Gönderen Konu: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?  (Okunma sayısı 6080 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corollove
    • Security Lab.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« : Ağustos 26, 2011, 15:04:56 »
Merhaba,
internette birkaç araştırma yapıyordum.Şöyle birşey ile karşılaştım;



çift (dual) hava filtresinin farkı ve faydası nedir?

mantık olarak filtreler 4 tanede olsa giriş borusunun hacmine göre hava akımı çekmez mi?

açıkçası ben performansa etki vereceğini düşünmüyorum. çünki 1 çıkış var 2ye  ayrılıyor ama 2 farklı çıkış olsa etkisi olabilir diye düşünüyorum.
Security Staff

Toyota Club Türkiye

Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« : Ağustos 26, 2011, 15:04:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #1 : Ağustos 26, 2011, 15:35:38 »
Abi araç normal standart bir corolla ise hiç buna gerek yok normal kitte iş görür hatta bu aşırı hava çeker motor hacmine uygun filtre herzaman avantajdır ama yok 1000hp lik supram var diyorsanız candır :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corollove
    • Security Lab.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #2 : Ağustos 26, 2011, 15:59:28 »
Abi araç normal standart bir corolla ise hiç buna gerek yok normal kitte iş görür hatta bu aşırı hava çeker motor hacmine uygun filtre herzaman avantajdır ama yok 1000hp lik supram var diyorsanız candır :D
Aslında olay filtrenin işlevine göre değişebilir, belkide bu 2 kit 1 kite bile eşit olabilir gibi.

ama aşırı hava çekme olayına inanmıyorum sonuçta o çıkışın çekebileceği hacime kadar çeker.

dediğim gibi tek yerine çift çıkış olsaydı etkisi olabilirdi ama bunun mantığını anlıyabilmiş değilim.
Security Staff

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #3 : Ağustos 26, 2011, 16:09:29 »
mantığını hemen açıklayayım ben sana çok basit ;)

burun deliklerin 2 tane değilmi ? ama ciğerlere giden hava kanalı 1 adet, burun deliklerinden birin tıkayarak nefes alamayı dene bi 5dk kadar sonra konuşalım tekrar :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #4 : Ağustos 26, 2011, 16:11:05 »
Bu işte maksat "daha fazla hava" değil "daha az hava direnci"...
Teoride paralel iki filtre, bir filtrenin yarısı kadar direnç yaratır.
"Teoride" diyorum çünkü işin bir de türbülans boyutu var.
Herşey pürüzsüz ve yumuşak olmalı. Ecnebilerin "streamlined" dedikleri cinsten.

Hava girişi modifikasyonunun temel getirisi zaten kendisi bizzat türbülans nedeni olan (ve aslında türbülans vasıtası ile çalışan) filtre kutusundan kurtulmak.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #5 : Ağustos 26, 2011, 16:13:10 »
Aslında olay filtrenin işlevine göre değişebilir, belkide bu 2 kit 1 kite bile eşit olabilir gibi.

ama aşırı hava çekme olayına inanmıyorum sonuçta o çıkışın çekebileceği hacime kadar çeker.

dediğim gibi tek yerine çift çıkış olsaydı etkisi olabilirdi ama bunun mantığını anlıyabilmiş değilim.


Şunu da göz önüne almak lazım örneğin 1 m2 filtreden gecebilen hava ile 2m2 filtreden geçebilen hava kesinlikle aynı olmaz sonuç olarak nasıl kirli eski bir filtreyle araba zorlanıyorsa bu şekilde daha rahat nefes alıp rahatlıyor.Tabi ki daha fazla yakıt tüketimi yeniyken ancak biraz tozlandı mı temiz bir hava filtresi varmış kadar rahat nefes alıyor araç.
otomobil tutku Toyota Aşk'tır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corollove
    • Security Lab.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #6 : Ağustos 26, 2011, 16:41:01 »
mantığını hemen açıklayayım ben sana çok basit ;)

burun deliklerin 2 tane değilmi ? ama ciğerlere giden hava kanalı 1 adet, burun deliklerinden birin tıkayarak nefes alamayı dene bi 5dk kadar sonra konuşalım tekrar :)
Halam 70 yaşına kadar tek burun deliği tıkalı olduğunu bilmeden yaşadı ve ameliyat oldu :)

anlatmak istediğim durum şu, bu sistemden alınabilecek en fazla performansın



bundan daha fazla olabileceğini düşünmüyorum.Sonuçta ne kadar fazla giriş olursa olsun motorun alabileğinden fazla kitlesını almaz sanırım?

