Gönderen Konu: corolla 1.4d mmt kullanımı  (Okunma sayısı 10945 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
corolla 1.4d mmt kullanımı
« : Temmuz 20, 2011, 09:37:06 »
arkadaşlar aracı yeni aldım geçen hafta yalnız bu yarı otomatik olayının acemisiyim,kullanım hakkında yardımcı olursanız sevinirim

Toyota Club Türkiye

corolla 1.4d mmt kullanımı
« : Temmuz 20, 2011, 09:37:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.4d mmt kullanımı
« Yanıtla #1 : Temmuz 20, 2011, 10:43:48 »
1 gaza çok basarsan geç vites atar... az bas çabuk atsın tasarruflu kullan
2 dik yokuşlarda mmt tuşuna bas
3 yokuşta el freniyle kalk
4 sıkışık trafikte yada gene dik yokuşta manuel moda al elle değiştir vitesi sonuçta debriyaj yok stop etmez
ben çok memnunum umarım sende memnun kalırsın
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: corolla 1.4d mmt kullanımı
« Yanıtla #2 : Temmuz 20, 2011, 13:46:36 »
serdar bey cevabınız için teşekkür ederim...birde turbo konusundan bahsederseniz nasıl devreye girer aracın aniden gaza yüklenince kazandığı ivmelenme turbodanmı kaynaklanıyor..   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.4d mmt kullanımı
« Yanıtla #3 : Temmuz 20, 2011, 14:14:14 »
benimki benzinli... turbosuz
tahminimce 2. vitesten sonra devreye giriyordur, beygiriniz az ancak torkunuz çok iyi..
uzun yol yapınca 40-50 saniye arabayı mutlaka rölantide çalıştırın, yani hemen kontağı kapamayın
otomatik vitesin üzerindeki mmt tuşu daha yüksek devirde vites atmaya yaradığı için bazıları oraya turbolama düğmesi der ama değil:)
bi de aracınız anormal az yakar:)
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.4d mmt kullanımı
« Yanıtla #4 : Temmuz 20, 2011, 14:18:28 »
turbo 1750-1800 devir  civarında çalışmaya başlar.aracı ilk çalıştırdıktan sonra rölantide gaza basmayın.yol almaya başlayınca yavaş yavaş devirlendirin.turbo devreye girince araç belli eder zaten.aracı mümkün oldukça 2500 devirin üstünde kullanmayın böylece maksimum tork üretirken az yakar.vites geçişlerini de 3000 devirin altında 1800 devrin üstünde yapın.ben böyle biliyorum .konu başlıklarını ara kısmından tarayın deaylı bilgi bulursunuz.güle güle kullanın
2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.4d mmt kullanımı
« Yanıtla #5 : Temmuz 20, 2011, 15:30:43 »
M/m kesınlıkla harıka bı sıstem. Ben cok sevıyorum...Ama normal arabalarla karıstırmayın. Bıraz daha ozen ıstıyor...Vıtes gecıslerınde ayagınızı az mıktarda gazdan cekersenız hıs hıssetmezsınız...E modunda sıkıstıgınız zaman gaza yuklenın kendısı vıtes dusurup roketlıyor...Gercek torku o zmaan yasarsınız. Arabayı ılk baslarda fazla yormayın. Bıde bu arabada el frenını kullanmaktan kacınmayın. Ben usta soforum deyıp kalkıslarda gaza yuklenmeyın..Sonucta bu araba ekonomı ozellıgıyle on planda. Yakıt sehır ıcın basarsa 6 litre normal 5,2 lıtre. Uzun yolda 90 km hızda 4 lıtre basarsa 5,2 lıtre. Bendekı de aynı 2011 c.extra m/m ama km 16000:D her turlu yardımcı olabılrıım seve seve. Hayırlı ugurlu olsun. Bı de kulagını forumlardakı yazılara tıkayın ve arabanıza guvenın...Alısınca makam arabası oldugun anlarsınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: corolla 1.4d mmt kullanımı
« Yanıtla #6 : Temmuz 20, 2011, 16:32:32 »
ilginize ve ışık tutan cevaplarnız için çok teşekkür ederim arkadaşlar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.4d mmt kullanımı
« Yanıtla #7 : Temmuz 21, 2011, 06:04:04 »
arkadaşlar aracı yeni aldım geçen hafta yalnız bu yarı otomatik olayının acemisiyim,kullanım hakkında yardımcı olursanız sevinirim
aracınız 6 vitesli ise;

