Gönderen Konu: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....  (Okunma sayısı 7923 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • karakus11.blogcu.com/
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 16 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« : Ekim 12, 2011, 11:31:53 »
Volkswagen Golf BlueMotion’un çok önemli bir iddiası var: 100 km’de sadece 3.8 lt yakıtla yetinebiliyor. Bakalım gerçekten böyle mi?
Aslına bakarsanız söze ilk olarak “Golf kullanmayı özlemişiz” diyerek başlamak istiyoruz. Yenilenmesinin ardından çok uzun bir süre geçmedi diye düşünüyorduk ama uzun bir süredir bu otomobilin test konuğumuz olmadığını hatırlayınca üzerinden uzun diyebileceğimiz bir sürenin geçtiğini anladık.

Volkswagen Golf ile uzun bir aranın ardından yeniden buluşmamızın nedeni BlueMotion isimli modelin satışa sunulmasıydı. VW’nin iddiasına iddiaya göre bu otomobilin 99 gramlık bir salınım değeri var ve 100 km’de sadece 3.8 lt yakıtla yetinebiliyor. Elbette bu değerler çok iddialı ve bizlere de bunu araştırmak kaldı.

İddialı bir dizel motor konusundaki eksikliğini 1.6 lt’lik yeni bir ünite çıkararak sonlandıran VW, BlueMotion adını verdiği seride bu ünitenin 105 HP’lik versiyonunu kullanıyor. Elektronik kontrollü direkt enjeksiyona sahip TDI dizel motor, 4400 d/d’de 105 HP güç üretiyor, 250 Nm’lik tork değerini ise 1500 ile 2500 d/d aralığında kullanıma sunuyor. Rakipleri ile hemen hemen eşit şartlara sahip olduğunu gördüğümüz dizel ünite VW ailesinin en önemli kozlarından biri oldu ve olmaya da devam ediyor.

BlueMotion seçeneği ve 5 ileri oranlı manuel şanzımanla kombine edilen bu üniteyi satın almak için 57 bin 300 TL gibi bir bedel ödemek gerekiyor. Elbette burada “Golf oynamanın” 1.6 lt 102 HP’lik benzinli motorla 39 bin 900 TL’den başladığını da hatırlatalım.

Yani bir seçenek 40 bin TL sınırındayken, diğeri 60 bin TL sınırını zorluyor. Nasıl, arada çok büyük bir fark var, değil mi?
Tutumlu olmasını biliyor

Dizel motorlu Golf’ün başlangıç fiyatına baktığımız zamansa 90 HP’lik 1.6 lt TDI için 48 bin 900 TL ödemenin yeterli olacağını görüyoruz. 105 HP’lik versiyona çıktığınız zaman ise fiyat 50 bin 700 TL oluyor.

Peki BlueMotion olması için bu araçta ne gibi değişimler yapılmış? Şunu en baştan söyleyelim: Bu değerlere ulaşmak için mühendisler bayağı unsuru elden geçirmişler. Gerçekten de yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını düşürebilmek için aracın aerodinamik özelliklerinden tasarımına kadar birçok değişim yapılmış. Start&Stop sistemi, fren enerjisi geri kazanımı gibi son dönemlerde sıklıkla karşımıza çıkan uygulamalara bu araçta da rastlıyoruz. Lastiklerin bile tüketimi düşürmek için değiştirildiği araçta, vites değişim uyarılarına da tam olarak uyulması ve tüketimi düşük tutacak bildik uygulamaların da yerine getirilmesi gerekiyor.

Değerleri keyif veriyor

Yapmış olduğumuz performans testlerinde (yakıt tüketimini önemsemeden) Golf BlueMotion, 0-100 km/s hızlanmasını fabrika verilerinde de açıklandığı gibi 11.7 saniye civarında tamamladı. 5 ileri oranlı manuel şanzımanla kombine edilen dizel motor performans açısından beklentilerimizi karşıladı.

Elbette bu testler sırasında ne vites değişim uyarılarını takip ettik ne de tüketimin minimum olmasına önem verdik.

