Gönderen Konu: Yakıt istasyonlarının hava pompasının kalibrasyonuna nekadar güvenebiliriz??  (Okunma sayısı 11356 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar,benim arac corolla, malup aracımızın sert amortisörleri ve yokohoma advan lastikleri sayesinde baya bi zıplamaktayız,hatta arada böbrek taşı olanlarıda ücret karşılığı gezdirmekteyim,tabi rüzgarlı havalarda aracın savrulmasınıda hesaba katınca müşterilerim gayet memnun binende taş kum vb. ne varsa döküyor ;) Gelelim konuya,busorunu azda olsa çözmek için lastik havalarını 32ps de tutuyorum,sürekli kontrol ediyorum,fakat  istasyonlardaki hava pompalarının kalibrasyonuna güvenebilirmiyiz bilgisi olan varmı.? genelde gaziemir mercanlar shell den alıyorum burdaki hava sistemi  bittiğinde şu dıt dıt "END" yazanlardan,nasıl anlıyacağım 32ps. olduğunu çok inik duruyo bazen fikri olan varmı?
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Arkadaşlar,benim arac corolla, malup aracımızın sert amortisörleri ve yokohoma advan lastikleri sayesinde baya bi zıplamaktayız,hatta arada böbrek taşı olanlarıda ücret karşılığı gezdirmekteyim,tabi rüzgarlı havalarda aracın savrulmasınıda hesaba katınca müşterilerim gayet memnun binende taş kum vb. ne varsa döküyor ;) Gelelim konuya,busorunu azda olsa çözmek için lastik havalarını 32ps de tutuyorum,sürekli kontrol ediyorum,fakat  istasyonlardaki hava pompalarının kalibrasyonuna güvenebilirmiyiz bilgisi olan varmı.? genelde gaziemir mercanlar shell den alıyorum burdaki hava sistemi  bittiğinde şu dıt dıt "END" yazanlardan,nasıl anlıyacağım 32ps. olduğunu çok inik duruyo bazen fikri olan varmı?

Hiç güvenmeyin..Farklı istasyonlarda farklı hava değerleri gösterebiliyor aynı değerlere ayarlasanız bile..
2002 corolla 1.4 VVT-I HB

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Yasin abi ben açıkçası bu konuda hiç bir petrole güvenmiyorum o yüzden aracımda bulundurmak için basınç saati aldım (adı her neyse artık) ve onla kontrol yaparım ve her petrol farklı ölçüyor benim aldığım alet 32 psi gösterirken bazı petroldekiler 34 bazılarındakiler 28 gösterebiliyor fakat aynı gösterende çıkıyor haklarını yememek lazım .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
tekerlerinizde nitrojen yoksa kipalarda bile olan kendi şahsi basınçölçerinizi almanız en mantıklısı
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Yasin abi ben açıkçası bu konuda hiç bir petrole güvenmiyorum o yüzden aracımda bulundurmak için basınç saati aldım (adı her neyse artık) ve onla kontrol yaparım ve her petrol farklı ölçüyor benim aldığım alet 32 psi gösterirken bazı petroldekiler 34 bazılarındakiler 28 gösterebiliyor fakat aynı gösterende çıkıyor haklarını yememek lazım .


