Gönderen Konu: 98 model infiniti i30 ve toyota camry  (Okunma sayısı 17843 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
98 model infiniti i30 ve toyota camry
« : Temmuz 19, 2011, 14:32:20 »
98 model infiniti i30 ile 98 model toyota camry araçları çok yönlü olarak kıyaslamak gerekirse, sizce hangi araç hangi sebeplerden ötürü tercih edilmelidir ? ikiside üst sınıf bir araç. öncelikle böyle araçlardan beklenti 1. konfor, 2. bu konforun maliyeti... sizce ?
SAAB 9.3 LPT

Toyota Club Türkiye

98 model infiniti i30 ve toyota camry
« : Temmuz 19, 2011, 14:32:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #1 : Temmuz 19, 2011, 15:03:32 »
Infiniti özellikle çok sorunsuz ve ödül şampiyonu olarak isim yapmış olan VQ motoruna sahip. Kasası da (özellikle en olarak) bulabileceğiniz en büyük arabalardan biri. Amerikan pazarında bu rekabetin yaşandığını ve Camry'ye göre Nissan'ın daha öne çıktığını görüyoruz. (Orada maxima olarak geçiyor. Bizde 2.0 motorlusu maxima, 3.0 olanı infiniti)

Camry nin avantajları ise bence estetik açıdan daha hoş olan kasası ve Toyota servislerinin yaygınlığı.
İkisiyle de biraz deneme sürüşü tavsiye ederim.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #2 : Temmuz 19, 2011, 15:42:16 »
infiniti i30 ile henüz tanışma fırsatım olmadı. fakat netten araştırdığım kadarıyla, camry ye göre daha çok donanıma sahip bir araç. 1998 model camry ile kısa süreli olarak sürüş deneyimim olmuştu. özetle camry tam bir amerikan arabası konforunda, küçük çapta çukurlardan geçtiğinizi anlamıyorsunuz bile. gaza basınca, yada azıcık frene dokununca kasa ileri geri yatma yapıyor. bu tabii benim bayıldığım birşey iken diğer kullanıcıların tercih etmeyeceği bir şey olabilir. önünüzde uzun bir kaput ve altında 3.0 litre motoru ile harika ses çıkarıyor. gaza biraz fazla basınca, önünüzdeki kaput havalanıyor desem yeridir. ( bahsettiğim bu aracı almak niyetiyle kullanmıştım. toyota servisine götürüp expertiz yaptırdım. malesef araç ağır hasarlar almış çıktı ve vazgeçtim. içimde ukte kaldı )
bu arada servise 98 model camry nin periyodik bakım fiytını sordum: 320 tl   - toyota yetkili serisi- hatırlamadığım birkaç parça fiyatı sordum ve gayet makul fiyatlar söylendi. tüm egzos sisteminin fiyatı 3000 tl idi ( pahalı olan aklımda kalmış)
camry nin yanına yaklaşınca heybetli kasasının ne kadar çekici olduğunu anlıyorsunuz.
içersine oturunca sizi çok karışık yada çok düğmeli bir konsol karşılamıyor. sade  kullanışlı ve şık bir kabini var.
uzunca bir süre bu iki araçtan hangisini alayım diye araştım. etrafımdaki insanlardan, bir kişiden olsun al diye teşvik görmedim  :D
bu araçların yaşları itibariyle mtv leri düşük. servis ücretleri de anladığım kadarıyla çok can yakıcı değil. zannedersem tek kafa karıştırıcı unsur yakıt tüketimleri. ben istanbul şehiriçi trafiğinde 13-14 lt benzin tüketimine razıyım da aynı zamanda.
bakalım bu forumdan bir teşvik çıkacak mı ?  :D
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #3 : Temmuz 19, 2011, 16:26:34 »
Ben babamın maximasını kullanmıştım. 2.0 olmasına rağmen gaz tepkisi çok hızlı idi. Bunun altı silindir olmasının avantajı veya vites oranları ile ilgili olduğunu düşünüyorum çünkü bu aracın hızlanma değeri corona kadar iyi değil. Infiniti ise 3.0 olduğu için bambaşka bir hikaye olabilir.
Diğer ön plana çıkan özellikleri süper geniş iç mekan ve tüy gibi hafif direksiyon idi (kimi bayılır kimi sevmez).  Döşeme ve diğer ıvır zıvır da Corona'ya nazaran daha fazla sağlamlık ve kalite hissi uyandıran malzemeden yapılmış. Otomatik şanzıman tamamen pürüzsüz, ve de oldukça sessiz olan altı silindirli motorla birlikte hızlanırken elektrikli tren hissi veriyor. Yol engebeleri konusunda ise corona'dan çok iyi olmakla birlikte E segmenti için yeterli bulmuyorum.
