Gönderen Konu: Amortisör  (Okunma sayısı 4397 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Amortisör
« : Nisan 11, 2008, 19:18:41 »
ön ve arka 2 adeti arızalı dedi(servis) Fiyatını sordum  tanesi 220 ytl  çok pahallı bunu ucuza  ama orjınal olması kaydıyla getırmenın yolu varmı.. şimdıden tskr

Toyota Club Türkiye

Amortisör
« : Nisan 11, 2008, 19:18:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Amortisör
« Yanıtla #1 : Nisan 11, 2008, 19:39:35 »
Selam.
 Bildiğiniz gibi amortisörler karşılıklı değişir. Yani sağ ve sol olarak(sadece teki bozuk olsa dahi)siz on ve arka dediğinize göre 2 ön 2 arka amortisöre ihtiyacınız var.Japon ları tavsiye ederim. Taiwan da iş görür. Tabi bu size bağlı. Birde ayrıyeten değişim üzreti de alıncaktır bunlardan. Amortisör size sorun mu yarattı, yoksa yağ kaçağımı mevcut? Kendinizde test ettinizmi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Amortisör
« Yanıtla #2 : Nisan 11, 2008, 19:53:19 »
Neredesiniz? gidip Nam amortisörde tamir ettirin olmazsa... (ankara veya istanbulda iseniz)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99270
  • Model Yılı: '97
  • 1 kere teşekkür edildi
Amortisör
« Yanıtla #3 : Nisan 11, 2008, 20:41:26 »
abicim orjinal tokico(japon )gidin istediginiz yere sorun ist aksarayda 90 ytl bende aldım memlunum taiwanda 50 ytl aysan ama hic memlun degiller

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Amortisör
« Yanıtla #4 : Nisan 11, 2008, 20:52:13 »
Alıntı yapılan: Hakan Öztürk
Selam.
 Bildiğiniz gibi amortisörler karşılıklı değişir. Yani sağ ve sol olarak(sadece teki bozuk olsa dahi)siz on ve arka dediğinize göre 2 ön 2 arka amortisöre ihtiyacınız var.Japon ları tavsiye ederim. Taiwan da iş görür. Tabi bu size bağlı. Birde ayrıyeten değişim üzreti de alıncaktır bunlardan. Amortisör size sorun mu yarattı, yoksa yağ kaçağımı mevcut? Kendinizde test ettinizmi?
[/quote]
Ben ist. dayım  servise götürdüm orada bakım sonucu tel. ettıler.. yoksa benım herhangı bır sıkayetım yok..burası orjınal toyota servisi..bılgı için tskr[quote]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Amortisör
« Yanıtla #5 : Nisan 11, 2008, 21:42:48 »
Alıntı yapılan: Alper Sinav
Neredesiniz? gidip Nam amortisörde tamir ettirin olmazsa... (ankara veya istanbulda iseniz)
[/quote]
Amortisor tamir oluyormu ki? hiç duymadım  ..ins. oluyordur  istanbuldayım lütfen adres verın tskr..[quote]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Amortisör
« Yanıtla #6 : Nisan 11, 2008, 22:10:01 »
Tamiri bırak, adamlar sertlik ayarı, alçaltma, yükseltme, hatta hatta eski amortisörlerinden coilover bile yapıyorlar

Ben Ankara'daki yerlerini biliyorum, istanbul için bu adresi nette buldum:
Telefon: (212) 2889200
Adres:Atatürk Oto Sanayi Sitesi 2. Kısım 31. Sok. No:1259-1260 Maslak/İST.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Amortisör
« Yanıtla #7 : Nisan 13, 2008, 11:40:33 »
Selam.
 Amortisör tamiri yapılıyor. Fakat bunun ne kadar sağlıklı ve uzun ömürlü olduğundan emin değilim. Ne ölçüde garanti veriyorlar diyede sormak lazım.
 Amortisör kullanım koşullarına göre ve zaman içinde işlevini belli oranlarda yitiren bir parçadır. Yani %50 performanslada çalışıyor olabilir, daha azda. Tabi mekanik olarakda çok nadir de olsa kırılma ya da deformasyon oluşabilir. Amortisörlerinizin yıpranmış olması sonuzu aracınızın sürüş konforunun düşmesi yanında fren mesafeniz uzar ve yol tutuşunuzda zayıflar.
 Aracınız düz bir zeminde dururken her bir amortisör için tek tek çamurluklardan kuvvetlice aşağı doğru bastırın.(çamurluğu yamultmadan  ) Aracın o yönde ilk salınımdan sonra kendisinin ikinci bir salınıma izin vermemesi ve hızlı bir şekilde salınımı durdurması gerekir. Yani kendini kasıp bu salınımı durdurmaya çalışması.  
 Açıkçası sadece servisin fikriyle değil en kolayından bir  de bununla ilgilenen bir ustaya gidin ve amortisörlerinizin durumunu çekinmeden sorun.(Malesef bunu benim ve arkadaşlarımın servis tecrübelerine istinaden söylüyorum)
 Amortisörü sanırım Aksaraydan temin edebilirsiniz eğer İstanbuldaysanız.
 Yanlız dediğim gibi amortisörler hiçbir zaman tek değişmez. Karşılıklı değişir ve bunu da hesaplayın.

