Gönderen Konu: Toyota Avensis D-4D 180Hp  (Okunma sayısı 8178 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #40 : Ekim 14, 2012, 13:55:07 »
 Hikmet Vites konusunda bi kesinlik getireyim ben sana. Vitesi kaça atarsan at aracın 4 ileri. 5 yok... Araç bağırmaması normal 4 ileri olduğu için vites aralıkları uzun olur o yüzden düşük devirlerde daha yüksek hız yaparsın.
 Bende de 4 ileri otomatik civic varken aynı durumu yaşıyordum normal 5 ileri manuel bi araç bilinir ki 3000 devirde 5. viteste 100 km gibi bi hızla gider ancak benim civic 4. viteste 3000 devir ile 127 km. hızla gidiyordu ve bu çokta güzel yakıt ekonomisi sağlıyordu...
 

  Tork olayı da aynı benim bildiğim gibi anlatılmış yanlışım olmadığını teyit etmiş oldum ama bu sefer HP olayı kafamı karıştırıyor TORK var ise HP neden var mantığı nedir bu işin. Örneğin bi örnek vermek gerekirse Vw Passat CC hem 1.4 TSİ 160 hp var hem de 1,8 TSİ 160 bg. var hangisinin torku daha yüksek acaba ya da aynı mı ! Bilmiyordum bu HP olayı her zaman kafamı karıştırmıştır benim...
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #40 : Ekim 14, 2012, 13:55:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #41 : Ekim 15, 2012, 18:00:48 »
Hikmet Vites konusunda bir kesinlik getireyim ben sana. Vitesi kaça atarsan at aracın 4 ileri. 5 yok... Araç bağırmaması normal 4 ileri olduğu için vites aralıkları uzun olur o yüzden düşük devirlerde daha yüksek hız yaparsın.
 Bende de 4 ileri otomatik civic varken aynı durumu yaşıyordum normal 5 ileri manuel bir araç bilinir ki 3000 devirde 5. viteste 100 km gibi bir hızla gider ancak benim civic 4. viteste 3000 devir ile 127 km. hızla gidiyordu ve bu çokta güzel yakıt ekonomisi sağlıyordu...
 

  Tork olayı da aynı benim bildiğim gibi anlatılmış yanlışım olmadığını teyit etmiş oldum ama bu sefer HP olayı kafamı karıştırıyor TORK var ise HP neden var mantığı nedir bu işin. Örneğin bir örnek vermek gerekirse Vw Passat CC hem 1.4 TSİ 160 hp var hem de 1,8 TSİ 160 bg. var hangisinin torku daha yüksek acaba ya da aynı mı ! Bilmiyordum bu HP olayı her zaman kafamı karıştırmıştır benim...
:alkis: Teşşekür ederim :alkis: kafama takılan bir soru idi sonunda o da çözüldü.