Bütün olarak düşününce corona/carina daha mantıklı görünüyor (t22 avensis de öyle):
- Çok daha ekonomik
- Yeterince hızlı
- İçi yeterince geniş
- Bagajı daha geniş
- Parçası daha bol ve daha ucuz
- Tamiri daha kolay (işçilik olarak da)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2892 kere teşekkür etti
  • 3254 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #4 : Temmuz 19, 2011, 16:40:26 »
  Selam.
 Yapılarının Amerikan yollarına göre olduğunu farketmiş olmanız bence çok öenmli bir özellik. Diğer yandan aracı kendi zevkiniz için alacaksınız, başkalarının öznel fikirleri sizi olumsuz etkilemesin bence. Güzellik kavramı herkese göre değişiklik gösterebilir çünkü. Zamanında bu ülkeden bayilerde Cressida, Mazda 929 gibi araçlarda görülebiliyordu bugünün tersine. ;) Şimdiden alacağınız aracın keyfini çıkarmanızı dilerim.
 Camry'de mekanik parça yönünden Infiniti'ye göre rahat edeceğiniz kanısındayım. Aynı segmentte başka araçlarada bakmanızı ve nihai kararınızı ondan sonra vermenizi  tavsiye ederim. Ben bahsettiğiniz iki araç arasında bulabildiğim en temizinden yana tercihimi kullanırdım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #5 : Temmuz 19, 2011, 16:45:02 »
ben infiniti nin sağdan direksiyonlusuna binmiştim.gerçekten geniş konforlu bir araç.
2000 2.4 a6 quattro,2001 mercedes v280,2005 bmw 530i,2008 2.7 lc prado,2011 corolla 1.33 comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #6 : Temmuz 19, 2011, 17:12:14 »
Alıntı
Diğer ön plana çıkan özellikleri süper geniş iç mekan ve tüy gibi hafif direksiyon idi (kimi bayılır kimi sevmez).  Döşeme ve diğer ıvır zıvır da Corona'ya nazaran daha fazla sağlamlık ve kalite hissi uyandıran malzemeden yapılmış. Otomatik şanzıman tamamen pürüzsüz, ve de oldukça sessiz olan altı silindirli motorla birlikte hızlanırken elektrikli tren hissi veriyor. Yol engebeleri konusunda ise corona'dan çok iyi olmakla birlikte E segmenti için yeterli bulmuyorum.
sizden alıntılamış olduğum kısmı nissan maxima için mi, yoksa infiniti i30 için mi yazdınız acaba.
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #7 : Temmuz 21, 2011, 13:38:17 »
Yazdığım 96 model maxima izlenimlerim. Kasa olarak 96 infiniti ile bir farkı yoktur. (A32 kasa 95-98) Motor ve aksesuvar farkı var. Özelliklerini burada http://www.new-car-model.com/nissan/maxima/ bulabilirsiniz. Yol engebesi hissi konusunda bir fark olduğunu sanmıyorum. Bu konuda amerikan sitelerinde de eleştiri aldığını görebilirsiniz (onlardaki de 3.0 araçlardır). Japon yollarına göre tasarlanmış olmasından kaynaklanıyor. Belki yumuşak amortisör ile biraz giderilebilir. Ama mesela D segmenti dahi olsa bir BMW, Mercedes veya Volvo (en başta tabi Citroen) o konuda daha tatminkar olacaktır. (Camry'yi bilmiyorum)
Ama maxima/infiniti'de genişlik, ergonomi, kelite hissi mükemmel.. Sarsıntı olayı da kötü değil zaten ama o cüsse ve class için daha iyi olması gerekirdi.
Tarihçesi için : http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Cefiro
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #8 : Temmuz 22, 2011, 15:34:48 »
Ahmet bey gönderdiğiniz linkden araçların yakıt tüketimlerini inceledim. sizce İnfiniti'nin  V6 3.0 motor ile, şehir içinde 12,1 lt yakıt tüketimi yakalaması mümkün mü ? eğer öyleyse yarın hemen satın alacağım  :)
netten çarpışma testlerini inceledim. çarpışma direnci camry de daha yüksek gözüküyor. infinitinin zayıf olduğu bazı noktalar var.
gerçek yakıt tüketim değerlerini bilmek için forumda camry kullanan bir üyeye ihtiyaç var gibi
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #9 : Temmuz 22, 2011, 16:37:54 »
97-98 model Toyota Camry' nin arabam.com da yayınlanmış test verileri;