 Not: Örneğin aracın süspansiyonunu  sedece amortisörle  sertleştimeye, yükseltmeye ya da alçaltmaya çalışılması pek tavsiye edilmez. Önce istenen tarzda Helezon seçilmeli ve sonra helezona uygun sertlikte ya da boyda amortisör seçilmelidir. Aynı Helezona uygulanan daha sert amortisöre daha fazla yük bineceğinden amortisörün ömrü kısalır. Aracı alçaltırken de sadece kısa helezon değil aynı zamanda daha sert helezon seçilmelidir. Tabi buna uygun amortisörde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Amortisör
« Yanıtla #8 : Nisan 13, 2008, 15:35:04 »
Parçatreninden toyota modeline uygun 2 adet  gazlı arka amortisör aldım taiwan malı 1 sınıf ithal dediler. İki adedi 90 liraya aldım kargo sana ait 12 lira... 20 liraya da işçilik verdim. 2000 km dir kullanıyorum sorun yok memnunum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Amortisör
« Yanıtla #9 : Nisan 15, 2008, 15:50:34 »
Alıntı yapılan: Hakan Öztürk
Selam.
 Amortisör tamiri yapılıyor. Fakat bunun ne kadar sağlıklı ve uzun ömürlü olduğundan emin değilim. Ne ölçüde garanti veriyorlar diyede sormak lazım.
 Amortisör kullanım koşullarına göre ve zaman içinde işlevini belli oranlarda yitiren bir parçadır. Yani %50 performanslada çalışıyor olabilir, daha azda. Tabi mekanik olarakda çok nadir de olsa kırılma ya da deformasyon oluşabilir. Amortisörlerinizin yıpranmış olması sonuzu aracınızın sürüş konforunun düşmesi yanında fren mesafeniz uzar ve yol tutuşunuzda zayıflar.
 Aracınız düz bir zeminde dururken her bir amortisör için tek tek çamurluklardan kuvvetlice aşağı doğru bastırın.(çamurluğu yamultmadan  ) Aracın o yönde ilk salınımdan sonra kendisinin ikinci bir salınıma izin vermemesi ve hızlı bir şekilde salınımı durdurması gerekir. Yani kendini kasıp bu salınımı durdurmaya çalışması.  
 Açıkçası sadece servisin fikriyle değil en kolayından bir  de bununla ilgilenen bir ustaya gidin ve amortisörlerinizin durumunu çekinmeden sorun.(Malesef bunu benim ve arkadaşlarımın servis tecrübelerine istinaden söylüyorum)
 Amortisörü sanırım Aksaraydan temin edebilirsiniz eğer İstanbuldaysanız.
 Yanlız dediğim gibi amortisörler hiçbir zaman tek değişmez. Karşılıklı değişir ve bunu da hesaplayın.

