Gönderen Konu: Egzost sistemi modifikasyonu  (Okunma sayısı 5997 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • One life, live it
    • Oto Sanayiler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 20 kere teşekkür edildi
Egzost sistemi modifikasyonu
« : Eylül 22, 2011, 04:53:11 »
(www.otosanayiler.com dan alıntıdır.)

http://otosanayiler.com/pratik-bilgiler.html

Egzoz sistemi modifiyesinin mantığı motorun egzoz subaplarundan çıkan atık gazların dışarıya daha kolay atılmasını ve pistonların artık egzoz gazlarını o küçük borulardan ve susturuculardan dışarıya postalamak için uyguladıkları direncin azaltılmasını sağlamaktır.
Standart egzoz susturucuları, adından da belli olacağı üzere motorun, egzoza yansıyan seslerini susturmak için yapılmışlardır.

Ama bu susturma işlemi sırasında da egzoz gazlarının çıkışını zorlaştırırlar ve bu da arabanın performansının olabileceğinden daha düşük olmasına sebep olur. İşte bu olayda, modifiyeciler için performans tipi egzoz susturucularu üretilmiştir. Bu susturucular egzoz sesini fazla kesmezler, gaza bastığınızda baya bir bağırırlar, ama aynı şekilde motordan çıkan gazın da dışarıya kolay bir şekilde atılmasını sağlarlar. Aslında çıkardığı ses de çok sportif bir sestir. Malum katılım motorsikletlerinin çıkardığı seslere benzer sesleri.

Bir egzoz sistemi üzerinde 2 tane susturucu ve enjeksiyonlu arabalarda bir de katalitik konvertör bulunur. (Egzoz gazını temizleyen bir alet). Bu 2 susturucu, orta susturucu ve arka susturucu olarak adlandırılırlar. Bir egzoz modifiyesinde, öncelikle arka susturucu değiştirilmelidir. Arka susturucuyu değiştirmek, orta susturucuya nazaran daha yüksek performans artışı sağlarlar.
Aslında en iyi performans için komple bir egzoz sistemi uygulaması yapmak gerekir. Bu uygulama, orta ve arka susturucuların, performans tipi susturucularla değiştirilmesi, egzoz borularının daha geniş borularla değiştirilmesi ve katalitik konvertörün iptali ya da performans tipi katalitik konvertörlerle değiştirilmesinden oluşmaktadır. Olayın en sonunda ise Headers denilen, egzoz manifoldu sisteminin değiştirilmesi vardır. Fakat bu olayın maliyeti diğerlerine göre daha yüksek olduğu için genelde en son olarak uygulanır.

Ses olayına girmek uygun olmaz. Bu kimisinin rahatsız olacağı, kimisinin ise hoşlanacağı bir durumdur. Fakat ses olayıda susturucu markalarına göre değişebilmektedir. Piyasadaki bazı marka susturucularının onaylı olduğu ve az ses çıkardığı bilinmekle beraber, bazı marka susturucularının da daha fazla performans verdiği fakat yüksek sesinden dolayı başınıza polisleri topladığı bilinmektedir.
Modifiye edilmiş egzoz sisteminin motor performansını etkileme konusuna gelirsek. Performans, farklı devirlerde farklı değişiklikler gösterir. Motor gücünde, yüksek devirlerde (4000 ve üstü) %10'lara kadar varan farkedilir bir artış yaşanmasına rağmen, düşük devirlerde de (3000 ve altı) bir miktar güç düşüşü görülmektedir. Yani bu modifiye sistemini ancak aracınızı devirli olarak kullanıyorsanız uygulamanız mantıklı olur. Aksi takdirde, şehir içi veya sakin kullanımlarda beklediğiniz etkiyi bu sistemden göremezsiniz... Düşük devirli kullanımlar için en uygun modifiye Chip Tuning'dir.Daha detaylı bilgi için www.otosanayiler.com adresinden ilgili bölümü seçerek bu konuda uzman kişilerden yardım alabilirsiniz.