TOYOTA Camry aracın genel özellikleri



Genel Bilgiler

Özellikle ABD pazarı için üretilen Camry, 1996 yılında yapılan estetik operasyondan sonra Avrupa'ya da pazarlanmaya başlandı. Toyota otomobillerinin Türkiye'deki üreticisi ve ithalatçısı olan Toyotasa da Camry'yi 2.2 litre ve 3.0 litre V6 motor seçenekleriyle ithal ediyor.

Karoser, iç mekan
http://arabam.milliyet.com.tr/images...30gx_ic_xx.jpg Büyük ama iddiasız ve gösterişsiz dış hatlara sahip olan Toyota Camry, geniş ön cam alanına rağmen, 0.31'lik rüzgar sürtünme katsayısıyla aerodinamik tasarımının başarılı olduğunu gösteriyor. Geniş dış boyutlar içeride de ferah bir yaşam kabini tasarlanmasına olanak tanımış. Dört kollu büyük Toyota direksiyonunun arkasında Japonlar'a özgü bir gösterge paneli duruyor. Büyük göstergeler rahat okunuyor. Radyonun altındaki boş çıkıntı iç mekan estetiğine zarar veriyor. Elektrik kontrollü ve ısıtıcılı ön altlıklar geniş ve rahat; ancak koltukların yan yükseltileri yeterli değil. Arka koltuklarsa geniş baş ve diz mesafesi sunuyor. Camry'nin 520 litrelik geniş bagaj hacmi, uzun yolculuklarda gerekli eşyaların taşınması için yeterli büyüklükte. Bagajın çepeçevre halıyla kaplanması şık bir görünüm sergilerken gürültü izolasyonunun da iyileştirilmesini sağlıyor. Camry'nin arka koltuklarının yatırılarak bagaj hacminin genişletilme olanağının bulunması da olumlu bir özellik.
Motor, performans
Camry'nin silindir sırası başına 2 egsantrikli, 24 supaplı, altı silindirli V motoru 5400 d/d'de 190 HP güç üretiyor. Motorun azami torku da motor hacmiyle doğru orantılı olarak oldukça yüksek. Camry'nin V6 motoru 4400 d/d'de 276 Nm azami tork üretiyor. Camry motoru, ACIS ismi verilen akustik kontrollü hava emiş sistemi ve TDI ismi verilen doğrudan ateşleme sistemi sayesinde devir handınin büyük bölümünde güç ve tork dağılımını optimize ederken gaz pedalının hassasiyetinin artmasını sağlıyor. ECT ismi verilen dört oranlı ve elektronik kumandalı otomatik şanzıman V6 motorla uyum sağlıyor. Farklı sürüş koşullarına çabuk tepki veren şanzıman sarsıntısız çalışıyor; ancak vites kutusunun elektronik kumandasında kış veya spor programı bulunmuyor. 0'dan 100 km/s hıza 8.9 saniyede çıkan Camry'nin esneklik değerleri de oldukça iyi. Otomatik vitese ve altı silindirli büyük motora rağmen Camry'nin yakıt tüketimi makul sınırlar içinde. Test koşullarında 100 kilometre mesafede 12 litre benzin tüketen Camry, 70 litrelik deposuyla 5S3 kilometrelik bir menzil sunuyor.
Yürüyen aksam, kullanım
Motor hızına duyarlı hidrolik destekli direksiyon sistemi yüksek hızda sertleşerek sürüş güvenliğim artırıyor ve çok iyi tepki veriyor. Amerikan otomobil kullanıcısının zevkine göre tasarlanan yumuşak karakterli süspansiyon sistemi hafif hızlanma ve fren gibi küçük yük transferlerinde bile gövdenin öne veya arkaya yatmasına sebep oluyor. Ancak geniş iz açıklığı otomobilin virajlarda fazla yatmasını engelliyor. Dört tekerlekte de kullanılan bağımsız MacPherson bağlantıları ve artırılan ön kaster açışı Camry'nin virajlarda da düz çizgide olduğu kadar başarılı bir yol tutuşa sahip olmasına neden oluyor. Camry'nin elektronik ABS'li fren sisteminde önde hava kanalcıklı, arkada dolu büyük diskler kullanılmış. 100 km/s hızda yapılan fren testlerinde 41 metrede duran Camry, sınıf ortalamalarım tutturmayı başardı
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #10 : Temmuz 22, 2011, 16:40:31 »
2001-2005 ( tarihlerde yanılıyor olabilirim ) model toyota camry arabam.com da yayınlanmış test verileri,

