Gönderen Konu: 2008 Corolla Performans  (Okunma sayısı 4959 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
2008 Corolla Performans
« : Mayıs 05, 2008, 13:58:01 »
  Selam.
 Bugüne kadar üretilen son nesil Corolla'nın çeşitli şikayetleri hakkında belli oranda bir bilgiyi onu alan veya kullanan arkadaşlardan edindik sanırım. Gerek ön konsolondan gelen tıkırtı sesini, gerekse frenlerden gelen sesi.
 Ama işin şu kısmı eksik kaldı düşüncesindeyim. Hem dizel hemde benzinli modeller için aracın;
 -Hızlanma performansı:
 -Düzde ve virajda Fren Performansı:
 -Yüksek hızda ve virajda yol tutuş performansı:
 -Yakıt tüketimi:
 -İç ortamdaki gürültü seviyesi:
 ve dahası.
 Gerek hakkıyla test eden arkadaşlar, gerekse kullanan arkadaşlar tecrübelerini ve fikirlerini bizlerle paylaşırlarsa, çok faydalı olacakları düşüncesindeyim:)

Toyota Club Türkiye

2008 Corolla Performans
« : Mayıs 05, 2008, 13:58:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #1 : Mayıs 05, 2008, 17:52:57 »
dizelde izolasyon çok iyi ses gelmiyor gibi ama lastik sesi kesilememiş

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #2 : Mayıs 05, 2008, 20:22:57 »
lastik sesi olmayan araç var mı?
yumuşak lastik kullanınca sorun olmaktan çıkıyor bence
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #3 : Mayıs 06, 2008, 08:45:04 »
japonların hepsinde var lastik sesi en yumasagınıda kullansan yinede ses alıyor ya izolasyon yaptırırsın yada alman bir arac alırsın lastik sesi almayan araba istersen .. ama varsın olsun lastik sesi toyota da ben dinlemeye razıyım lastik sesini.. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #4 : Mayıs 11, 2008, 21:53:51 »
Avatarımda 2000 Corolla var ama kardeşimdeki 2008 dizel Corolla ile değiştik. İlk izlenimlerim:
İlk iki viteste dizel olmasından dolayı yavaş gidiyor ama 3. ve daha yukarı viteslerde hızlanması oldukça iyi. Kullanımı rahat gelmedi bana, belki de istediğim koltuk ve direksiyon ayarını bir türlü tutturamadığımdandır. Sağ ayağım devamlı uyuşuyor, eski Corolla'da bu sorunlar olmuyordu :) Yakıt tüketimi ise eski aracımla (tüplü 16v) hemen hemen aynı. Yani yakıt yönünden oldukça cimri, orası kesin. Genel olarak ise 10 üzerinden 8 veririm, daha iyi olabilirdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #5 : Mayıs 12, 2008, 08:15:23 »
  Bilgiler için teşşekkür ediyorum arkadaşlar. Ama sanırım bu konuda burada daha çok bilgi toplanabilir diğer arkadaşlarımız aracılığı ile de.  :carwash:
 Şunuda belirtiyim ki yol tutuş vs. derken, kimse yeterli bilgi ve tecrübeye sahip değilken aracın sınırlarını ve uygun olmayan koşullarda bulmaya çalışsın istemem. Önemli olana aracın fren ve yol tutuşunun güven verip vermediği, hata affedip affetmediği vs.
 
 Özgür merak ettimde, bu değişim demokratik yollarla mı oldu, :) yoksa kardeşini değişmeye  :wacko: razı mı ettin? :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #6 : Mayıs 13, 2008, 19:49:33 »
Özgür merak ettimde, bu değişim demokratik yollarla mı oldu, :) yoksa kardeşini değişmeye  :wacko: razı mı ettin? :)
3. seçenek olacak :) O beni aradı değiştirmek için. Muhtemelen okuyordur bunu ama. D4D, ötv indirimli alındı, %90 üzeri görme özrü olan annemin üzerine. Birader de her gün yaklaşık 200 km yol yapıyor ve gittiği yol aracı yıpratıyordu. Yaptığı yoldan yolcu başına ücret de alıyor birader ve iki arabanın yaktıkları neredeyse denk. Yeni araç yıpranacağına eskisi yıpransın, senin de geniş bagajı olan konforlu aracın olsun dedi. Artı, özürlü üzerine ötv indirimli alınan araç en az 5 yıl satılamıyor, satılsa da ötv ödeniyor. Ama kendisine bıraktığım araç her zaman paraya çevrilebilecek bir araç. Bir de eski Corolla konfor bakımından yenisini aratmıyor, bunu bilin derim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • kimdir hekim?başına gelendir
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #7 : Mayıs 24, 2008, 14:07:09 »
arkadaşlar test surusunde epey zorladım 2008 corollayı.otomatık şanzıman tepkimesi ben cok gec.sonrahızlanma bi corollaya göre daha yavas yine bence.firenler iyi geldi.fakat bence iç mekan ve kokpit  kısacacı görüntü daha iyi olabilir di.ben bu konularda son yılın en iyisi olarak yeni civic i görüyorum.hem dış hem iç mekanda uzay mekigi gibi görünüyor.neyse sarı göstergeler corollada cok gıcık duruyor.lastik sesi yine de var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #8 : Aralık 23, 2009, 09:05:34 »
İçerik forum kurallarına uygun olmadığı için silinmiştir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #9 : Aralık 23, 2009, 09:35:38 »
Sen böyle kullanmaya devam et fatih  !!!
96 corolla xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #10 : Aralık 25, 2009, 14:56:44 »
Şimdi bu forum sitelerini takip ettikçe iki şey gelişiyor;
1. Olmayanı aramaya başlıyor insan daha kötüsü ise olanı kendince anlatandan etkilenerek
2. Olandan soğuyor olmayana heves ediyor ve bu heves yazılan satırdaki bir cümleden de bir kelimeden de kaynaklanabiliyor.