Benim demek istediğim olay, eğer dual sistem yapılacaksa tek çıkış yerıne çift çıkış daha mantıklı olmaz mı?

Gibi?

Security Staff

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #7 : Ağustos 26, 2011, 16:49:18 »
Benim demek istediğim boru aynı boru olmasına rağmen hava filtresini çıkar bir sür arabanı çekişi nasıl değişecek.Mantık şu hava filtresini inceltemezsin toz girer veya yırtılır ne yapabilirsin filtreyi büyütürsün bu seferde sığmaz mecburen 2 adet koyacaksın.Ancak köşe olmaması lazım köşe her zaman akışkanlar mekaniğinde (-) fayda sağlar.
otomobil tutku Toyota Aşk'tır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #8 : Ağustos 26, 2011, 18:49:17 »
Halam 70 yaşına kadar tek burun deliği tıkalı olduğunu bilmeden yaşadı ve ameliyat oldu :)

17 yaşında bir kavgada burnum kırıldı ve tek burun deliğim çalışır durumda 13 yıldır,  şuan 30 yaşındayım 13 yıldır eziyet çekiyorum, oturursan yürürsen sorun yok ama  tozlu ortamda fazla kalırsan yada koşmaya kalktığında tek burun deliğinden geçen hava ciğerlere yetmiyor ;) bu sefer anlarsın sanırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corollove
    • Security Lab.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #9 : Ağustos 26, 2011, 19:15:10 »
17 yaşında bir kavgada burnum kırıldı ve tek burun deliğim çalışır durumda 13 yıldır,  şuan 30 yaşındayım 13 yıldır eziyet çekiyorum, oturursan yürürsen sorun yok ama  tozlu ortamda fazla kalırsan yada koşmaya kalktığında tek burun deliğinden geçen hava ciğerlere yetmiyor ;) bu sefer anlarsın sanırım
@Mesut abi anlatmak istediğim olay dışına çıkıyorsun, anlamama gibi bir durum yok, sen hala 2. girişin kapalı olduğunda ne olacağından bahsediyorsun benım ise 1 giriş üzerinde 2 birleşik girişin neden gerekli veya gereksiz olduğunu anlatmaya çalışıyorum, bir önceki postumda sanırım sadece ilk cumlemı okudun abi, sonrasında bununla ilgili gerekli açıklamayı yaptım.
Security Staff

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #10 : Ağustos 27, 2011, 13:25:08 »
genelde amerikanlar kullanır
şimdi sıkıntı şurda ki çok fazla hava gerek ve gerekli olan çapta filtre yoksa 2 adet filtre kullanırsın olayı çözersin
şöle düşün s2000lerde headerstan çıkış tektir araç altında Y pipe ile 2ye ayrılır ki gaz çıkışı hızlansın(yada 350z)
egozda teke düşürmek için boruları büyütürsün filtredede o şekilde daha büyük çaplı filtre bulursun ki çift filtre tercih edenlerin ihtiyacına göre bulmak zordur adamlar 2 adet 5" filtre kullanıyor bazen :) ...tek kalan boru çapıda önemli ancak 2 filtreden geçen hava tek kalan borudan sıkışmadan geçebilcek şekilde seçilirse sorun olmaz...4 kutu kola hacimli motorlarımızda bunlara gerek yok
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #11 : Ağustos 30, 2011, 19:31:38 »
17 yaşında bir kavgada burnum kırıldı ve tek burun deliğim çalışır durumda 13 yıldır,  şuan 30 yaşındayım 13 yıldır eziyet çekiyorum, oturursan yürürsen sorun yok ama  tozlu ortamda fazla kalırsan yada koşmaya kalktığında tek burun deliğinden geçen hava ciğerlere yetmiyor ;) bu sefer anlarsın sanırım

Nolmuş yani benim burnuma yemediğim diz kafa kalmadı :D :D biri daima tıkalı :D havada alamıyom ne yazikkide birşey açıklamak istiyorum bu toyota mühendisleri hiçbirşey bilmiyor niye denilecek neden 2 adet air kit yapıp bol ve rahat hava çeken bir filtre takmıyorlar araca? :) görüntülerdeki daul air intakelerin biri viper motorunda diğerini çözemedim :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #12 : Ağustos 30, 2011, 19:35:08 »
Nolmuş yani benim burnuma yemediğim diz kafa kalmadı :D :D biri daima tıkalı :D havada alamıyom ne yazikkide birşey açıklamak istiyorum bu toyota mühendisleri hiçbirşey bilmiyor niye denilecek neden 2 adet air kit yapıp bol ve rahat hava çeken bir filtre takmıyorlar araca? :) görüntülerdeki daul air intakelerin biri viper motorunda diğerini çözemedim :D
Arda galiba şuan burnun sağlam . :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #13 : Ağustos 30, 2011, 19:37:10 »
Arda galiba şuan burnun sağlam . :D

