Gönderen Konu: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım  (Okunma sayısı 5518 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #20 : Ağustos 29, 2011, 20:24:14 »
bu arada seyit beyin mesajı dikkatimi çekti. motorun açılması diye birşey kaldı mı ya?

Haklısın öyle bir şey kalmadı
ama "overdrive" ın ne olduğunu sanıyorsun ki....!!!!!??????

Elbette 1970'lerdeki gibi motorun açılması diye bir şey kalmadı ama nihayetinde bu araçlar da yeni ve motor parçalarının mutlaka birbirine alışması lazım. Araba ilk alındığında yakıt sarfiyatı ile 10000 km'deki yakıta sarfiyatı fark etmiyor diyemezsiniz herhalde. Bu arada bir de insanın ayağının araca ve motora alışması gerekiyor.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #20 : Ağustos 29, 2011, 20:24:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 27 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #21 : Haziran 16, 2013, 22:57:32 »
bende aracı yeni aldım corolla confort extra a/t yaylaya çıkarken rampada çok zorlandım resmen çıkamadım. yanlış bişeyler var ama ne :argh:
hepimiz birer engelli adayıyız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #22 : Haziran 16, 2013, 23:02:57 »
bende aracı yeni aldım corolla confort extra a/t yaylaya çıkarken rampada çok zorlandım resmen çıkamadım. yanlış bişeyler var ama ne :argh:

Biraz zaman gecsin alistikca daha iyi cikarsiniz yokuslari.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Elegant a/t
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 14 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #23 : Haziran 16, 2013, 23:15:26 »
Arkadaşlar elinizin altında manuel vitesli araçlar gibi 1. 2. 3. vitesler mevcut zaten,siz sürekli D modunda kullanırsanız dik yokuşlarda bayılmalar yaşayabilirsiniz adamlar oraya üçtane vites aralığını boşamı koymuşlar ? baktınız araba bayılıyor D den 3. vitese çekin gerekli hıza ulaşınca tekrar D ye alın araç sollarkende D modunda 2. vitese çekin araç şaha kalkıyor sollama bittikten sonra D ye takın kısacası adamlar oraya o modları kullanın diye koymuşlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #24 : Haziran 16, 2013, 23:23:52 »
 Birde kick down olayına(tam otomatikte var sanıyorum) alışmak lazım mesela o da önemli bir faktör.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #25 : Haziran 16, 2013, 23:30:19 »
Arkadaşlar elinizin altında manuel vitesli araçlar gibi 1. 2. 3. vitesler mevcut zaten,siz sürekli D modunda kullanırsanız dik yokuşlarda bayılmalar yaşayabilirsiniz adamlar oraya üçtane vites aralığını boşamı koymuşlar ? baktınız araba bayılıyor D den 3. vitese çekin gerekli hıza ulaşınca tekrar D ye alın araç sollarkende D modunda 2. vitese çekin araç şaha kalkıyor sollama bittikten sonra D ye takın kısacası adamlar oraya o modları kullanın diye koymuşlar.
Akın bey şimdi tabiki 1-2-3 gibi modları boşuna yerleştirmediler araca, Ama bir yandan da , düşünürsek, bu araca otomatik şanzımanı ve D modunu niye koymuşlar, 1-2-3 koyan, 4 de koyardı, 4 e atıp son viteste giderdik. 1-2-3 gibi viteslerin genel amacı, 1 ve 2 zorlu yol koşullarında çekişi dengelemek için.3 ise, stabil uzun süre rampa bulunabilecek bölgede, vitesi düşürüp arttırıp oluşacak olan gereksiz yakıt tüketimini engellemek için olamazmı ? . Ben toyota araç kullanmış biri olarak iddaa ediyorum ki, Araç sadece D modunda kullanıldığında, 1-2-3-d kullanımına göre, çok daha iyi bir performans sergiler. 2ye vitesi çekeceğinize , D de, gaz pedalına sonuna kadar bassanız, zaten araç kendisi 2. vitese geçecek, ve vakti geldiğinde de 3 e geçecek, yani takip zorunluluğu kalmayacak. Tam otomatik şanzımanlarda diğer vites modlarını çok sık kullanmak, şanzıman ömrünüzü ciddi kısaltır. 93 corolla şanzımanı doğramış biri olarak, ben o modların çok sık kullanılmasını tavsiye etmem.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #26 : Haziran 16, 2013, 23:31:24 »
Birde kick down olayına(tam otomatikte var sanıyorum) alışmak lazım mesela o da önemli bir faktör.
Katılıyorum, araçla yapılan ilk 5 bin km den sonra, ayağınız o tepkimeye ciddi alışıyor, tamamen 1 veya 2 vites düşürmenin kontrolünü ayağınızla kolayca ayarlayabiliyorsunuz.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 46 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #27 : Haziran 17, 2013, 01:12:49 »
Kesinlikle alışma meselesi.10 sene düz vites kullandıktan sonra sırf hanım da kullanabilsin diye otomatik vitese geçiş yaptım.İlk günlerde sollamalarda ve yokuşlarda nasıl kullanmam gerektiği konusunda biraz zorlansam da alışınca çooook rahat olduğunu anlıyorsunuz.Özellikle over drive düğmesi uzun yokuşlarda ve sollamalarda çok büyük rahatlık sağlıyor.Düz vitesten tek farkı,arabamı hız kuralları çerçevesinde kullanırım ama sırf meraktan dolayı 1 kez otobanda denedim düz vitesin çıktığı hızları yakalaması mümkün değil.
2006 corolla sol A/T LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #28 : Haziran 17, 2013, 02:48:53 »
Bendede 2007 1,8 tam otomatik Avensis var.
Otomatik arabaları çok severim mmt olsun ama otomatik olsun.