TOYOTA Camry V6 3.0 24V aracın genel özellikleri



Genel Bilgiler

Toyota'nın orta üst sınıf temsilcisi olan Camry, ilk kez 1982 yılında yollara çıktı. 1986 yılında yenilenen Camry'nin üçüncü nesli 1992 yılında satışa sunuldu. Türkiye'de ilk olarak 1996 yılında makyajlanan versiyonu ile satılmaya başlandı. Camry, 2003 model yılına ise komple yenilerek girdi, sedan karoserli Camry'nin yurtdışında Camry Solara adı verilen coupe ve cabrio karoser seçenekleri de bulunuyor. Toyota Camry, 2.4 litre 152 HP ve 3.0 litre 189 HP gücünde iki motor seçeneği ile üretiliyor ve her iki versiyon da Türkiye'ye ithal ediliyor.

Karoser, iç mekan
http://arabam.milliyet.com.tr/images...ry_v6_3_ic.jpg Daha önceki Camry'nin iddiasız ve gösterişsiz dış tasarımı birçok kişi tarafından eleştirilmişti. ABD'deki tüketicilere hitap eden bir tasarıma sahip olan Camry'de yapılan yenilikler dış görünümünü Avrupalı tüketicilerin de beğenebileceği bir hale getirdi. Ama yine de ağırlıklı olarak Amerikalı tüketicilerin isteklerinin ön planda tutulduğu hissediliyor. Çünkü Camry, ABD'de son 4 yıldır ortalama olarak yılda 400 bin adetle en çok satılan otomobil unvanını taşıyor. Tasarımındaki Amerikan etkilerinin altında bu unvan yatıyor. Camry'de yapılan yenilikler ölçülerini de etkilemiş. 2670 mm olan "muhterem aks kafasi" mesafesi 2720 mm'ye çıkartılmış. Otomobilin dış ölçülerinde de artış bulunuyor. Uzunluğu 4765 mm'yken 4815 mm'ye çıkan Camry'nin genişliği 10 mm (1795 mm) yüksekliği de 70 mm (1500 mm) artmış. Polikarbon cama sahip yeni farların tasarımı Peugeot 607'yi anımsatıyor. İri farlar dışında yeni panjur ve tampon tasarımı da otomobile şık bir hava katmış. Yan kısımda yapılan değişiklikler otomobilin daha derli toplu görünmesini sağlamış. Arka kısım da değişimden nasibini almış. Daha önce ince uzun tasarlanan stop grubu köşelere çekilmiş üçgene yakın bir tasarıma bürünmüş. Yeni Camry'nin iç mekanında da daha öncekinden çok farklı bir görünüm sergileniyor. Yenilenen direksiyon simidi daha önceki gibi 4 kollu ve geniş çaplı. Direksiyon simidinin solundaki düğmelerle, yol bilgisayarı, sağ taraftaki küçük kolla da hız sabitleyici kontrol ediliyor. Orta konsolu daha öncekinin aksine tek parça olarak aşağıya kadar inmiyor. Orta konsolun merkezinde bulunan müzik sisteminin üstündeki ince ekranda yol bilgisayarı verileri gösteriliyor. Müzik sisteminin altında ise klima kontrol paneli yer alıyor. Toyota Camry'nin bagaj hacmi, otomobilin en iddialı bölümlerinden. Daha önce 520 lt olan bagaj hacmi 587 It'ye yükseltilmiş. Ayrıca arka koltuk asimetrik olarak katlanarak bagaj hacmi genişletilebiliyor. Bu da minivanlarla bile rekabet edecek düzeyde bir bagaj alanı anlamına geliyor.

Motor, perfomans
Toyota Camry 3.0 24V'de daha önce kullanılan 2995 cc hacmindeki motor görev yapmaya devam ediyor. V6 motor, silindir sırası başına üstten çift eksantrikli ve silindir başına 4 supap teknolojisine sahip. Motorda kullanılan ACIS adı verilen akustik kontrollü emiş sistemi ve TDI adı verilen doğrudan ateşleme sistemi sayesinde devir bandının büyük bir bölümünde güç ve tork dağılımı optimize edilerek gaz pedalının daha hassas tepkiler vermesi sağlanıyor. Emisyon ve yakıt tüketimini düşürme kaygılarıyla motorun gücünde ve torkunda düşüşler görülüyor. Daha önce 5200 d/d'de 190 HP güç üreten motor artık 5300 d/d'de 186 HP güç üretiyor. Tork ise 4400 d/d'de 276 Nm'yken, 4300 d/d'de 273 Nm'ye gerilemiş. Camry'de daha önceki gibi ECT adı verilen, 4 ileri vitesli, elektronik kontrollü otomatik şanzıman bulunuyor. Şanzımanın oranları daha öncekinden farklı seçilmiş. Şanzıman birçok rakibinde kullanılmaya başlanan tiptronik özelliğinden mahrum. Ayrıca kış ve sport modları da bu şanzımanda bulunmuyor. Vites D konumundayken yaptığımız hızlanma testinde otomobilin 0-100 km/s hızlanmasını 9.1 sn olarak belirledik. 1998 yılında yaptığımız Camry 3.0 24V testinde ise bu sonuç 8.9 sn çıkmıştı. Ara hızlanma ölçümlerinde 60-100 km/s hızlanmasını 6.2 sn'de tamamlayan Camry'nin 80-120 km/s hızlanma değeriyse 7.1 sn olarak ölçüldü. Toyota Camry V6 3.0 24V, test süresince ortalama 11.6 lt yakıt tüketti. 70 litrelik depoya sahip olan olan otomobilin bu tüketim ortalamasıyla menzili 603 km'yle sınırlı.

Kullanım, konfor
Camry'nin süspansiyon sistemi daha önceki gibi Amerikan otomobil kullanıcısına göre tasarlanmış ve yumuşak karakterli. Ağırlık transferlerinden olumsuz etkilenen otomobilde sert girilen virajlarda arkadan kayma eğilimi gösteriyor. Bu durum standart olarak sunulan araç denge kontrol sistemi (VSC) sayesinde durduruluyor. Camry 3.0 24V'de elektronik çekiş sistemi de standart olarak sunuluyor. Konu yol konforu olduğunda ise Camry, yumuşak tercih edilen süspansiyon sisteminin avantajını hissettiriyor. Otomobilin içinde malzeme ve işçilik kalitesi yeterince yüksek. Özellikle orta konsoldaki düğmelerin sürücüye biraz uzak kalması ergonomiyi olumsuz etkiliyor. El freni birçok Amerikan otomobilinde olduğu gibi pedalların solunda bulunan bir pedalla kontrol ediliyor. Diğer otomobillerde el freni olarak kullanılan yerde kapaklı bir bardaklık kullanılmış. Elektrik kontrollü olan ön koltuklar konfor konusunda yeterince başarılı. Ancak, virajlı yollarda sürücü ve yolcunun vücudunu destekleyecek yan yükseltiler neredeyse hiç yok. Bu durum, virajlı yollarda konforu azalttığı gibi sürücünün daha fazla yorulmasına sebep oluyor. Toyota Camry 3.0 24V'nin standart donanım paketinde, ABS ve EBD sistemleri ile desteklenen fren sistemi sunuluyor. 100 km/s'de yaptığımız fren testinde otomobilin 38 metrede durduğunu belirledik. Sıcak fren testlerindeyse mesafe 39 metreye yükseldi. 1.5 tonluk otomobilin 38/39 metrede durması güvenliğe verilen önemi gösteriyor. Gürültü düzeyi ölçümlerinde, otomobilin sınıf standartlarını yakaladığı görüldü. V6 motorlu otomobilin 130 km/s'de ölçülen 67 dB(A)'lık gürültü değeri rakiplerinden pek farklı değil. Ani hızlanmalarda duyulan tipik V6 motor sesi ise rahatsızlık vermiyor
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #11 : Temmuz 24, 2011, 15:24:57 »
1995 infiniti i30 fabrika tanıtım videosu

1995 Infiniti I30 Manufacturer Promotional Video
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #12 : Temmuz 24, 2011, 15:28:18 »
infiniti i30 ile aynı platformu paylaşan 1995 nissan maxima fabrika tanıtım videosu

1995 Nissan Maxima Manufacturer Promotional Video
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #13 : Temmuz 31, 2011, 12:54:13 »
infiniti i30 ile aynı platformu paylaşan nissan maxima QX tanıtım videosu

Nissan Maxima QX Tanıtım Filmi (Türkçe)
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #14 : Ağustos 02, 2011, 11:06:58 »
2000 yılında ciddi değişikliğe uğrayan infiniti i30 test verileri. yazıda 96-99 yılları arasında üretilmiş i30 için de bilgiler bulunuyor.