Bundan dolayı yazılanları takip etmek cevap yetiştirmek olanı çok yermek veya abartmak vb. hastalıklar başlıyor. Karşısındakinin fikirleri artık onda saldırı gibi algılandığından bazen seviyede kayboluyor.
Ben haftada 1-2 sefer takıldığım bunun gibi forum sitesine aracımı ilk aldığımda günde 50 sefer bakıyordum. Ve yukarıda yaşadığım evrime göre de mesajlarım bulunabilir.
Önce sordum, sonra cevaplara göre soğudum sonra da doğru olduğuna inandığım şeyi yaptım. Bizzat denedim araştırdım ve sonuca vardım. Burada yazılanları okurken de gerçekten şaşırmıyorum artık çünkü arz-talep döngüsü içerisinde bir döngüye göre cevaplar şekilleniyor. Herkes kendi doğrusunu ve beğenisini paylaşıyor ama bunu yaparken ölçü şu olmalı diye düşünüyorum;

"Benim dediğim doğrudur diyebiliriz ancak Yalnızca benim dediğim doğrudur diyemeyiz" ölçüsü ışığında olaylara yaklaşmamız lazım.

Şimdi konuya dönecek olursak;
 -Hızlanma performansı: Benim yaptığım  C segment araçlarında yakıt performans eğrisinde 1 numarada yer almaktadır. Örneğin hızlanma ivmesi yüksek olan yakıt performansını kötü etkilediği araştırma sonuçlarım ve bizzat tespitimdir. Araç kıyaslamaktan özellikle kaçınacağım.
 -Düzde ve virajda Fren Performansı: Anlık tepkiyi pedala yansıtabildiğiniz ölçüde performans vermektedir. Bunun handikapı yumuşak frene alışmış kişiler için kötü ancak takla vb olayları engellemesi bakımından iyidir diye düşünüyorum.
 -Yüksek hızda ve virajda yol tutuş performansı:Yol tutuş performansı bakımında segmentindeki sedan araçlardan benim hissedebildiğim hiç bir eksiği olmamkla birlikte bir iki araçta yaşadığım önden kayma olayını aracımda Allaha şükür hiç yaşamadım.
 -Yakıt tüketimi: Kesinlikle bu konuda sınıfında ve segmentinde 1 numara. Kıyaslama yapılırken özellikle düşük modelli araçlsahiplerinin yakıtı artıracak hususları göz ardı etmemsi gerekmektedir. 1270kg hemen her şeyi motor performansını etkileyecek hidrolik ve elektronik aksam ile dolu bir aracı kullanım konforu bakımından kıyaslanmayacak örneğin direksiyonu hidrolik olmayan bir araçla veya hafif veya düşük  B segment araçla bile kıyaslansa durum daha iyi anlaşılacaktır diye düşünüyorum baştada belirttim bu benim tespitim.
 -İç ortamdaki gürültü seviyesi:Denemesini yaptığım C segment araçlar içinde motor sessizliğinde 1 numara. yol sesi lastik sesi her ne derseniz camı olan ve Türkiye stablize yol şartlarında ilerleyen her C segmentindeki araç kadar sessiz. Belki 1- 2 desibel sessizlerini bulursunuz ama takıntılı değilseniz ayırt edemezsiniz.
 ve dahası. dahası şu göstergeleri uçak kokpitlerinde kullanılan teknoloji ile üretilen ve birkaç yıl sonra forum sitelerinde lambalar karardı ne yapmam gerekir diye uğraştırmayacak teknolojiye sahip ve ışık seviyesi ayarlanabildiği için daima parlak değil daha da önemlisi kesinlikle gıcık değil hatta dıştan bakan insanların en çok etkilendikleri unusur. kokpiti oldukça ergonomik, bir marka da olduğu gibi yaklaşık 3 metre ön kokpit konulup iç alan darlaştırılmamış, el freni yine aynı markada olduğu gibi dizin tam yanına inerek uzun yol kabusu yaşatmıyor. Yine aynı marka gibi dış görüntüyü diri tuma adına sedanlarda hiç rastlanmayacak 350 gibi komik bir bagaj hacminden daha büyük ve kullanışlı bagaja sahip.

