0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Alper Bey geçmiş olsun öncelikle,Öncelikle, yazacaklarımı denemediğim için metod ve kesin sonuçları hakkında kesin bilgim olmadığını söyleyeyim. Sadece konuyla ilgili teknik genel kültürüm dahilinde fikir yürüteceğim.Bu hata kodu EGR valfi ile ilgili problemi belirtir. EGR sistemi, yanmış egzoz gazlarının bir miktarını tekrar silindire gönderiyor ve yanmasını sağlıyor. Temel amaç, egzoz emisyon değerlerini düşürmek, egzozdan atılan azot oksitlerin çevreye vereceği zararı azaltmak.Buradaki bir problem, arıza veya kirlilik nedeniyle bu hata kodunu vermiş olabilir.Fakat servis motor ecusunun değişmesi gerektiğini söylüyorsa, ya sizden para almak için söylüyordur (buna inanmak istemem şahsen) ya da gerçekten ecuda bir problem vardır. Fakat ben, ecu değişiminden önce EGR valfine yoğunlaşmak daha mantıklı olur diye düşünüyorum. Bunun kontrolü, temizliği vb. ile uğraşın önce. Eğer valf kaynaklı bir problemse, çözümü daha kolay ve daha az masraflı olur.Forumlarda, bu valfin iptal edilebilirliği (valf üzerinden veya ecu üzerinden yazılımsal olarak) üzerine tartışmalar da mevcut. Konuyu bu boyutu ile de araştırabilirsiniz. Fakat çevreye biraz daha fazla zarar verecek, motor performansınızı çok az arttıracak, yakıt tüketiminizi çok az arttıracaksınız bu durumda. (Uygun maliyetle sorun giderilebiliyorsa ben tavsiye etmem şahsen bu yöntemi)Yalnız benim kafama takılan başka bir konu oldu. 33000 küsürdeki aracın şanzıman ecusu değişmiş diyorsunuz, şimdi de motor ecusu. Yepyeni bir aracın ecuları neden böyle problem çıkarır ki? Bu konuya da kafa yormanızda fayda var. Eğer başka bir problem nedeniyle ecular zarar görüyorsa, bunları değiştirseniz bile yarın öbür gün benzer problemleri tekrar yaşayabilirsiniz.
Atilla Bey epeyce açıklamış ,Alper Bey selam , Hata kodları sistemlerin birinde bir arıza olduğunu söyler ama arızalı parçayı pek söylemez genelde , aynı arıza kodunu verdirebilecek arızalar farklı yerlerde olabilir. Sizdeki sorun EGR sisteminde gözüküyor , egzost gazının bir kısmının geri kullanılması sisteminde. Doğaya daha az zararlı atık bırakmak için olan bir sistem , ekonomik olarak da faydası vardır ama yüzdesini bilmem. Bunu tamamen devreden çıkaranlar da oluyor motor performansı için.Servisin sadece kodu görüp hata kaynağını araştırmadan en pahalı olan ECU yu söylemiş olduğunu sanıyorum , oysaki hata farklı yerlerde olabilip ucuza halledilebilir.Bununla ilgili hata olabilecek noktalar servis bilgilerine göreP0487 Exhaust Gas Recirculation Throttle Position Control Circuit 1. Open or short in intake shutter circuit2. ECMilk seçeneği bir kontrol ettirin başka 1-2 servise ve sonunda iyi bir özel Toyota servisine kontrol ettirin , ucuzsa yaptırın. ECM değiştirmeye hiç gerek yok bence .