NISSAN I 30 aracın genel özellikleri



Genel Bilgiler
http://www.otocenneti.com/wp-content...ndai-i30-4.jpg
Japon üretici Nissan'ın Amerika pazarı için yarattığı bir marka olan Infiniti, Amerika dışında sadece Türkiye'de satılıyor. Infiniti'nin, Nissan Maxima platformu üzerine geliştirilen orta üst sınıftaki modeli I30, ilk kez Nisan 1995'te üretilmeye başlanmış. 2000 yılında yenilenen Infiniti I30, Mercedes E Serisi, BMW 5 Serisi ve Audi A6 gibi otomobillere rakip.

Karoser, iç mekan
>http://tbn0.google.com/images?q=tbn:...lan_554218.jpg Infiniti I30, Nissan Maxima QX'le aynı platformu paylaşıyor. Ancak ortak platform kullanmalarına karşın Infiniti I30, 4816 mm'lik boyuyla 4920 mm' lik Maxima QX'ten 104 mm kısa. Aynı şekilde 1770 mm'lik (Maxima: 1780 mm) eni ve 1415 mm'lik (1435 mm) yüksekliği de Maxima'dan daha az. Buna karşın Infiniti I30 (1516 kg), Maxima'dan (1440 kg) daha ağır. Geçen yıl yenilenirken genel karoser hatları ve boyutları korunan Infiniti I30, özellikle önde ve arkada yapılan değişikliklerle modernize edilmiş. Önde far ve tampon yapıları, kaput, çamurluk gibi parçaları tamamen yenilenen otomobilin arkasında da stop lambalarında ve tampon yapısında görünümü güçlendirmeye yönelik önemli değişiklikler var. Otomobilin iç mekanında sürücü ve yolcuları seçkin bir ortam karşılıyor. Bu seçkinliğin yaratılmasında başrol, koltuklar, kapı içleri, direksiyon ve vites topuzunu kaplayan kaliteli deriye ait. Kapı açıldığında sürücü koltuğu geri kayarak binişi kolaylaştırıyor. Tamamen yenilenen kokpit, zarif çizgileriyle görsel, başarılı tasarımıyla fonksiyonel açıdan etkileyici. Bütün kumandaların el altında olduğu orta konsolun en üstünde zefareti simgeleyen klayasak kelimeyasak kelimeyasak kelime yapılı bir analog saat bulunuyor. Alt kısmında kalan klimanın kullanımı benzerlerine göre çok pratik. Ancak, sürücü ve yolcu için ayrı ayrı ısı ayarı yapılamıyor. Yolcu tarafındaki havalandırma ızgarasının üst kısmında itilerek çıkartılan bir bardaklık bulunuyor. Infiniti'nin iç mekanında tavan, orta konsolun üst kısmı, vites kolunun arkası gibi yerlere serpiştirilmiş çok sayıda kapaklı göz var. Ön koltuklar arasındaki çift kapaklı kol dayanağının yüksekliği de ayarlanabiliyor. Otomobilin ön koltuk ayarları, elektrikli kumandayla kolayca yapılıyor ve seçilen pozisyonlar üç ayrı kullanıcı için hafızaya alınabiliyor. Koltukların oturma alanı da diz mesafesi de çok geniş. Otomobilin bagaj ve depo kapağı, kapı içindeki düğmelerle içerden açılabiliyor. Infiniti, Amerikan pazarı için üretildiğinden hız göstergesindeki rakamlar mil/s cinsinden verilmiş. Kullanımda bu rakamlar, sürücüyü şaşırtabiliyor. Bu rakamların iç kısmına dizilen km/s cinsinden rakamlarsa oldukça küçük. Direksiyon göbeğinin sağ tarafında hız sabitleme sistemi kumandaları yer alıyor. Bose marka yüksek kaliteli müzik sistemi direksiyondan kumanda edilemiyor. Infiniti I30'un 420 litrelik bagaj hacmi, sınıf standartlarına göre küçük olmasının yanında bir alt sınıfa ait birçok otomobilin bagajından da geride kalıyor. Gerçi arka koltuk sırtlığının yatırılmasıyla genişletilebiliyor ama otomobilin boyutlarına oranla yetersiz olduğu bir gerçek.

