Gönderen Konu: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI  (Okunma sayısı 8678 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« : Ekim 19, 2011, 14:01:28 »
Arkadaşlar yeni aldığım evimde en son odada bulunan kalorifer peteğimde hava var ve bu nedenle yarısı ısınıyor yarısı ısınmıyor. Aynı sorun mutfakta da vardı. Mutfaktaki petekte purjör vanası olduğu için onun havasını alabildim fakat son odadaki petekte sadece kör tıpa var yani hava alma vanası yok. Bu durumda peteğin havası nasıl alınır yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Sıcak su girişindeki civatayı gevşeltsem havayı alabilirmiyim?

Toyota Club Türkiye

KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« : Ekim 19, 2011, 14:01:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #1 : Ekim 19, 2011, 14:55:27 »
Bahsettıgınız kor tapayıda gevseterek hava alma ıslemını yapabılırsınız. Lakın tedbırlı olun tıpa tamamen cıkmasın yerınden. Ayrıca hava alma ıslemı sıraısnda kombı devırdaım pompasının sırkulasyon yaptıgından emın olun.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #2 : Ekim 19, 2011, 15:00:38 »
KÖR TIPAYI YAVAŞ YAVAŞ GEVŞETİN YANLIZ ALTINA KOVA KOYMAYI UNUTMAYIN.BU ŞEKİLDE ALINABİLİR
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #3 : Ekim 19, 2011, 15:03:40 »
Bahsettıgınız kor tapayıda gevseterek hava alma ıslemını yapabılırsınız. Lakın tedbırlı olun tıpa tamamen cıkmasın yerınden. Ayrıca hava alma ıslemı sıraısnda kombı devırdaım pompasının sırkulasyon yaptıgından emın olun.

Hava alma olayı kombi kapalıyken yapılmıyormuydu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #4 : Ekim 19, 2011, 16:26:41 »
Hava alma işlemini ben şu şekilde yapıyorum, gayette başarılı oluyorum :) Kombinin sıcaklık ayarı en yüksek seviyeye getirilir, tesisatta en uzak olan petek el değmeyecek ısıya ulaştıktan sonra kombiye en yakın radyatörün (varsa purjör vanası, yoksa tapa gevşeterek) havasını alıyorum. En son radyatöre kadar işlemi tekrarlıyorum. Eğer tesisatta hava miktarı çoksa kombinin basınç göstergesinde önemli bir düşme izlemek mümkün oluyor. Her radyatörden sonra olması gereken 1.5-2.0 bar arası basınç değerinide kontrol etmeden sonraki radyatöre geçmiyorum. Eğer basınç saatinde önemli bir düşüş gördüysem tesisata vanası yardımıyla olması gerektiği basınca kadar su ilave ediyorum. Bu işlemleri yaparken kombi tam gaz çalışıyor oluyor, devirdaim en hızlı yapılıyor halde oluyor. Yüksek ısılarda hava alma işleminin yapılması, tesisattaki sıcak kaynama noktasındaki suyla karışan havanın üste çıkmasını ve tahliyesinin en kolay yapılmasını sağlıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #5 : Ekim 19, 2011, 16:41:34 »
herkeze fikirlerinden dolayı teşekkürler. Petek eski olduğundan kör tıpa neredeyse peteğe yapışmış durumda kör tıpayı gevşeltmek büyük risk gibi. Bir arkadaş tek bir petekten tüm tesisatın havasını alabileceğimi söyledi ne kadar doğrudur bilmiyorum.  Ayrıca sıcak su giriş vanası ile petek arasında bir somun var bildiğiniz gibi onu biraz gevşeltsem havayı alamazmıyım?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #6 : Ekim 19, 2011, 16:42:01 »
Hava alma işlemini ben şu şekilde yapıyorum, gayette başarılı oluyorum :) Kombinin sıcaklık ayarı en yüksek seviyeye getirilir, tesisatta en uzak olan petek el değmeyecek ısıya ulaştıktan sonra kombiye en yakın radyatörün (varsa purjör vanası, yoksa tapa gevşeterek) havasını alıyorum. En son radyatöre kadar işlemi tekrarlıyorum. Eğer tesisatta hava miktarı çoksa kombinin basınç göstergesinde önemli bir düşme izlemek mümkün oluyor. Her radyatörden sonra olması gereken 1.5-2.0 bar arası basınç değerinide kontrol etmeden sonraki radyatöre geçmiyorum. Eğer basınç saatinde önemli bir düşüş gördüysem tesisata vanası yardımıyla olması gerektiği basınca kadar su ilave ediyorum. Bu işlemleri yaparken kombi tam gaz çalışıyor oluyor, devirdaim en hızlı yapılıyor halde oluyor. Yüksek ısılarda hava alma işleminin yapılması, tesisattaki sıcak kaynama noktasındaki suyla karışan havanın üste çıkmasını ve tahliyesinin en kolay yapılmasını sağlıyor.

