Gönderen Konu: toyota avensis'e genel bakış ve cvt şanzıman  (Okunma sayısı 17401 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • eskişehir
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0-
  • 6 kere teşekkür edildi
toyota avensis'e genel bakış ve cvt şanzıman
« : Eylül 04, 2011, 15:41:30 »
bana sıkça cvt ile ilgili soru geliyor. bunlara biraz olsun açıklık getirmek için bu konuyu açtım.
cvt şanzımanda hiçbir dişli bulunmuyor. bu yüzden sonsuz şanzıman diye geçiyor. böyleliklede çok stabil bir sürüş çıkıyor ortaya. kabaca iki kasnağın karşılıklı olarak daralıp genişlemesi ile aradadaki bir kayışın motor devrini en stabil hali ile tekerleklere göndermesi ile gerçekleşiyor. madem diyeceksiniz vites geçişi yok dişli yok nasıl yarı otomatik 7 vites kullanıyorsunuz. onuda şöyle izah edebilirim eklediğim animasyon videonun ilerleyen kısmındada gösterildiği gibi böyle bir durumdada kasnağın açılma ve daralma limitleri yedi bölüme bölünüyor ve bu işlem yavaşça açılıp daralmak yerine yedi hamlede hızlı açılıp daralıyor. size 7 vites hissiyatı uyandırmış oluyorlar. aşağıda subaru legacy animasyonun da cvt yi görsel olarak anlayabilir. diğer videodada cvt ve avensis'e toyota gözüyle bakabilirsiniz. ( Candidate for Car of the Year 2010 )

cvt kazançları;
1- stabil sürüş keyfi.
2- devir kaybı yok
3- daha ekonomik.
4- daha yüksek performans.

benim diyeceklerim bu kadar. konu ile ilgili yorum ve tecrübelerinizi ilave edrseniz. cvt yi merak eden forum arkadaşlarımızı daha doğru bilgilendirmiş oluruz. saygılarıla.

Subaru Global - 2010 Legacy "Lineartronic" CVT CGi
Toyota Avensis

TOYOTA AVENSİS 1.8 MULTİDRİVE S ELEGANT EXTRA CVT

Toyota Club Türkiye

toyota avensis'e genel bakış ve cvt şanzıman
« : Eylül 04, 2011, 15:41:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota avensis'e genel bakış ve cvt şanzıman
« Yanıtla #1 : Eylül 04, 2011, 19:16:02 »
cvt şanzıman iyi bişeye benziyor inşallah bize de nasip olur,, cvt yi tam olarak kavrayamadım ama makine müh. olacaz heralde öğreniriz :)
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota avensis'e genel bakış ve cvt şanzıman
« Yanıtla #2 : Eylül 04, 2011, 19:35:55 »
CVT şanzımanın  toyotacılar için yeni ve garip bir şey olduğu belli
oysaki bazı markalar çok uzun zamandır kullanıyor
mesela honda city ve jazz kademesiz CVT şanzumanı senelerdir kullanıyor
CVT  gerketiğinde 7 değil 17 vites bile olabiliyor, sadece programlamak gerekiyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota avensis'e genel bakış ve cvt şanzıman
« Yanıtla #3 : Eylül 04, 2011, 19:57:29 »
otomatik kullanımda sonsuz dişli :) hiç kullanmadım ama keyiflidir bence :)
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota avensis'e genel bakış ve cvt şanzıman
« Yanıtla #4 : Eylül 04, 2011, 21:45:00 »
cvt iyi güzel ama bir yararı yok sanki ? çünkü otomatik yağlı arabalardada vites geçinceye kadar bir süre kavrama için bekliyor. cvt dede devir yüksek geçiyor.
ayrıca mazda nın yaptığı araştırmaya göre sadece düz vitesli arabalarla aynı yakıtı tükettiği gözlenmiş. aslında madem sonsuz vites var elimizde neden 2000 devir üstünde süreyim ki?

yani anlatmak istediğim vites geçişlerini hissettirmemesi ve biraz daha az yakması avantajı oluyor. oysa böyle bir vites sisteminde mesela güç gerektirmeyen durumlarda motorun çok düşük devirde çalışmasını isterdim.

100kmh hızda 1500 devirde gitmek
yada sadece 1000 devirdeyken yavaştan kalkış yapmak
yada sadece güç gerektirecek hallerde ve hızlanmalarda devirin artması
yada bayır inerken aşırı büyük bir dişli oranı seçmesini isterdim.

umarım anlatabilmişimdir, ben iş makinesi gibi çalışmasına karşıyım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • eskişehir
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0-
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota avensis'e genel bakış ve cvt şanzıman
« Yanıtla #5 : Eylül 05, 2011, 01:41:08 »
cvt şanzıman iyi bişeye benziyor inşallah bize de nasip olur,, cvt yi tam olarak kavrayamadım ama makine müh. olacaz heralde öğreniriz :)