E modunda – eğer gaza çok basmazsanız – normal şartlarda aracınız 1,2,3 ve 4. viteslere 1800 ile 2000 devir arasında geçer. aynı şekilde 5. vitese 2200, 6. vitese ise 2400 devirde geçer. fakat aracınızda geliştirilmiş turbo (değişken geometrili turbo) olduğundan dolayı, aracınızın torkundaki artışı 1500 devirden itibaren hissetmeye başlarsınız ki; bu da size özellikle düz ve yokuş aşağı sürüşlerde direksiyondan vitesi kumanda ederek daha düşük devirde vites arttırmanızı sağlar. aynı şekilde rampa ve yokuş çıkışlarında aracınız devri düştüğünde vitesin otomatik olarak atmasını beklemeden vitesi kendiniz düşürüp aracın yığılmasını önleyebilirsiniz. bu ekstra kontrol size yakıt tasarrufu da sağlar. 

bkz. http://turkiye.toyota.com.tr/middle/EcoDrivingSimulator/Code/Example1/repository/course/templates/index.html

bununla birlikte düşük devirde güvenlik açısından 6. vites E modunda sürekli olarak kalmaz ve kendini diğer vites değişim oranlarına nispeten daha çabuk  bir şekilde 5. vitese küçültür. eğer uzun ve düz bir yolda ekonomik kullanmak için aracınızı 6. viteste tutmak istiyorsanız M moduna  alıp 2000 ile 2200 devir arasında kullamak ideal olur. bununla birlikte frene bastığınız zaman vites küçültme işlemi E modundakinden daha düşük devirde olacağı için daha kısa mesafede durabilmeniz için eş zamanlı olarak E moduna geçmeniz daha kolay yavaşlamanızı sağlar. (bu işlem diğer vitesler için de geçerli)

aracınızın aslında düz vitesli bir robot şanzımana sahip olduğunu unutmayın... bu şanzıman sizin hareketlerinizi taklit etmeye çalışıp, yumuşak bir kullanım sergilediğinizde ise bu taklit işlemi sizi tatmin edecektir.  sert bir sürüş tekniğinde ise yine de taklit etmeye çalışacak fakat büyük bir olasılıkla tatmin etmeyecektir. - forumda çoğunlukla bahsedilen mmt nin anlamsız ve gereksiz olarak vites büyültme veya küçültme şikayetlerinin bu yüzden kaynaklandığı düşüncesindeyim. – sert bir kullanım sergileyeceğiniz (sollama, dik yokuş çıkma, vb.) zamanlarda vitesi M moduna alıp kontrolü tamamen kendinize almanız sizi daha çok tatmin edecektir.

trafikte M modunda kullanmanın amacı;  aracın düzensiz bir şekilde bir hızlanıp bir yavaşlaması ve sonucunda çok sık ve gereksiz vites değiştirmesinin ve bunun sonucu olarak debriyajın aşırı ısınmasını önlemektir. aracınızı kullanmaya alıştıkça E modunda bile vites geçişlerini bir ölçüde kontrol edip trafikte  E modunda rahatlıka kullanabiirsiniz. – ben şahsen trafikte bile E modunda kullanıyorum. aracınızı durdurduğunuzda frene iyi bastığınızdan emin olun, aksi takdirde debriyaj tam ayırma işlemini gerçekleştirmediği için araç gitmek isteyecek ve buda balatanızın kısa vadede ısınmasına uzun vadede ise aşınmasına sebep olacaktır. uzun beklemeler (trafik ışık, vb.) ile yoğun trafikte boşa almanız debriyaj balatanızın daha uzun ömürlü olmasını sağlayacaktır.

yokuşta kalkışta ise; aracınız rölanti devrinden itibaren kavrama yapacağı için çeşitli etkenlere (yokuşun veya rampanın eğimi, aracı yükü, motorun soğukluğu, vb.) bağlı olarak farklı performans verebilir. en basit çözüm el freni ile kalkmak. bunun ile birlkte araca alıştıktan sonra ve bu etkenlerin de fazla zorlu olmadığı koşullarda seri bir şekilde frenden gaza geçip kalkmak ile frenden ayağınızı çekip tekrar basmak sureti ile daha sıkı bir kavrama oluşturup (biraz ilkel de olsa bir çeşit hillholder mantığı ile) el frenini kullanmadan da kalkış yapabilirsiniz.

faydalı olması dileği ile...
Toyota Corolla 2010 D-4D Elegant MMT Siyah & Bej

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.4d mmt kullanımı
« Yanıtla #8 : Temmuz 21, 2011, 08:21:33 »
aracınız 6 vitesli ise;

E modunda – eğer gaza çok basmazsanız – normal şartlarda aracınız 1,2,3 ve 4. viteslere 1800 ile 2000 devir arasında geçer. aynı şekilde 5. vitese 2200, 6. vitese ise 2400 devirde geçer. fakat aracınızda geliştirilmiş turbo (değişken geometrili turbo) olduğundan dolayı, aracınızın torkundaki artışı 1500 devirden itibaren hissetmeye başlarsınız ki; bu da size özellikle düz ve yokuş aşağı sürüşlerde direksiyondan vitesi kumanda ederek daha düşük devirde vites arttırmanızı sağlar. aynı şekilde rampa ve yokuş çıkışlarında aracınız devri düştüğünde vitesin otomatik olarak atmasını beklemeden vitesi kendiniz düşürüp aracın yığılmasını önleyebilirsiniz. bu ekstra kontrol size yakıt tasarrufu da sağlar. 

bkz. http://turkiye.toyota.com.tr/middle/EcoDrivingSimulator/Code/Example1/repository/course/templates/index.html

bununla birlikte düşük devirde güvenlik açısından 6. vites E modunda sürekli olarak kalmaz ve kendini diğer vites değişim oranlarına nispeten daha çabuk  bir şekilde 5. vitese küçültür. eğer uzun ve düz bir yolda ekonomik kullanmak için aracınızı 6. viteste tutmak istiyorsanız M moduna  alıp 2000 ile 2200 devir arasında kullamak ideal olur. bununla birlikte frene bastığınız zaman vites küçültme işlemi E modundakinden daha düşük devirde olacağı için daha kısa mesafede durabilmeniz için eş zamanlı olarak E moduna geçmeniz daha kolay yavaşlamanızı sağlar. (bu işlem diğer vitesler için de geçerli)

aracınızın aslında düz vitesli bir robot şanzımana sahip olduğunu unutmayın... bu şanzıman sizin hareketlerinizi taklit etmeye çalışıp, yumuşak bir kullanım sergilediğinizde ise bu taklit işlemi sizi tatmin edecektir.  sert bir sürüş tekniğinde ise yine de taklit etmeye çalışacak fakat büyük bir olasılıkla tatmin etmeyecektir. - forumda çoğunlukla bahsedilen mmt nin anlamsız ve gereksiz olarak vites büyültme veya küçültme şikayetlerinin bu yüzden kaynaklandığı düşüncesindeyim. – sert bir kullanım sergileyeceğiniz (sollama, dik yokuş çıkma, vb.) zamanlarda vitesi M moduna alıp kontrolü tamamen kendinize almanız sizi daha çok tatmin edecektir.

trafikte M modunda kullanmanın amacı;  aracın düzensiz bir şekilde bir hızlanıp bir yavaşlaması ve sonucunda çok sık ve gereksiz vites değiştirmesinin ve bunun sonucu olarak debriyajın aşırı ısınmasını önlemektir. aracınızı kullanmaya alıştıkça E modunda bile vites geçişlerini bir ölçüde kontrol edip trafikte  E modunda rahatlıka kullanabiirsiniz. – ben şahsen trafikte bile E modunda kullanıyorum. aracınızı durdurduğunuzda frene iyi bastığınızdan emin olun, aksi takdirde debriyaj tam ayırma işlemini gerçekleştirmediği için araç gitmek isteyecek ve buda balatanızın kısa vadede ısınmasına uzun vadede ise aşınmasına sebep olacaktır. uzun beklemeler (trafik ışık, vb.) ile yoğun trafikte boşa almanız debriyaj balatanızın daha uzun ömürlü olmasını sağlayacaktır.

