Araç boşta iken;
*Debriyaja basmadığınızda, debriyaj balatanız volana basılı durumdadır. Balataya geçmiş olan prizdirek mili denilen ve hareketi vites kutusuna ileten bir mil mevcuttur. Dolayısıyla bu durumda marşa bastığınızda, motora ek olarak balata ve prizdirek milini de döndürmüş, dolayısıyla daha fazla güç harcamış olursunuz.
*Debriyaja basılı iken ise balata ve prizdirek mili volandan ayrılmış durumdadır. Marşa bastığınızda sadece volan döner, balata ve prizdirek mili dönmez. Yani daha az güç harcamış olursunuz.
Dolayısıyla, debriyaja basılı durumda aracı çalıştırırsanız, marşa motorunuza daha az yüklenmiş olacaksınız. Bununla birlikte, balata ve prizdirek mili için harcanan güç o kadar yüksek değerler değildir. Yani ihmal edilebilir.
Buna göre; debriyaja basarak araç çalıştırmak daha iyidir, ama basmadan çalıştırırsanız marş motorunuz size o kadar fazla kızmaz

Araç viteste iken ise; debriyaja basmadan marşa basılırsa ne olacağını herkes biliyordur sanırım.
