Gönderen Konu: Saab 9-5 Aero  (Okunma sayısı 11610 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Saab 9-5 Aero
« : Ağustos 19, 2011, 22:08:47 »
selamlar,
2001 - 2004 model Saab 9-5 Aero 2,3 Turbo motorlu araçla ilgili deneyimleri olan arkadaşlar... saf isveçli nev-i şahsına münhasır saab markasının Türkiye' de satılan en saf isveçli hali. bu aracı şu günlerde yakından inceleme şansım oldu. tamamen kendine has orijinal fikirler taşıyan bir araç. 2,3 turbo beslemeli motor 250 HP güç ve 350 NM tork üretiyor. kontak anahtarının yerinden konsolun genel görünüşüne kadar gerçekten ilginç ve farklı bir araç. kullananlardan aldığım bilgiye göre volvodan daha az arıza istatistiği olan bir marka.10,000 km de bir periyodik bakımlarını yaptıktan sonra milyon km leri devirecek araç...
aracın estetiği kendi beğenim, görüşüm olmakla birlikte teknik kısımları tabiiki kullanmadan tam olarak bilemeyiz.
SAAB 9.3 LPT

Toyota Club Türkiye

Saab 9-5 Aero
« : Ağustos 19, 2011, 22:08:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #1 : Ağustos 19, 2011, 22:30:18 »
Dikkatli olmak lazım, sonuçta bir GM markası (idi, çok yakın zamana kadar), ve dolayısıyla GM'in başarılı ve sağlam olan şeyleri dandikleştirip kar arttırma işlemlerinden nasibini almıştır.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #2 : Ağustos 19, 2011, 23:52:05 »
Çok güzel bir araba,servis ağı yaygın olsa gözümü kırpmadan alırdım.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Adrenalin kaldığı yerden devam ediyor... GT86
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #3 : Ağustos 20, 2011, 00:54:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '94
  • 18 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #4 : Ağustos 20, 2011, 01:27:39 »
Dikkatli olmak lazım, sonuçta bir GM markası (idi, çok yakın zamana kadar), ve dolayısıyla GM'in başarılı ve sağlam olan şeyleri dandikleştirip kar arttırma işlemlerinden nasibini almıştır.

Saab kullanan bir arkadaş söylemişti 90lı yılların modelleri çok dayanıklıymış ancak yeni modellerindeki parça ve işçilik sıradan Avrupalı olmuş. Benim firkrim ise opeldi renoydu forddu falan bunların hepsinden iyidir Saab.
cressida, camry, ae101 , RAV4 , E120, E140 , corona

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #5 : Ağustos 20, 2011, 15:06:18 »
benim incelediğim 9-5 saab 1999-2003 model aralığında. bu modeller safkan isveçli ve hakikaten çok sağlam ve konforlu. 2004 sonrası 9-3 ve 9-5 saabların ise sadece kabinlerine bakarak isveçli olmadığını anlayabilirsiniz. ben 9-3 saabın isveçli olmadığı endişemi yetkili serviste dile getirdiğimde, servis zaten o modeller GM dir isveç değildir dedi. dolayısı ile isveç olanlarla olmayanların kalite farkı muhakkak var. bu volvo içinde geçerlidir. eski volvolar ve yeni volvolar diye kategorize etmek bu bakımdan yanlış değil.
ikinci el 1999 model saab 9-5 satın almak için yetkili servise bir araç götürmüştüm. servis çalışanları ekspertizini yapıp bana sunduktan sonra şöyle dediler. "eğer bu aracı almaya karar verirseniz size yarım saat bu araçla ilgili kısa bir eğitim vermemizde fayda var". arabada koltuk soğutma bile varmış... tabii eğitime ihtiyacım olacak. baktığım araç kazalıydı ve vazgeçtim.
istanbulda yetkili servis iki adet,
1- Maslak Engin Oto
2- Anadolu yakasında tam yerini bilmiyorum Gökşenler Oto
bunların dışında özel servisler mevcut. yani saab sahibi araç bakımı konusunda sahipsiz kalmaz.
ayrıca e-bay den parça alınabilirmi diye araştırdım. örneğin sol ön far getirtmek istesem şöyle bir sonuç çıktı.
far fiyatı: 180 usd
nakliye  :   50 usd
vergi     : ürün fiyatının %20 si = yaklaşık 40 usd
toplam far maliyeti :  270 usd
sonuç: araç ihtiyaç değil keyif olacaksa, saab alıp keyfi sürmek iyi bir seçenek.
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #6 : Ağustos 20, 2011, 15:40:35 »
  Zamanında gerçekten çok güzel araçlardı. Evet, tamamen kendine hasdır. Sürekli turbo sistemleri kullanırlardı motorlarında. Fakat Alper yöneticimizin de söylediği gibi eski ekolünü kaybetmiş olma ihtimali yüksek, iyi araştırmak lazım. Genel hatları ile benim beğendiğim bir araçtır çok uzun zamandır ama pek Türkiye şartlarının aracı değil. Zamanındaki Rover misali

