekim 30, 2011, 08:26:50 »
Karbon bırıkıntılerı motorun hangı kısmında olursa olsun ıstenmeyen bır haldır. En tehlıkelı oldu yerler, subap ıle sıtı arasında, segmanlar ıle boslukları arasında ve turbo egzoz kanatlarıdır.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***AVENSIS***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #6 : Ekim 30, 2011, 10:52:15 »
Ya açıkçası orda biraz şüphelendim. Tüp yeni takıldığında sorun yok da iki yılı doldurunca sıkıntı olabilyor dedi. Hani ürünü satmak için söylemiş gibi geldi bana.
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #7 : Ekim 30, 2011, 13:50:51 »
  Selçuk, karbon birikintileri eski tip motorlu araçlarda (supap ve çevresinin yapısı farklıdır) belli oranda istenen bir şey idi, sızıntıyı önlerdi. Ancak günümüz araçlarının motor yapı malzemeleri ve ebat tölerans değerleri karbon ile kaplama işlemine gerek duymamaktadır, hatta artık karbon ile kaplanması zararlı olmaktadır.
 Eski tip araçlarda motor kompresyon değerleri motor yıpranmış olsa da bu sayede yüksek çıkabilmekte idi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #8 : Ekim 30, 2011, 20:36:54 »
Benzınlı motorlar ıcın kesın konusamam ama bırcok 2 zamanlı agır devırlı gemı ana makınası (fuel oıl yakıtla calısan) ve 4 zamanlı jenerator motorunu (dıesel oıl - fuel oıl mıx calısan) overhol ettım. Hıc bırının ınstructıon manuelınde karbonun faydasını goremedım. Ama bılgı senden gelınce benımde kafam karıstı !!! Ornegın eskı motorlarda rotary valf olan motorlar vardır. (Orn. Yanmar) egzoz valfı spındılında (sap kısmında) kanatcıklar vardır. Egzoz gazı cıkarken bu kanatlara carpar ve egzoz valfı merkezınde donmeye baslar. Valf kapanırken donme halınde oldugu ıcın sıtını sılerek oturur ve karbon bırıkımını mınımıze eder. Zamanımızda her ne kadar teknolojık bır cok yenılıkte olsa ıcten yanmalı motorlarda mantık hala ılk ıcat edıldıgı gunden farklı degıl. Karbon bırıkımının nasıl bır faydası var teknık anlamda bılgılendırmesını yaparsanız samımıyetle soyluyorum cok memnun olurum.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #9 : Ekim 30, 2011, 21:11:41 »
aman arkadaşlar, ben veteriner hekimim sadece. teknik bilgim yoktur. bence olanları ve olabilecekleri yazdım. inanın bende düşünmezdim yağ yakmanın faydalı bişey olduğunu ama usta gözümün önünde emiş yapan bir boruyu söküp resmen devirle yağ almasını sağladı.

elbette eksozdan inanılmaz miktarda duman çıktı. ama sonra dükkandan çıkarken fark ettim arabanın motoru çok sessiz sarsıntısız çalışmaya başladı.

amaç kuru yanan lpg nin kuruttuğu yerleri yağlamakmış. ben onun yalancısıyım. denemek lazım. benim tahminimde ısınmadan dolayı olan hasarların önüne geçebilecek olmasıdır. karbon bağlamasının iyi bişey olduğunu kesinlikle söyleyemem. ama bu alet bir ihtimak ustanın benimkine yaptığı işi yapıyor... hepsi bu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #10 : Ekim 30, 2011, 21:34:33 »
  Şimdi şöyle açıklamaya çalışayım;
 Kurşunsuz benzin : benzinin işlenmesi sırasında kurşun katılmamış benzindir, normal benzin C5 ve C9 arası karbon sayısı içeren benzindir. Eski tip motorlara Kurşunsuz benzin konamazdı, çünkü supap çevresinde oluşan koruyucu kurum tabakası yıkılır ve bu noktalar zarar görürdü. Yeni araçlarda bu bölgeler sertleştirilmiş malzemeden yapılmaktadır.
 Yine motor yağını sürekli değiştirmek tavsiye edilmez oluşan kimi faydalı kurumların sürekli sökülmesine yol açtığı için. Bu kurum kaplaması büyük boyutlar olarak algılanmamalı ve her miktarda kurum kaplaması faydalıdır şeklinde yorumlanmamalı. Ama dediğim gibi günümüz araçları bu kuruma ihtiyaç duymaz hatta bundan zarar görebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #11 : Mayıs 26, 2014, 14:00:37 »
Bir mesai arkadaşım 2012 model Chevrolet Cruze model araç kullanıyor ve yağlama kitli lpg sistemine sahip. Sürekli Flashlube valve saver fluid yağı ikmal etmekte. Acaba bu yağın içeriğini bilen arkadaşlarımız var mıdır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #12 : Mayıs 26, 2014, 14:56:36 »
Sirali sistem lpg bolumunde mehmet usta giris cikis eksoz ic dis  her detayi verip acikladi.
 ozetle gereksiz bir sistem.  yag cabuk yanan bir maden ve ve daha siboplaragelmeden yanmis olur. diyelim giris siboplari kurtardi. cikis manifold emme manifold eksoz siboplari ne olacak. 
  sibop yaglama sistemi yerine uzun yolda her 50-70-100 km de bir benzine alip 1-2 dk  kadar kullanip tekrar lpgye almak daha makul.

