235K Km Toyota motoru için hiç birşeydir..
Yeter ki iyi bakılsın.
(Ayrıca motor yapılmış da olabilir öyle değil mi.. )
Durumunun ne olduğunu bilemiyoruz fakat tamamen bakım ile alakalı. Motora eskimiş gözü ile bakmak için bir neden göremiyorum. Böyle bir yargıya varmak için en basitinden bir kompresyon testi yaptırmak gerekir.
Manuel şanzımanlar ve baskı balata meselesi bana yabancı olduğu için yorum yapmak istemiyorum ama o cartlama olayı masraf çıkarabilir.
Beyaz duman sadece ilk çalıştığında oluyorsa sorun değil. Normal bir olay. (Mavi olmasın ama)
3SFE motorları genelde ecelleriyle ölmezler. En birinci ölüm nedeni soğutma sisteminde ortaya çıkan bir sorunun gözden kaçmasıdır. Su seviyesini düzenli kontrol edin. Yolda giderken de ara sıra hararet ibresine bi göz atın. Bunun dışında özel bir çabaya gerek yok.
Kompresyon iyi ise ve ciddi bir yağ damlatma sorunu yoksa 40 dan daha kalın yağ kullanmamak gerekir. Bürçeniz el veriyorsa tam sentetik yağ tercih edin.
Her araba gibi filtreler, buji, kablolar, sıvılar değişir..
Özel bir muameleye gerek yok.