Tüm uyarıları takip edip gaza dikkatli bir şekilde bastığımızda ise fabrika verisine ulaşamasak da buna çok yakın bir değere imza attık. Otomobilin bizden istediklerini yerine getirerek ulaştığımız bu değer, BlueMotion teknolojisinin ne kadar iddialı olduğunun en önemli göstergesi oldu: 4.5 lt/100 km.
Bu değer Golf BlueMotion adı verilen modelin şüphesiz en önemli silahlarından biri. Normal bir şekilde yani biraz daha performanslı ve biraz daha hızlı akan şartlarda bir kullanım seçtiğinizdeyse tüketim 5.5 litre sınırına yaklaşıyor. Ancak bu durumda bile araç, cep ve çevre dostu olduğunu açık bir şekilde ispat ediyor.

Elde ettiğimiz verileri doğrulayabilmek için ölçümleri birkaç kez tekrarlamak zorunda kaldık ama verinin doğruluğunun ortaya çıkmasıyla birlikle Golf BlueMotion’a koskocaman bir artı verdik.

Alt devirlerde yaşanan boşluk biraz rahatsız edici olsa bile performans genel olarak iyi. Diğer taraftan motor gürültüsünün rakiplerinden biraz daha fazla olduğunu düşünüyoruz.

Golf BlueMotion dizel motoru 5 ileri oranlı manuelin dışında DSG şanzımanla da satın alınabiliyor ve iki şanzıman da bu dizel motorla çok uyumla çalışıyor. Testimize beş ileri oranlı manuel şanzımanıyla konuk olan Golf BlueMotion, keyifli ve belirgin vites geçişleri ile olumlu bir etki bıraktı. Anlık sürüşe en uygun vitesin gösterge hanelindeki bir bölümden gösterilmesi de olumlu bir özellik. Bu gösterge bazı araçlarda gördüğümüz gibi lafın gelişi çalışmıyor, yani görevini doğru bir şekilde yapıyor. Performans istendiğinde veya ekonomi yapacağınız zaman ideal vitesler çok başarılı bir şekilde kullanıcıya yansıtılıyor.

Yaşam alanı özellikleri ile bu sınıfın en beğendiğimiz seçeneklerinden biri olan Golf, kompakt HB sınıfının en önemli oyuncularından biri.

Volkswagen Golf’ün fiyatlarını belirleyenler de bunun farkında olmalılar, çünkü rakamlar gerçekten çok iddialı. VW Golf BlueMotion ülkemizde 57 bin 300 TL’den satışa sunulurken, Almanya’daki satış fiyatı 22 bin 150 Euro’dan yani 50 bin TL’nin üzerinde başladığını görüyoruz. Golf’ün ulaştığı satış rakamlarına baktığımızda yüksek fiyatına rağmen müşterilerin pek olumsuz etkilenmediğini gösteriyor. O zaman bizler niye aynı fikirde olmayalım ki?

Sonuç

Volkswagen Golf BlueMotion son derece iddialı bir model. Düşük tüketim ve emisyon gibi çok önemli hedefleri olan araç, bu beklentileri testimizde de zorlanmadan yerine getirdi. Keyif veren bu cimriliği Golf’ün bildik iddialı özellikleri ile birleştiren ekibi gerçekten de kutlamak gerekiyor. Bu otomobille ilgili tek eleştiri ise fiyatı olacaktır. Gerçekten de Golf’ün başlangıç versiyonu ile test konuğumuz arasında 20 bin TL gibi bir fark olması çok enteresan. Ama bu aracın Almanya fiyatına baktığımızda, ülkemizdekinden çok da yüksek olmadığını görüyor ve Volkswagen’in artık lüksler liginin bir oyuncusu olmaya başladığını anlıyoruz.

1.6 lt, 105 HP 57.300 TL VW Golf BlueMotion teknolojisine sahip 1.6 litrelik dizel TDI motor 105 HP güç üretirken düşük yakıt tüketimi ile öne çıkıyor.
VW’nin klasik iç mekan tasarımı Golf’te aynen devam ediyor. Gösterişten uzak işlevsel yapı tercih ediliyor.
Gösterge grubu rahat okunuyor.
Performans beklentileri karşılıyor .
Eşya saklama gözleri yeterli .
Bagaj hacmi daha büyük olabilirdi.
Uygulanan fiyat politikasına bakıldığında Golf’ün de artık lüks sınıfta yer almaya başladığını görüyoruz. İç mekan sade ama konfordan ödün vermiyor .