Motor, yürüyen aksam
Infiniti I30'un büyük kaputunun altında ilk Infiniti'de de kullanılan 3.0 litrelik motorun geliştirilmiş versiyonu bulunuyor. 2994 cc hacimli, 24 supaplı, üstten çift eksantrikli, 60 derece açılı V6 motor, 6400 d/d'de 227 HP güç, 4000 d/d'de 295 Nm maksimum tork üretiyor. Bu motor ilk Infiniti I30'da 5600 d/d'de 190 HP güç, 4000 d/d'de 277 Nm tork üretiyordu. Yapılan iyileştirme çalışmaları ve elektronik işletim sistemindeki yenilikler, otomobilin güç ve performansını artırırken, yakıt tüketimini de azaltmış. Son derece titreşimsiz çalışan motor, kalkıştan itibaren heybetli bir ''güç sesi" eşliğinde devirleniyor. Maksimum torkunu devir bandının ortasında, maksimum gücünüyse sonunda üretmesine karşın dağılım o kadar dengeli sağlanmış ki, kalkıştan itibaren 1.5 tonluk otomobil zorlanmadan hızlanabiliyor. Geçişleri neredeyse hissedilmeyen otomatik şanzımanın motorun performansına gösterdiği uyum, Infiniti I30'u tam bir keyif otomobiline dönüştürüyor. Yaptığımız hızlanma testlerinde Infiniti I30'la oldukça başarılı hızlanma ve esneklik değerleri elde ettik. 0-100 km/s hızlanmasını 8.5 saniyede tamamlayan otomobil, 400 metrelik mesafeyi de 16.2 saniyede geride bıraktı. Bu değerler, otomobilin ağırlığının yaklaşık 100 kg artmasına karşın eski Infiniti'den daha iyi. Ama başlıca rakiplerinden olan Mercedes E320'e göre geride kalıyor. Ara hızlanma değerlerine baktığımızda 60-110 km/s hızlanmasını 5.2, 90-120 km/s hızlanmasını 5.0 sn'de tamamlayan Infiniti I30'un artan ağırlığına karşın selefinden (5.6/5.0 sn) hızlı olduğunu gördük. Test süresince 100 km'de ortalama 12.6 litre yakıt tüketen Infiniti I30, bu disiplinde selefine (14.4 sn) göre daha tutumlu olduğunu gösterdi. 70 litrelik depoya sahip olan Infiniti I30, bu tüketim ortalamasıyla 555 km'lik menzile ulaşabiliyor.

Kullanım, konfor
Infiniti I30'da kullanımla ilgili akla gelen her şey konfor üzerine kurulmuş. Büyük yapısına rağmen sürücüsüne kullanımla ilgili zorluk yaşatmayan otomobilin ilk verdiği izlenim, klayasak kelimeyasak kelimeyasak kelime Amerikan otomobilleri kadar geniş ve rahat olduğu. Önde ve arkada oturma alanları, diz/omuz/baş mesafeleri geniş olan otomobil, işadamları için gerçek bir makam aracı karakterinde. Hıza duyarlı hidrolik direksiyon, cüsseli otomobilin manevralarını çok kolaylaştırırken yüksek hızlarda stabiliteyi korumakta yararlı oluyor. Orta sertlikte ayarlanmış dört tekerlekte bağımsız olan süspansiyon sistemi, Infiniti I30'a kararlı yol tutuş karakteri kazandırırken, bozuk zeminlerde yoldan gelen darbeleri başarıyla absorbe ederek kabine yansıtmıyor. Süspansiyon sistemine entegre diferansiyel kilidi, kaygan zeminlerde ve virajlarda tutunmayı artırıyor. Slalomlarda dengesini koruyan otomobil, yüksek hızlarda da hayli güven verici. Infiniti I30'da kullanımla ilgili en önemli sorun, Mercedes'te ve çoğu Amerikan otomobilinde olduğu gibi pedalla kumanda edilen el freniyle ilgili. Fazlasıyla ortalıkta olan el freni pedalı, normal kullanımda bile bacağın çarpmasına neden oluyor. Bu durum, kazalarda daha büyük tehlike yaratması olasılığını akla getiriyor. Yaptığımız gürültü düzeyi ölçümleri, yalıtım konusunda Infiniti I30' un selefine göre daha sessiz olduğunu gösterdi. Özellikle lastik sesinin duyulmaması çok olumlu. Vites D konumundayken yaptığımız ölçümlerde 100 km/s hızda elde ettiğimiz 61 dB(A)'hk değer, selefine (63 dB(A)) göre daha iyi. 130 km'de yaptığımız ölçümde elde ettiğimiz 65 dB(A)'lık değer, yine selefinden (67 dB(A)) başarılı. Otomobilin iç mekanında kullanımı sorunlu herhangi bir unsur bulunmuyor. Özellikle otomatik klimanın sessizliği ve soğutma performansı dikkat çekici. Keşke sürücü ve yolcu için ayrı ayar yapılabilseydi. Yaptığımız fren testlerinde Infiniti'yle sınıfına yakışır derecede güvenli duruş mesafeleri kaydettik. 100 km/s hızda yaptığımız ani frende test otomobilimiz 38 metrede dengeli olarak durdu. Eski Infiniti'de ABS' ye rağmen bu değer 46 metreydi.
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • always toyota!!!(corolla t-sport)
    • Seyyah Otomotiv
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #15 : Ekim 29, 2011, 10:59:23 »
Hmm bence kesinlikle camry ikinci el piyasasınıda düşünecek olursak nissana göre daha rahat elden çıkarılabilecek bir araç.Camry damarlarım kabardı alıp binmeliyim :)
arabamın turbosunu havalandıran rüzgar, gir içeri usul usul beni atmosferikten kurtar....!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #16 : Aralık 06, 2011, 06:26:50 »
98 camry cok yakin arkadasimda vardi yakkin zaman icinde satti cok konforlu saglam guvenilir bir otomobil
450.000 km de hala kullanan arkadaslarim var
motor sanziman mukemmel ama kapi kolu cam vs gibi seyler de ufak tefek arizalari oluyor ister istemez
97 i30 sanirim ayni kasa olsa gerek komsumda vardi satacagini duyunca bi arakdasima haber verdim ona aldik
mukemmel konforlu bir araba bose sound system leather seats sunroof
mukemmel bir arabaydi ama ufak tefek arizalar yapti araba motor ile ilgili kucuk tamiratlar gerektirdi
arkdasim hala kullaniyor