Hatta benim için ampulun icadından sonraki en büyük icat.

Gel gelelim kullanım tarzıma;
Hızlanırken sürekli D deyim ama yavaşlarken vitesi direkt manuele alırım zaten manuele alınca direkt 3ten başlıyor zamanı gelincede - ile sürekli kompresyonu kullanırım freni nerede ise kullanmam zaten manueldede bunu yapıyorum. Arkadaşlarım çogu zaman neden otomatik arabaya bindigimi sorarlar bende kendilerine sol ayagımı gösteriyorum.

Bazen arka koltuktakiler şaşırarak bu araba otomatik degilmiydi nasıl oluyorda istedigin zaman istedigin gibi gidiyorsun bile diyorlar hatta bunu '94 1,8 Golfu kullanırken demişlerdi.
Otomatik arabalar rampa inerken kompresyon yapmazlar çünkü yazılımları geregi gazdan ayagınızı çektiginizde son vitese alırlar siz yardımcı olmaz iseniz sadece fren gücü ile arabayı durdurursunuz. O zamanda 15/20K da fren balataları biter.

Otomatik Corollası olan bir arkadaşımada bu sürüş stilini ögrettim ve sıfır aldıgı arabasında 50K bakımda servis hayatımızda ilk defa otomatik arabanın frenlerinin bu kadar uzun gittigini görüyoruz demişler.

Vitesle oynamak zararlı olabilir şeklinde yorum var neler olabilir detaylı bilgi varmı?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #29 : Haziran 17, 2013, 02:59:56 »
Vitesle oynamak zararlı olabilir şeklinde yorum var neler olabilir detaylı bilgi varmı?
Abi tek sıkıntısı şöyle olabilir eğer vites sınırlanın üzerinde vites düşürme yada çok alt sınırda büyültme yapılırsa dişliler zarar görebilir.Birde araç hareket halindeyken her ihtimale karşı çok fazla oynamamak lazım.Mesela rampa çıkacaksak durup uygun moda alıp sonrasında devam etmek daha sağlıklı olur.Böylece hatanın önüne geçmiş oluruz.Motor freni olayında ise o/d yi kullanmak mantıklı olabilir yokuş inerken falan.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #30 : Haziran 17, 2013, 03:03:09 »
Kesinlikle alışma meselesi.10 sene düz vites kullandıktan sonra sırf hanım da kullanabilsin diye otomatik vitese geçiş yaptım.İlk günlerde sollamalarda ve yokuşlarda nasıl kullanmam gerektiği konusunda biraz zorlansam da alışınca çooook rahat olduğunu anlıyorsunuz.Özellikle over drive düğmesi uzun yokuşlarda ve sollamalarda çok büyük rahatlık sağlıyor.Düz vitesten tek farkı,arabamı hız kuralları çerçevesinde kullanırım ama sırf meraktan dolayı 1 kez otobanda denedim düz vitesin çıktığı hızları yakalaması mümkün değil.

Otomatik arabaların o hızlara çıkamamalarının nedeni şanzıman oranının çok uzun seçilmiş olması.
Manuel Corolla 5. Viteste her 1000 devir için 33 km hızlanır buda 120 ile gitmek için motor devrinin 3700 lerde olması demek.

Ama otomatik Corolla 4. Viteste her 1000 devir için 40km atar 120 ile gitmek içinde 3000 devire ihtiyaç duyar. Bu nedenle otomatik vites yüksek hıza çıkmak için daha fazla güç harcar.

Bu mantık ile otomatik Corolla 5000 devirde 200 km yapar. Manuel ise 6000 devirde 200 km yapar bu bilgileri kagıt üzerinde vites dişlisi, son dişli ve lastik çapı hesabı ile teorik olarak buldum sonrasındada uygulama ile dogruladım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #31 : Haziran 17, 2013, 03:26:52 »
Benzer oranlar seçildiğinde başarılı otomatik şanzımanlar düz viteslilerden daha yüksek son hızlara erişebilirler, farzı misal dsg. Önceki yıllarda araçlarda kullanılan kara düzen otomatiklerde ahmet beyin dediği gibi, eksik vites sayısına sahip oldukları için , Oranları düze göre oldukça uzundur ve son viteslerde yüksek hızları çevirirken oldukça nazlı davranırlar. Bunun sebebi, son viteste maksimum güç ve torku ürettikleri devire genelde erişememeleridir.
Sürekli vitesle oynamanın dez avantajından bir tanesi eski kara düzenlerin çoğunda elektronik bir destek olmadığı için, 160-170km ile giderken hadi mübalağ ettim diyelim, 110-120kmh la giderken 3 yerine Lye(2 veya 1 şanzımana göre değişir) çekilebilir. 4 dişliden 2si tatile ayrılır. Fren balataları uzun gidebilir fakat, motor kompresyonu fazla kullanıldığından şanzımanın ve motorun yıpranması çok daha hızlı olur.(uzun vadede)
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #32 : Haziran 17, 2013, 08:53:27 »
Birgün Peugeot 306 grifle otomatik ile 80/90 ile giderken yine vitesle oynadım. Yoluna alışamadıgım için R ye kaçırmışım gaza basıyorum gitmiyor. Ekranda vitese baktım R yanıp sönüyor uyandık taaa o zaman ve D ye çekip yoluma devam ettim.

Bence otomatik şanzımanda en önemli olan şey yag degişimi benim arabanında 6K sonra degişecek.

DSG/MMT gibi şanzımanlarda son hızlara çıkması çok normal çünkü tork konvertörü yüzünden kayıplar olmuyor. Ve vites oranlarıda manuel e benzer ayarlanıyor.

Benim araba 3. Viteste 165km de devir kesiciye giriyor.
4 te ise kagıt üzerinde 268 kmde devir kesiciye giriyorki oralara çıkmaları imkansız.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 27 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #33 : Haziran 17, 2013, 17:47:30 »
Birde araç hareket halindeyken her ihtimale karşı çok fazla oynamamak lazım.Mesela rampa çıkacaksak durup uygun moda alıp sonrasında devam etmek daha sağlıklı olur.Böylece hatanın önüne geçmiş oluruz.

ben anlamadım şimdi rampada aracı durdurup vitesi değiştirip öyle mi yola devam edeceğiz. böylebişey olabilirmi yaa. araç giderken d modundan d3 yada d2 ye alamazmıyız.
hepimiz birer engelli adayıyız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #34 : Haziran 17, 2013, 18:12:21 »
Birgün Peugeot 306 grifle otomatik ile 80/90 ile giderken yine vitesle oynadım. Yoluna alışamadıgım için R ye kaçırmışım gaza basıyorum gitmiyor. Ekranda vitese baktım R yanıp sönüyor uyandık taaa o zaman ve D ye çekip yoluma devam ettim.

Bence otomatik şanzımanda en önemli olan şey yag degişimi benim arabanında 6K sonra degişecek.

DSG/MMT gibi şanzımanlarda son hızlara çıkması çok normal çünkü tork konvertörü yüzünden kayıplar olmuyor. Ve vites oranlarıda manuel e benzer ayarlanıyor.

Benim araba 3. Viteste 165km de devir kesiciye giriyor.
4 te ise kagıt üzerinde 268 kmde devir kesiciye giriyorki oralara çıkmaları imkansız.
Size katılıyorum, bu hatanın oluşmasında da, insanlar genel olarak vites değişimlerinde mandala basmaya alışkınlar , Aslında sadece N den R ye gelirken bunu kullanmak lazım, diğer modlar arasında mandala basmadan geçiş sağlanabiliyor, Sadece vites R ye geçerken mandala basma gereği duyuyor. Benim peder beyde hala her geçişte mandalı kullanmakta, defalarca bunu belirtsemde.