Toyota Club Türkiye

Egzost sistemi modifikasyonu
« : Eylül 22, 2011, 04:53:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • One life, live it
    • Oto Sanayiler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzost sistemi modifikasyonu
« Yanıtla #1 : Eylül 23, 2011, 02:18:56 »
Egzoz modifikasyonunu iyi araştırmadan yapıp sonra iptal ettirdiğini söyleyenler duyuyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzost sistemi modifikasyonu
« Yanıtla #2 : Eylül 28, 2011, 11:35:19 »
1.6 L motorlar için 51 mm araborular Katalitik iptali 51mm son susturucu ve normal yollu bir orta susturucu takmanızı Tavsiye ederim. gerçekten performans istiyorsanız... gerçekten güç almak için işe yaradıgını göreceksiniz.
Vvt-i Power!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzost sistemi modifikasyonu
« Yanıtla #3 : Eylül 29, 2011, 21:28:08 »
1.6 L motorlar için 51 mm araborular Katalitik iptali 51mm son susturucu ve normal yollu bir orta susturucu takmanızı Tavsiye ederim. gerçekten performans istiyorsanız... gerçekten güç almak için işe yaradıgını göreceksiniz.
Peki dizele taksak güç alırmıyız?
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzost sistemi modifikasyonu
« Yanıtla #4 : Eylül 29, 2011, 21:33:36 »
1.6 L motorlar için 51 mm araborular Katalitik iptali 51mm son susturucu ve normal yollu bir orta susturucu takmanızı Tavsiye ederim. gerçekten performans istiyorsanız... gerçekten güç almak için işe yaradıgını göreceksiniz.
Yakıt tüketimini hissedilir şekilde arttırıyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Egzost sistemi modifikasyonu
« Yanıtla #5 : Ekim 01, 2011, 00:13:30 »
Yakıt tüketimini hissedilir şekilde arttırıyor :)

İşte bu yanlış bir bilgi aracımda 4-2-1 headers (katalitik'te iptal oluyor) 51'lik krom ara borular - otto son susturucu var orj den az yakıor simota cai de var ayrıca

Sen normalde 3000 deviri geçmezken farkında olmadan ses duymak için 3000 deviri geçiyorsan o araba tabiki yakıyor gibi gelicektir
07 Volvo S60R AWD/Titanium Grey/Atacama Leather/Premium & Family Package/18" Pegesus Wheels/300Bg 400Nm 2.5 T Engine/Manuel 6 Speed Transmission/0-100 5.6 Sn.

http://b1112.hizliresim.com/s/z/1hj2f.jpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzost sistemi modifikasyonu
« Yanıtla #6 : Ekim 01, 2011, 16:34:59 »
İşte bu yanlış bir bilgi aracımda 4-2-1 headers (katalitik'te iptal oluyor) 51'lik krom ara borular - otto son susturucu var orj den az yakıor simota cai de var ayrıca

Sen normalde 3000 deviri geçmezken farkında olmadan ses duymak için 3000 deviri geçiyorsan o araba tabiki yakıyor gibi gelicektir
Abi gaza yüklenmeyincede tadı çıkmıyor bilmiyorum dayımda şahin vardı motorda az çok birazcık fazla modifiye vardı gereğinden fazla yakıyordu buna sebep komple egzoz siteminin olduğu söyleniyordu :D ha bide tüplüydü :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Egzost sistemi modifikasyonu
« Yanıtla #7 : Ekim 01, 2011, 21:14:58 »
Abi gaza yüklenmeyincede tadı çıkmıyor bilmiyorum dayımda şahin vardı motorda az çok birazcık fazla modifiye vardı gereğinden fazla yakıyordu buna sebep komple egzoz siteminin olduğu söyleniyordu :D ha bide tüplüydü :D

Şimdi şöyle izah edeyim DC 4-2-1 Headers-51'lik potsuz krom ara borular mevcut aracımda yaklaşık 2 ay boyunca 99 ies orj son susturucu ile gezdim orj nin neredeyse 2 katı fazla yakıyordu neden son susturucu nun ebatı küçük doğal olarak aracı sıkıyor buda aracın fazla yakmasına neden oluyor şu anda 60 lık otto var son susturucu olarak orj den az yakıyor çünkü aracı tıkıyan bir şey yok

Ayrıca örn.1 kişide corolla var aracı olmuş 100.000 km orj kat üstünde kat ın içi dolmuş kurumla ne oluyor bu araçta çok yakıyor doğal olarak bunlar en basit örnekler
07 Volvo S60R AWD/Titanium Grey/Atacama Leather/Premium & Family Package/18" Pegesus Wheels/300Bg 400Nm 2.5 T Engine/Manuel 6 Speed Transmission/0-100 5.6 Sn.