Kısaca araç yapılan milyon dolarlık yatırımların karşılığı olarak geliştirilmiş yüksek teknoloji ürünü ve daha da önemlisi sırf eleştirmek olsun kastıyla söylenerek sarf edilmiş birkaç kelime ile yabana atılacak bir araç asla değil.
Bu araçta beni en çok etkileyen unsur ise kendimi güvende hissediyorum. Hiç mi kusuru yok denilirse bana göre benzinlilerin debriyajı dizellere oranla sert. serviste onlarca aracınkini bizzat formen test ettirdi. Birde arka bagaj comfort modelinde bagaj kapağı üstüne konulabilecek bir düğme ile açılabilirdi sadece eleganslarda mevcut.
Eleştirmek isterseni bir sürü şey de çıkartabilirsiniz ama bagaj düğmesi yok beş para etmez diyebilirmiyiz işte benim varmaya çalıştığım yer....
"El ağzı ile çorba içilmez"
"Güzel gözünden, yiğit sözünden belli olur"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #11 : Aralık 25, 2009, 15:13:21 »
Ahmet bey yazınızı sıkılmadan severek okudum :) Elinize sağlık diyorum çok doğru bir tespit olmuş :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #12 : Aralık 25, 2009, 15:19:23 »
Ahmet bey yazınızı sıkılmadan severek okudum :) Elinize sağlık diyorum çok doğru bir tespit olmuş :)

Aynı fikirdeyim :)
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #13 : Aralık 25, 2009, 15:42:22 »
"Arabanın bagaj düğmesi yok, beş para etmez."

Kilitledikten sonra camlar otomatik kapanmıyor, at gitsin."

"Hız sabitleyici yok, bu ne saygısızlık, daha binmem filanmarka 'ya..."


Bu gibi ufak tefek eksiklikler yüzünden bir markayı ya da modeli bir çırpıda silenler, acaba özel hayatlarında kendilerine en ufak bir yanlış yapan insanlara karşı nasıl tepki veriyorlar? 
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #14 : Aralık 25, 2009, 15:59:33 »
"Arabanın bagaj düğmesi yok, beş para etmez."

Kilitledikten sonra camlar otomatik kapanmıyor, at gitsin."

"Hız sabitleyici yok, bu ne saygısızlık, daha binmem filanmarka 'ya..."


Bu gibi ufak tefek eksiklikler yüzünden bir markayı ya da modeli bir çırpıda silenler, acaba özel hayatlarında kendilerine en ufak bir yanlış yapan insanlara karşı nasıl tepki veriyorlar?  

Ben alırken bu özelliklerin olmadığını bilerek aldım, keşke hız sabitleyici olsa ya da sonradan monte edilebilse (dizeller için bu şuan mümkün değil) diyorum ama yok diye kızmanın bir anlamı yok. Alırken bunları soracaksın yoksa ve işine gelmiyorsa almayacaksın.

Beni tek kızdıran frens sesi problemi oldu onuda tüm forum ahalisi biliyor artık :D :D

Sorulara 2008 Multi Mode Dizel için cevap vereyim.

1 - Hızlanma : Turbo açana kadar zayıf ama açında fırlıyor. 1.6 Yeni Avensis'den daha iyi :D

2 - Fren performansı : Düzde bana göre iyi, virajda denemeye cesaret edemedim :D

3 - Yüksek Hız ve Viraj'da yol tuşuşu hakkında forum kuralları gereği bilgi veremem (yönetim uyuyor galiba, yöneticinin sorduğu sorulara bak) :D

4 - Yakıt tüketimi : Şehir için 6 litre, şehirler arası 5 litre (kurallar çerçevesinde biraz sert kullanıyorum galiba) :D

5 - Çok takılınca iyi bir psikolog tavsiye ettiler :D artık müziğin sesi iç ortam gürültüsünü bastırıyor :D

Multi Mode performansı : Geçiş süreleri biraz uzun, geçişler vuruntulu idi (yeni Ecu taktılar şimdilik iyi görünüyor)