Benim kullandığım araç içinde Dsg ve manuel oranları şunlar, (ben manuel kullanısıcıyım)

Rocco dsg 160
1. vites 0-47 km/sa 1000 - 6400 d/d
2. vites 47-78 km/sa 4200 - 6400 d/d
3. vites 78-115 km/sa 4600 - 6400 d/d
4. vites 115-160 km/sa 4800 - 6400 d/d
5. vites 160-208 km/sa 5000 - 6400 d/d
6. vites 208-255 km/sa 5200 - 6400 d/d
7. vites 255-??? km/sa 5500 - 6400 d/d

Rocco manuel 160
1. vites 0 - 65 km/sa 1000 - 6500 d/d
2. vites 65-103 km/sa 4400 - 6500 d/d
3. vites 103-160 km/sa 4400 - 6500 d/d
4. vites 160-210 km/sa 5000 - 6500 d/d
5. vites 210-253 km/sa 5350 - 6500 d/d
6. vites 253-??? km/sa 5500 - 6500 d/d
Birde araç hareket halindeyken her ihtimale karşı çok fazla oynamamak lazım.Mesela rampa çıkacaksak durup uygun moda alıp sonrasında devam etmek daha sağlıklı olur.Böylece hatanın önüne geçmiş oluruz.

ben anlamadım şimdi rampada aracı durdurup vitesi değiştirip öyle mi yola devam edeceğiz. böylebişey olabilirmi yaa. araç giderken d modundan d3 yada d2 ye alamazmıyız.
Alırsınız, bizim bahsettiğimiz tam otomatik şanzımanlarla tiptronikmiş gibi sürekli vites değişimleri gerçekleştirmenin uzun vadede oluşturabileceği sıkıtılar.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #35 : Haziran 17, 2013, 19:24:57 »
Alper

DSGnin tüm vitesleri manuelden kısa ilave olarak 7 konulmuş oda manuelin 6sı ile aynı vites oranlarının çok yakın olması robotize şanzımanların geçişteki vuruntusunu azaltıyor.
1. Viteste çok kısa seçilince rampalarda trafik şıkışıpta sürekli tam hareket etmeden tekrar durmak gerektiginde yarım debriyaj yapma zamanını azaltıyor. Kısa oranlı oldugundan daha düşük hızda debriyajı tam bırakarak balatanın ısınmasını önlüyor. Çok başarılı bir oran seçilmiş.
5 ileri mmt deki en büyük sorunlardan biriside bu idi.
Ama tam otomatikte hiç böyle sıkıntılar yok.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #36 : Haziran 17, 2013, 19:29:11 »
Alper

DSGnin tüm vitesleri manuelden kısa ilave olarak 7 konulmuş oda manuelin 6sı ile aynı vites oranlarının çok yakın olması robotize şanzımanların geçişteki vuruntusunu azaltıyor.
1. Viteste çok kısa seçilince rampalarda trafik şıkışıpta sürekli tam hareket etmeden tekrar durmak gerektiginde yarım debriyaj yapma zamanını azaltıyor. Kısa oranlı oldugundan daha düşük hızda debriyajı tam bırakarak balatanın ısınmasını önlüyor. Çok başarılı bir oran seçilmiş.
Tabi kısa mesafede sürekli 1-2 2-1 kararsızlığınıda beraberinde getirebiliyor bu durum :)
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #37 : Haziran 17, 2013, 20:11:07 »
Tabi kısa mesafede sürekli 1-2 2-1 kararsızlığınıda beraberinde getirebiliyor bu durum :)

Yazılım ile çok kolay çözülecek bir sorun.
MMTlerde bunun olmaması için 2. Vitese 20kmden önce atmıyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 46 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #38 : Haziran 18, 2013, 00:56:33 »
Ahmet Bey ben henüz 4 aydır otomatik kullanıyorum ve sizler kadar bu konuda tecrübeli değilim fakat hareket halinde gaza basarken vites değiştirmenin şanzumana zarar verebileceğini okumuştum.Yokuş aşağı inerken de gerekli hıza gelip hız sabitleyiciyi kullanıyorum ve hiç bir sıkıntı yaşamadım.Bu hafta sonu Sakarya-Beypazarı arası gidip geldim.Yol boyunca mümkün olduğunca cc ile gidip geldim 100 km de 8,1 lt lpg tüketmişim.
2006 corolla sol A/T LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 corolla 1.6 A/T kullanım için yardım
« Yanıtla #39 : Haziran 18, 2013, 01:11:15 »
Ahmet Bey ben henüz 4 aydır otomatik kullanıyorum ve sizler kadar bu konuda tecrübeli değilim fakat hareket halinde gaza basarken vites değiştirmenin şanzumana zarar verebileceğini okumuştum.Yokuş aşağı inerken de gerekli hıza gelip hız sabitleyiciyi kullanıyorum ve hiç bir sıkıntı yaşamadım.Bu hafta sonu Sakarya-Beypazarı arası gidip geldim.Yol boyunca mümkün olduğunca cc ile gidip geldim 100 km de 8,1 lt lpg tüketmişim.

Benim arabam 1.8 otomatik Avensis şanzımanı ise 1,6 otomatik Corolla ile aynı.

Zararı olabilecek ise neden + ve - koymuşlar?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new