http://b1112.hizliresim.com/s/z/1hj2f.jpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzost sistemi modifikasyonu
« Yanıtla #8 : Ekim 01, 2011, 22:02:03 »
Yakıt tüketimini hissedilir şekilde arttırıyor :)

Arttırmıyor, bende turbodan egzoza kadar düz boru var. Yakıt tüketimi değişmedi.
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzost sistemi modifikasyonu
« Yanıtla #9 : Ekim 03, 2011, 11:10:27 »
Arttırmıyor, bende turbodan egzoza kadar düz boru var. Yakıt tüketimi değişmedi.
Tamam o zaman yeni gelecek araca ilk işim bunu yapmak o zaman :) dizellerde durum nasıl?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Egzost sistemi modifikasyonu
« Yanıtla #10 : Ekim 06, 2011, 13:30:33 »
Tamam o zaman yeni gelecek araca ilk işim bunu yapmak o zaman :) dizellerde durum nasıl?

Dizeller de daha çok verim alırsın ama onun öncesinde zemini hazırlamak şart en basiti yazılım ve ara boruların büyütülmesi halinde oldukça keyifli bir araç olucaktır beraberinde kara tren gibi gezmek zorunda kalabilirsin
07 Volvo S60R AWD/Titanium Grey/Atacama Leather/Premium & Family Package/18" Pegesus Wheels/300Bg 400Nm 2.5 T Engine/Manuel 6 Speed Transmission/0-100 5.6 Sn.

http://b1112.hizliresim.com/s/z/1hj2f.jpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzost sistemi modifikasyonu
« Yanıtla #11 : Ekim 06, 2011, 20:07:56 »
Dizeller de daha çok verim alırsın ama onun öncesinde zemini hazırlamak şart en basiti yazılım ve ara boruların büyütülmesi halinde oldukça keyifli bir araç olucaktır beraberinde kara tren gibi gezmek zorunda kalabilirsin
O olmadı işte yazılım olmaz bide kara dumanlarda işi bozar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Egzost sistemi modifikasyonu
« Yanıtla #12 : Ekim 06, 2011, 22:42:01 »
Peki dizele taksak güç alırmıyız?

çok özür diliyorum bu konuya cevap yazdıgımı bılmıyordum onun ıcın pek takip etmedim ondan dolayı geç yazıyorum tekrar özür dilerim
tabikide mustafa bey dizeller için özel üretilmiş son susturucular mevcut piyasada. aracınızın gücüne görede ara borularınızı capını egzozcunuza danışınız.  kat iptali yaptırırsanız performans olarak biraz artış olacaktır . ama 2 yıllık muayneye girerken katalizatorunuzu taktırmanız gerekecek. ve yakıt olarakta biraz tüketim artacaktır. atıyorum km ye 30 kuruş yakıyorsa aracınız 32 kuruş yakmaya başlıcaktır. buda cok büyük bi rakam degil zaten.
Vvt-i Power!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Egzost sistemi modifikasyonu
« Yanıtla #13 : Ekim 07, 2011, 16:52:50 »
egzoz sistemini mantıklı şekilde değiştirirseniz yakıt düşebilir bile
backpressure'ı çok düşürmeden atık gazları daha hızlı çıkartırsanız volümetrik verim artar ve siz güç alırsınız sonucunda da hızlanmak için daha az enerjiye ihtiyaç olur
ancak saçma sapan işlemler ile güç kaybı ve yakıt artışı olması muhtemel
benzinli ve turbo bi araçta eğer motor hacmi büyük ise egzoza bile gerek yok :)
yazılım konusunda da mappera kalmış duman olayı...ister tren yapar ister insani sınırlar içinde bırakır...tabi buna araç sahibide etkendir abi ne varsa aç dersen dumana katlanırsın :D
dizele egzoza ne gerek var ki?atıyorum fabrikasyon ölçü 48mm....51mm turbodan sonra boruyla başlarsın sonuna kadar...sonunada güzel bi egzoz ucu aldın mı misss....sonuçta dizelden ses çıkmaz ha egzoz var ha yok ses aynı....
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın