Gönderen Konu: Toyota Avensis D-4D 180Hp  (Okunma sayısı 8179 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #20 : Ekim 12, 2012, 14:00:24 »
Evet iç taraftada farklılık var.2007 sonrasında kaset yok 6 cd changer var.
Benim 2004 model bende de 6 cd changer var. :) Yoksa 2007 modeli bana 2004 diye mi sattılar :)

bunda dehşet bir motor var.

2.2 D-CAT 177 hp 400 nm tork!
Mustafa abi bu nm tork yüksek olunca ne oluyor. Yüksek olursa daha mı iyi gider?

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #20 : Ekim 12, 2012, 14:00:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #21 : Ekim 12, 2012, 14:19:50 »
Mustafa abi bu nm tork yüksek olunca ne oluyor. Yüksek olursa daha mı iyi gider?

tork candır ya yeterki olsun araçta gücü bize yansıtır :) ( Benim bildiğim )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #22 : Ekim 12, 2012, 14:27:18 »
tork candır ya yeterki olsun araçta gücü bize yansıtır :) ( Benim bildiğim )
HP gibi bir şey galiba. (benim anladığım kadarıyla)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #23 : Ekim 12, 2012, 14:31:22 »
şöyle anlatayım  ikitane aracımız var aynı model aynı kilodalar.  biri benzinli 100HP 160NM torq  diğeri 100HP 230NM Torq


bu iki aracın arasından 230NM torqu olan hem daha çabuk hızlanır hemde rampada vs daha hızlı tırmanır hemde daha fazla yük taşır ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #24 : Ekim 12, 2012, 14:32:55 »
HP gibi bir şey galiba. (benim anladığım kadarıyla)

Benim bildiğim bizi koltuğa yapıştıran,rampa yukarı devir yatırmak torkun büyük gücü var ( Yanlışsa kusura bakmayın )


Mesut abi cavaplamış :) Teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #25 : Ekim 12, 2012, 15:32:38 »
şöyle anlatayım  ikitane aracımız var aynı model aynı kilodalar.  biri benzinli 100HP 160NM torq  diğeri 100HP 230NM Torq


bu iki aracın arasından 230NM torqu olan hem daha çabuk hızlanır hemde rampada vs daha hızlı tırmanır hemde daha fazla yük taşır ;)
NM galiba yakıtı da ekliyor size şöyle anlatayım;

-Bende eskiden Corolla 1.6 sol 2004 vardı 1 depo(55lt.) ile 500km gidiyordu, babam 1.6 Avensis aldı. Avensis ile 1 depo(60lt.) ile 600 km gidiyor. İkisininde kiloları aynı. 5litrenin 100km etkileyeceğini sanmıyorum. Bunun nedeninin NM Torku olduğunu tahmin ediyorum.

Avensis 110 HP, Corollayı bilmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #26 : Ekim 12, 2012, 15:49:16 »
tork candır ya yeterki olsun araçta gücü bize yansıtır :) ( Benim bildiğim )

Tork nedir?

Tork döndürme kuvveti demektir. Motorların gücünün yanında torku da belirtilir, örneğin, 3800 dakika/ devirde 145 Nm gibi.

Ne işe yarar?

Basit olarak açıklamaya çalışırsak, bir otomobilin, daha doğrusu motorunun torku iyiyse kullanımı daha rahat olur çünkü motor daha geniş bir devir aralığında vites değiştirmeden kullanılabilir. Ya da acil durumlarda yine daha az vites değiştirme ihtiyacı hissedilir. En yüksek tork olarak belirtilen rakamın yanında bu rakamın elde edildiği devir de önemlidir.

Motorlar daha çok düşük ve orta devirlerde kullanıldığı için özellikle şehir içinde, torkun düşük devirlerden itibaren yüksek olması çok kullanışlıdır. Böylece alt vitese geçmeden hareketi sürdürmek mümkün olur. Genel olarak motor hacmi yükseldikçe tork artar ama aynı motor hacmine sahip motorların torkları ve "tork eğrileri" farklı olabilmektedir. Bunun nedeni de motor tasarımındaki farklılıklardır. Silindirlerin çapı ve stroku, ateşleme zamanlaması ve diğer bazı niteliklerden oluşan genel olarak "teknoloji" diyebileceğimiz özelliklerdir bu farkı yaratan. Ayrıca herkesin bildiği gibi dizeller "torklu" motora sahiptir. Bunun anlamı düşük devirde yüksek tork sağlıyor olmasıdır.

Benzinli motorlardan farklı olarak dizel motorlarının en yüksek torku 1800-2500 dakika/devirde elde edilir. Bu sayede çok devire gerek kalmadan motor "çeker". Diyelim ki bir benzinli motorla bir dizel aynı en yüksek torka sahip olsun, yine dizel motor daha avantajlıdır çünkü bu torku daha düşük devirde sağlıyor. Bunun pratik avantajı, örneğin bir yokuş çıkarken üçüncü viteste 2000 d/d'de iken dizel motorlu arabada gaza basarsınız ve araba hızlanabilir, benzinli motora sahip araba ise hızlanamaz ve büyük bir olasılıkla bir alt vitese geçmek zorunda kalır. Düşük devirlerde yüksek çekiş gücü sağladığı için dizel motorlar özellikle ticari araçlarda kullanılmaktadır.

Motorun beygir gücü ile torku karıştırılmamalıdır. Bunlar farklı şeylerdir. Torkun anlamını somut olarak anlamak için şöyle bir örnek de verilebilir. Diyelim ki iki tane aynı beygir gücüne sahip araba var. Torkları ise farklı. Her iki arabayı arkaları birbirine doğru gelecek şekilde yanaştırıp bağladığınızda, iki araç birden hareket ettiğinde (halat çekme oyunu gibi) beygir güçleri aynı olmasına rağmen, torku yüksek olan diğerini çeker.

ALINTIDIR.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #27 : Ekim 12, 2012, 15:51:52 »
Tork nedir?

Tork döndürme kuvveti demektir. Motorların gücünün yanında torku da belirtilir, örneğin, 3800 dakika/ devirde 145 Nm gibi.

Ne işe yarar?

Basit olarak açıklamaya çalışırsak, bir otomobilin, daha doğrusu motorunun torku iyiyse kullanımı daha rahat olur çünkü motor daha geniş bir devir aralığında vites değiştirmeden kullanılabilir. Ya da acil durumlarda yine daha az vites değiştirme ihtiyacı hissedilir. En yüksek tork olarak belirtilen rakamın yanında bu rakamın elde edildiği devir de önemlidir.

Motorlar daha çok düşük ve orta devirlerde kullanıldığı için özellikle şehir içinde, torkun düşük devirlerden itibaren yüksek olması çok kullanışlıdır. Böylece alt vitese geçmeden hareketi sürdürmek mümkün olur. Genel olarak motor hacmi yükseldikçe tork artar ama aynı motor hacmine sahip motorların torkları ve "tork eğrileri" farklı olabilmektedir. Bunun nedeni de motor tasarımındaki farklılıklardır. Silindirlerin çapı ve stroku, ateşleme zamanlaması ve diğer bazı niteliklerden oluşan genel olarak "teknoloji" diyebileceğimiz özelliklerdir bu farkı yaratan. Ayrıca herkesin bildiği gibi dizeller "torklu" motora sahiptir. Bunun anlamı düşük devirde yüksek tork sağlıyor olmasıdır.

Benzinli motorlardan farklı olarak dizel motorlarının en yüksek torku 1800-2500 dakika/devirde elde edilir. Bu sayede çok devire gerek kalmadan motor "çeker". Diyelim ki bir benzinli motorla bir dizel aynı en yüksek torka sahip olsun, yine dizel motor daha avantajlıdır çünkü bu torku daha düşük devirde sağlıyor. Bunun pratik avantajı, örneğin bir yokuş çıkarken üçüncü viteste 2000 d/d'de iken dizel motorlu arabada gaza basarsınız ve araba hızlanabilir, benzinli motora sahip araba ise hızlanamaz ve büyük bir olasılıkla bir alt vitese geçmek zorunda kalır. Düşük devirlerde yüksek çekiş gücü sağladığı için dizel motorlar özellikle ticari araçlarda kullanılmaktadır.

Motorun beygir gücü ile torku karıştırılmamalıdır. Bunlar farklı şeylerdir. Torkun anlamını somut olarak anlamak için şöyle bir örnek de verilebilir. Diyelim ki iki tane aynı beygir gücüne sahip araba var. Torkları ise farklı. Her iki arabayı arkaları birbirine doğru gelecek şekilde yanaştırıp bağladığınızda, iki araç birden hareket ettiğinde (halat çekme oyunu gibi) beygir güçleri aynı olmasına rağmen, torku yüksek olan diğerini çeker.

ALINTIDIR.
Hasan kardeş, bilgilendirme için teşekkür ederim. Bir sorum olacak.
-Benim arabamam otomatik vites ve S konumunda 4 ileri vites var. Bunun nedeni NM Toruk mudur? Yoksa başka bir nedeni mi var?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #28 : Ekim 12, 2012, 16:24:05 »
Hasan kardeş, bilgilendirme için teşekkür ederim. Bir sorum olacak.
-Benim arabamam otomatik vites ve S konumunda 4 ileri vites var. Bunun nedeni NM Toruk mudur? Yoksa başka bir nedeni mi var?

Nm: Newton metre' nin kısalmış halidir. Nasılki beygir gücü hp (horse power) olarak belirtiliyorsa, tork gücüde NM olarak belirtilir. Torku yüksek olan araçlar elbette daha güçlüdür.

Tork nedir? (TV 8 - 8. Etap)

Avensislerin otomatik vites oranlarını bilmiyorum. Ancak D konumunda 5 ise S konumunda da 5 olması gerekir. Eğer S konumunda 4 se yine D konumunda da 4 olarak mevcuttur. Ama kesin bir bilgi sahibi değilim. Belkide programlanmış olarak S modunda 4, D modunda 5 te olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #29 : Ekim 12, 2012, 16:25:39 »
Nm: Newton metre' nin kısalmış halidir. Nasılki beygir gücü hp (horse power) olarak belirtiliyorsa, tork gücüde NM olarak belirtilir. Torku yüksek olan araçlar elbette daha güçlüdür.

Tork nedir? (TV 8 - 8. Etap)

Avensislerin otomatik vites oranlarını bilmiyorum. Ancak D konumunda 5 ise S konumunda da 5 olması gerekir. Eğer S konumunda 4 se yine D konumunda da 4 olarak mevcuttur. Ama kesin bir bilgi sahibi değilim. Belkide programlanmış olarak S modunda 4, D modunda 5 te olabilir.
Bende anlamış değilim, ama forumdaki arkadaş S4 konumunda 220yi görürsün diyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #30 : Ekim 12, 2012, 16:33:22 »
Bende anlamış değilim, ama forumdaki arkadaş S4 konumunda 220yi görürsün diyor.

Bence görür. Ama denemeyin derim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #31 : Ekim 12, 2012, 16:35:21 »
Bence görür. Ama denemeyin derim.
Denemek gibi bir niyetim yok zaten. Benim istediğim hızda gidiyor o bana yeter.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #32 : Ekim 12, 2012, 16:37:26 »
Denemek gibi bir niyetim yok zaten. Benim istediğim hızda gidiyor o bana yeter.

Peki D konumunda kaç vites değiştiriyor araç? 5 mi yoksa 4 mü? Bende meraklandım şimdi. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #33 : Ekim 12, 2012, 16:39:58 »
Son hıza gelmeden belli olmuyor o ama 160la giderken araba bağırmıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #34 : Ekim 12, 2012, 16:41:25 »
şöyle anlatayım  ikitane aracımız var aynı model aynı kilodalar.  biri benzinli 100HP 160NM torq  diğeri 100HP 230NM Torq


bu iki aracın arasından 230NM torqu olan hem daha çabuk hızlanır hemde rampada vs daha hızlı tırmanır hemde daha fazla yük taşır ;)
Nm: Newton metre' nin kısalmış halidir. Nasılki beygir gücü hp (horse power) olarak belirtiliyorsa, tork gücüde NM olarak belirtilir. Torku yüksek olan araçlar elbette daha güçlüdür.

Tork nedir? (TV 8 - 8. Etap)

Avensislerin otomatik vites oranlarını bilmiyorum. Ancak D konumunda 5 ise S konumunda da 5 olması gerekir. Eğer S konumunda 4 se yine D konumunda da 4 olarak mevcuttur. Ama kesin bir bilgi sahibi değilim. Belkide programlanmış olarak S modunda 4, D modunda 5 te olabilir.