Yok abi bu yaz amelyat olacaktım düzeltilecekti herşey hazırdı testler falan dilekçem günüm derken ben firar ettim :D konuyu saptırmayalım :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #14 : Ağustos 30, 2011, 21:43:38 »
Buruncu arkadaşlarım burun mevzusu bu örneğe pek uymamış bence. Neden mi? Çünkü burun doğuştn iki delikli yaratılmıştır. Araçta ise hava girişi tek dizayn edilmiştir. Dolayısı ile iki delikli yaratılmış bir burunda bir delik tıkalı olunca doğal iki girişin birisi kapalı oluyor. Ama arabada zaten bir olan delik bu kit ile iki oluyor. yani tamamen zıt iki örnek. Burun dışında bilimsel bir açıklama varsa onu söyleyin.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #15 : Ağustos 31, 2011, 11:37:26 »
Buruncu arkadaşlarım burun mevzusu bu örneğe pek uymamış bence. Neden mi? Çünkü burun doğuştn iki delikli yaratılmıştır. Araçta ise hava girişi tek dizayn edilmiştir. Dolayısı ile iki delikli yaratılmış bir burunda bir delik tıkalı olunca doğal iki girişin birisi kapalı oluyor. Ama arabada zaten bir olan delik bu kit ile iki oluyor. yani tamamen zıt iki örnek. Burun dışında bilimsel bir açıklama varsa onu söyleyin.

Burun örneğini geçelim. :) Bunu yapan mühendisler araca eğer bırakın açık hava filtrelerini falan neden kutu içi keçe filtreler üretiyorlar? ve bir forumda okumuştum açık hava filtrelerinin vvt-i motorlara pekte sağlık garantisi vermediği söyleniyordu duyrulur :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #16 : Ağustos 31, 2011, 20:10:47 »
Burun örneğini geçelim. :) Bunu yapan mühendisler araca eğer bırakın açık hava filtrelerini falan neden kutu içi keçe filtreler üretiyorlar? ve bir forumda okumuştum açık hava filtrelerinin vvt-i motorlara pekte sağlık garantisi vermediği söyleniyordu duyrulur :)

Doğru söze ne denir.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #17 : Ağustos 31, 2011, 21:02:35 »
Dual air intake diyordum babama bugün 14:30 sularında akşam bu konuyu gördüm iyi oldu :lol:

Şimdi rahat hava çekeceği aşikâr buna hayır demeyin. Ama vvt-i şöyle bir problem oluşabilir MAF sensörü 1 adet ve tek filtreden gelen basınç belli bu gösterdiğiniz filtrede 2 filtre 1 adet sensör yeri var oraya takarsak doğru sonuçlar elde edilmeyecek.Çünkü ATIYORUM TAMAMEN DEĞERLERİ tek filtrede 3000 rpmde 300 bar hava çekiyorsa bu filtreyi takarsak yine 3000 rpmde 300 bar hava çekicek ama 2 filtre olduğundan 150 bar 150 bar bölüşücek bu sefer sensör 150 bar okuyacak ama motora 300 bar hava giricek bunun avantajı ve dezavantajı nedir bilinmez.. Amaaaa şimdi MAF sensörünü 2 borunun birleştiği yere takarsak yine 300 bar okuyacak ama 3000 rpm gibi düşük devirlerde pek işe yaramaz tek açık hava filtresi bunu rahat rahat karşılıyor bu filtre yüksek devirlerde çok işe yarar daha rahat hava geçireceğinden hem daha az yakar araç zengin karışım yapmaz ..
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #18 : Eylül 03, 2011, 00:22:36 »
Ercü air kitte elbet rahat hava çekecektir türbülans oluşturamasada... Ancak kutu içi spor filtre bile stok motorlara kafi gelebilmektedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Dual Air Intake farkı ve faydası nedir?
« Yanıtla #19 : Eylül 10, 2011, 18:40:52 »
Ercü air kitte elbet rahat hava çekecektir türbülans oluşturamasada... Ancak kutu içi spor filtre bile stok motorlara kafi gelebilmektedir.

Bunu hepimiz biliyoruz ben bunu çürütücek birşey yazmadım zaten Arda..
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)