0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
arkadaşlar aracı yeni aldım geçen hafta yalnız bu yarı otomatik olayının acemisiyim,kullanım hakkında yardımcı olursanız sevinirim
aracınız 6 vitesli ise;E modunda – eğer gaza çok basmazsanız – normal şartlarda aracınız 1,2,3 ve 4. viteslere 1800 ile 2000 devir arasında geçer. aynı şekilde 5. vitese 2200, 6. vitese ise 2400 devirde geçer. fakat aracınızda geliştirilmiş turbo (değişken geometrili turbo) olduğundan dolayı, aracınızın torkundaki artışı 1500 devirden itibaren hissetmeye başlarsınız ki; bu da size özellikle düz ve yokuş aşağı sürüşlerde direksiyondan vitesi kumanda ederek daha düşük devirde vites arttırmanızı sağlar. aynı şekilde rampa ve yokuş çıkışlarında aracınız devri düştüğünde vitesin otomatik olarak atmasını beklemeden vitesi kendiniz düşürüp aracın yığılmasını önleyebilirsiniz. bu ekstra kontrol size yakıt tasarrufu da sağlar. bkz. http://turkiye.toyota.com.tr/middle/EcoDrivingSimulator/Code/Example1/repository/course/templates/index.htmlbununla birlikte düşük devirde güvenlik açısından 6. vites E modunda sürekli olarak kalmaz ve kendini diğer vites değişim oranlarına nispeten daha çabuk bir şekilde 5. vitese küçültür. eğer uzun ve düz bir yolda ekonomik kullanmak için aracınızı 6. viteste tutmak istiyorsanız M moduna alıp 2000 ile 2200 devir arasında kullamak ideal olur. bununla birlikte frene bastığınız zaman vites küçültme işlemi E modundakinden daha düşük devirde olacağı için daha kısa mesafede durabilmeniz için eş zamanlı olarak E moduna geçmeniz daha kolay yavaşlamanızı sağlar. (bu işlem diğer vitesler için de geçerli)aracınızın aslında düz vitesli bir robot şanzımana sahip olduğunu unutmayın... bu şanzıman sizin hareketlerinizi taklit etmeye çalışıp, yumuşak bir kullanım sergilediğinizde ise bu taklit işlemi sizi tatmin edecektir. sert bir sürüş tekniğinde ise yine de taklit etmeye çalışacak fakat büyük bir olasılıkla tatmin etmeyecektir. - forumda çoğunlukla bahsedilen mmt nin anlamsız ve gereksiz olarak vites büyültme veya küçültme şikayetlerinin bu yüzden kaynaklandığı düşüncesindeyim. – sert bir kullanım sergileyeceğiniz (sollama, dik yokuş çıkma, vb.) zamanlarda vitesi M moduna alıp kontrolü tamamen kendinize almanız sizi daha çok tatmin edecektir.trafikte M modunda kullanmanın amacı; aracın düzensiz bir şekilde bir hızlanıp bir yavaşlaması ve sonucunda çok sık ve gereksiz vites değiştirmesinin ve bunun sonucu olarak debriyajın aşırı ısınmasını önlemektir. aracınızı kullanmaya alıştıkça E modunda bile vites geçişlerini bir ölçüde kontrol edip trafikte E modunda rahatlıka kullanabiirsiniz. – ben şahsen trafikte bile E modunda kullanıyorum. aracınızı durdurduğunuzda frene iyi bastığınızdan emin olun, aksi takdirde debriyaj tam ayırma işlemini gerçekleştirmediği için araç gitmek isteyecek ve buda balatanızın kısa vadede ısınmasına uzun vadede ise aşınmasına sebep olacaktır. uzun beklemeler (trafik ışık, vb.) ile yoğun trafikte boşa almanız debriyaj balatanızın daha uzun ömürlü olmasını sağlayacaktır. yokuşta kalkışta ise; aracınız rölanti devrinden itibaren kavrama yapacağı için çeşitli etkenlere (yokuşun veya rampanın eğimi, aracı yükü, motorun soğukluğu, vb.) bağlı olarak farklı performans verebilir. en basit çözüm el freni ile kalkmak. bunun ile birlkte araca alıştıktan sonra ve bu etkenlerin de fazla zorlu olmadığı koşullarda seri bir şekilde frenden gaza geçip kalkmak ile frenden ayağınızı çekip tekrar basmak sureti ile daha sıkı bir kavrama oluşturup (biraz ilkel de olsa bir çeşit hillholder mantığı ile) el frenini kullanmadan da kalkış yapabilirsiniz.faydalı olması dileği ile...
E modu Toyotalarda otomatiği mi ifade ediyor?evetAracı çalıştırırken frene basmak gerekiyor mu mmt'lerde?evet
E modu Toyotalarda otomatiği mi ifade ediyor?
Cem Bey, Tekin Bey teşekkürlerimi kabul ediniz...Easytroniclerde A ve M sürüş stilleri var sadece.A otomatiği, M manueli temsil ediyor.Buradaki E'yi tam olarak anlayamamıştım.Otomatik sürüşün ekonomik modu diye tarif etmek mümkün o zaman.