kesinlikle sürüş keyfi çok güzel. gayet dostane darısı başınıza. ben diğer forum arkadaşlarımızdanda konuya haiz olanlardan. anlamayı kolaylaştıran bilgi ilaveleri bekliyorum zaten. ama teorik bilgi ile pratik bilgi farklı birşey. plazalardaki test araçlarından birine biner kullanırsanız idrak kabiliyetinize büyük bir güç kazandırırsınız.
TOYOTA AVENSİS 1.8 MULTİDRİVE S ELEGANT EXTRA CVT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • eskişehir
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0-
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota avensis'e genel bakış ve cvt şanzıman
« Yanıtla #6 : Eylül 05, 2011, 01:51:37 »
CVT şanzımanın  toyotacılar için yeni ve garip bir şey olduğu belli
oysaki bazı markalar çok uzun zamandır kullanıyor
mesela honda city ve jazz kademesiz CVT şanzumanı senelerdir kullanıyor
CVT  gerketiğinde 7 değil 17 vites bile olabiliyor, sadece programlamak gerekiyor

kemal bey size bazı açıları ile katılıyorum. evet honda bu işe türkiyede daha erken girmiş ve örneklerinden 5 yıldızlı sonuçlar çıkarmıştır. bu ülkede en kötü başarısız örneğinide ford yaşatmıştır. zaten honda ya kötü diyen birinin alnını karışlamaya elleriniz yetmezse beni çağırın bende karışlayayım. ama sunduğu ürün gamı ile dizel gibi bir kozu olan toyota daha az ihtiyaç duyuyor bu kozlara. benim bütçe olarak bu paralarda her benzinli tercih eden arkadaşımıza ilk sunduğum seçeneklerden birisi honda ( onlarda asil samuraylar çıkarıyor.). lakin seçtiğim segment karşılığı olan accord da civic teki asaletin yarısı bile yok. adamlar tipsizleştirmek için elinden geleni yapmışlar. ( benim düşüncem )
TOYOTA AVENSİS 1.8 MULTİDRİVE S ELEGANT EXTRA CVT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • eskişehir
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0-
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota avensis'e genel bakış ve cvt şanzıman
« Yanıtla #7 : Eylül 05, 2011, 01:57:10 »
cvt iyi güzel ama bir yararı yok sanki ? çünkü otomatik yağlı arabalardada vites geçinceye kadar bir süre kavrama için bekliyor. cvt dede devir yüksek geçiyor.
ayrıca mazda nın yaptığı araştırmaya göre sadece düz vitesli arabalarla aynı yakıtı tükettiği gözlenmiş. aslında madem sonsuz vites var elimizde neden 2000 devir üstünde süreyim ki?

yani anlatmak istediğim vites geçişlerini hissettirmemesi ve biraz daha az yakması avantajı oluyor. oysa böyle bir vites sisteminde mesela güç gerektirmeyen durumlarda motorun çok düşük devirde çalışmasını isterdim.

100kmh hızda 1500 devirde gitmek
yada sadece 1000 devirdeyken yavaştan kalkış yapmak
yada sadece güç gerektirecek hallerde ve hızlanmalarda devirin artması
yada bayır inerken aşırı büyük bir dişli oranı seçmesini isterdim.

umarım anlatabilmişimdir, ben iş makinesi gibi çalışmasına karşıyım

zaten öyle oluyor 100 km, bir tarafa 150 km de bile 1800 devirle kullanıyor. d modu sürekli kendini ekonomiye odaklıyor. bunun tersi sadece sport mod veya dip pedalda gerçekleşiyor. araç istediğiniz tüm hızları kendi haline bırakırsanız düşük devirlerde kullanıyor. tecrübe etmek lazım mutalaka deneyin kullanım seçiminin ucu yok.
TOYOTA AVENSİS 1.8 MULTİDRİVE S ELEGANT EXTRA CVT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota avensis'e genel bakış ve cvt şanzıman
« Yanıtla #8 : Eylül 05, 2011, 13:20:44 »
zaten öyle oluyor 100 km, bir tarafa 150 km de bile 1800 devirle kullanıyor. d modu sürekli kendini ekonomiye odaklıyor. bunun tersi sadece sport mod veya dip pedalda gerçekleşiyor. araç istediğiniz tüm hızları kendi haline bırakırsanız düşük devirlerde kullanıyor. tecrübe etmek lazım mutalaka deneyin kullanım seçiminin ucu yok.

ben sadece corollayı denedim oyüzden yanıltıcı olmak istemem. sadece bu şanzıman türünü gördüğümde yaptığım araştırma ve youtube videolarından yola çıkarak fikirlerimi belirttim. 150 kmh gibi hızlarda düşük devirde gitmesi benim tam aradığım şey. eğer kullanma imkanı bulursam ve biraz olsun aklıma yatarsa övgüyle bahsedeceğim. her koşulda teknoloji iyidir, saygılar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • eskişehir
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0-
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota avensis'e genel bakış ve cvt şanzıman
« Yanıtla #9 : Eylül 05, 2011, 13:27:05 »
ben sadece corollayı denedim oyüzden yanıltıcı olmak istemem. sadece bu şanzıman türünü gördüğümde yaptığım araştırma ve youtube videolarından yola çıkarak fikirlerimi belirttim. 150 kmh gibi hızlarda düşük devirde gitmesi benim tam aradığım şey. eğer kullanma imkanı bulursam ve biraz olsun aklıma yatarsa övgüyle bahsedeceğim. her koşulda teknoloji iyidir, saygılar

daha henüz corollada uygulanmadı. ilk prius ve avensis te başlattılar. diğer modellerde de uygulanağı söyleniyor. denemenizi tavsiye ederim...
hayırlı günler.
TOYOTA AVENSİS 1.8 MULTİDRİVE S ELEGANT EXTRA CVT