Kaynak ....
http://www.autoshow.com.tr/sadece-38-lt-mi-HaberDetay/2326.aspx
















Acaba sırf dünya için mi yaratılmışsın ki, bütün vaktini ona sarfediyorsun!
" Zaman gösterdi ki, Cennet ucuz değil, Cehennem dahi lüzumsuz değil "
" İnsan bir yolcudur. Sabavetten (çocukluktan) gençliğe, gençlikten ihtiyarlığa, ihtiyarlıktan kabre, kabirden haşre, haşirden ebede kadar yolculuğu devam eder." (Mesnevi-i Nuriye)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #1 : Ekim 12, 2011, 14:51:04 »
gecen gun yeni kasasina binme firsatim oldu,gercekten cok hos bir arac,konforlu,gorundugunden daha oturakli,acikcasi benim corolla kadar ziplamiyor...
2000 2.4 a6 quattro,2001 mercedes v280,2005 bmw 530i,2008 2.7 lc prado,2011 corolla 1.33 comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #2 : Ekim 12, 2011, 14:58:59 »
Bu otomobil dergilerindeki VW hayranlığıda baydı artık. Parayı veren VW düdüğünü çaldırıyor.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #3 : Ekim 12, 2011, 15:05:53 »
Bu otomobil dergilerindeki VW hayranlığıda baydı artık. Parayı veren VW düdüğünü çaldırıyor.
Aynen...AutoShowdan gına geldi...

Bu arada bu arabayı alıp 100.000 kmde 10.000 lira tüketimden kar edip ilk motor arızasında 25.000 lira bayılmak pek hoş olurdu doğrusu:))))
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #4 : Ekim 13, 2011, 11:06:36 »
1.6 benzinli 39.000 tl , 1.6 tdi 57.000 tl , aradaki fiyat farkını amorti etmek için uzun yol kamyon şoförü olmak gerekiyor galiba :D :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #5 : Ekim 13, 2011, 11:09:14 »
1.6 benzinli 39.000 tl , 1.6 tdi 57.000 tl , aradaki fiyat farkını amorti etmek için uzun yol kamyon şoförü olmak gerekiyor galiba :D :D
O farkı amorti ettikten 1 hafta sonra motor 25.000 TL masraf açar zaten merak etme:)))))))))
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #6 : Ekim 13, 2011, 12:32:13 »
  İç kaliteleri bence biraz aşağıya geldi artık. Ayrıca bende daha seri bir araç ile aynı tüketim değerlerini, kastırdığımda yakalayabiliyorum. Fransız'lardan ders alsınlar biraz. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #7 : Ekim 13, 2011, 19:09:57 »
tüketimler çokda şaşırtıcı değil zaten, aracı dede modunda kullandığım zaman LPG ilebenzer değerler yakalıyorum ben de...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #8 : Ekim 13, 2011, 22:35:30 »
Hepinize ayrı ayrı hak veriyorum arkadaşlar..

Ve diyorum ki illllaaaaakiiiiiiii :) ahahahaaa

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #9 : Ekim 21, 2011, 12:58:20 »
golf golf golf yeter be abi :) 39. kasası çıkacak biz hala golf tartışacağız :)
Herşeyi bilmene Gerek Yok. Haddini Bil yeter !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '15
  • 36 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #10 : Şubat 17, 2012, 18:29:22 »
Goolf gerçekten çok kaliteli bir araba ancak bagaj hacmi yeterli değil bence..350 lt idi sanırım..onun haricinde diğer özellikleri gerçekten çok iyi
Allah herkese önce sağlık versin..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #11 : Mart 09, 2012, 09:41:03 »
ne kadar aşağılamışsınız arkadaşlar arabayı. evet bence de dsg güzel bir şey olsa da sorunlu ve güven vermiyor. ama 25.000 km de bozulur demenize güldüm kusura bakmayın. biz jetta 2012 yi şirket aracı olarak kullanıyoruz. şimdiden 21.000 km ye geldi ve hiç bir şeyi yok (dsg li bir de) ondan önce 2008 modelini de 205.473 km ye kadar kullandık onda da tık yoktu (dizel araçlarda sarf malzemesi haline gelen turbo değişimi hariç) vw in fiyat politikasını desteklemiyorum, benzinli fiyatları otomobil piyasamıza göre makul olsa da dizel konusunda uçmuş haldeler. ama genel olarak bakınca jetta gibi malzeme kalitesi düşük sayılabilecek bir arabanın bile yalıtımı, yol tutuşu, suspansiyonları vs hepsi gayet güzel. bu dizel fiyatları ile başka bir şeyi bekleyemezdik, hatta daha fazlasını da beklemeliyiz ama bu kadar da aşağılamaya gerek yok.