Ben kendimce  uzun yolda rampa cikarken benzine aliyorum sonra lpgye geciyoru.

Lpg de sibop sorunlari 3000-3500 devirden sonraki surekli kullanimlarda meydana geliyor.
Benzinli bir aracta daime 3500-4000 ve ustu devirlerde kullanildiginda ayni arizayi veriyor.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #13 : Mayıs 26, 2014, 15:09:09 »
Sirali sistem lpg bolumunde mehmet usta giris cikis eksoz ic dis  her detayi verip acikladi.
 ozetle gereksiz bir sistem.  yag cabuk yanan bir maden ve ve daha siboplaragelmeden yanmis olur. diyelim giris siboplari kurtardi. cikis manifold emme manifold eksoz siboplari ne olacak. 
  sibop yaglama sistemi yerine uzun yolda her 50-70-100 km de bir benzine alip 1-2 dk  kadar kullanip tekrar lpgye almak daha makul.

Ben kendimce  uzun yolda rampa cikarken benzine aliyorum sonra lpgye geciyoru.

Lpg de sibop sorunlari 3000-3500 devirden sonraki surekli kullanimlarda meydana geliyor.
Benzinli bir aracta daime 3500-4000 ve ustu devirlerde kullanildiginda ayni arizayi veriyor.

Aslında subap yağlamada kullanılan yağın özelliğini merak etmiştim. Kaç numara ve hangi nitelikte? Şahsen ben de subap yağlama kiti kullanmayı hiç mantıklı bulmuyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #14 : Mayıs 26, 2014, 15:12:57 »
Aslında "yağ" deniyor ama yağ değil galiba o, yanma ısısını düşürmek için bir sıvı.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #15 : Mayıs 26, 2014, 17:33:55 »
Aslında "yağ" deniyor ama yağ değil galiba o, yanma ısısını düşürmek için bir sıvı.

Doğru. Sübaplar zaten üst kapak içinde yağlanıyor. Amaç, aşırı sıcaktan sekmanların aşınmasını ve sübap kafalarının yamulmasını önlemek için ilave motor yağının emme manifoldundan emilmesini sağlamak, dolayısiyle silindir içi harareti azaltmak.

Direkt sıvı LPG püskürtmeli sistemler bir çok arızanın ve aşınmanın üstesinden daha rahatlıkla gelebilmekte ve çok daha yüksek performans elde edilmektedir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #16 : Mayıs 26, 2014, 22:04:26 »
Aslında "yağ" deniyor ama yağ değil galiba o, yanma ısısını düşürmek için bir sıvı.

Evet özel satılan bi sıvı, 5 lt lik bidonlarda satılıyor.. Mazot koyup daha iyi performans bile sağladım diyenleri duydum...

Yanlız bundaki fark ; fsi ve tsi motorlara takılan enjektör koruma sistemi ile bu sistem çok farklı birbirine karıştırmamak lazım...
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #17 : Mayıs 26, 2014, 23:01:13 »
Ben LPG'den muzdarip her gelen musteriye oneriyorum valve care sistemini, zira bu sistem ile sorunsuz yuz binlerce kilometre yapmis ZZ serisi motorlar gordum ki normal sartlarda coktan subap lastiklerini yakmasi gerekirdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #18 : Mayıs 26, 2014, 23:55:40 »
Benim araçta var subap yağlama sistemi ama şişenin içindeki yağ bitmiş sanayide araştırdım en ince motor yağ koyuyoruz dediler ben pek güvenemedim öyle boş boş duruyor ne koycaz bu şişenin içine bilen var mı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 50 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: SUBAP YAĞLAMA SİSTEMİ
« Yanıtla #19 : Mayıs 27, 2014, 00:08:07 »
Doğru. Sübaplar zaten üst kapak içinde yağlanıyor. Amaç, aşırı sıcaktan sekmanların aşınmasını ve sübap kafalarının yamulmasını önlemek için ilave motor yağının emme manifoldundan emilmesini sağlamak, dolayısiyle silindir içi harareti azaltmak.

Direkt sıvı LPG püskürtmeli sistemler bir çok arızanın ve aşınmanın üstesinden daha rahatlıkla gelebilmekte ve çok daha yüksek performans elde edilmektedir.
    Selamlar tekin hocam,
lpg ye karşı olan tavrınız aynen devam ediyormu yoksa bu konuda birazda olda yumuşama varmı. yine tamamen karşımısınız lpgye.