Gönderen Konu: debriyaj  (Okunma sayısı 1779 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • http://www.toyotaclubtr.com/index.php?action=profile;area=forumprofile;u=19447
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
debriyaj
« : Ağustos 11, 2011, 23:41:59 »
Kimileri marş motoruna ve motora yük binmesin diye çalıştırırken debriyaja basın diyor ,kimileri de öyle yapma zararlı diyor.Sizce ne yapmalıyım?Ve de çalıştırdıktan sonra ne kadar süre rölantide beklemeliyim?arabanın normalde kullanma kılavuzunda ne yazıyor söylerseniz sevinirim.Saygılar.

Toyota Club Türkiye

debriyaj
« : Ağustos 11, 2011, 23:41:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: debriyaj
« Yanıtla #1 : Ağustos 12, 2011, 00:56:51 »
Kimileri marş motoruna ve motora yük binmesin diye çalıştırırken debriyaja basın diyor ,kimileri de öyle yapma zararlı diyor.Sizce ne yapmalıyım?Ve de çalıştırdıktan sonra ne kadar süre rölantide beklemeliyim?arabanın normalde kullanma kılavuzunda ne yazıyor söylerseniz sevinirim.Saygılar.
zaten debriyaja basmadan toyotalar çalışmaz eğer toyota kullanıyosan mecbur basıcan :)
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • FlickR -FotoShare
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: debriyaj
« Yanıtla #2 : Ağustos 12, 2011, 03:40:42 »
Debriyaja basarak çalıştırma yeni model Toyota'larda sadece var diye biliyorum. Her Toyota'da yok. Diğer taraftan,  debriyaja basarak motoru çalıştırmanın bir avantajı olduğunu duymamıştım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: debriyaj
« Yanıtla #3 : Ağustos 12, 2011, 10:23:27 »
merhabalar, aslında vardır. asıl mantık, motoru ilk çalıştırmada marş motoru zorlanmasın düşüncesi ile şanzıman yükünden kurtarmaktır. bu anlamda özellikle soğuk havalarda motor yağın akışkanlığının daha az olduğu,  yine soğuk olan şanzıman yağının bu dönmeyi zorlamaması nedeni ile debriyaja basarak ayırmak faydalı olacaktır. böylece akünün ömrünü artıracak gücü azalan aküden daha uzun süre verim almanızı sağlayacaktır. tabiki diğer önemli bir neden ise aracınızı viteste unutarak marşa basmanızdır bunuda zaten toyota zorunlu debriyaja basılmasını sağlayarak önlemiş oluyor. selamlar
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: debriyaj
« Yanıtla #4 : Ağustos 12, 2011, 10:34:52 »
Araç boşta iken;
*Debriyaja basmadığınızda, debriyaj balatanız volana basılı durumdadır. Balataya geçmiş olan prizdirek mili denilen ve hareketi vites kutusuna ileten bir mil mevcuttur. Dolayısıyla bu durumda marşa bastığınızda, motora ek olarak balata ve prizdirek milini de döndürmüş, dolayısıyla daha fazla güç harcamış olursunuz.

*Debriyaja basılı iken ise balata ve prizdirek mili volandan ayrılmış durumdadır. Marşa bastığınızda sadece volan döner, balata ve prizdirek mili dönmez. Yani daha az güç harcamış olursunuz.

Dolayısıyla, debriyaja basılı durumda aracı çalıştırırsanız, marşa motorunuza daha az yüklenmiş olacaksınız. Bununla birlikte, balata ve prizdirek mili için harcanan güç o kadar yüksek değerler değildir. Yani ihmal edilebilir.

Buna göre; debriyaja basarak araç çalıştırmak daha iyidir, ama basmadan çalıştırırsanız marş motorunuz size o kadar fazla kızmaz :)

Araç viteste iken ise; debriyaja basmadan marşa basılırsa ne olacağını herkes biliyordur sanırım. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: debriyaj
« Yanıtla #5 : Ağustos 12, 2011, 13:06:48 »
Ne guzel otomatik arabalarda bu dert yok  :)) Şaka bir yana debriyaja basarak marşa basmak her zaman iyi ve güvenlidir.Temel mantık güvenliktir.Burada üretici malının güvenliğini düşünür.Zira araç viteste iken marşa basılacak olursa zıplayacak ve hem araç hem çevre zarar görecektir.

Emniyet kemerini arkadan takıp uyarıyı engelleyen sürücülere selam olsun  :kötü:
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: debriyaj
« Yanıtla #6 : Ağustos 12, 2011, 14:45:43 »
Ne guzel otomatik arabalarda bu dert yok  :)) Şaka bir yana debriyaja basarak marşa basmak her zaman iyi ve güvenlidir.Temel mantık güvenliktir.Burada üretici malının güvenliğini düşünür.Zira araç viteste iken marşa basılacak olursa zıplayacak ve hem araç hem çevre zarar görecektir.

Emniyet kemerini arkadan takıp uyarıyı engelleyen sürücülere selam olsun  :kötü:


bizde frene basarak arabayı çalıştırıyoruz mecbur
viteste kalmışsa marş basmıyor zaten
ne varsa bizim robot debriyajda var:) tam tembel işi
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...