bu günkü otomobil piyasasında hiç bir şirket dizel araçlara biçtiği fiyatları hak etmiyor, toyota da dahil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #12 : Mart 09, 2012, 13:34:06 »
ne kadar aşağılamışsınız arkadaşlar arabayı. evet bence de dsg güzel bir şey olsa da sorunlu ve güven vermiyor. ama 25.000 km de bozulur demenize güldüm kusura bakmayın. biz jetta 2012 yi şirket aracı olarak kullanıyoruz. şimdiden 21.000 km ye geldi ve hiç bir şeyi yok (dsg li bir de) ondan önce 2008 modelini de 205.473 km ye kadar kullandık onda da tık yoktu (dizel araçlarda sarf malzemesi haline gelen turbo değişimi hariç) vw in fiyat politikasını desteklemiyorum, benzinli fiyatları otomobil piyasamıza göre makul olsa da dizel konusunda uçmuş haldeler. ama genel olarak bakınca jetta gibi malzeme kalitesi düşük sayılabilecek bir arabanın bile yalıtımı, yol tutuşu, suspansiyonları vs hepsi gayet güzel. bu dizel fiyatları ile başka bir şeyi bekleyemezdik, hatta daha fazlasını da beklemeliyiz ama bu kadar da aşağılamaya gerek yok.

bu günkü otomobil piyasasında hiç bir şirket dizel araçlara birçtiği fiyatları hak etmiyor, toyota da dahil.
25.000'dedeğil, 100.000'de arıza yapacağı söylenmiş.
öte yandan golf kullanıcısı arkadaşlarım da var, DSG şanzımana tam bir saatli bomba gözüyle bakıyorlar hepside...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #13 : Mart 09, 2012, 14:39:13 »
Bunu anlamak için VW kullanmaya gerekte yok. Google da DSG arızaları diye arattırdığınızda sonucu kendinizde görebilirsiniz.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #14 : Mart 09, 2012, 15:18:16 »
Bluemotion düz vites ki, DSG'yi nerden çıkardınız? Diğer Golflerden farklıdır, iç mekanda daha çok geri dönüşümlü madde kullanılmış, ağırlığı azaltılmış ve jantları da hafifletilmiştir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #15 : Mart 09, 2012, 22:56:20 »
Bluemotion düz vites ki, DSG'yi nerden çıkardınız? Diğer Golflerden farklıdır, iç mekanda daha çok geri dönüşümlü madde kullanılmış, ağırlığı azaltılmış ve jantları da hafifletilmiştir.
öyle deme alper abi DSG'lisi de varmış, yazıda öyle yazıyor...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #16 : Mart 10, 2012, 08:41:40 »
Autoshow olduğu için onlar başka bir dünyada yaşıyorlar herhalde, Türkiyede düz vites satılıyor, en azından sitesinde öyle gözüküyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #17 : Mart 11, 2012, 10:13:44 »

Bunu anlamak için VW kullanmaya gerekte yok. Google da DSG arızaları diye arattırdığınızda sonucu kendinizde görebilirsiniz.

Anlıyorum, toyotanın kullandığı mmt sanzuman da çok sorunsuz olduğundan laf atma gereği duyabiliyoruz. Mmt o kadar sorunsuz ki multimodezade yazınca sırf bunun için yapılmış bir site yok.

Dsg nin çözümü basit almamak, aynı mmt nin çözümü gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris 1.4 D-4D comfort extra MM
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #18 : Mart 11, 2012, 11:06:51 »
Bende d4d motorumla  3.8 lt /100 km de  yakıyorum, üstelik aracım 110 ph ve 250 tork ( race chip ile :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: VW Golf BlueMotion - 3.8 lt / 100 km de ....
« Yanıtla #19 : Mart 11, 2012, 12:15:36 »
Anlıyorum, toyotanın kullandığı mmt sanzuman da çok sorunsuz olduğundan laf atma gereği duyabiliyoruz. Mmt o kadar sorunsuz ki multimodezade yazınca sırf bunun için yapılmış bir site yok.

Dsg nin çözümü basit almamak, aynı mmt nin çözümü gibi.

Ben MMT problemsiz gibisinden birşey söylemiş miyim?
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija: