Gönderen Konu: Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi  (Okunma sayısı 15267 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« : Nisan 07, 2008, 16:57:44 »
arkadaşlar ben bir sene önce aracıma sıralı sistem taktırdım. birde bir yerden elime bu yakıt borusuna takılan (yüksek manyetik alan sayısın sahip,yani kuvvetli) mıknatıs geçti.aldığım adam abi 8-10 bin kilometre sonra tam randıman alırsın demişti.gerçekten 10 bin kilometre falan sonra benim yakıt hiçbir ayarı ile oynanmadığı halde 180'den 163 liraya düştü.hava şartları falan herşey aynı iken.NE DERSİNİZ.DENEYEN VARMI?

Toyota Club Türkiye

Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« : Nisan 07, 2008, 16:57:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« Yanıtla #1 : Nisan 07, 2008, 17:30:34 »
Ben de var takılı ama arabayı pek kullanmadığım için  birşey söylyemeyeceğim.

Yine de yeni yeni hava filtresini değiştirdim, etki etse etse şimdi eder...
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« Yanıtla #2 : Nisan 07, 2008, 18:20:03 »
10bin km sonra ne randımanı ?

Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« Yanıtla #3 : Nisan 07, 2008, 22:05:07 »
Alıntı yapılan: Yaman Eligül
10bin km sonra ne randımanı ?
[/quote]
adamlar diyoki piston,yanma odası enjektör sistemini falan temizliyo,buda zaman alıyo diyorlar.10 bin km sonra verim vermesini buna bağlıyolar.bence doğru olabilir. birçok resimleri var adamların sitede doğalgaz,fuel oil brülörlerine çok sayıda mıknatıs takmışlar.yakıt borularına

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« Yanıtla #4 : Nisan 07, 2008, 22:10:11 »
temizlikle alakası yok,

bütün karburatörü manyetize ediyor zamanla, bu yüzden zaman alıyor.

Hatta benim aldığım iki parça halinde, hem içeri giren havayı ters polarite ile manyetize ediyormuş, hem de benzini. Hava nasıl manyetize olur bilmem ama...
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« Yanıtla #5 : Nisan 07, 2008, 23:04:40 »
Alıntı yapılan: Alper Sinav
temizlikle alakası yok,

bütün karburatörü manyetize ediyor zamanla, bu yüzden zaman alıyor.

Hatta benim aldığım iki parça halinde, hem içeri giren havayı ters polarite ile manyetize ediyormuş, hem de benzini. Hava nasıl manyetize olur bilmem ama...
[/quote]
alper bütün karbüratörü manyetize etmesi ne demek, yani karbüratör parçalarına mıknatıs özellik falanmı kazandırıyor.ben öyle anladım.
tam hatırlamıyorum ama aklımda kaldığı kadarı ile yakıtlar karbon dizilimlerinden oluşuyor,mıknatısın manyetik alanının içinden geçen yakıtın dizilimleri düzene giriyor ve tam yanma sağlanıyor.böyle hatırlıyorum. bu internetlede yeni haşır neşir oluyorum tam araştırmadım.bilgisayarı yeni aldıkda.selam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« Yanıtla #6 : Nisan 08, 2008, 08:18:37 »
Evet, mıktanızı herhangi bir metal yüzeye takarsan zamanla taktığın metal yüzey de mıknatız gibi olur.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« Yanıtla #7 : Nisan 08, 2008, 08:26:25 »
Selam.
 Bende daha önce aynı İrfan arkadaşımızın açıkladığı şekilde bir çalışma prensibi duymuştum bu manyetik kelepçe hakkında. Ama Alper arkadaşımızın da dediği gibi temizlikle bir alakası olabilceğini bende zannetmiyorum ki eğer varsa o zaman temizlik sonucunda ortaya birde atık çıkması gerekirdi ve o zamanda bunu o bölgeden uzaklaştırıcak ayrı bir aparata ihtiyaç duyulurdu. Ancak bu bahsedilen alet üzerinde böle birşey olduğunu zannetmiyorum.
 Aslında bildiğim kadarıyla bu alet sadece mıknatıs özelliği taşıyan bir parça. O zaman aklıma şu soru geliyo doğal olarak; bu kadar düşük maliyetli bir parça ile gerçekten yakıt tüketiminde ya da performansta fark sağlanabiliyorsa otomobil üreticileri bunu fabrika çıkışı olarak araçlarına uygulayabilirdi.
 Yakıtı ayrıştırması olayı bilimsel olarak doğrudur fizik kuralları gereği ancak bu arada acaba yakıt basıncında bir düşmeye sebep oluyormu bunada bakmak lazım.
 Yine sanırım en iyisi bu aparatı kullanan arkadaşlar gerek yakıt tüketimleriyle ilgili, gerekse motor performanslarıyla ilgili araç orjinal halde iken (bu aparat daha önce takılı ise çıkarıp en azından uygun bir zaman bekleyip o aparatın dendiği gibi motor parçaları üzerinde oluşturduğu manyetik etkinin kalkması beklenmeli) ve aparat takılı iken benzer koşullar sağlanıp test edilmeli. Tabi bu kolay bir iş değil ve sanırım bunu aparata sahip arkadaşlardan istemek biraz fazla olur. Ama sanırım en sağlıklı bilgilere bu şekilde ulaşabiliriz. Gerisi hep farazi olur. Sanırım en iyisi Discovery deki Myth cilerle temasa geçip onların test etmesini istemek olucak.  
 
 Not: Mesela Port-Polish olayında gerek motor iç aksamı gerekse emme manifoldu iç yüzeyi temizlenip yüzey parlatılır. (pürüzsüzleştirmeye çalışılır) Ancak bu kimi tarz motorlar için daha sağlıklı bir motor çalışması sağlarken bildiğim kadarıyla kimi Ör:Karbüratörlü motorlarda olumsuz yönde bir etki oluşturabilir. Çünkü pürüzlü emme manifoldu bu araçlarda aynı zamanda yakıtın bir miktar parçalanmasınıda sağlar. Port-Polish ile manifoldun bu yeteneği kaybolur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« Yanıtla #8 : Nisan 08, 2008, 09:13:30 »
bence tamamen psikolojik bu az yakma olayı. Urunun uyduruk bir şey oldugu anlasılmasın diye de 10bin km sonra etki ediyor diye vesvese çıkarmışlar.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« Yanıtla #9 : Nisan 08, 2008, 11:42:13 »
La 10.000 km az boz bi km değil. Kimi insan var 1 yılda yapamıyo o kilometreyi. Ben 2 yılda 32.000 yapmışım oda geziyorum. Bencede laf olsun diye bi şeydir. Ama anlatılanlarada katılıyorum. Manyetik dizilim meselesine de, dediğiniz gibi firma bunu düşünür koyardı hiç değil benim arabam 10.000 km den sonra daha az yakıyor buna kesin garanti veriyoruz gibi bir şey derdi.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« Yanıtla #10 : Nisan 08, 2008, 16:19:20 »
Alıntı yapılan: Hakan Öztürk
Selam.
 Bende daha önce aynı İrfan arkadaşımızın açıkladığı şekilde bir çalışma prensibi duymuştum bu manyetik kelepçe hakkında. Ama Alper arkadaşımızın da dediği gibi temizlikle bir alakası olabilceğini bende zannetmiyorum ki eğer varsa o zaman temizlik sonucunda ortaya birde atık çıkması gerekirdi ve o zamanda bunu o bölgeden uzaklaştırıcak ayrı bir aparata ihtiyaç duyulurdu. Ancak bu bahsedilen alet üzerinde böle birşey olduğunu zannetmiyorum.
 Aslında bildiğim kadarıyla bu alet sadece mıknatıs özelliği taşıyan bir parça. O zaman aklıma şu soru geliyo doğal olarak; bu kadar düşük maliyetli bir parça ile gerçekten yakıt tüketiminde ya da performansta fark sağlanabiliyorsa otomobil üreticileri bunu fabrika çıkışı olarak araçlarına uygulayabilirdi.
 Yakıtı ayrıştırması olayı bilimsel olarak doğrudur fizik kuralları gereği ancak bu arada acaba yakıt basıncında bir düşmeye sebep oluyormu bunada bakmak lazım.
 Yine sanırım en iyisi bu aparatı kullanan arkadaşlar gerek yakıt tüketimleriyle ilgili, gerekse motor performanslarıyla ilgili araç orjinal halde iken (bu aparat daha önce takılı ise çıkarıp en azından uygun bir zaman bekleyip o aparatın dendiği gibi motor parçaları üzerinde oluşturduğu manyetik etkinin kalkması beklenmeli) ve aparat takılı iken benzer koşullar sağlanıp test edilmeli. Tabi bu kolay bir iş değil ve sanırım bunu aparata sahip arkadaşlardan istemek biraz fazla olur. Ama sanırım en sağlıklı bilgilere bu şekilde ulaşabiliriz. Gerisi hep farazi olur. Sanırım en iyisi Discovery deki Myth cilerle temasa geçip onların test etmesini istemek olucak.  

 Not: Mesela Port-Polish olayında gerek motor iç aksamı gerekse emme manifoldu iç yüzeyi temizlenip yüzey parlatılır. (pürüzsüzleştirmeye çalışılır) Ancak bu kimi tarz motorlar için daha sağlıklı bir motor çalışması sağlarken bildiğim kadarıyla kimi Ör:Karbüratörlü motorlarda olumsuz yönde bir etki oluşturabilir. Çünkü pürüzlü emme manifoldu bu araçlarda aynı zamanda yakıtın bir miktar parçalanmasınıda sağlar. Port-Polish ile manifoldun bu yeteneği kaybolur.
[/quote]
ben aracımda lpg kullanıyorum demiştim ya,lpg de iken hiç verim kaybı yaşamadım.arac lpgde ve bu mıknatısda takılı iken 220 km hıza kadar çıktım.tahminim dahada artabilirdi ama korktum biraz.bu bir performans denemesi olurmu oda size kalmış.ha bence olur efem.selam


[quote=İsmail H. Timurcioğlu]
La 10.000 km az boz bi km değil. Kimi insan var 1 yılda yapamıyo o kilometreyi. Ben 2 yılda 32.000 yapmışım oda geziyorum. Bencede laf olsun diye bi şeydir. Ama anlatılanlarada katılıyorum. Manyetik dizilim meselesine de, dediğiniz gibi firma bunu düşünür koyardı hiç değil benim arabam 10.000 km den sonra daha az yakıyor buna kesin garanti veriyoruz gibi bir şey derdi.
[/quote]
paşam ford focus ların orjinalinde var diye biliyorum.ama gözümle görmedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« Yanıtla #11 : Nisan 08, 2008, 18:58:26 »
Selam yine.
 Tabiki o performans denemesi olurda ama test olmazdı. Ayrıca o aparatın LPG de etkisi nasıl olur ondan da emin değilim. Çünkü LPG(Liquid Propane Gas) de o mıknatısın etki edebileceği ne gibi bir madde var anlamış değilim. Sıvı yakıtta faydasının olup olamayacağını ise ancak gerekli şartlar sağlanarak yapılan bir test bize gerçeği söyler.
 Bilmiyorum belki de ben yanılıyorumdur.  

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« Yanıtla #12 : Nisan 08, 2008, 23:36:10 »
Alıntı yapılan: Hakan Öztürk
Selam yine.
 Tabiki o performans denemesi olurda ama test olmazdı. Ayrıca o aparatın LPG de etkisi nasıl olur ondan da emin değilim. Çünkü LPG(Liquid Propane Gas) de o mıknatısın etki edebileceği ne gibi bir madde var anlamış değilim. Sıvı yakıtta faydasının olup olamayacağını ise ancak gerekli şartlar sağlanarak yapılan bir test bize gerçeği söyler.
 Bilmiyorum belki de ben yanılıyorumdur.  
[/quote]
manyetik alanın içinden geçen bütün iletkenlerde etkileşim olur,elektrik indükler üzerinde diye biliyorum,birde lpg nin açılımı likit petrol gazı,propan ve bütan içerisinde bulunuyor.ukelalık diye anlama,sadece doğrusunu yazayım dedim.selam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« Yanıtla #13 : Nisan 09, 2008, 08:24:39 »
Selam  
 Evet haklısınız LPG içinde %30 oranında barındırdığı Propan dan dolayı ismi öle kalmış aklımda. Dediğiniz gibi asıl açılımı (Liquefied Petroleum Gas)dır. %70 civarı da Butan içerir. Tabi bu oran mevsime bağlı olarakda değişir. Bazı ülkelerde Propan%60 ve Butan%40 iken bu oran kışları propan lehine artar. Yazları tam tersi olur. Tabi istasyonlardaki durumu bilemiycem.