 Not: Örneğin aracın süspansiyonunu  sedece amortisörle  sertleştimeye, yükseltmeye ya da alçaltmaya çalışılması pek tavsiye edilmez. Önce istenen tarzda Helezon seçilmeli ve sonra helezona uygun sertlikte ya da boyda amortisör seçilmelidir. Aynı Helezona uygulanan daha sert amortisöre daha fazla yük bineceğinden amortisörün ömrü kısalır. Aracı alçaltırken de sadece kısa helezon değil aynı zamanda daha sert helezon seçilmelidir. Tabi buna uygun amortisörde.
[/quote]
bilgi için tskr..ama servise sordum sizin söyledıgınızı yani tek degısmıyecegını yok öyle şey hangısı  patlaksa o degısır yanı benımkı 2 adet arızalı 2 adetı degısecek dedı bnu derıderedeki kişiler söyledi bilemıyorum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Amortisör
« Yanıtla #10 : Nisan 15, 2008, 16:28:43 »
Amortisör testi diye birsey vardir.
Araba bir platforma cikartilir ve yol durumu simule edilir. 5 dakika'da hangi amortisörün ne kadar enerji sönümledigi görünür. Ellerinde yenisinin sönümleyecegi enerji ve tehlike sinirlari da vardir. Bunlari söylemeden bunlar patlak seklinde degistirtmeyin. Elle kontrol edin aciklanan sekilde en azindan.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Amortisör
« Yanıtla #11 : Nisan 16, 2008, 08:16:35 »
Selam.
 Gerçektende eğer imkanın varsa Murat arkadaşımızın dediği gibi profesyonel test yaptırman en sağlıklısı  olur. Olmazsa dediğimiz gibi elle test etmeni öneririm.
 Amortisörlerin karşılıklı değişimi konusunda başka bildiği olan varsa lütfen oda bu konuya katılsın. Ama ben amortisörlerin karşılıklı değişmesi gerektiğinden eminim. Bu bir lüks değil zorunluluktur. Şöyleki; araç virajda yana yattığında ya da düşük veya yüksek hızda bir kasisten geçildiğinde(yoldaki enine ve boyuna dalgalarda dahil) amortisörler karşılıklı olarak çalışır. Yine örneğin fren yaptığınızda özellikle ön amortisörler aynı oranda kasılma göstermelidir. Eğe birbirinden farklı oranlarda kasılırlarsa araç frenaja dengesiz şekilde cevap verir.
 Farklı özelliklerdeki amortisörler özellikle aynı aks grubu üzerinde aynı anda kullanılmaz. Bu aracın tepkilerini bozar ve tehlike oluşturabilir. Aynı zamanda örneğin sizin aynı tipte dahi olsa yeni amortisörünüzün sönümleme kabiliyeti eski olana göre daha yüksek olacağından yeni amortisörün ömrüde kısalır. Bu da işin başka bir boyutudur.
 Yine bilirsiniz ki aynı aks grubu üzerindeki lastiklerde tek değiştirilmez. Karşılılı yenileme işlemi yapılması gerekir.
 
 Benim tekrar tavsiyem bu konuda bilgili başka bir ustayada aracınızı göstermenizdir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99270
  • Model Yılı: '97
  • 1 kere teşekkür edildi
Amortisör
« Yanıtla #12 : Nisan 16, 2008, 19:51:51 »
bende aracımı ilk aldıgımda öyle bir hataya düsmüstüm sag arka patlaktı sadece sag arkayı degiselim dediler ya dedim olurmu öle sey filan eeeeeeeeee tabiii usta zannediyorlar kendilerini arac cok dengesizlesti ve yeni aldıgım amortisörde arızalanmıs eskiside yani anlayacagınız amortisörün cıkma kopma gibi bir tehlikesi yok sadece fren mesafeniz uzar virajlara biraz daha yumusak girmek zorunda kalırsınız birde konfor bence bekleyin eger maddi durumunuz buna müsayit degilse sonra cift olarak degistirirsiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Amortisör
« Yanıtla #13 : Nisan 17, 2008, 09:59:30 »
Alıntı yapılan: Hakan Öztürk
Selam.
 Gerçektende eğer imkanın varsa Murat arkadaşımızın dediği gibi profesyonel test yaptırman en sağlıklısı  olur. Olmazsa dediğimiz gibi elle test etmeni öneririm.
 Amortisörlerin karşılıklı değişimi konusunda başka bildiği olan varsa lütfen oda bu konuya katılsın. Ama ben amortisörlerin karşılıklı değişmesi gerektiğinden eminim. Bu bir lüks değil zorunluluktur. Şöyleki; araç virajda yana yattığında ya da düşük veya yüksek hızda bir kasisten geçildiğinde(yoldaki enine ve boyuna dalgalarda dahil) amortisörler karşılıklı olarak çalışır. Yine örneğin fren yaptığınızda özellikle ön amortisörler aynı oranda kasılma göstermelidir. Eğe birbirinden farklı oranlarda kasılırlarsa araç frenaja dengesiz şekilde cevap verir.
 Farklı özelliklerdeki amortisörler özellikle aynı aks grubu üzerinde aynı anda kullanılmaz. Bu aracın tepkilerini bozar ve tehlike oluşturabilir. Aynı zamanda örneğin sizin aynı tipte dahi olsa yeni amortisörünüzün sönümleme kabiliyeti eski olana göre daha yüksek olacağından yeni amortisörün ömrüde kısalır. Bu da işin başka bir boyutudur.
 Yine bilirsiniz ki aynı aks grubu üzerindeki lastiklerde tek değiştirilmez. Karşılılı yenileme işlemi yapılması gerekir.
 