her ikiside mukemmel ve guvenilir otomobiller benim gozumde
konfor oncelikse i30
saglamlik ve guvenilirlik oncelikse camry
 
2009 Toyota Camry 2.4 FW
2011 Toyota Venza 2.7 FW

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #17 : Haziran 29, 2013, 16:43:56 »
98 infiniti İ30 kullanmış yada yolculuk yapmış olan bir üye var mı acaba ? Yada komşusunda, tanıdığında olan ve bu araçlarla ilgili bilgi verebilecek biri ?
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #18 : Haziran 29, 2013, 21:31:24 »
98 infiniti İ30 kullanmış yada yolculuk yapmış olan bir üye var mı acaba ? Yada komşusunda, tanıdığında olan ve bu araçlarla ilgili bilgi verebilecek biri ?

Nissan cefiroya binmistim bir keresinde araci kullanamadim cunku taxi olarak kiralamistik. Arac cok diri ve konforlu duruyordu modelini sormustum 2002 demisti. 150km lik yol boyunca bana yasiti Camrye gore daha ust sinif hissi verdi. birde dikkatimi ceken 2.0 V6 yaziyordu arkasinda, ilk gordugumde V6'yi kafasina gore yapistirmis taksici diye dusundum eve gidince netten bakmistim gercekten 2000cc V6 motor. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 model infiniti i30 ve toyota camry
« Yanıtla #19 : Haziran 29, 2013, 21:46:12 »

Nissan cefiroya binmistim bir keresinde araci kullanamadim cunku taxi olarak kiralamistik. Arac cok diri ve konforlu duruyordu modelini sormustum 2002 demisti. 150km lik yol boyunca bana yasiti Camrye gore daha ust sinif hissi verdi. birde dikkatimi ceken 2.0 V6 yaziyordu arkasinda, ilk gordugumde V6'yi kafasina gore yapistirmis taksici diye dusundum eve gidince netten bakmistim gercekten 2000cc V6 motor. :)
Kadir bey bir tane 98 infiniti var görüştüm sahibiyle. Bu hafta içi aracı görmeye gideceğim. Donanım olarak Camry den farkı sunroof, sağa sola dönüşlerde sinyal koluna adapte dönüş yönünü aydınlatan far, otomatik şanzımanda kış,spor modları.
Bu araçların otomatik şanzımanları yaş ve km ilerledikçe sorunlar çıkarabiliyor ama tamiri mümkün şeyler. Benim büyük kasa araçlara hayranlığımın başladığı araçtır infiniti. Bakalım ne olacak
SAAB 9.3 LPT