Dediğim gibi fren sesi problemi hariç her bişeyini bilerek aldım, garantisi olduğu için içim de rahat açıkcası.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 corolla
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #15 : Aralık 25, 2009, 17:04:51 »
Ahmet Bey uzun ama güzel yazmışsınız. Bende corolla var. Takım tutar gibi araba markasına odaklanmak bana pek cazip gelmiyor. Değşik modelleri kendi aracınız olarak kullandığınızda fark edebiliyorsunuz aradaki farkları. Bundan önce Astra' am vardı. Birinde bulduğunu diğerinde bulamadığımız bir gerçek. çok kabaca genellemek gerekirse; kasa ve yol tutuşu olarak almanlar ön planda. Motor kalitesi olarak ise japonlar. Ama elektronik devi olarak bilenen japonlar ise bu birikimlerini her nedense araçlarına yansıtamıyorlar.
Yazacak çok ayrıntılar var ama değerli vakitlerinizi almak istemem.
Kazasız sürüşler dileklerimle..
Emin Koyuncu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #16 : Aralık 25, 2009, 17:35:46 »
  Sağolun, umarım bu bilgiler diğer arkadaşlarında işine yarar. Fakat Ali, ben bunu 1,5 sene önce somuşum. :) : :) Ayrıca hız değeri belirtilmemiş, yani 120Km/s. 'de 30kKm/s. 'e göre yüksek bir hızdır. Ya da bazı yabancı karayollarındaki hız sınırları da geçerli olabilir, belkide İstanbul Par'a çıkan vardır. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #17 : Aralık 25, 2009, 17:41:43 »
Ayrıca hız değeri belirtilmemiş, yani 120Km/s. 'de 30kKm/s. 'e göre yüksek bir hızdır. Ya da bazı yabancı karayollarındaki hız sınırları da geçerli olabilir, belkide İstanbul Par'a çıkan vardır. :)

Tabi tabi :D

Hocam sen 1,5 sene evvel sormuşsun ama ben de boş durmadım, bu sorulara cevap verebilmek için veri topladım bu süre içerisinde :D (hadi bakalım hangimiz daha iyi kıvıracak :D).
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #18 : Aralık 25, 2009, 17:45:45 »
  :):) :kanka: Ben zaten 2010 modeller için sormuştum. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2008 Corolla Performans
« Yanıtla #19 : Aralık 25, 2009, 22:08:57 »
Ahmet Bey uzun ama güzel yazmışsınız. Bende corolla var. Takım tutar gibi araba markasına odaklanmak bana pek cazip gelmiyor. Değşik modelleri kendi aracınız olarak kullandığınızda fark edebiliyorsunuz aradaki farkları. Bundan önce Astra' am vardı. Birinde bulduğunu diğerinde bulamadığımız bir gerçek. çok kabaca genellemek gerekirse; kasa ve yol tutuşu olarak almanlar ön planda. Motor kalitesi olarak ise japonlar. Ama elektronik devi olarak bilenen japonlar ise bu birikimlerini her nedense araçlarına yansıtamıyorlar.
Yazacak çok ayrıntılar var ama değerli vakitlerinizi almak istemem.
Kazasız sürüşler dileklerimle..

Tamam işte benim de bahsetmeye çalıştığım unsur bu belki cevaplarımda sadece olumlu yönlerinden bahsettim gibi algılamış ve asla eleştirilmeyecek gibi düşünmüş olabilirsiniz en azından ben böyle anladım. Fakat ben sorulara kendimce cevap verdim bana göre olumlu olan yön size göre felakettir ki ben de mesajlarımda çok ağır eleştirdiğim yönleri olmuştur ve yine olacaktır. Ama asla bu araba beş para etmez  veya eski kasa efsane mefsane gibi içi doldurulmamış sloganlarla yazılan cevapların yanlışlığına vurgu yaptım. Sadece bir özelliği ile bile 10 tane hava yastığı konulmuş bir araç ile zamanının en iyisi de olsa şimdiki zaman araçlarına oranla eski kalmış bir teknolojiyi kıyaslama bile yapılıyor.
Araçlarda yapılan bir yanlışı siz de yapmışsınız; Alman araçları, japon araçları vb. şekliyle tümden genellemek hatalı bence. Örneğin bugün yol tutuş bakımından dünyaya öncülük (bağımsız arka süspansiyon) eden Ford bir amerikan firmasıdır. Konfor noktasında Amerikan araçlarının yanına yaklaşabilecek araç yoktur. ancak iki üç model ile tüm japon arabaları böyledir gibi bir yanılgıya düşmemeliyiz. Mazda sizin yazdığınız tüm özellikleri barındırabilen bir japon aracı olarak en güzel örnek olsa gerek.
Ali beyin frenden ses geliyor şikayeti artık tüm araçlarda standart çünkü sesi kesen yalıtım kansere neden olan asbestli kaplama artık tüm dünyada insan sağlığı vb. duyarlıktan dolayı üretilmiyor belki ilerleyen yıllarda bu sorun çözülecektir.
"El ağzı ile çorba içilmez"
"Güzel gözünden, yiğit sözünden belli olur"