 Ayrıca Netten bulduğum faydalı birkaç bilgiyi eklemek istedim;
 -LPG renksiz ve kokusuzdur. Gaz kaçaklarının tespit edilmesi için sonradan kokulandırılır.
 -LPG yanıcı ve patlayıcı bir gazdır. Üzerindeki basınç kaldırıldığında hava ile hacimsel olarak %2-9 oranında karıştığında patlayıcı bir gaz haline gelir.
 -LPG havadan ağır olduğu için kaçak durumunda su gibi akar ve en derin yerde birikir.
 -Düşük sıcaklıkta buharlaşması nedeni ile sıvı gazın insan vücudu ile teması sonucunda ciddi deri yanıkları oluşturur.
 -Isı arttıkça basıncı artar ve kritik bir sıcaklık ve basınçta, içinde bulunduğu tankın patlamasına neden olabilir.
 Ayrıca;
 -Gazı buharlaştırmada kullanılan buharlaştırıcı (beyin) üzerinde bulunan yağ boşalma vidası haftada 1 kez açılarak buharlaştırıcıda (KİT’te) birikmiş yağ boşaltılmalıdır.
 -Araç ilk çalıştırmada ve akşam marş kapatılmadan önce 1 dk benzinle çalıştırılmalıdır.
 Ben o manyetizma sağlayan aparatın LPG üzerinde nasıl bir etkisi olabileceğini anlamış değilim. LPG içinde endüklenebilecek ne barındırıyor ki? LPG depodan motora doğru yol aldığında zate sıvı halden gaz haline geçip uçuculuk kazanmıyormu? Yani LPG nin ayrıca parçalanması gibi bir sorun olamaz. Benzin içinse dediğm gibi uygun koşullarda test edilmeli.
 Bilgiler için herkese teşekkür ederim. Eminim bundan yararlananlar oluyordur.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ..
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« Yanıtla #14 : Nisan 09, 2008, 21:12:57 »

2000 Model 1.3 Hyundai Accent LX MPI aracıma taktım.
km fazla ilk 2000 km de olunca %5-10 yakar denildi 6000 km oldu yinede
daha önce 30 lt benzinle 600 km giderken şimdi 45 litre ile 600 km gidiyor.
90 derece çevir denildi yaptım değişen bir şey olmadı.
KESİNLİKLE TAVSİYE ETMİYORUM.....

2005 model alfa romeo aracımda 4 ay kullandım...İnanmazsınız ama gerçekten normalden daha fazla yakıt yakmaya başladım...Bence hiç bir etkisi yok...Kesinlikle önermiyorum...Saygılar... Yaş: 22 , İzmir/Türkiye

yorumları okudunuz........ gerisi size kalmış



Mükemmel Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Yakıt Tüketiminde Mıknatıs Etkisi
« Yanıtla #15 : Nisan 10, 2008, 14:31:07 »
Selam.
 LPG de tüketimin benzinden fazla olması doğaldır. Yani bu durum bir sorun değildir. Km. bazında hesaplarsak LPG de tüketim miktar olarak her zaman benzinden fazla olacaktır bildiğim kadarıyla. LPG'nin avantajı fiyatının benzinden düşük olmasından dolayı Km. bazında birim maliyetinin benzinden az gerçekleşmesidir.(tabi LPG sitemini kurma maliyetlerini ayrıca eklemek gerekir aslında)