
Kompakt sınıfın en sorunsuz hatchback'lerinden biri olarak gösterilen Toyota Auris, biri dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneğiyle sunuluyor. 1.4 litrelik D-4D turbo dizel motor seçeneğinin de etkisiyle ülkemizin en fazla tercih edilen Japon hatchback'lerinden biri olan Auris, dizelin yanısıra 1.33 ve 1.6 litrelik benzinli seçenekleriyle de ekonomik bir motor gamı sunuyor. Motor seçeneğine bağlı olarak Comfort, Comfort Extra, Comfort Plus, Sport ve Elegant donanım paketlerine sahip olan Auris, 38.500 TL'den (04.09.2011) başlayan fiyat etiketleri taşıyor.
Model: Auris 1.6 VVT-i A/T
Motor: 1598 cc, sıralı 4 silindir
Şanzıman: 4 ileri otomatik
Güç: 124 bg @6000 d/d
Tork: 157 Nm @5200 d/d
0-100: 11.9 sn
Maksimum Hız: 190 km/s
Ortalama Tüketim: 7.1 lt/100 km
Bagaj Hacmi: 354 lt
Ağırlık: 1310 kg
Artıları:
Rahat ve konforlu sürüş özellikleri, donanım
Eksileri:
Otomatik şanzıman 4 ileri, performans ve sürüş keyfi zayıf

Auris, çok çarpıcı bir tasarıma sahip olmasa da bir süre önce geçirdiği makyaj sayesinde daha sportif bir görünüme büründü

Yeni stoplar ve elden geçirilen arka tampon tasarımı, otomobilin daha genç görünmesini sağladı

Ön ızgara, motor kaputu, tampon ve farlar da makyajdan etkilenen bölümler arasında

Auris, 4245 mm'lik uzunluğuyla yeni nesil rakiplerinden daha kısa bir otomobil. Ancak bu durum, iç hacim konusunda zayıf olduğu anlamına gelmiyor

İç mekan, tatminkar bir malzeme kalitesi ve işçilik sunuyor, ancak bazı bölümlerde kullanılan sert plastik kalite hissini törpülüyor

İç mekan, tatminkar bir malzeme kalitesi ve işçilik sunuyor, ancak bazı bölümlerde kullanılan sert plastik kalite hissini törpülüyor

Orta konsolun alt bölümü eşya gözü olarak düşünülmüş. Bu bölüme cep telefonu, anahtar gibi eşyalar koymak mümkün

Normal torpido gözünün hemen üzerinde yer alan ekstra eşya gözü iç mekandaki kullanışlılığı artırıyor

Auris, rakiplerinden daha kısa bir otomobil olsa da iç hacim açısından herhangi bir sıkıntı yaşatmıyor. Arka koltuk da oldukça rahat

354 litrelik bagaj hacmi yeterli bir genişliğe sahip. Rakipleriyle olan boy farkı bu bölümde de pek hissedilmiyor

Bluetooth kablosuz cep telefonu bağlantısı standart donanımda. Telefon kumandaları direksiyonun üzerinde yer alıyor

Manuel şanzımanlı Auris'te 132 bg'lik 1.6 motor görev yaparken, otomatik şanzıman seçeneği içinse 124 bg gücündeki 1.6 tercih edilmiş. Otomatik Auris ciddi bir performans sıkıntısı yaşatmıyor, ancak hızlı da sayılmaz

Test aracındaki 4 kademeli geleneksel yapılı otomatik şanzıman performansı törpülüyor. Ancak vites geçişleri konforlu ve sessiz

Otomatik şanzımanlı Auris 100 km/s hıza yaklaşık 12 saniyede çıkıyor. Hızlanma süresinin manuel şanzıman seçeneğinde neredeyse 2 sn daha iyi olması, bu versiyonun performansa hizmet etmediğini gösteriyor

4 kademeli yerine 6 kademeli bir otomatik şanzımana sahip olsa otomobilin tüketim rakamları da daha iyi olabilirmiş. Auris 1.6 VVT-i A/T'nin fabrika verisi ortalama tüketimi 7.1 lt/100 km. Pratikteyse 7.8-8 litre seviyelerinde bir tüketim değeri elde ediliyor

Auris'in en büyük kozlarından biri de rahatlığı. Yumuşak ve sakin bir karaktere sahip olan otomobil, ne uzun yolda ne de şehir içinde sürücüsünü yormuyor

Otomatik şanzımanlı Auris'in performansı genç sürücülere yeterli gelmeyebilir, ancak kadın sürücüler ve aileler, sunulan rahatlıktan memnun kalacaklardır.
Alıntıdır...
http://www.ajansotomobil.com/toyota/testler/toyota_auris_1200.html