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #7 : Ağustos 20, 2011, 16:31:16 »
arabam.com testi,


İlk kez 1997 yılında piyasaya çıkan Saab 9-5, 2001yılı içerisinde küçük bir makyaj operasyonu geçirdi.Türkiye'ye 2.0 litre 150 Hp, 2.3 litre 250 HP ve 3.0litre 200 HP'lik motor seçenekleri ile satılan 9-5'insedan ve station wagon olmak üzere iki karoser seçeneğibulunuyor. 9-5'i Business Edition, ARC, Vector ve Aeroolmak üzere dört farklı donanım seçeneğiyle satın alabilmekmümkün...
Karoserve iç mekan
9-5 serisi Saab'ın geçmiş modellerinde de dikkat çekentasarım anlayışını sürdüren bir model. Biraz yaşlanmışgibi görünse de uğradığı makyajın da etkisiyle ilk satışasunulduğu günlerin etkileyici havasını sürdürüyor. Köşelihatların hakim olduğu 9-5'te en dikkat çeken bölüm öntasarım... Gövde rengine boyanmış metalik çerçeveliradyatör ızgarası otomobilin dış tasarımındaki en şıkunsurlardan biri. Unutmadan ön tasarıma agresif birgörünüm kazandıran ön farları da eklemeden geçmeyelim...9-5'in ön bölümündeki estetik çizgiler yandan arkayakadar devam ediyor. Arka bölümde göze çarpan ilk şeybagaj kapağına kadar uzanan büyük stop lambaları oluyor.
9-5'in iç mekanı dışı gibi yüksek kaliteli malzemelerdenimal edilmiş. İşçilik kalitesinin bu elit hava da rolübüyük. Adeta bir uçak kokpitini andıran ön konsol 9-5sürücüsüne eğlenceli bir sürüş vaat ediyor. Otomobilinorta konsolunun en üzerinde havalandırma ızgaralarıve dörtlü flaşör butonu bulunuyor. Bunun hemen altındaysayol bilgisayarı ve müzik sisteminin ekranı yer alıyor.Ekranın altında sırasıyla müzik sistemi ve otomatikklima bulunuyor. Müzik sisteminin soluna üzerine basılarakaçılan bir bardaklık, sağınaysa çekiş kontrol sisteminidevre dışı bırakan buton yerleştirilmiş. Orta konsolunen altında koltuk ısıtmaları, çakmak ve küllük bulunuyor.Saab 9-5'in iç mekanındaki en ilginç öğeyse kuşkusuzel freninin hemen soluna yerleştirilen kontak anahtarı.Kontak anahtarının alışıla gelmiş yeri yerine el freniyanına yerleştirilmiş olmasının sebebiyse, özellikleönden çarpışmalarda anahtarın sürücü bacağına zararverme olasılığını kaldırmak...
9-5'in cam kumandaları el freninin arkasına yerleştirilmiş.Alışana kadar kullanımı zor olan bu düğmeler zaman geçtikçepratik kullanılabiliyor. Otomobilin büyük tasarlanandört kollu direksiyon simidinin üzerinden müzik sistemikontrol edilebiliyor. 9-5'in gösterge tablosu büyüktasarlanmış. Hız göstergesi ortada ve en büyük alanıkaplıyor. Diğer göstergeler ona nazaran daha ufak tutulmuş.Otomobilin gösterge tablosunu gece yolculuklarında 'nightpanel' tuşuna basarak karartmak mümkün. Bu durumda sadecehız göstergesi aydınlatılıyor ve sürücünün dikkati dağılmamışoluyor. Fazlası ile geniş bir iç mekan sunan 9-5'inönde ve arka bölümü rahat ve yeterli diz mesafesinesahip. 500 litrelik bagaj hacmiyse yeterli.
Motorve performans