 Benim tekrar tavsiyem bu konuda bilgili başka bir ustayada aracınızı göstermenizdir
[/quote]
tşkr. söyledikleriniz daha mantıklı.. netıcede usta dedıgımız kısılerde hata ve yanlış bılgiler bulunabılır zaten  burda  formun amacı deneyımlı bılgılı kısılerın fikirlerını paylaşmak..sagolun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Amortisör
« Yanıtla #14 : Nisan 17, 2008, 17:29:55 »
Ben teşekkür ederim.
 Umarım işiniz kısa zamanda ve sağlıklı şekilde yapılır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir Toyota Aşığı...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Amortisör
« Yanıtla #15 : Nisan 18, 2008, 01:50:55 »
bende arka amortisörleri degıstıreyım dedım bugun akdemırlerı aradım izmirde toyota servisi tanesi 186 ytl dedi işçilik dagıl toplam 600ytl dedı dedım kalsın ya konu acacaktım kı arkadas acmıs parca treni mantılı gibi erdem kardesımızın dedgıde 90 ytl sasırttı benı bana verılen fıyatın yarısı olmassa kargo falan ugrasırmısın bılmıoyrum erdem
All For You COROLLA!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99270
  • Model Yılı: '97
  • 1 kere teşekkür edildi
Amortisör
« Yanıtla #16 : Nisan 18, 2008, 20:23:24 »
Alıntı yapılan: gökhan şeker
bende arka amortisörleri degıstıreyım dedım bugun akdemırlerı aradım izmirde toyota servisi tanesi 186 ytl dedi işçilik dagıl toplam 600ytl dedı dedım kalsın ya konu acacaktım kı arkadas acmıs parca treni mantılı gibi erdem kardesımızın dedgıde 90 ytl sasırttı benı bana verılen fıyatın yarısı olmassa kargo falan ugrasırmısın bılmıoyrum erdem
[/quote]


gökan bu corollayı aldık ist de oturanlar bilir aksarayla akraba olduk nerdeyse heryerde parcası var yanlız taıwan yada cin birde fiyatlar cok ucuk kacık ben 4 ünü degistim ve cıkan amortisörlerin markasına baktıgımda tokico yazıyordu dolar filan arttı ama assagıya yukarıya fiyat odur inanırmısınız 25 ytl ye amortisör var desem cin malı 50 ytl taıwan 90 ile 100ytl arası japon ya tokico yada kayaba baska marka yok zaten ilgilenenlere tlf nosu verecegim arayın görüsün

genc tokel otomotiv tel :(0212)632-71-25     530-19-86

saygün oto tel:(0212)529-46-62





bu numaraları ararsanız size daha iyi yardımcı olacaklarına inanıyorum

bu arada yönetim kızmasın bu işyerleriyle kesinlikle bir ticaret bagım yoktur yani reklam amaclı bilgi vermiyorum sadece yardım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir Toyota Aşığı...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Amortisör
« Yanıtla #17 : Nisan 19, 2008, 00:21:17 »
sagolasın kardesım yardımın ıcın yarın arayım bı sorayım bu arada aksaray dedin demi istanbula 10 gunluk egıtıme gıttım kaldık otelde falan gece bi aksaraya indik inmez olaydın kardes ya her yerde ne oldugu belırsız adamlar yok su lazım mı bu lazım cok degısık bı yer kavga bile ettik adamlar bizi arıyodur ama izmirdeyim artık:)
All For You COROLLA!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99270
  • Model Yılı: '97
  • 1 kere teşekkür edildi
Amortisör
« Yanıtla #18 : Nisan 19, 2008, 00:39:55 »
sen aksam etmişin biz güpe gündüz tartıstık milletle oralar gece ve gündüz hep karısıktır zaten ne demek yardımcı olabildiysek ne mutlu bize

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör
« Yanıtla #19 : Nisan 22, 2008, 17:51:54 »
 Bu arada unutmadan ekliyim, eğer aracınızın arka amortisörleri değişecekse arka rot ayarlarınında tekrar yapılması gerekir. Kimi araçlarda rot ayarları sadece ön düzen için değil arka düzen içinde gerekebilir. Normalde arka rot ayarları kolay kolay bozulmaz ancak amortisör değişimi tekrar ayar yapılmasını gerektirir. Yani amortisör değişimi sonrası ilk işiniz rot ayarı yaptırmak olmalıdır bence.