değişik bir metod genelde (servislerin söylediği )ben kombi soğuk iken 1,5 kadar su basıp ,radyötörlerin havasını alıp eksilirse su basıncı nı 1,5 tamamlayıp sonra çalıştırıyorum.Acaba hangisi doğru teknik açıdan?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #7 : Ekim 20, 2011, 08:29:33 »
değişik bir metod genelde (servislerin söylediği )ben kombi soğuk iken 1,5 kadar su basıp ,radyötörlerin havasını alıp eksilirse su basıncı nı 1,5 tamamlayıp sonra çalıştırıyorum.Acaba hangisi doğru teknik açıdan?

Sağlıklı sonuç alındıktan sonra her ikiside doğru olabilir. Sıcak buharlaşmış gaza dönüşmüş havayı suyun içinden ayrıştırıp çıkarmak sanki bana daha bir mantıklı geliyor. Tesisattaki hava daha fazla basınca maruz kalıyor ve tahliyesi soğuğa göre daha kolay olduğunu gözlemliyorum. Yanlış olabilir, doğru da olabilir fakat iyi sonuç alıyorum her defasında.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #8 : Ekim 20, 2011, 09:59:32 »
benim sorunum kaldığı yerden devam ediyor. En son peteği komple sökeceğim sanırım :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #9 : Ekim 20, 2011, 10:08:30 »
...sıcak su giriş vanası ile petek arasında bir somun var bildiğiniz gibi onu biraz gevşeltsem havayı alamazmıyım?
Bu vanayı sökmek hiç bir işe yaramayacaktır zira hava radyatörün içerisinde.;) Radyatörün bir de çıkış vanası varsa, onu sökerek veya gevşeterek yapabilirsiniz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #10 : Ekim 20, 2011, 10:44:33 »
O kadar uğraşacagınıza sistem kapalı iken suyunu boşaltın kombiden zorda olsa kör tapayı çıkarıp purjörü takın ve rahat edin nasıl olsa ev sizinmiş hocam ;)  Bu arada hayırlı olsun :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #11 : Ekim 20, 2011, 14:41:55 »
benim sorunum kaldığı yerden devam ediyor. En son peteği komple sökeceğim sanırım :(


Bugün iş yerimdeki peteğin hava alma vanası duvara yapışık olduğu için , havasını almaya gelen  usta üst sıcak su giriş musluğunu kapatıp petek tarafındaki bağlantıyı gevşetip ordan su gelene kadar bekleti ve  tekrar sıktı sonra vanayı açtı İlk başta yarım ısınan peteğin hepsi ısınmaya başladı bir öneri sizde deneyebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #12 : Ekim 20, 2011, 17:03:24 »
sağolun arkadaşlar verdiğiniz tüm taktikleri bu akşam deneyip yarın sonucu bildireceğim :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '08
  • 277 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #13 : Ekim 20, 2011, 19:52:30 »
O kadar uğraşacagınıza sistem kapalı iken suyunu boşaltın kombiden zorda olsa kör tapayı çıkarıp purjörü takın ve rahat edin nasıl olsa ev sizinmiş hocam ;)  Bu arada hayırlı olsun :)

sanki bu durumda da yine hava yapar gibi ne dersin :)

değişik bir metod genelde (servislerin söylediği )ben kombi soğuk iken 1,5 kadar su basıp ,radyötörlerin havasını alıp eksilirse su basıncı nı 1,5 tamamlayıp sonra çalıştırıyorum.Acaba hangisi doğru teknik açıdan?

kombi devir/daim pompasının aktif çalışıyor halde iken havasını almanız daha doğru olur... radyatördeki hava nasıl oluşuyor diye düşündüğüm de kombiye su takviyesi yaparken su içindeki havadan kaynaklı olduğunu düşünüyorum... bundan dolayı takviye için kombi suyu 2 ye getirilip azar azar radyatör başlarından su tahliye edilerek sorun çözülür diye düşünüyorum...