Test otomobilimiz 9-5 Aero'nun en önemli silahıysa kuşkusuzmotoruydu. Saab'ın 2.3 litrelik 4 silindirli turbo beslemelimotoru lüks bir sedanı adeta bir performans canavarınadönüştürmüş. 5500 d/d'da 250 HP güç, 1900 d/d'da da350 Nm tork üreten bu motor otomobile muazzam bir ivmelenmekazandırıyor. Saab'ın 'Trionic' adını verdiği işletimsistemi tarafından kontrol edilen motorunda yer alanturbo besleme her devirde etkinliğini koruyarak sürücüyepek çok turbo motorun olumsuz karakteristik özelliğiolan boşluğu yaşatmıyor. Yüksek motor gücü sadece öntekerleklere aktarılmasından dolayı çekiş kontrol sistemiyetersiz kalabiliyor. Özellikle ıslak zeminlerde hızlıkalkış yapılırken dikkat edilmeli. Otomobilin önü hafifçeyalpalayabiliyor.
Etkileyici bir sesle hızlanan 9-5 Aero, yaptığımız performanstestlerinde 0'dan 100 km/s hıza 7.1 saniyede ulaştı.Bu rakam ağırlığı 1.5 ton olan bir otomobil için oldukçaiyi. Motorla uyumlu çalışan beş ileri vitesli otomatikşanzıman 9-5 Aero'nun ara hızlanmaları da etkileyicihale getiriyor. 60-100 km/s hızlanmasını 4.7 saniyedetamamlayan 9-5 Aero, 90-120 km/s hızlanmasını da 4.3saniyede gerçekleştiriyor. Kısacası 9-5 Aero ile araçsollamalar kolay ve güvenli. Testimiz süresince ortalama13 litre kurşunsuz benzin tüketen 9-5 Aero'nun tüketimmiktarı sunduğu performansa göre makul. Sakin kullanımile bu değer 10 litre altına bile çekilebilir.
Kullanımve konfor
Sunduğu performans ile hem lüks hem de spor bir otomobilarayanların tercihi olabilecek olan Saab 9-5 Aero, sertliğiiyi ayarlanmış süspansiyon sistemiyle konfor ve başarılıyol tutuş özelliklerini bir arada sunuyor. Yüksek süratlerdeyan rüzgarlardan etkilenmeyen otomobil stabil bir sürüşsunuyor. Viraj içinde gaza gerektiğinden fazla basıldığındaysaotomobilin önü kaymaya başlıyor. Özellikle çekiş kontrolsistemi kapalı iken bu daha belirgin oluyor. Otomobilindireksiyon sistemi hassas çalışıyor ve her hareketianında tekerleklere iletiyor. Geniş ve rahat bir içmekan sunan 9-5 Aero'nun iç mekanında gözümüze çarpantek ergonomik kusur, cam kumanda butonlarının yeriydi.Testimiz süresince başarılı bir performans çizin frensisteminin dozlanması kolay. ABS destekli fren sistemisayesinde 100 km/s hızla giderken yaptığımız ani frenile test aracımızı 37 metrede durdurabildik. Saab9-5 Auro'nun anahtar teslim fiyatı 58.171 Euro.
Genel Değerlendirme
Konfor      Süspansiyonsiteminin darbe emişi başarılı.
İçmekan      Genişve ferah.
Görüş      Problemsiz.
İşçilik      Üstdüzeyde .
Yoltutuş      Adetayere yapışıyor.
Performans      Çokyüksek.
Frenler      Güvenlive kolay dozlanıyor.
KabinGürültüsü      Düşükseviyede.
Donanım      Almanrakiplerine göre bazı eksiklikler var..
Tüketim      Performansınagöre tüketim makul seviyede.
Fiyat      Özelliklerinegöre uygun.
Genel      Rakiplerindenfazla gücü ile lüks segmentte tercih edilebilir..
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Atın iyisine doru, yiğidin iyisine deli derler...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #8 : Ekim 08, 2011, 22:51:49 »
1- servis ağı
2- parça fiyatı
3- ikinci el
4- Yakıt tüketimi
5- Vergi
6- nitelikli usta sayısı