yokuşta kalkışta ise; aracınız rölanti devrinden itibaren kavrama yapacağı için çeşitli etkenlere (yokuşun veya rampanın eğimi, aracı yükü, motorun soğukluğu, vb.) bağlı olarak farklı performans verebilir. en basit çözüm el freni ile kalkmak. bunun ile birlkte araca alıştıktan sonra ve bu etkenlerin de fazla zorlu olmadığı koşullarda seri bir şekilde frenden gaza geçip kalkmak ile frenden ayağınızı çekip tekrar basmak sureti ile daha sıkı bir kavrama oluşturup (biraz ilkel de olsa bir çeşit hillholder mantığı ile) el frenini kullanmadan da kalkış yapabilirsiniz.

faydalı olması dileği ile...

valla mmt nin el kitabı gibi olmuş çok güzel yazmışınız
+1 yani benden alkış:)
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.4d mmt kullanımı
« Yanıtla #9 : Nisan 14, 2012, 21:50:09 »
E modu Toyotalarda otomatiği mi ifade ediyor?


Aracı çalıştırırken frene basmak gerekiyor mu mmt'lerde?
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.4d mmt kullanımı
« Yanıtla #10 : Nisan 15, 2012, 01:46:11 »
E modu Toyotalarda otomatiği mi ifade ediyor?
evet

Aracı çalıştırırken frene basmak gerekiyor mu mmt'lerde?
evet
Toyota Corolla 2010 D-4D Elegant MMT Siyah & Bej

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.4d mmt kullanımı
« Yanıtla #11 : Nisan 15, 2012, 12:14:05 »
E modu Toyotalarda otomatiği mi ifade ediyor?

Corolla'da E "ekonomi" ekonomik devirlerde vites değiştirme programını uyguluyor.
Es düğmesi "ekonomik spor" 3.000 ve 2.000d/d aralığında vites değişimleri yaparak her zaman max tork kullanarak yüksek performans üreten programı çalıştırıyor.

Dik yokuşa sahip ara sokaklarda vites kolunu manuele alıp öyle kalkış yapınız. Aynı tarz yokuşları yine manuelde ininiz.
Uzun dik çıkışlı hızlı yollarda Es modunu kullanınız.
Diğer her türlü durumlarda E modu yeterlidir ve yüksek yakıt tasarrufu sağlarsınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • corolla d4d otomatik 2008
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.4d mmt kullanımı
« Yanıtla #12 : Nisan 15, 2012, 13:02:47 »
tekin abi çok iyi anlattın teşekkür ederim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.4d mmt kullanımı
« Yanıtla #13 : Nisan 15, 2012, 13:12:23 »
Cem Bey, Tekin Bey teşekkürlerimi kabul ediniz...
Easytroniclerde A ve M sürüş stilleri var sadece.
A otomatiği, M manueli temsil ediyor.
Buradaki E'yi tam olarak anlayamamıştım.
Otomatik sürüşün ekonomik modu diye tarif etmek mümkün o zaman.
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.4d mmt kullanımı
« Yanıtla #14 : Nisan 16, 2012, 05:41:08 »
Cem Bey, Tekin Bey teşekkürlerimi kabul ediniz...
Easytroniclerde A ve M sürüş stilleri var sadece.
A otomatiği, M manueli temsil ediyor.
Buradaki E'yi tam olarak anlayamamıştım.
Otomatik sürüşün ekonomik modu diye tarif etmek mümkün o zaman.
Mustafa Bey,

toyota mmt terminolojisinde “e” modu “easy” anlamına gelip, kolay sürüşü simgeler.
bu yüzden;
M – sıralı dinamik manuel sürüş,
E – ekonomi ve komfor için kolay sürüş,
Es – sportif kolay sürüş

açıklamaları daha sağlıklı olur...
Toyota Corolla 2010 D-4D Elegant MMT Siyah & Bej