Hava alma işlemini ben şu şekilde yapıyorum, gayette başarılı oluyorum :) Kombinin sıcaklık ayarı en yüksek seviyeye getirilir, tesisatta en uzak olan petek el değmeyecek ısıya ulaştıktan sonra kombiye en yakın radyatörün (varsa purjör vanası, yoksa tapa gevşeterek) havasını alıyorum. En son radyatöre kadar işlemi tekrarlıyorum. Eğer tesisatta hava miktarı çoksa kombinin basınç göstergesinde önemli bir düşme izlemek mümkün oluyor. Her radyatörden sonra olması gereken 1.5-2.0 bar arası basınç değerinide kontrol etmeden sonraki radyatöre geçmiyorum. Eğer basınç saatinde önemli bir düşüş gördüysem tesisata vanası yardımıyla olması gerektiği basınca kadar su ilave ediyorum. Bu işlemleri yaparken kombi tam gaz çalışıyor oluyor, devirdaim en hızlı yapılıyor halde oluyor. Yüksek ısılarda hava alma işleminin yapılması, tesisattaki sıcak kaynama noktasındaki suyla karışan havanın üste çıkmasını ve tahliyesinin en kolay yapılmasını sağlıyor.

metin hocam dikkat et max. ısı durumunda pompa zarar görebilir... pompanın radyatörlere su basıyor olması kafidir...

benim sorunum kaldığı yerden devam ediyor. En son peteği komple sökeceğim sanırım :(

kardeşim sen o vanayı ne yapıp ne edip gevşeterek havasını alman gerek...








Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #14 : Ekim 20, 2011, 20:37:18 »

sanki bu durumda da yine hava yapar gibi ne dersin :)




İyi de Yamaç abim, zaten havayı alsın diye purjör taksın diyorum ya istediği zaman rahatça alabilsin diye değişsin dedim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '08
  • 277 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #15 : Ekim 20, 2011, 21:38:59 »
İyi de Yamaç abim, zaten havayı alsın diye purjör taksın diyorum ya istediği zaman rahatça alabilsin diye değişsin dedim :)

hızlı okuyunca hızlı giden at misali farklı şeytmişim... :) doğrusun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #16 : Ekim 21, 2011, 09:14:44 »
Herkese desteği için teşekkürler :D Muammer beyin dediği taktik gerçekten işe yarıyor arkadaşlar. Hiç burjon vanası falan lazım değil. Peteğe gelen sıcak su vanasını ilk önce kapatıyoruz su girişi olmuyor yani. Daha sonra vana ile petek arasındaki kalın somunu gevşetiyoruz zaten gevşer gevşemez tüm havayı kusuyor. Gevşetirken korkmuştum evi su basar diye ama hiç birşey olmuyor kurbağacıkla çok az gevşeltmek kafi. Şuan tüm sorun giderilmiş durumda o kadar rahatladım ki :D Etrafınızda sorun yaşayan insanlara rahatlıkla aktarabilirsiniz bu durumun :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #17 : Ekim 21, 2011, 09:21:27 »
ben peteklerime havan batsın diyorum etkili oluyor :D :D :D :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #18 : Ekim 21, 2011, 10:27:42 »
bende denedim sanırım bizimkiler karagümrük imalatlı :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '08
  • 277 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: KOMBİ KALORİFER PETEĞİ HAVASI
« Yanıtla #19 : Ekim 21, 2011, 19:40:55 »
ben peteklerime havan batsın diyorum etkili oluyor :D :D :D :P

 o kadar etkiliyim diyorsun... :))