Sanırım bu araçları görüntü güzelliğini ve performanslarını göz önünde bulundurarak almak yukarıda saydıklarımı önemsiz bulanlar için...

P.S: çift turbolu dizel motorlarını kullanmak için havalimanından kalkış izni istemek gerekebilir :P
Atın iyisine doru, yiğidin iyisine deli derler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #9 : Ekim 09, 2011, 00:28:41 »
2006-2007 civarı Saab 9-3'lere bitiyorum ben...
aslında nasıllardır bilmem ama ben de hep volvo'nun bir basamak üstü izlenimi uyandırırdı kendileri...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #10 : Ekim 09, 2011, 08:19:06 »
Servis ağı = Opel servis ağı, parçaların da çoğu aynı, çok problem olacağını zannetmiyorum.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #11 : Şubat 23, 2013, 22:53:52 »
Bugün 2001 model Saab 9.5 aero test ettim. Mükemmel hızlanma, mükemmel yol tutuş, olağanüstü keyif, hızı hiç anlamıyorsunuz ve Saaba özgü elinizin altında bir sürü düğme... Alkışlar Saaba  :alkis:
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #12 : Mart 16, 2013, 22:47:05 »
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #13 : Mayıs 28, 2013, 15:22:16 »
Ustası tamirine yanaşmıyor diye 2.3 olana göre tutulmayan Saab 9.5 (V6 3.0)
Bu arabayı çalıştırınca kaymak gibi bir ses çıkar :) denemiş olmanız gerek anlamak için...
Ayrıca ekleyim deri koltuklu araçta ısıtmadan sa soğutmanın yada her ikisinin de çok önemli olduğunu kavrayan 9.5 Saaba teşekkürler.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-saab-defne-otomotivden-saab-9.5-3.0-t-emsalsiz-boyasiz-126372928/detay
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #14 : Mayıs 28, 2013, 15:31:22 »
Saab araçların çoğunda bulunan ilginç bir güvenlik önlemi: Aracınız denize, göle veya benzeri su havuzuna düştüğü zaman, otomobilin bütün camları otomatik olarak açılır. Ses sensörleri ve bilmediğim başka sensörler yardımıyla...
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #15 : Kasım 18, 2013, 22:14:05 »
http://tv.cnnturk.com/video/2013/10/20/programlar/top-gear/top-gear-sezon-18-bolum-5-19-10-2013/2013-10-19T1955/index.html
Cnn Türk Top Gear videosunun sonlarına doğru Saab tarihinden kısaca bahsediliyor. Saab görmekten, duymaktan ve en çok da kullanmaktan çok büyük keyif alan herkes bi baksın derim :)
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '11
  • 80 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #16 : Aralık 10, 2013, 20:46:55 »
saab daha ne olsun.. emniyet kemerinin mucidi... diğer markalara insanlık adına hibe etmiş çok kaliteli bir marka.. adamların işi çok satmak değil kalite ve uçak motoru üretmek
ne bu topraklar kana doymuş... ne de bu millette akacak kan tükenmiş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #17 : Mayıs 14, 2014, 15:50:03 »
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #18 : Mayıs 14, 2014, 22:23:01 »
Zamanında uçak mühendislerinin bir araya gelip ürettikleri bi araçtı 2 yıl önce iflas eşiğinde idi sonrasını bilmiyorum  10 yıl önce bizim ilçede bi banka müdüründe vardı gümüş gri uçuş numarası kaç diye sorardım güler cevap vermezdi  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Saab 9-5 Aero
« Yanıtla #19 : Haziran 25, 2014, 14:27:52 »
SAAB 9.3 LPT