Gönderen Konu: 1998 1.3 xl karbüratörlü 5000 veya 6000 km. buji sorunu  (Okunma sayısı 7332 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '04
  • 1 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar 1998 model, lpg'li 1.3 XL karbüratörlü toyotam var aracımdan oldukca memnunum ufak tefek sıkıntılar hariç, ama genelinden çok memnunum. yalnız aldım alalı 10.000 km. yaptım ilk aldığımda bujileri değiştirdim. 1000 km. sonra teklemeye başladı, iki tane bujinin ağrızalandığını söyledi ustam. (renkleri biraz kızarmıştı)  tekrar ikinci kez bujileri denso orjinal bujisini kullandım. yaklaşık olarak bi 6000 km. civarı kullandım. daha sonra tekrar teklemeler başladı. ondada bir adet bujinin ağrızalı olduğunu söylediler, bu sefer ngk kullandım ancak sorunum halen devam etmekte. alt devirlerde gaza bastığım zaman  tekleme yapıyor (patlatma değil) kimi bujilere gelen volkajı ölçtür diyor. elektrikci öyle bişey olmaz bozarsa bujilerin tamamını bozar diyor bi anlam veremedim ustam ise tekrar yaparsa bobini değiştirelim demişti. boşken yaklaşık uzun yolda 130-135 krş. yüklüyken 5 kişi ve bagaz full doluyken ise 147 krş civarı yakıyordu. şu an ise bi hayli artmış durumda. sizin anlayacağınız iki arada bi derede kaldım. Acil öneri ve yardımlarınızı bekliyorum. Herkese selam

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '04
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1998 1.3 xl karbüratörlü 5000 veya 6000 km. buji sorunu
« Yanıtla #1 : Ağustos 25, 2011, 08:36:25 »
arkadaşlar yokmu daha önce bi durumla karşılaşmış olan.  yardımlarınızı bekliyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 1998 1.3 xl karbüratörlü 5000 veya 6000 km. buji sorunu
« Yanıtla #2 : Ağustos 26, 2011, 00:15:39 »
Necmi bey arızalı buji kablosunun bujilere anlattığınız şekilde zarar verdiğini bi sitede okumuştum.kablolar eskiyse aynı model bi aracınkiyle değiştirip denemenizde fayda var. yenisini alacaksanızda yan sanayisini tavsiye etmiyolar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '04
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1998 1.3 xl karbüratörlü 5000 veya 6000 km. buji sorunu
« Yanıtla #3 : Ağustos 26, 2011, 08:37:06 »
         Sercan Bey Öncelikle ilgilinizden dolayı çok teşekkür ederim.
         Ben bek buji kablolarını daha evvel bir önceki buji değişiminde değiştirmiştim. Ancak olabilir düşüncesindeyim. ama bu işlemi boşta iken yapmıyor hareket halindeyken alt devirlerden hızlanmaya başladığında birkaç sefer tekleme yapıp sonra düzeliyor. Ustam bobinden de kaynaklanıyo düşüncesinde olmazsa tekrar buji buji kabloları ve bobini yenileyeceğiz tavsiye edeceğiniz bir markalar varmıdır. fiyatları nerelerdedir. akşama ankaradan geçecem olmazsa yıldız sanayiden alıp öyle geçerim.  şimdiden teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 98 Corolla SW 1.3 XL - TOYOTA Varsa Sorun Yok.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1998 1.3 xl karbüratörlü 5000 veya 6000 km. buji sorunu
« Yanıtla #4 : Nisan 13, 2012, 21:33:42 »
merhaba. aynı sorunlar benim 98 xl 1.3 aracımda da vardı daha bugün sabah buji kablolarını ve bujileri değiştirdim. toyota servisinden bu kablo setini 50 tl ye 4 adet bujiyi ise 30 tl ye aldım. kablo markasını hatırlamıyorum ama poşetinde autoline ATY234 yazıyor. bujiler ise denso k-16. çekişşi ve yakıtı güzel oldu. 1800-2200 devirlerde ortaya çıkan titreme flan kalmadı.
Today Tomorrow TOYOTA.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: 1998 1.3 xl karbüratörlü 5000 veya 6000 km. buji sorunu
« Yanıtla #5 : Nisan 13, 2012, 22:04:43 »
geçmiş olsun öncelikle servis pahalı olur ama yinede bi uğrayabilirseniz daha iyi sonuç alırsınız ben geçen yıl aldım 93 1.3 xl yazın öyle bi sıkıntıyla karşılaştım bujiler denso idi yazın izine geldim sürekli lpg aldığım yerden lpg aldım arabayı mahvetti  araba hafif rampada çekmiyordu bujileri söküp tırnak aralığını düşürdük biraz düzelir gibi oldu geç çalışma problemi çıktı en son bujileri kabloları disribütör kapağını  japon parçası satan yerden  120 liraya aldım buji kablosu seiva marka bi sıkıntı çıkarmadı kışında karbüratörü temizlettim bide avans ayarı yapıldı problem kalmadı avansa bi baktırın derim benim fikrim bu bide 1.3ve 1.6 bujisi farklı oluyormuş lpg'li araçlarda bujinin tırnak aralığı düşürülüyor daha tecrübeli arkadaşlar yardımcı olurlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: 1998 1.3 xl karbüratörlü 5000 veya 6000 km. buji sorunu
« Yanıtla #6 : Nisan 14, 2012, 11:46:27 »
merhaba. aynı sorunlar benim 98 xl 1.3 aracımda da vardı daha bugün sabah buji kablolarını ve bujileri değiştirdim. toyota servisinden bu kablo setini 50 tl ye 4 adet bujiyi ise 30 tl ye aldım. kablo markasını hatırlamıyorum ama poşetinde autoline ATY234 yazıyor. bujiler ise denso k-16. çekişşi ve yakıtı güzel oldu. 1800-2200 devirlerde ortaya çıkan titreme flan kalmadı.

Selçuk Bey,

Bujiniz K-16 ile başlamamalı... O 1.6 için geçerli 1.3'lerin Bujisi: Denso W16EXR-U11'dir. Bendeki Buji kablo seti de YAZAKİ orjimal capon malı ;)
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 98 Corolla SW 1.3 XL - TOYOTA Varsa Sorun Yok.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1998 1.3 xl karbüratörlü 5000 veya 6000 km. buji sorunu
« Yanıtla #7 : Mayıs 15, 2012, 06:07:39 »
merhaba. ilk önce teşekkür ederim. ben daha önce de forumda paylaşmıştım buji marka ve modelini ama toyota servisi bana orjinal olan bu dedi ve onu verdi. aslında 1,3 2E motorlar için; denso W16EXRU-11 veya NGK BPR5EY11 model bujileri denedim gayet güzel olmuştu. bugün yeniden NKG yi deneyeceğim ve avans ayarı yaptırmayı düşünüyorum.
Today Tomorrow TOYOTA.