aynısını bende yaptım. kafam rahat.
eger basınc saatinde end yazısını görüyorsanı ve hiç rakam görmüyorsanız lastiğinizdeki basınc set ettğiniz basıncla aynı demektir.
şayet 32 set etmişken lastik basıncı 29 olsa ekranda 29-30-31 şeklinde yükseldiğini görür sonra sesli ikazla beraber end yazısını görürsünüz.
denemek için lastiğinizi indirerek senaryonun olması gerektiği gibi olup olmadığını kontrol edebilir. basınc saatinin çalışıp çalışmadığını anlarsınız. ama saat sorunluysa bu sefer inik bir lastikle bir başka pompa ya da lastikçi aramak zorunda kalırsınız :D
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***AVENSIS***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Açıkçası bana da çok farklı geliyor. Genelde Shell de ayarlarım ama arızalı da olabiliyorlar.
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
önceki aracıma shell istasyonunda hav basardım ama nedense buna full istasyonlarından basıyorum ve lastikcimle aynı havayı basıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Hiç bir istasyonun hava pompa kalibrasyonuna güvenmiyorum. Genelde 32 psi gezerim. Tam güvenli düzgün bir istasyonla hiç karşılaşmadım. Şimdi nasıl yapıyorum. Lastiklere gelişi güzel bir değer yazıp (mesela 35 psi) şişiriyorum. Bagajdaki lastik hava basınç ölçerimi çıkartıp havalarının basıncını kendim istediğim değere indiriyorum. Bakıyorum ki bazı istasyonların 35 psi diye bastıkları hava aslında 40 psi olabiliyor bazısı 32 psi olabiliyor. Her defasında lastikçiye para vermektende kurtuluyorum, birde bu kontrolü kendi gözünüzün görerek yapılması da ayrı bir zevk ve güven veriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
aynısını bende yaptım. kafam rahat.
eger basınc saatinde end yazısını görüyorsanı ve hiç rakam görmüyorsanız lastiğinizdeki basınc set ettğiniz basıncla aynı demektir.
şayet 32 set etmişken lastik basıncı 29 olsa ekranda 29-30-31 şeklinde yükseldiğini görür sonra sesli ikazla beraber end yazısını görürsünüz.
denemek için lastiğinizi indirerek senaryonun olması gerektiği gibi olup olmadığını kontrol edebilir. basınc saatinin çalışıp çalışmadığını anlarsınız. ama saat sorunluysa bu sefer inik bir lastikle bir başka pompa ya da lastikçi aramak zorunda kalırsınız :D
Dostum o pompanın nasıl kullanıldığını  bilmeyen yoktur kanımca,sorununumuz dıt dıt ettiğinde pompaya göre 32ps.  olmuştur,lakin bunun gerçekten 32ps. olduğunu nereden anlıyabiliriz,sistemde sorun yok kalibrasyonu doğrumu onun öğrenmek için tartışıyoruz sanırıım yanlış anladın,o shell deki makinayı örnek vermemdeki amac o makina hakkında en azından bilgisi olan biri çıkar diye sormuştum.(örn. o makinalar kalibrasyonu otomotik olarak kendi yapıyor olabilir.)
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Sanırım en iyisi ölçüm cihazı almak..Sağolun paylaşımlarınız için.
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Eğri cetvelden düzgün çizgi çıkmaz
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür edildi
evet arkadaşlar benzinliklerdeki hava makinelerine pek güvenmemek lazım ben bi seferinde 33 ps bastım uzun yola çıkacağım. neyse bi 100 km falan gittim araba hafif bi şeyde tıkır tıkır sürekli neyse lastikçinin birine denk geldim adam baktı. abey bunlar ne olmuş 40 olmuş yahu :) gerçi 32 ps de bile şehir içinde bence toyota kalitesine yakışmayacak ses ve rahatsızlık var takur tukur gidiyo araba 2001 marea bindim geçen araba çok yumaşak geldi benim arabayla geçtiğim yerlerden geçtim o kadar zıplama sarsıntı olmadı o araba 12 bin biz verdik 40 bin lira insanın canı sıkılmıyor değil. kaliteli lastikle aracın üzerindeki lastiği değiştiren arkadaşlar o sertiğin kısmın de olsa kesildiğini söylüyorlar.lastiklerimiz hele bi eskisin bakalım biz de değiştiriz artık. sağ kelebek camının oradan gelen gıcır gıcır o ses beni deli ediyor. bakıma gittim neyse servis elemanıyla sesi dinlemek için test sürüşüne çıktık sanki adamın bindiğini anlamış gibi ses mes yok arabada. diğer gün yine başladı  ;)
Adam olmak cinsiyet meselesi değil, şahsiyet meselesidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • tabiki toyota
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
aldığınız cihazın 32 psi yi doğru ölçtüğünü nerden biliyorsunuz. belkide hep 29 hava ile geziyorsunuz ama kafanız rahat.
güvenilir bir yerde lastiklere 32 psi hava vurdurup sizinkiyle de kontrol edin. arada fark bile olsa elinizdeki saatin gösterdiği değeri her yerde tutturabilirsiniz.
herkese uyan bir toyota modeli vardır.
diğer markalar alternatiftir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
aldığınız cihazın 32 psi yi doğru ölçtüğünü nerden biliyorsunuz. belkide hep 29 hava ile geziyorsunuz ama kafanız rahat.
güvenilir bir yerde lastiklere 32 psi hava vurdurup sizinkiyle de kontrol edin. arada fark bile olsa elinizdeki saatin gösterdiği değeri her yerde tutturabilirsiniz.
Mustafa abi kaliteli bir ölçü aletinin toleransı çok düşüktür ama marketlerde satılan çin malları için seninle aynı fikirdeyim .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Hiçbir petrol istasyonu hava pompalarını kalibrasyon yapmıyor.Lastikler ne kadar inik dursada 32ps den fazla basmayın.Çünkü ben 33ps bastım 20.000 bakımda servis 32ps ye indirmiş fazla diye.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
    • Lastik24 - Oto Lastik ve Jant Online Alýþveriþ Sitesi | En uygun lastik ve jant fiyatlarý
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Aslında 32 ps çok düşük bir değer değildir. Özellikle Corolla model araçlarımız için 32 den ziyade 30 civarında olması daha iyidir. Brigstone ve lassa kullanıyorsunuz 30 ps çok uygun. Çünkü üretimleri gereği zaten sağlam malzeme ile üretildiğinden 32 ps havayı basarsanız zıplamanız normaldir:)

Combi araçlarda bile 32 ps hava yükleniyor siz düşünün. Birde bu istasyonlarda hava basarken bir çoğumuzun yaşadığı bir gariplikten söz etmek istiyorum. Lastiğe hava basarken pompayı  çektiğimizde psi düşmüş gibi gelir ve tekrar pompayı siboba geri takarız ve ölçümleriz. Buna gerek yok o bir anlık çekmek ps de düşmeye yol açmaz. Bu tıpkı yemekte midemizin 3 te 1 ini doldurmak gibidir :))