vidyo tamda benim yazdığım şeyi anlatıyor :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #35 : Ekim 12, 2012, 16:49:07 »
Amcam Avensis 1.6 Comfort ile 230u gördüğünü söylüyor. (Trafiğe kapalı alan mı değil mi bilmiyorum)
Babam Avensis 1.6 Elegant ile 220yi gördüğünü söylüyor. (Trafiğe kapalı alan mı değil mi bilmiyorum)
Bende onlara Avensis 2.0 Exe. Elegant ile 240ı gördüğümü söyleyeceğim.(Trafiğe kapalı alan bulursam denemeyi düşünüyorum...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #36 : Ekim 12, 2012, 16:52:18 »
Amcam Avensis 1.6 Comfort ile 230u gördüğünü söylüyor. (Trafiğe kapalı alan mı değil mi bilmiyorum)
Babam Avensis 1.6 Elegant ile 220yi gördüğünü söylüyor. (Trafiğe kapalı alan mı değil mi bilmiyorum)
Bende onlara Avensis 2.0 Exe. Elegant ile 240ı gördüğümü söyleyeceğim.(Trafiğe kapalı alan bulursam denemeyi düşünüyorum...)

Avensis 1.6 230 asla yapamaz. Vites oranları izin verse torku çevirmeye yetmez o hız için. 220 yi yapması bile fazlasıyla büyük bir başarıdır. Bende avensis 1.6 elegant kullanıyorum. İşten güçten deneme fırsatım olmuyor. Hatta iki tane fotosunu çekip foruma koymak bile nasip olmadı 1 aydır. Ama 2.0 avensis 240 km hız yapacak gücü üretebilir. Eğer elektronik bir sınırlandırma yoksa 225 km gibi hızlarda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #37 : Ekim 12, 2012, 16:54:41 »
Avensis 1.6 230 asla yapamaz. Vites oranları izin verse torku çevirmeye yetmez o hız için. 220 yi yapması bile fazlasıyla büyük bir başarıdır. Bende avensis 1.6 elegant kullanıyorum. İşten güçten deneme fırsatım olmuyor. Hatta iki tane fotosunu çekip foruma koymak bile nasip olmadı 1 aydır. Ama 2.0 avensis 240 km hız yapacak gücü üretebilir. Eğer elektronik bir sınırlandırma yoksa 225 km gibi hızlarda.
Amcamın yalan söyleyeceğini sanmıyorum ama 220yi çizgi az birşey geçti ise ona 230 diyebilir. Ama nette 220yi yapanı çok gördüm, 230u hiç görmedim. Elektronik sınırlandırma alman grubu Vw ve Mercedeslerde olduğunu biliyorum.

-Acaba elektronik sınırlandırma koymalarının amacı nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #38 : Ekim 12, 2012, 17:04:24 »
Amcamın yalan söyleyeceğini sanmıyorum ama 220yi çizgi az birşey geçti ise ona 230 diyebilir. Ama nette 220yi yapanı çok gördüm, 230u hiç görmedim. Elektronik sınırlandırma alman grubu Vw ve Mercedeslerde olduğunu biliyorum.

-Acaba elektronik sınırlandırma koymalarının amacı nedir?

Dediğiniz gibi 220 yi geçmesi sonucu 230 diye görmüş olabilir. Sonuçta çok yüksek hızlar bunlar ve kim olursa olsun o hızda kadranı rahat takip edemez. Edebilen varsa mesaj atsın iletişim kuralım. :)

Son hızlarda kesici uygulamasının hangi araçlarda ve niçin uygulandığını bilmiyorum. Ama tahmin ediyorum ki motorun tüm gücüyle çalışması sonucu arıza riskini önlemek için yapılıyor olabilir. Tehlikeli hız limitinden ziyade motor koruma amacı güdülüyor diye tahmin ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis D-4D 180Hp
« Yanıtla #39 : Ekim 12, 2012, 21:23:39 »
Dediğiniz gibi 220 yi geçmesi sonucu 230 diye görmüş olabilir. Sonuçta çok yüksek hızlar bunlar ve kim olursa olsun o hızda kadranı rahat takip edemez. Edebilen varsa mesaj atsın iletişim kuralım. :)

Son hızlarda kesici uygulamasının hangi araçlarda ve niçin uygulandığını bilmiyorum. Ama tahmin ediyorum ki motorun tüm gücüyle çalışması sonucu arıza riskini önlemek için yapılıyor olabilir. Tehlikeli hız limitinden ziyade motor koruma amacı güdülüyor diye tahmin ediyorum.
Bencede motoru koruma amaçlı çünkü 220ye limit koysalar ne işe yarar. Can güvenliği olsa 120ye limit koyarlar.